Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma mei 06, 2024 2:10 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Eigenlijk hoort dit onder ´Circussen dicht over de grens´, en misschien stond het daar ook al. Maar daar verdwaalt een bericht soms wel eens een beetje....
Dus maar even als nieuw onderwerp, opdat met name de inwoners van het zuidoostelijk deel van ons land en het noordoosten van België het niet vergeten: al vanaf 8 mei staat CIRCUS RONCALLI op de Bendplatz in Aken met de voorstelling Good Times. Die eerder te zien was in Oldenburg en recentelijk in Luxemburg.
Ze staan daar nog tot en met 31 mei, voorstellingen zijn er van woensdag t/m vrijdag om 16.00 en 20.00 uur, op zaterdagen om 15.00 en 20.00 uur en op zon- en feestdagen om 14.00 en 18.00 uur. Geen voorstellingen op maandag en dinsdag.

Extra reden voor een apart bericht is de melding dat Friedrich Klawiter van http://www.circus-online.de enige tijd geleden de Luxemburgse hoofdstad en dit circus met een bezoek vereerde. Werd deze fotograaf recentelijk al een paar keer de hemel ingeprezen, wat hij ditmaal laat zien is ronduit verbluffend! Ik zou daar zo snel geen woorden voor weten te vinden, werkelijk iedere foto is een waar kunstwerk! Kijk maar mee: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 8181341265

Dit keer wel een paar voorbeelden al zal het moeilijk kiezen worden......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar bekijk ze echt allemaal, want over de foto's van de prachtige wagens en details daarvan hebben we het nog niet eens gehad.....
En ga er vooral heen, want ik weet uit ervaring wat voor een 'goeie tijd' je gaat beleven!!!
Een onvergetelijke tijd zelfs.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 9:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ga volgende week richting Aachen!
Rigolo met zijn lange balanceernummer is er (gelukkig) niet bij in Aachen. Zelden zo een langdradig nummer gezien....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Daar verschillen de meningen ernstig over! Je moet het niet te vaak zien, denk ik. Maar ik weet uit ervaring dat het nummer, ondanks de niet geringe tijdsduur, de tent muisstil krijgt en iedereen zeer gespannen toekijkt. Een mooi rustpunt in een verder zeer levendige voorstelling.
Dat het grote publiek dit nummer zeker waardeerde bleek wel uit het opvallende extra-applaus dat hij kreeg tijdens de finale!

Weet je de reden van zijn afwezigheid en komt er een vervangend nummer? Qua tijd misschien wel twee.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
MartijnH schreef:
Ik ga volgende week richting Aachen!
Rigolo met zijn lange balanceernummer is er (gelukkig) niet bij in Aachen. Zelden zo een langdradig nummer gezien....



=o= =o= =o= =o=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, ik dacht: nu komen de nieuwe nummers!
Maar niks hoor, alleen maar het bewijs dat smaken werkelijk verschillen! Afbeelding (x 4!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Op de site is wel iets over een nieuw nummer te vinden, ik begreep het niet helemaal ( :D ) dus kijk zelf http://www.roncalli.de/tournee/good-tim ... tzplan_tab
Sofiane Aberkane


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat heb je maar weer goed gevonden, kleine speurneus!
Op de site staat daarover:


Citeer:
Exklusiv in Aachen!
Aufgewachsen in der Kulturmetropole Paris genoss Sofiane Aberkane bereits in jungen Jahren eine vielseitige Förderung. Er absolvierte zunächst eine Schauspielausbildung an der Cours Florent in Paris. Schnell bemerkte man seine besondere Begabung zum körperlichen Ausdruck. Auf den Rat seiner Lehrer besuchte er parallel die l’Ecole du Cirque in Lille. Er war Star zahlreicher Theaterinszenierungen und arbeitete mit dem Regisseur Alfredo Arias im Théâtre Nationale de Chaillot als er von Jérôme Murat entdeckt wurde. Der Magier und Pantomime sah in ihm seinen perfekten Nachfolger für die sagenumwobene Darbietung „La Statue aux deux têtes“. Einer einzigartigen Mischung aus Illusion und Körperkunst, die mit internationalen Auszeichnungen überhäuft wurde und ihrem Erfinder sogar schon den Mandrake d’Or einbrachte.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Standbeeld met de twee Hoofden dus.
Trad eerder onder meer op tijdens Roncalli's Apollo Variété in Düsseldorf afgelopen winter, waar hij door de pers het hoogtepunt van de voorstelling werd genoemd.
Het valt onder de noemer pantomime.
Hopelijk is het niet te rustig voor Martijn (en Georg....)!

Schitterende compilatie van het programma in Düsseldorf waarin hij voor komt: https://www.youtube.com/watch?v=5nCR9khofhw
Krijg je direct spijt daar niet heen te zijn geweest, wat gekund had tot 12 april van dit jaar!
(Maar nu praat ik voor mezelf....)

Aanstaande zaterdag - 17 mei - is er bij Roncalli in Aken Open Huis van 10.00 tot 12.00 uur! Toegang gratis!
Ideaal voor de fotografen, dus wie weet zie je daar ook Martijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 9:21 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
ik zit op 17 Mei in Noord-Holland bij een ander prachtig circus ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 1:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Misschien is ook daar speciaal voor jou het programma aangepast?
Maar het komt goed uit hoor, want ik vergiste me in de dag: het Open Huis is ZONDAG de 17e van 10.00 tot 12.00 uur!
Dus krijg je mogelijk een herkansing! Tenzij jij je niet in de dag vergiste.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.