Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 12:02 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 6:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo okt 23, 2013 5:45 pm
Berichten: 1
Mijn vraag is: wie heeft er nog Documentatie of foto,s van het circus De Metropool welke net voor de oorlog in nederland actief was? mijn vader en Moeder hebben daar nog bij gewerkt, de directeur was dhr vd Giessen ( was ook degene die het stoomcarroussel in de Efteling had voorzien van de beschildering en beeldhouwwerken) en dit circus had ook nog andere kermisactracties onder één dak en was voor toendertijd zo groot dat de tent alleen op een paar plaatsen in Nederland kon staan, ook had men een lied geschreven wat begon als de "De Metropool is een plaats voor pret en jool etc" en de slogan van de clowns had iets te maken over een "engelse sleutel "die alles kon oplossen, wat dus niet goed in de smaak viel van de toen al duitse soldaten die in die oorlogstijd kwamen kijken met gevolg dat het hele circus met grote haast afgebroken werd en een groot deel naar Amerika is gegaan ( ik geloof Barnum en Baily zover ik dat nog kan herinneren). Maar gezien het korte bestaan is er haast niets van bekend laat staan dat er foto,s van zijn.
Toch hoop ik dat er wel iemand iets weet van dit Nederlandse Circus "de Metropool " .


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.