Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 03, 2024 11:42 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Klein of groot. Goed of slecht
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
In mijn vorige stuk " gevallen engel" ben ik op mijn vingers getikt door ene Didier. Ik zou het kleine circus volgens hem afzeiken. Nergens gedaan. Alleen heb ik circus Sijm in de categorie kindervoorstellingen geplaatst.
Althans dat vond ik toen ik het circusje vorig jaar bezocht. Over hun Kerstcircus kan ik niet oordelen daar ik daar nooit ben geweest.
Ik vindt circus Sijm een zeer net bedrijf en een goede aanvulling . Zeker voor.de kleinere plaatsen in Nederland. Klein maar fijn. En ik zal daar zeker weer eens heen gaan want zij bieden voor de entreeprijs die zij vragen prima vermaak. Maar...het is geen circus op groot niveau. Ik heb geen bezwaar tegen kleine circussen zolang het maar wat te bieden heeft en dat doet Sijm.
Ook Belly Wien schijn ik tekort hebben gedaan volgens ene Kevin. Ook niet waar. Ik vond het.zelfs een uitzondering ten opzichte van andere komedianten circussen. Ik heb heel veel respect voor dit circus en bezoek het elk jaar meerdere keren. Alleen zij hebben een financieel voorsprongetje op Nederlandse circussen en iedereen die dat ontkent steekt zijn kop in het zand. Voor de rest vindt ik dat zij qua uitstraling tot de top 20 van europa behoren.
Ook de programmas zijn de laatste jaren redelijk goed te noemen.

Zelf ben ik een liefhebber van echt groot circus zoals Krone. Zoals Charles Knie. Zoals Arena. Zoals Moira Orfei. Zoals Pinder en zoals ons eigen Herman Renz. Dat mag toch.
Wel vindt ik het bezwaarlijk als een klein circus (soms in een grote tent) zich aankondigd als wereldcircus met op de affiches dieren en acts die zij niet hebben.

Een eik is een eik en een den is een den.
Zo wil ik leven. Ik wil zijn wie ik ben
Ik hoef niet rijk te zijn of mooi te zijn of sterk.
Maar ik wil geen populier zijn die zich aanstelt als een berk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
=o= =o=
Moira Orfei schijnt trouwens heel veel glans hebben verloren...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Dat is zeker waar. Maar ook in italie is het kommer en kwel. Ik was er voor het laatst twee jaar terug en het was absoluut acceptabel. Veel dieren mee en een goed programma. Zelf ben ik gek op die heerlijke Italiaanse reclame campagnes . Daar kan het nog. De stad vol plakken. Grote schreeuwerige biljetten. Mooi toch.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2015 11:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Of Circus Herman Renz nog steeds in de categorie 'grootcircus' valt? De laatste echt grote shows waren denk ik Jungle Fantasy en Celebrations (sorry, weet ff niet meer welk jaar die waren, paar jaar geleden iig). Daarna is het denk ik met stapjes wel wat kleinschaliger geworden. Pas op; wat niet direct ook veel slechter betekend. Ze passen zich aan en hebben nog steeds een prima programma, live orkest en strakke show met perfecte belichting...

De echte reizende grootcircussen vinden we aan de andere kant van de grens, waar het nu nog goed lijkt te gaan met Charles Knie, Krone, gebr. Knie, Arlette Gruss etc.... Deze komen ieder jaar wel op redelijke rijafstand van NL, dat is het voordeel :)

Sijm of Bongo kun je natuurlijk no way vergelijken met Krone of Arlette Gruss. Maar heeft ook wel een andere doelgroep en andere categorie; familiecircus / grootcircus. Het is niet goed of slecht zoals in de titel van dit topic staat, maar persoonlijke voorkeur. Ik zou nooit 2,5 uur rijden naar Sijm om de voorstelling te bezoeken, maar volgende week zit ik wel 2,5 uur in de auto voor Krone ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 9:42 am 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Helemaal mee eens en zeer correct geformuleerd.
Ps. Met de titel bedoelde ik dat een groot circus tegen kan vallen en een klein circus verrassend kan zijn. Zolang je jezelf maar eerlijk presenteert.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.