Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:42 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mar 18, 2016 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ach Barani is ook geen concurrent voor Magic Circus! Want Barani trekt ook ander publiek dan Magic! en ik denk zeker dat er Amsterdamers zijn die van Barani zullen genieten. en jaa ze hebben veel dieren bij zich en dat gaat zeker publiek trekken.

En Magic heeft naar eigen zeggen veel stam publiek dus het loopt allemaal wel los denk ik zo ....... :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 19, 2016 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Precies wat ik al eerder bedoelde, drukte om niks dus.
Met nu als aangename bijkomstigheid voor Barani die ongekende publiciteit, die het anders nooit had gekregen!
En Nik: ook al is het geen directe concurrentie omdat het niet helemaal of helemaal niet met elkaar te vergelijken is, er zit wel bij allebei publiek in de tent en dat zijn dan ook vaak nog circusliefhebbers.
Daarmee bedoel ik niet dat clubje erkende volgers, maar doorsnee circus-publiek. En dat kan maar op één plek tegelijk zijn.....
Het kan een verademing zijn om zowel Cirque du Soleil als Barani of Magic te bezoeken. En Pippin, niet te vergeten.
Overal volop vermaak, in een wereld van verschil......

Ha, nog één dingetje vergeten in mijn nieuws van het front.
Had willen schrijven dat de 'ruzie' tussen circussen net zo oud is als de Weg naar Kralingen.
En laat die nu aangelegd zijn in het jaar dat de eerste twee circussen in ons land op tournee gingen.......!
Geintje, hoor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 19, 2016 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Er zit inderdaad bij allebei publiek in de tent, althans, dat hoop ik. Maar dat zegt niet erg veel. Ja, die groep circusliefhebbers zal een keuze moeten maken. Maar vergeet niet dat bij CdS veel rijker publiek zit, en theaters en aparte CdS liefhebbers, en dat bij Magic veel publiek uit mindere wijken zit, dat is nou eenmaal zo en dat is ook zo goed aan Magic; het heeft een sociale functie.

Nee, ik denk niet dat CdS echt een heel grote concurrent voor Magic is, en dat geldt ook (om helemaal) voor Pippin. Inderdaad, hoog circusgehalte maar dat trekt denk ik toch vooral theater- en musicalliefhebbers.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 8:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Concurrent Magic Circus liet op Radioweg diepe sporen na


Afbeelding
Het Magic Circus op de Radioweg

Een paar maanden geleden had een Duits Circus op het grasveld van de Radioweg zijn tenten opgeslagen. Nog steeds zijn diepe sporen van dat circus zichtbaar. Dit tot verbijstering van directeur Maurice Veldkamp van het Amsterdamse Magic Circus die er nu zijn voorstelling presenteert. Toen hij met z'n circus op de Radioweg arriveerde, constateerde hij, dat het Duitse circus nogal wat schade had achtergelaten aan de grasmat.

lees verder op https://www.oost-online.nl/index.php/wo ... -sporen-na

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ach ja, die loopgraven hè, ik meldde het al........

Afbeelding

Nu weet ik niet wat deze zeer geachte circusdirecteur onder diepe sporen verstaat, maat uit de foto's vind ik dat toch amper blijken.
Zelf woon ik in een redelijk agrarisch gebied, en daar verstaan we onder diepe sporen meer zoiets als dit:

Afbeelding

En vergis u niet, ooit werden circusterreinen, vaak noodgedwongen na hevige regenval, ook zo achter gelaten!

Wat het gazon aan de Radioweg betreft denk ik dan ook dat de diepe sporen meer geestelijk dan daadwerkelijk zijn getrokken.

Heel wat positiever is dan ook de laatste alinea, met uitzondering van de eerste zin:

Volle tent
Maurice Veldkamp maakt zich bijzonder kwaad over de schade van de grasmat. Daarnaast kan hij bijzonder tevreden zijn over de belangstelling die er in de Watergraafsmeer voor zijn circus is.
Al had het Duitse circus al een paar maanden eerder voorstellingen op de Radioweg gegeven, toch zat de tent van het Magic Circus weer helemaal vol met enthousiaste toeschouwers en vooral ook toeschouwertjes.


Fijn dat ook in dit geval mijn voorspelling uit is gekomen!

Vrienden: reikt elkaar de hand. Zelfs in het Wilde Circusland!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 4:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik ken de locatie, een leuk stadsplantsoen met een strakke grasmat. Geen weiland dus of zo maar een terreintje.

Afbeelding

Ik kan begrijpen dat als een circus z'n best doet om de boel netjes achter te laten, het frustrerend is dat een ander circus het zo nauw niet neemt.
Te meer als een vergunning voor volgend jaar er van af kan hangen.
Ik kan me niet herinneren dat er ooit klachten zijn geweest dat het Magic Circus een terrein niet goed heeft achtergelaten. Zal wellicht ook te maken hebben met minder zwaar materiaal.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De locatie lijkt als twee druppels water op die aan de Haarlemmermeerstraat.
Dus voor beide terreinen geldt hetzelfde.
Ik was op de laatste, aan het eind van een langdurige natte periode.
Er werd veelvuldig gebruik gemaakt van rubberen rijplaten, anders hadden ze er niet eens kunnen komen!
Wanneer je er gewoon liep zakte je al tot je enkels weg, en dat is niet overdreven. Want ik heb wel aardig moeten poetsen na afloop!
Maar dat schreef ik al, denk ik.

En verder: zwartepieten is bij mijn weten in Amsterdam verboden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 5:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Je hebt gelijk, ik liet inderdaad de Haarlemmermeerstraat zien. (foutje bedankt)
Ik heb de foto vervangen door de Radioweg, lijkt inderdaad erg veel op voornoemde locatie.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:
Je hebt gelijk, ik liet inderdaad de Haarlemmermeerstraat zien. (foutje bedankt)
Ik heb de foto vervangen door de Radioweg, lijkt inderdaad erg veel op voornoemde locatie.


Er was helemaal geen schade. Ook de gemeente Amsterdam heeft zich niet gemeld zoals dhr. Veldkamp
doet voorkomen. Dit is zijn manier om zijn frustraties te uiten, heel zielig. Verheug me nu al op volgend
jaar als circus Barani een uitgebreidere tour in Amsterdam gaat doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2016 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En soms kan een circus er vervolgens weinig of niets aan doen wanneer de weersomstandigheden dermate slecht waren dat het eerst o zo mooie terrein in een ware modderbrei verandert.
Ja, en de wagens zullen er toch echt vanaf moeten....
Het overkwam zeer recentelijk bijvoorbeeld het prachtige Circus Knie in Zwitserland.
Met heel veel moeite slaagde men er in de locatie in de kleinste speelplaats van de tournee Klingnau te verlaten om op tijd in Bazel aan te komen.
En dan krijg je zoiets als dit:

Afbeelding

Schade die uiteraard kan worden hersteld, maar omploegen en opnieuw inzaaien betekent dan wel dat je minimaal een jaartje verder bent.....

Het hele verhaal met nog veel meer foto's en een filmpje: http://www.aargauerzeitung.ch/aargau/zu ... -130336097


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.