Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 6:39 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door België trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Belgisch circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 9:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Nu weten we het dus met 100% zekerheid !

Wel straf, de Sint in de Piste serie blijft maar groeien qua succes blijkbaar.

Veel plaats voor het Herman Renz materieel zal er dan niet meer overschieten op het plein.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wanneer de groei zo indrukwekkend is zou je ook eens kunnen gaan denken aan voorstellingen doordeweeks, zeker als de tent toch kan blijven staan....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Misschien gaat men het volgend jaar wel doen.

Al is mijn persoonlijke mening, dat er een grens mag zijn.

Ik denk dat het aanbod nu wel voldoende zal zijn.
En de marktkramers zullen dit volgend jaar niet meer pikken denk ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 10:09 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
In onderstaand artikel de geschiedenis, het heden en de toekomst van dit fenomeen

Citeer:
Feest en spektakel in ‘Sint in de Piste’

Sint-Niklaas Regisseur Marc Boon (44) maakt zich op voor de twintigste editie van ‘zijn’ Sint in de Piste. Het razend populaire circusspektakel palmt ook dit jaar tien dagen lang de Grote Markt van Sint-Niklaas in. Speciaal voor Rondom licht de immer goedlachse regisseur alvast een tipje van sluier op.

Sint in de Piste moet jaar na jaar het bordje ‘uitverkocht’ voor de deur hangen. Wat krijgen de gelukkigen die aan een ticket geraakten allemaal te zien?
‘Tijdens deze jubileumeditie zetten we nog meer dan anders in op feest en spektakel. Onze topact wordt ongetwijfeld die met het waterbassin. Er wordt een enorme zwemkom in die piste gezet die gevuld is met vijfduizend liter water. De acrobaten halen erboven, in de lucht halsbrekende toeren uit Ze duiken ook regelmatig een keer het water in. Daarna schieten ze kletsnat opnieuw de lucht in. Alles gebeurt zonder een vangnet en aan het einde gaat het bassin ook nog eens in vuur op. Het wordt een act waar iedereen met open mond naar zal kijken! Tijdens deze editie hebben we ook ons eigen ‘Sint in de Piste’-ballet dat bestaat uit 21 meisjes. Sinterklaas brengt ook weer Zwarte Pieten mee. Per show zijn er dat nu een zeventigtal.De tent waarin we het evenement organiseren is ook een pak groter geworden. Er is plaats voor 1.700 bezoekers. Dat is een derde meer dan vorig jaar. Op die manier willen we vermijden dat te veel mensen teleurgesteld zouden zijn omdat ze geen kaartje meer hebben kunnen bemachtigen. Want de ticketverkoop gaat ook nu razendsnel.’

Het is ondertssen al de tiende editie van Sint in de Piste die je zelf kan regisseren en organiseren. Hoe heb je het evenement in de loop van de jaren zien veranderen?
‘Na het overlijden van Wally Laureys, de eerste directeur van Sint in de Piste, werd er aan mij gevraagd om het evenement voort te zetten. Ik kreeg de kans om het concept verder uit te bouwen met verhalen, kostuums, belichting, ballet... Tijdens de eerste twee jaar gingen we in zee met circus Malter. Dat werd geen succesverhaal omdat er te veel vraagtekens waren op logistiek en artistiek vlak. We gingen op zoek naar een nieuw circus en kwamen zo bij Herman Renz terecht. Die groep is tot op vandaag onze vaste partner. We zagen Sint in de Piste evolueren van een evenement van één weekend met vier en daarna zes voorstellingen tot een circusshow die twee weekends lang op de Grote Markt kampeert. Vandaag kunnen we het publiek liefst elf voorstellingen aanbieden. De eerste vindt plaats op zaterdag 22 november. Het doek valt dit jaar op zondag 30 november.Ondanks de grote belangstelling blijven we steeds met de beide voeten op de grond. We willen een professionele show maken zowel op de piste als achter de schermen. Dat in combinatie met de lage ticketprijs maakt dat ons concept tot nu toe steeds een voltreffer is geworden. Iets dat we ook te danken hebben aan onze vrijwilligers, onze sponsors en het stadsbestuur.’

Kan Sint in de Piste nog verder groeien?
‘Het is onze uitdaging om het gebeuren rond de Sint ook in de dagen tussen de twee weekends verder uit te bouwen. Zo doen we dit jaar op maandag en dinsdag al nocturnes voor jongeren vanaf twaalf jaar. Zij krijgen op die momenten een rondleiding achter de schermen van het circus. Volgend jaar willen we ook circusworkshops organiseren voor scholen en andere groepen. Stap voor stap maken we ons evenement inhoudelijk nog sterker. Een uitbreiding in tijd zit er, gezien de beperkte Sinterklaasperiode, niet in. De shows zijn ook vooral bedoeld voor kinderen, dus we blijven gebonden aan de weekends. Schoolkinderen 's avonds tijdens de week naar de tent laten komen is lang niet evident.’


http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_01355880

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 12:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Misschien wel een idee om Circus Herman Renz,
Als men volgend jaar ook mag blijven staan tijdens de week.

1 of meerdere malen hun huidige seizoen show van dat jaar op te voeren.
Zo krijgt men de oudere circusliefhebbers ook in de tent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 3:26 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Goed idee, op vrijdag zaterdag en zondag de Sint in de piste shows en doordeweeks ook wel eens een gewone voorstelling, wel jammer dat herman renz maar èèn keer genoemd wordt, zij zorgen tenslotte ook voor een groot deel van het evenement.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Een grotere speeltent is natuurlijk een logische gedachte. Met de nieuwe speeltent van CHR lever je natuurlijk aan capaciteit in, dit afzetten tegen de geringe toegangsprijs van het evenement.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 18, 2014 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 05, 2013 8:20 pm
Berichten: 169
Locatie: Noordwijk aan zee. Nederland
De karavaan vertrekt donderdag om 12:30
Vanuit helmond richting Sint Niklaas waar die middag ook meteen al word opgebouwd!

_________________
The Show Must Go On! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, en dat konden we altijd zo mooi volgen op de webcam. Maar de link daar naartoe die hier eerder stond doet het niet. Bij mij niet, in ieder geval. Wel krijg ik de mededeling dat ik een nieuw programma moet installeren.
Bestaat er ook een andere weg?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 8:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Ja, en dat konden we altijd zo mooi volgen op de webcam. Maar de link daar naartoe die hier eerder stond doet het niet. Bij mij niet, in ieder geval. Wel krijg ik de mededeling dat ik een nieuw programma moet installeren.
Bestaat er ook een andere weg?

Deze werkt bij mij... http://webcam.sint-niklaas.be/
veel sneeuw maar dat zal wel aan de uitzending liggen... :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Het is begonnen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Deze werkt bij mij...


En bij mij niet! In ieder geval niet uit zichzelf totdat ik een nieuwe programma download. En daar ben ik wat voorzichtig mee....

Vanaf hun eigen site het bewijs dat ze het gehaald hebben:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Herman Renz is inderdaad toegekomen,
Maar die foto zal van een eerdere editie zijn.

Een voorstellingstent is er nog niet, of toch.
Maar dan nog wel op de trailers.

Eens curieus welke voorstellingstent er gaat verschijnen morgen.

Dat programma om de webcam te activeren, is niet gevaarlijk hoor.
Bij mij toch niet, ik heb dat namelijk reeds lang geleden gedaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 05, 2013 8:20 pm
Berichten: 169
Locatie: Noordwijk aan zee. Nederland
Er komt een zelfde tent te staan als die ze nu hebben maar dan groter!
Deze tent is rood met wat geel.
En inmiddels is het grootste deel van het wagenpark al aangekomen

_________________
The Show Must Go On! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 05, 2013 8:20 pm
Berichten: 169
Locatie: Noordwijk aan zee. Nederland
circusfreak schreef:
Er komt een zelfde tent te staan als die ze nu hebben maar dan groter!
Deze tent is rood met wat geel.
En inmiddels is het grootste deel van het wagenpark al aangekomen

Hij is overigens gehuurd van www.megetenthire.com
Hij staat ook tussen de foto's op
Hun site!

_________________
The Show Must Go On! :clown


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.