Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 11:21 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 2:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
viewtopic.php?f=3&t=4453&start=150#p45219

Hierboven de verwijzing naar de laatste berichtgeving onder de titel Regeerakkoord: wilde dieren in het circus worden verboden!.
Dat werd geopend op 29 oktober 2012 en beslaat inmiddels 11 pagina's.
Waarin veel van hetzelfde na enige tijd werd herhaald.
Zekerheid was er allerminst, er was veel giswerk.

En nu lijkt het dan eindelijk Bad News Day voor de (wilde) circusdieren, voor circusdirecties, trainers en voor de liefhebbers van die dieren.
Bad News Day, wanneer je 's morgens wakker wordt en het eerste onderwerp op het radiojournaal is dat het verbod er definitief gaat komen.
Door het ministerie bekend gemaakt op zaterdagmorgen om 08.00 uur, een hoogst ongebruikelijk tijdstip.
Na het radiojournaal ook al snel te vinden bij RTL.
Maar helaas pindakaas voor de gedrukte media van die dag. Zou je denken.....
Maar niks hoor, er bestaat kennelijk een gigantisch lek richting De Telegraaf, want die krant meldt het nieuws (als enige) al met een ankeiler op de voorpagina.
'WILDE DIEREN UIT CIRCUS VERBANNEN' ,tevens de kop van het rijk geïllustreerde verhaal over bijna twee pagina's -4 en 5- verderop in de krant.
Met voorop een kleurenfoto erbij van een tijger die door een brandende hoepel springt, een rood kruis daardoor en een triest kijkende getekende clown.
Dezelfde foto in het groot, met vele andere, in het artikel.
Rode kruizen en triest kijkende clowntjes bij wat gaat verdwijnen, groene V's en blije clowntjes bij wat nog wel zal mogen.
Het verhaal is geschreven door Inge Lengton en bij de verantwoording van de gebruikte foto's komen we onder meer de naam van Piet-Hein Out tegen. Ongetwijfeld verleende die zonder overleg zijn welllicht ongewilde medewerking....

De schrijfster moet al geruime tijd over de informatie hebben beschikt.
Niet alleen omdat de zaterdagkrant al ruim voor die dag voor het grootste deel wordt gemaakt, ook door de opvallende lay-out en door de uitgebreide lijsten van al dan niet toegestane diersoorten.
Die ik zelfs nog niet heb kunnen vinden bij de informatie die het ministerie verstrekt!
Een verslaggeefster weet in een kaderartikel te melden dat de lijst van verboden dieren mogelijk nog langer wordt.
Op zich al een vreemde voorstelling van zaken, want er zal juist worden uitgegaan van dieren die niet verboden en dus wèl zijn toegestaan.
Waaronder zelfs de gerbil, wie kent ze niet!? Had zelf geen idee, maar het zijn woestijnratten. Van oorsprong uit Mongolië. Helemaal niet wild dus en geschikt om in de toekomst leeuwen en tijgers te gaan vervangen.....
De mogelijke uitbreiding blijkt niet meer dan een toekomstvisie te zijn.
Voor het geval in de toekomst het houden door mensen van bepaalde reptielen, vogels en amfibieën als huisdier verboden wordt gaat dit ook voor circussen gelden.

Leest u vooral de toelichting bij het voorstel van 17 pagina's.
Ik heb die nog niet uit, maar in de eerste pagina's staat al genoeg stof tot kritiek.
In de toelichting wordt naar keuze teruggevallen op de uitkomsten van het onderzoek van de Universiteit van Wageningen uit 2007-2008 of een inventarisatie verricht in 2012.
Die laatste is, u zult uw ogen niet geloven, verricht door de Vereniging Wilde Dieren de Tent Uit!
Een uitermate eenzijdige telling derhalve die op meerdere punten absoluut niet blijkt te kloppen.
Daarnaast wordt wat diersoorten en aantallen betreft geen onderscheid gemaakt tussen 'voerden mee' (de circussen) of 'traden daadwerkelijk op'.
Lees het maar aandachtig, het is een bevestiging van de onbetrouwbaarheid van genoemde organisatie, waarvan ik niet wist dat er ook een verenigingsvorm van bestond.
Maar dat kan aan mij liggen....

Want wat zagen de tellers van WDdTU onder andere in 2012? Apen en nijlpaarden!
Zoals bekend treden apen in circussen die in ons land reizen al geruime tijd niet meer op.
In het genoemde jaar was er weliswaar (nog) één aap die meereisde. Maar zeker geen meervoud....
Die is in dat jaar overigens op onjuiste gronden in beslag genomen.
Maar nijlpaarden, ja ook die zelfs in meervoud..... Visioenen zullen ze gehad hebben, die tellers, of natte dromen.....
Struisvogels zagen ze ook trouwens, maar die worden verder nergens meer genoemd. Kennelijk ook toegestaan voor zo lang het nog duurt.....
Ach nee, natuurlijk, die vallen onder vee vanwege de fok of kweek of hoe het heet van die overheerlijke struisvogelbiefstukjes!

In de toelichting is wel secuur omgegaan met het aantal voorbeeldlanden.
Dat bleef beperkt tot zes: België, Finland, Oostenrijk, Griekenland, Israël en Nieuw-Zeeland.
En er wordt eerlijkheidshalve gemeld dat in landen als Frankrijk en Duitsland geen beperkingen bestaan.

Dan een mooi stukje eenzijdige argumentatie.
De zin in de toelichting: 'Het bestaan van maatschappelijke organisaties als Wilde Dieren de Tent Uit kan worden aangemerkt als uiting van de maatschappelijke discussie over de rechtvaardiging van het gebruik van dieren in circussen'.
Zo lust ik er nog wel een paar! Want voorstanders worden niet genoemd en zijn toch evenzeer een uiting van de maatschappelijke discussie!
Nog een flinke verdraaiing?
Onder .7, de rol van de VNCO. Die wordt hier weergegeven alsof die organisatie met het komende besluit heeft ingestemd!
Geen wonder dat de voorzitter daarvan tamelijk verbolgen reageert op de bekendmaking op een moment dat de staatssecretaris een toegezegde bespreking tot na het weekend heeft uitgesteld, waardoor hij in feite voor een voldongen feit is komen te staan.

Als ik de tijd kan vinden kom ik er later vast nog wel op terug.

Tot slot de lijst van niet verboden dieren:
- Alpaca
- Ezel
- Paard
- Hond
- Kat
- Rund
- Schaap
- Geit
- Varken
- Lama
- Kameel
- Dromedaris
- Konijn
- Bruine rat
- Huismuis
- Cavia
- Goudhamster
- Gerbil


Als ingangsdatum wordt 15 september 2015 genoemd. Want het voorstel moet uiteraard eerst nog door beide kamers aangenomen worden, want het betreft wel degelijk een (vernieuwde) wet.
Tot die tijd blijft alle onduidelijkheid voor gemeentes en onzekerheid voor de circussen.
En voor ons de zekerheid dat minstens tot die datum nog van die prachtige en goedverzorgde dieren genoten kan worden!


Zo, nu snel weer aan het trainen met m'n goudhamster.....
Heeft er mischien iemand een klein hoepeltje dat kan branden in de aanbieding?
Ha, en alpaca's mogen bij ons dan lekker wel maar die zijn ze in België vergeten op de lijst te zetten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 3:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Wat mij een slecht gevoel gaf in de toelichting van het kabinet, is dat wilde dieren zorgen voor vermaak in de circussen. Dat was vroeger misschien wel zo, met aapjes in rare kleertjes, maar tegenwoordig ligt de nadruk steeds meer op demonstratie wat de dieren kunnen, en hoe ze met de mens samenwerken. Ik zie de dieren eerder als een soort ambassadeur van hun soort.
Lachen om dieren hoor ik het publiek nauwelijks, hooguit om ondeugende hondjes.
(Ook ik heb de toelichting overigens nog niet helemaal bestudeerd....)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 13, 2014 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Hey... dus kamelen zijn toegestaan. Toch een klein lichtpuntje in deze in deze verder belachelijke symboolpolitiek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 3:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mijn conclusie over het lekken richting De Telegraaf wordt steeds meer bewaarheid.
Werd het wetsvoorstel op 13 december om 08.00 uur bekendgemaakt -ook al een hoogst ongebruikelijk tijdstip-, de site van de krant meldde om 05.30 uur:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2344 ... nen__.html

En wanneer je daar toch bent vergeet dan niet om de inmiddels 7 pagina's reacties (315!) even door te nemen!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een citaat uit de toelichting bij het wetsvoorstel:
Citeer:
Circussen en animal trainers die met diersoorten optreden die met de inwerkingtreding van dit besluit niet langer zijn toegestaan in Nederland, kunnen hun activiteiten voortzetten in het buitenland.


Kijk dat is pas sociaal gericht en een staaltje van Europees denkvermogen! Er staat in feite niets anders dan: die kunnen oprotten! Krijgen ze dan ook een oprotpremie?
Eerder worden overigens minieme bedragen genoemd die de omschakeling naar toegestane diersoorten met zich mee zullen brengen. Ja, ze hebben hun huiswerk gedaan!
Er is berekend dat de totale kosten voor het omschakelen van acts met te verbieden diersoorten naar andere in zijn totaliteit € 28.800 gaan bedragen. Per circus? Ben je mal, voor alle reizende en kerstcircussen samen!
Dan de 'verdwijnkosten': de totale kosten van Nederlandse en buitenlandse circusbedrijven alsmede de 7 bekende trainers om in het buitenland te gaan werken worden geschat op € 30.400,-
Niet dat er sprake is van een vergoeding overigens. Gewoon: geschatte te maken kosten van de ondernemers.
Teneinde kennelijk te doen voorkomen alsof het allemaal niets tot weinig voorstelt, zo'n maatregel!

Ook het vervoer moet het in de toelichting uitgebreid ontgelden, waarbij alle stresverhalen uitvoerig uit de publicaties van de actievoerders zijn overgenomen. Overigens vaak zonder bronvermelding, alsof ze het zelf bedacht hebben!

Toegegeven wordt dat een en ander nog wel getoetst zal moeten worden door de Europese Commissie.
Dus zo wordt ons toch nog een (extra) strohalm aangereikt!

Op eventuele overtredingen komen forse straffen te staan. Bij opzettelijke dreigt er zelfs gevangenisstraf van maximaal twee jaar, bij onopzettelijke een half jaar. Of taakstraffen c.q. boetes.

Ontheffingen van de Flora- en faunawet, die nu noodzakelijk zijn, zullen niet meer worden verleend. Want in de ogen van het ministerie niet meer noodzakelijk.

De rol van de VNCO, voor zover in de toelichting vermeld, ik attendeerde daar gisteren al op.
Een citaat:
Citeer:
Ter uitwerking van dit besluit is overleg gevoerd met de VNCO. De VNCO betreurt het dat diersoorten als leeuwen, tijgers en olifanten niet meer mogen optreden in het circus. Volgens de VNCO gaat van de aanwezigheid van deze diersoorten een wervend effect uit. De praktijk is ook dat het verkrijgen van standplaatsen in een aantal grote gemeenten in Nederland erg moeilijk is, omdat zij niet willen dat in hun gemeente circussen of andere optredens met wilde dieren plaatsvinden. Omdat het mogelijk blijft om met veel andere diersoorten op te treden, denkt de sector met optredens van die dieren en bijvoorbeeld acrobaten en clowns een wervelende show neer te kunnen zetten.


De laatste zin vrij vertaald: ook zonder wilde dieren is het allemaal goed te doen!

Wel verzocht de VNCO zeeleeuwen te plaatsen op de lijst van toegestane dieren.
U las dat al eerder, daar is in tweede instantie onderzoek naar gedaan -hetgeen tot vertraging leidde en dat is positief- maar het verzoek is vervolgens (hartgrondig) afgewezen.

Nog een verrassende conclusie uit de toelichting? Hou je vast:

Citeer:
De Vereniging Wilde dieren De Tent Uit toonde zich verheugd met het aankomende verbod op vertoning van wilde dieren in het circus. De vereniging ziet graag dat deze dieren worden onttrokken aan de circuspraktijk en leven op een wijze die past bij hun aard.


Dit lijkt inderdaad meer op Telegraafjournalistiek dan op een overwogen ministerieel advies!

En wat ik wellicht al eerder schreef: dierentuinen blijven volledig buiten schot, daar mogen zelfs optredens met wilde dieren worden gegeven!
Iets dat in het verleden overal in het land veelvuldig gebeurde maar over het algemeen niet meer van toepassing is.
Met uitzondering van het Dolfinarium uiteraard.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 11:43 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
En wat ik wellicht al eerder schreef: dierentuinen blijven volledig buiten schot, daar mogen zelfs optredens met wilde dieren worden gegeven!
Iets dat in het verleden overal in het land veelvuldig gebeurde maar over het algemeen niet meer van toepassing is.
Met uitzondering van het Dolfinarium uiteraard.....


Misschien zijn reizende dierentuinen een optie; doorlopend geopend met 2 shows per dag. Ligt er natuurlijk aan wat het ministerie dan verstaat onder de defenitie 'dierentuin'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 12:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
OnbelangRick schreef:
Misschien zijn reizende dierentuinen een optie; doorlopend geopend met 2 shows per dag. Ligt er natuurlijk aan wat het ministerie dan verstaat onder de definitie 'dierentuin'.
Of een circus op een vaste plek, denk aan Slagharen of safaripark. Op een vaste plek hoeft niet meer gereisd te worden en zijn de huisvestingsmogelijkheden gemakkelijker in te vullen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 1:55 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
heuvels schreef:
OnbelangRick schreef:
Misschien zijn reizende dierentuinen een optie; doorlopend geopend met 2 shows per dag. Ligt er natuurlijk aan wat het ministerie dan verstaat onder de definitie 'dierentuin'.
Of een circus op een vaste plek, denk aan Slagharen of safaripark. Op een vaste plek hoeft niet meer gereisd te worden en zijn de huisvestingsmogelijkheden gemakkelijker in te vullen.


Het circustheater in Scheveningen in oude glorie herstellen, maar of Joop daar nou blij mee is? :-)

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Ligt er natuurlijk aan wat het ministerie dan verstaat onder de definitie 'dierentuin'.


Geheel toevallig is een (deel van de?) definitie te vinden in de toelichting! Nu geen tijd dat op te sporen, maar zoek zelf maar even.
Eén aspect herinner ik me er wel uit omdat me dat ten zeerste verbaasde: een dierentuin dient tenminste zeven dagen per jaar opengesteld te zijn voor het publiek!
Het staat er echt!
Mijn eerste reactie: een foutje, dat moet natuurlijk zeven dagen per week zijn. Maar dat kan ook niet waar zijn, want ik ken dierentuinen die daar niet aan voldoen.

En over het verdere gefilosofeer kan ik kort zijn: het houden van deze diersoorten wordt eenvoudigweg voor iedereen verboden, niet specifiek het ermee optreden in een reizend circus.
Later dus naar verwachting aan te vullen met andere dan zoogdieren vanaf het moment dat die ook niet meer gehouden mogen worden. Zoals bijzondere vogels of reptielen.

Nee hoor, het zal echt in en door de dierentuin moeten gebeuren!
Natuurlijk is deze regel er in gekomen teneinde Harderwijk te ontzien. Terecht overigens!
Maar daar denken de 'dierenvrienden' ongetwijfeld heel anders over: het Dolfinarium lag en ligt al vaak genoeg onder vuur! (zie onder).
Ach, we lazen de eerste reacties, zo in de geest van: een leuk beginnetje. Voor hen is de strijd vast nog lang niet gestreden!
Of zoals Bite Back al liet weten: Dit is eigenlijk helemaal niks. We gaan door tot alle dieren verboden zijn!

Geheel toevallig op hun site gevonden:

Citeer:
Bite Back voert actie bij dolfinarium Harderwijk

Harderwijk, 16 augustus 2014 – Op zaterdag voerden we met Bite Back, Dierbewustleven en Stop Dierenleed Nederland actie voor de poorten van het dolfinarium in Harderwijk. We doen dit op maandelijkse basis, om mensen te vragen stil te staan bij wat er mis is met dolfijnen in gevangenschap en deze gevangenschapsindustrie niet langer te steunen.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een ander probleem dat zich bij een permanent circus voor zou doen is hoe de dieren daar te krijgen. Want er komt een algemeen vervoersverbod. Of beter gezegd: dat bestaat al. Maar zodra de wet in werking is getreden worden daarop geen ontheffingen meer afgegeven.
Enige uitzondering is (vreemd genoeg) de transito, doorvoer dus. Die is kennelijk internationaal niet te verbieden.
Dus Martin Lacey mag 'gewoon' op Schiphol met zijn dieren op het vliegtuig, of door ons land naar Frankrijk over de weg....
Staat nog wel iets bij in de toelichting dat het ministerie niet verwacht dat dit voor zal komen..... Of hoogstens heel zelden....

Dan nog iets wat het eerder door mij gememoreerde uitlekken van het wetsvoorstel betreft.
Nu ik er over nadenk lijkt dit mij geen zaak van het ministerie zelf. Hoewel je maar nooit weet.....
Eerder wijs ik dan ook met een beschuldigende vinger in de richting van Wilde Dieren de Tent Uit, die iets dergeljks al eens eerder deed.
Dat was nog in de tijd van Bleker, denk ik, ook toen kwam een tussenrapportage (o.i.d.) voortijdig in de pers. Ondanks dat daarop een embargo rustte, waar ze zich niets van aantrokken.
Later vertrokken ze uit het overleg omdat ze vonden niet of onvoldoende hun zin te krijgen...
Maar dit keer waren ze kennelijk voor Dijksma van onsterfelijke waarde, gezien in geciteerde werkzaamheden en overgenomen opinie.
Wellicht hebben ze ook nu het wetsvoorstel en de toelichting in vertrouwen voortijdig ontvangen, om dat vertrouwen (lees = het embargo) opnieuw te schaden en het ruim voor die tijd te doen toekomen aan De Telegraaf!

Tot slot nog even de herhaling van de gang van zaken hoe dit onderwerp in het principe-regeerakkoord terecht is gekomen, vaste bezoekers lazen het al eerder.
Geheel onverwacht dook 'Het verbieden van wilde dieren in het circus' op tussen aanzienlijk zwaardere onderwerpen. Waar overigens in eerste instantie maar bar weinig van werden gerealiseerd, maar dit terzijde.
Gedacht werd aanvankelijk dat dit item er door de PvdA in was gekomen. Tenslotte had die partij al eens eerder een dergelijk kamervoorstel ingediend dat toen geen meerderheid kreeg.
Aan een initiatief van VVD-zijde werd niet gedacht. Een partij die vrij ondernemerschap hoog in het vaandel heeft staan kiest niet voor dit soort betutteling van vrije ondernemers.
Totdat na geruime tijd binnen de PvdA bekend werd dat de Kamerfractie over dit onderwerp behoorlijk verdeeld is en het voorstel niet uit de koker van die partij afkomstig bleek te zijn.
De waarheid werd ontdekt door dezelfde krant die nu de primeur van het wetsvoorstel zo opvallend wereldkundig maakte: De Telegraaf.
Niemand minder dan minister-president Mark Rutte in eigen persoon bleek dit onderwerp te hebben toegevoegd!
Je gelooft het niet, maar dit kan en mag kennelijk in Nederland. In het democratische Nederland.
Een dergelijke actie zou je eerder verwachten in een of andere bananenrepubliek in Zuid-Amerika of een dubieus land in Afrika, waar een kersverse dictator nog wel iets leuks weet toe te voegen dat geheel toevallig zijn persoonlijke stokpaardje is....
Maar niet in een fatsoenlijk land als Nederland....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2014 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Prachtige Collignon vandaag in de Volkskrant!
Dit keer was het (bijna) voltallige kabinet voor de ministerraad te gast bij Belly Wien:

Afbeelding

Nog meer positief nieuws (voor circusdierenliefhebbers) in deze krant, maar dat houden jullie even tegoed.

Negatief in dit verband was het Dagblad van het Noorden (de bakermat van Dijksma...). In een hoofdredactioneel artikel in de krant van gisteren onder de titel 'Circussen getemd' prijst Jaap Kiers het initiatief van de staatssecretaris.
Neemt daarbij argumentatie uit de toelichting klakkeloos over en weet nog te melden dat veel gemeenten via hun plaatselijke verordening al een einde hebben gemaakt aan optredens met wilde dieren.
Je moet er maar verstand van hebben!
Uitvoerig ook hier Milko Steyvers geciteerd als bewijs dat het voor de sector geen drama hoeft te zijn.

Onder het hoofdartikel de dagelijkse stelling: Circus zonder wilde dieren is geen circus
Geheel verkeerd gesteld natuurlijk, want de waarheid daarover kennen we al heel lang: er bestaat immers wel degelijk en al geruime tijd circus zonder wilde dieren.
Ze hadden uiteraard moeten vragen of de lezers wilde dieren in het circus wensen of niet.
Flink veel stemmers desondanks, 1451 om precies te zijn. 29% Eens en 71 % Oneens.
Overigens bij dit soort stemmingen nauwelijks tijd om te stemmen: in de loop van de dag staat de volgende stelling al weer op de site!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2014 6:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Cartoonisten vinden veel inspiratie in dit nieuwsitem, zo ook De Jager op nu.nl

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2014 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
attractiepark slagharen heeft al een circus theater met iedere jaar andere artiesten wellicht een optie om een circus dan kunnen zij gewoon de dieren houden denk dat het voor een pretpark een meerwaarde is


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 16, 2014 9:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Pieter Geenen laat ambtenaar Dingeman vandaag in Trouw op onderzoek uitgaan naar het dierenwelzijn:
Afbeelding

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 11:47 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Vandaag in Dagblad Trouw een interview met Pammy Boltini, over vooral de historie van dieren in het circus, mede omdat Boltini van een vorige generatie circus is.
Met een werkelijk bizarre foto van Pammy in haar interieur, prachtig geënsceneerd door fotograaf Kohn, een beeld wat je zo zou kunnen plaatsen in de koloniale jaren in het begin van de vorige eeuw: zij staat omgeven door haar gevilde en deels opgezette circusdieren.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het laatste mogelijk fantastische nieuws op www.nu.nl:

Het kabinet probeert woensdag vooralsnog tevergeefs een uitweg te vinden uit de crisis.
Rond het Binnenhof wordt al rekening gehouden met de val van het kabinet-Rutte 2.


Een mooier kerstcadeau kunnen we ons niet wensen!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
attractiepark slagharen heeft al een circus theater met iedere jaar andere artiesten wellicht een optie om een circus dan kunnen zij gewoon de dieren houden denk dat het voor een pretpark een meerwaarde is


Even teruglezen, René, het gaat er om dat het houden van deze dieren en het vervoer ervan niet meer zal zijn toegestaan.
Dus dan is ook Slagharen geen optie!
Tenzij ze daar besluiten om er een dierentuin naast te beginnen, dan kan het weer wel. En mogen de dieren optreden dat het een lieve lust is.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.