Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:37 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2006 5:55 pm 
ik sluit me ook aan bij circusfan en ik heb niks tegen belly wien best mooi materiaal en de show is ook redelijk maar je moet er van houden van een familie circus maar ieder zijn smaak,maar van renz berlin geen goed woord voor over.Het is ook algemeen bekend dat ze dingen bestellen bv diesel op de naam van herman renz en vind het progamma ook ver onder de maat en dat is jammer de mensen zien alleen de naam renz en de rest onthouden ze niet


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: overdrijven is ook een vak
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2006 9:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wat een sprookjes worden hier verteld zeg, Herman Renz ging oke totdat Renz Berlin hier kwam? Nou, dat zou dan betekenen dat Herman Renz zich nooit duidelijk genoeg heeft kunnen profileren, hetgeen ik betwijfel. En dat het sinds de komst van Renz Berlin en Belly Wien heel slecht zou gaan met Renz gaat er bij mij ook niet in. Ik denk dat die andere circussen er niet op uit zijn om Herman Renz kapot te maken. Ook moet ik eerst nog steenharde bewijzen zien dat het ene circus er energie in zou steken om borden van een ander circus te vernielen. Die hebben wel wat beters te doen. Als mensen zo dom zijn om naar Renz Berlin te gaan en dan te denken dat ze bij het Nederlandse Renz zitten, dan verdienen ze het niet om een goed circusprogramma te zien. En wie er wel of niet recht hebben om hier met een circus te reizen... ik meen dat Herman Renz ook wel eens een uitstapje maakt naar Parijs... dus ze zijn zelf ook niet zo benauwd als het om grensoverschrijdende optredens gaat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2006 9:20 pm 
maar ze profiteren wel van de naam herman renz.En herman die naam onthouden mensen niet.Ze onthouden de naam renz en de rest vergeten mensen vaak genoeg om me heen gehoord.En bij gemeentes is er ook nog wel eens onduidelijkheid over.En als je de show vergelijkt met me kaar kan ik me voorstellen dat mensen zich bedrogen voelt
of het nu aan de mensen ligt die niet goed kijken of het de schuld van de circussen zijn laat ik het midden.En vind het voor de rest prima als ze rond reizen in nederland en een beetje concurentie kan ook geen kwaad


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Renz contra Renz
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2006 9:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De verwarring tussen de Renzen onderling wordt vooral veroorzaakt door de berichtgeving in de media, daar zijn wij van Circusweb ook wel eens ingetuind, op zoek naar nieuws. Zo'n Jaar van het Circus zou weer goed kunnen zijn om het journaille wat bij te spijkeren op Nederlands circusgebied. Het is nu gewoon makkelijker voor die gasten om heel kort door de bocht gewoon "Circus Renz" te vermelden dan om uit te zoeken van wélke Renz de olifanten de lokale groenteboer staan te plunderen. Weten zij veel......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: overdrijven is ook een vak
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 12:36 am 
Citeer:
gera schreef:
Als mensen zo dom zijn om naar Renz Berlin te gaan en dan te denken dat ze bij het Nederlandse Renz zitten, dan verdienen ze het niet om een goed circusprogramma te zien.


Jan publiek zegt al die namen niks, en dan is het heel verwarrend
en vervelend als je dan bij de ''verkeerde'' terrecht komt,
en dat verdient de nederlandse renz niet want ze timmeren flink
aan de weg en het resultaat is dan ook het mooiste circus van
nederland waar in dit land reizende circussen niet aan kunnen tippen.


Citeer:
En wie er wel of niet recht hebben om hier met een circus te reizen... ik meen dat Herman Renz ook wel eens een uitstapje maakt naar Parijs... dus ze zijn zelf ook niet zo benauwd als het om grensoverschrijdende optredens gaat.


ze staan daar op uitnodiging van jean richard, en diens naam
staat dan ook op de kassa.

Afbeelding


Verder weet ik niet precies hoe het geruzie tussen de
duitse en hollandse renzen zit, maar ik weet wel dat de
hollandse renz hier al zo'n dik 30 jaar bestaat, en in al die jaren
is er nooit een buitenlandse renz hier geweest, en dan vindt ik
dat als je dan hierheen komt, je geen grote mond moet
opentrekken, en wel even de hollandse renz gaan proberen te
verbieden om die naam te gebruiken.
Nou, ik denk dat er geen wet is die dat kan verbieden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 8:06 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het gesteggel over de naam Renz is al uit een verder verleden en wordt nu weer opgerakeld, nu het met alle circussen in Nederland wat minder gaat. En dat komt niet doordat er nu 2 buitenlandse circussen met de naam Renz door het land reizen. Het is nogal makkelijk als de belangstelling voor je circus tanende is en de enige oorzaak die jij aanwijst is de aanwezigheid van die 2 circussen. Tegenwoordig moet je gewoon een steengoede promotie hebben wil je mensen naar het circus lokken. Bij veel gemeenten is het verboden om borden langs de weg te zetten, dé manier voor circussen om te laten merken dat ze aanwezig zijn. Heb je die borden niet, dan is dat funest voor een circus, want vaak sta je ergens op een achteraf terrein en merken mensen pas later dat je langs bent geweest. Misschien kunnen alle Renz fans via msn reclame gaan maken voor hun circus als dit ergens staat. Gebruik je eigen netwerk en doe wat voor het circus, ipv zitten zeuren over andere circussen. Ga internet inschakelen als prachtige vorm van circusreclame!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 3:01 pm 
Citeer:
gera schreef:
Het gesteggel over de naam Renz is al uit een verder verleden en wordt nu weer opgerakeld, nu het met alle circussen in Nederland wat minder gaat. En dat komt niet doordat er nu 2 buitenlandse circussen met de naam Renz door het land reizen.


Nou, dat komt wel degelijk door de andere renzen, want
waarom zou men anders over een naam moeten ruziën?

Verder lijkt het me dat Herman Renz geen circus is dat de
eindjes aan mekaar moet knopen, en dmv een hoop komedie
aandacht moet trekken. Het is dan ook geen komediantenspulletje,
maar een zaak dat met behulp van managers uit het bedrijfsleven
als een professioneel bedrijf gerunt wordt, en dat is zeldzaam te
noemen. Wat mij betreft hebben zij dan ook de status van het krone
van nederland bereikt, en daar kan geen duitse renz bij in de
schaduw staan, en een beetje circuskenner met verstand van zaken
weet dat ik hierin gelijk heb.

Ik bekijk circus in het algemeen als een burger, en dan durf ik
te stellen, dat als je een enquete zou houden onder de bevolking
dat naar de duitse en hollandse renzen is geweest,
zij de hollandse renz het beste en het mooiste circus vinden,
en een beetje circuskenner weet dat ik hierin gelijk zou krijgen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: warren
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
nou laten we dan maar stoppen met de ''renz'' discussie, want ik zie dat ik dan een heel legertje boze mensen op mij af krijg.

Laten we het is over circus althoff hebben!!!! Ik weet ondertussen 1 act die zeker komt. Maar wat kunnen we van de dieren verwachten???? Komen er nieuwe bij of blijft dit aantal zo???? Waar begint de tournee en waarneer?????
Tenslotte wil ik alberto hiermee hem een fijn circusjaar wensen en dat dit jaar hem ALLES mee zal zitten!!!!! :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 3:29 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
Citeer:
....te stellen, dat als je een enquete zou houden onder de bevolking dat naar de duitse en hollandse renzen is geweest,
zij de hollandse renz het beste en het mooiste circus vinden,


Over smaak valt niet te twisten. Ik ben bij Herman Renz geweest en dat vond ik het geliktste circus. En bij Belly Wien, dat vond ik het leukste circus. Bij allebei heb ik genoten. Renz Berlin moet ik nog een keer gaan zien, maar naar wat ik ervan gehoord heb zijn mijn verwachtingen uiterst laag gespannen, misschien valt het mee en geniet ik dan toch nog een beetje.... Zo vind ik Bami lekker maar Nasi ook, ik val op blond maar een lekkere negerin is ook niet vies.... Mmmm dit begint op keuvel en prietpraat te lijken, ik stop er mee
groetjes Sjaak


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: lekkere negerin?
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 3:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Sjahaaaaaaaaaaaaak! Ik maak het uit hoor!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 4:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Een beetje circuskenner met verstand van zaken gaat Renz zeker niet het Krone van Nederland noemen. Wat een vergelijking zeg.
Circus Althoff gaat 23 maart weer van start onder een nieuwe directie. Wie er allemaal in het programma zit, is nog niet bekend. Ook niet wat voor dieren. Maar 6 februari zullen de eerste agendagegevens komen. Dan kan men ook online tickets kopen, en als het bestuur van de Althoff fanclub definitief is samengesteld, komt er ook een jaarkaart en een Fanclubblad uit. Met de jaarkaart kun je het hele jaar onbeperkt het circus bezoeken. Je kunt je alvast aanmelden bij info@deleeuwcircusevents.nl voor informatie over de jaarkaart en reserveringen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 6:40 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Zo nu maar eens de feiten over Renz Berlin opgericht door Ernst Jacob Renz in 1842 de achtste generatie heeft nu de leiding, zo wie heeft de oudste rechten ten tweede Renz Berlin reist al tientalllen jaren door Nederland ongeveer om de drie - vier jaar ten derde ze bezoeken over het algemeen kleine steden en de grotere dorpen die niet door Herman Renz worden bezocht ze staan dus nooit in Amsterdam,Rotterdam en Den Haag enz.
Ten vierde dat het programma zo ontzettend slecht was nu kijk voor de aardigheid maar eens in het blad Club van Circusvrienden van december en zowaar daar staat een zeer positief stuk in door iemand die weet wat er in circusland te koop is dus met andere woorden een hoop prietpraat op dit forum zonder de feiten te kennen, maar elke keer dat Renz Berlin in Nederland reist komen dezelfde negatieve verhalen weer bovendrijven toch komen ze in Nederland veel in dezelfde dorpen en steden als het zo slecht zouden ze ongetwijfeld niet meer een vergunning krijgen voor de goede orde in heb geen aandelen in welk circus dan ook .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 9:52 pm 
Citeer:
gera schreef:
Een beetje circuskenner met verstand van zaken gaat Renz zeker niet het Krone van Nederland noemen. Wat een vergelijking zeg.


Circus Herman renz is het grootste en mooiste circus van
nederland, en daarom noem ik dat het krone van nederland,
en dat vergelijk is gebaseerd op mijn persoonlijke smaak,
en een echte circuskenner zou me hierin gelijk geven, want
krone is het beste dat duitsland te bieden heeft, en
voor nederland is dat Herman Renz, en anders moet jij
mij maar eens vertellen welk nederlands circus dat
voorbij streeft, en daar ben ik dan hééééél benieuwd naar.

ene.... je schrijft in een ander topic dat je nog maar een
jonkie bent in de circuswereld, maar ik ben er vanaf m'n
geboorte in opgegroeid, dus lijkt het me wel zeker dat ik
meer ''verstand van zaken'' heb dan jij.

Als laatste heeft het verstand van zaken hebben niks met mijn
stelling te maken, want dat is puur gebaseerd op mijn smaak,
en dat is bij iedereen anders, en als dat jou smaak niet is, is
dat nog geen reden om iemand te beoordelen of hij/zij wel of
geen verstand van zaken heeft, vooral niet als je zelf een burger
bent die, zoals je zelf in een ander topic zegt, nog maar 5 jaartjes
in het circus mee loopt, en daar slechts wat PR werk verricht,
dus denk voortaan eerst na voordat je mij een dergelijke kat
geeft, want ik vindt het helemaal niet leuk dat ik je dan net als
nu op je nummer moet zetten, want dat reseveer ik liever voor
die zeikerds van de zogenaamde dierenbescherming, en verder
hoop ik dat jij en ik na dit meningsverschilletje gewoon weer
op dit forum door een deur kunnen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 10:28 pm 
Citeer:
Zo nu maar eens de feiten over Renz Berlin opgericht door Ernst Jacob Renz in 1842 de achtste generatie heeft nu de leiding, zo wie heeft de oudste rechten


Al begin ik morgen circus kaaskop renz, dan kan renz berlin
op z'n kop gaan staan en met hun oudste rechten hun
gat afvegen, want er is geen wet ter wereld die die
naam zou kunnen verbieden.

Citeer:
ten tweede Renz Berlin reist al tientalllen jaren door Nederland

tientallen? wat raar , want tot +- 1990 had ik er nog nooit van gehoord.
Dus zwaar overdreven.

Citeer:
Ten vierde dat het programma zo ontzettend slecht was nu kijk voor de aardigheid maar eens in het blad Club van Circusvrienden van december en zowaar daar staat een zeer positief stuk in door iemand die weet wat er in circusland te koop is dus met andere woorden een hoop prietpraat op dit forum zonder de feiten te kennen,


Ach, weer zo'n blad dat alle circussen naar de mond praat,
omdat ze anders bang zijn de volgende keer buiten geflikkert
te worden. Al die circusblaadjes zijn wel leuk, maar al
staat er een schijthoopcircus met 3 kippen, 2 geiten en
een een jongleur met 3 ballen een voorstelling te geven,
dan wordt het nog in de hemel geprezen, en is er van
ongezouten objectieve berichtgeving geen sprake,
dus als je iets prietpraat wilt noemen dan weet je bij deze
wat je daar onder mag rekenen.


Citeer:
maar elke keer dat Renz Berlin in Nederland reist komen dezelfde negatieve verhalen weer bovendrijven toch komen ze in Nederland veel in dezelfde dorpen en steden als het zo slecht zouden ze ongetwijfeld niet meer een vergunning krijgen voor de goede orde in heb geen aandelen in welk circus dan ook .


Of een circus goed of slecht is doet niet ter zake bij de gemeentes
want daar hebben ze totaal geen verstand van, en vanuit dat
oogpunt wordt er dan ook geen vergunning gegeven.
Zolang de circussen er geen troep achter laten en de rekeningen
betalen kan iedereen komen, en of het circus dan rijp voor de
sloop is en het programma bagger is, maakt geen hol uit,
en zo zit het in elkaar en niet anders.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2006 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Wist je trouwens dat Jean Richard al jaren dood is hij was acteur en heeft jaren Commisaris Magriat gespeeld die ook op de Nederlandse televisie was te zien en had als hobby circus en had jarenlang een eigen circus.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.