Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 03, 2024 11:36 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2015 6:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Afgelopen weekend was ik te gast in het circusgebouw van Budapest ook wel Fővárosi Nagycirkusz genoemd.
Een prachtig nostalgisch circusgebouw midden in Budapest, omringd door de Budapest ZOO.

Bij aankomst mijzelf netjes gemeld (want ze verwachtte mij al) en kreeg ik een Visitorspas overhandigd, prachtig want zo mocht ik letterlijk overal in het gebouw komen zonder problemen. Zo kwam ik dus ook backstage en zag ik dat er nog grote ruimte met paardenstallen en olifantenstallen aanwezig waren. Het buitenterrein is zeer krap en daar staat de roofdierenwagen van Denny Montico , de leeuw van Eva Chris (die ook bij Renz Berlin heeft gewerkt) en haar poezenwagen.
Alle artiesten slapen namelijk in het gebouw in de kleedkamer , een kamertje van 20 vierkante meter ongeveer met een douche en twee bedden waar de artiesten gedurende drie maanden wonen. er is een gezamenlijke kantine waar veel artiesten de hele dag aan het ping-pongen zijn en een gezamenlijke keuken. ook is er overdag in de kantine een barretje geopend waar men eten en drinken tegen speciaal artiestentarief kan kopen.... en goedkoop is alles al :lol:

Zelf heb ik ook twee nachten mogen slapen in het gebouw, erg bijzonder dat je bijvoorbeeld 's nachts gewekt wordt omdat er een paar leeuwen om de hoek wat actief staan te wezen. :lol:

Door naar het programma..... een uitermate goed topprogramma met vrijwel alleen maar grote artiestentroupes.

Afbeelding

Programma:

The Gerlings - 8 personen - Hoogdraad en Rad des doos (4 man)
Flying Farfans - 6 Personen - Dubbele Vliegende Trapeze (in het programmaboek staan er 8)
Teibler Troupe - 9 personen - Springplankacrobaten
The Flying Balls - 9 personen - Basketball
Xtreme Brothers - 3 Personen - Krachtacrobatiek
Duo White Fantasy - 2 Personen - Jongleurs
Duo Claire - 2 Personen - Luchtnummer
Denny Montico - 1 Persoon - Roofdierennummer
Eva Chris - 2 Personen - Kattennummer en Leeuwenillusie
Pascal - 1 Persoon - Comedy Act
Kimberly Lester - 1 Persoon - Antipode

Afbeelding

Een stuk of 10 rekwisiteurs lopen er nog rond , zelfde aantal Hostessen die op elke trap staan gedurende de show , een groot orkest (leuk feitje is dat de orkestleider stopt na 8 jaar om een nieuwe weg in te slaan en deze winter in Maastricht het orkest aanstuurt)

Afbeelding

Een onbetaalbaar programma als je dit als seizoensprogramma zou hebben , ik zag dit weekend 5 shows die allemaal voor 80% of meer gevuld waren. Artiesten en medewerkers worden door de Hongaarse overheid betaald die het geheel en de grootte van het spektakel dus mogelijk maken. Een programma met vrijwel alleen maar nummers die men als Finale-nummer in een programma zet.

Afbeelding

Over 2 jaar zal het gebouw niet meer in gebruik zijn als circusgebouw maar teruggegeven worden aan de dierentuin (die eigenaar is van de grond), er komt een nieuw gebouw en zo wordt het huidige gebouw ook niet meer opgeknapt. op sommige plekken achter de schermen goed te zien maar voor de schermen merkt men helemaal niks!

ik heb genoten van het circusgebouw en Budapest en vond het leuk om vrienden weer eens op te zoeken.

Ik heb veel foto's gemaakt, een kleine selectie gemaakt in twee albums :

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 184&type=3

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 184&type=3


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2015 2:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuke reportage maar weer!
De moeilijke Hongaarse naam betekent in het Nederlands gewoon Hongaars Staatscircus.
Dus kennelijk nog steeds in handen van de staat! Kunnen wij nog iets van leren hier!
Maar wat een bekende repriseclown! Ja, ja, ouwe vrienden opzoeken.....!
Ach ja, sommige profeten worden in eigen land niet geëerd...!
Denk dat hij daar zeer tot zijn recht komt!
O, en die ouwe leeuw, dat mannetje. Mocht je zijn baasje nog spreken dan mag die wel eens naar de tandarts.
Enig idee hoe zeer ontstoken tandvlees kan doen?
En niet al te lastig om op te lossen......

Leuke site: http://www.fnc.hu/
En in januari het Circusfestival.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2015 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het is nog maar een jonge leeuw , deze zal 2 jaar of 2 1/2 jaar zijn.
Het is een hele jonge groep, Denny Montico is familie van Redi Montico die officieel hier geprogrammeerd stond.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2015 3:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dat verbaast me! Z'n bekje ziet er niet al te fris uit. Kan voor een deel aan de belichting liggen, maar zowel tandvlees en tanden zelf heb ik wel eens beter gezien!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.