Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:09 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: zo jun 18, 2017 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Las afgelopen week op Circusblog dat Alberto Althoff in het najaar weer op tournee wil gaan.
Weet iemand hier meer van?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2017 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vast wel, maar die plaatsen hier geen berichten. Wij weten hetzelfde wat jij gelezen hebt. Een leuk verhaal, maar het medium is niet altijd even betrouwbaar en secuur.
Zo staat Circus Barani komende week in Ilt, terwijl ze toch echt in Vilt komen te staan.
Al eerder kwam het bericht dat Alberto samen met Robert Ronday in ons land op tournee zou gaan.
In hoeverre dat alsnog gaat gebeuren blijft vaag. Dat geldt ook voor de nieuwe tent die tijdens Ashtonia in Zeist haar primeur beleefde.
In dezelfde zin heeft Althoff het over ´zijn´ nieuwe tent, die ´wij´ hebben gebruikt.
Als er iemand in staat is binnen een zeer korte periode een reizend circus uit de grond te stampen is hij het wel, dat is in het verleden wel bewezen.
Blijft verder de vraag of er meer kapers op de kust zijn tijdens het naseizoen.
Tenslotte zou ook Circus Herman Renz dan alsnog op tournee gaan, en werd een buitenlands circus eerder genoemd.
Wie het artikel, dat ook de Duitse pers haalde, wil lezen: http://circus.blog.nl/circusnu/2017/06/ ... op-tournee


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2017 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
We wachten het af. Klopt dat Alberto een mooie circusproductie weet te realiseren. Hoop ook dat hij het zakelijk goed voor elkaar weet te krijgen want daar ging het vaak mis.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
In het interview op Circusblog doet hij een paar opvallende uitspraken.
Ik citeer er één:

Want er zijn genoeg plaatsen om te spelen, maar bij de gemeentes ligt het moeilijk.
De circusvereniging zou de grote speelplaatsen onder de grote circussen moeten verdelen en voor de kleine circussen de kleine plaatsen.


Wat het eerste deel van de eerste zin betreft ben ik het met hem eens.
Zelfs toen er een paar jaar geleden nog meer dan tien circussen tegelijk in ons land op reis waren werden tot mijn verbazing nog heel wat plaatsen niet bezocht.
Natuurlijk is iedere plaats niet even goed als een andere. Dat wisselt nogal door onduidelijke oorzaken.
Zelf woon ik in een plaats met tegen de 20.000 inwoners, waar al zes jaar geen circus is geweest.
Grotere waren er vroeger wel succesvol, maar niet altijd. Kleinere heb ik er nooit gezien.
Je kunt naar de gemeente wijzen, zoals Alberto doet. Dat lijkt me niet de oorzaak van het wegblijven.
Een te duur terrein, dat speelt dan weer wel. Maar ik betwijfel of de tourmanagers alle mogelijkheden wel hebben onderzocht.
Ondertussen kwamen redelijk grote circussen wel in dezelfde gemeente in dorpen met de helft of minder inwoners.......
Wat de kleinere circussen betreft: daarvoor zijn de mogelijkheden zo goed als onbegrensd!

De circusvereniging moet, aldus Althoff, de boel gaan verdelen. Zou hij dat echt menen? Een belangenorganisatie die bij serieuze aangelegenheden al niets bereikt laten fungeren als overheersend orgaan?
Waar hij bovendien zelf geen lid van was.
Niks hoor, dat gaat dus echt niet werken. Daarvoor zijn de circussen te verdeeld en de tourmanagers te zelfstandig en, ondanks het afgenomen aantal, de concurrentie te groot..
Pas wanneer er over een staatscircus zou worden gesproken zou er een mogelijkheid tot algehele verdeling kunnen ontstaan.
Maar dat gaat in Nederland dus niet gebeuren.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2017 10:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het gaat dus niet zo zeer om de speelplaatsen maar om de terreinen. De stadspleintjes in de grote steden zijn bij uitstek geschikt voor kleine circussen. En grote evenemententerreinen weer voor grote circussen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 2:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wanneer was dat dan anders? Kan me geen kleiner circus op het Malieveld heugen bijvoorbeeld.
Ook Althoff weet dondersgoed hoe de zaak in elkaar steekt.
Geen idee waarom je denkt dat het om terreinen gaat in plaats van steden en dorpen, tenzij je hem gesproken hebt.
Het gaat hem om de gemeentes, zoals hij zelf zegt en daar ook op door gaat.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 4:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het is mijn mening, en eigenlijk ook vast van Alberto.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Comeback Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2017 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hoor, ieder zijn mening.

Maar lees het interview nog maar eens rustig over. Hij heeft het wel degelijk over plaatsen en niet over terreinen. Hij noemt even later zelfs de steden die hij bedoelt!

Nieuws was overigens ook de afgeknapte samenwerking met een ander groot circus. Herman Renz misschien?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.