Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo jun 26, 2024 12:06 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Solero in Bergeijk

Het Familiecircus Solero staat deze week in Bergeijk.
Op het evenemententerrein aan de Eerselsedijk staat het circus mooi ruim opgesteld.

Vanaf woensdag geeft het circus dagelijks voorstellingen, en een tip voor degene die gaat bij de supermarkt liggen nog genoeg Kortingscoupons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De buitenkooi zag er dan weer iets minder uit maar wie weet wordt die binnenkort wel vernieuwd.
Ik zag 2 tijgers liggen in de wagen , maar er zijn er toch meer?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was hem!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
En een kort filmpje gemaakt met mijn nieuwe filmcamera

http://www.youtube.com/watch?v=VFyrnL6Yvro


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Geweldige fotos en een leuk filmpje martijn!
Ik ga er vrijdag ook nog heen (als het tenminste geen noodweer is want ik ga met de brommer). Ga je ook nog naar de show? Ik wel, maar van mij is alleen maar een verslag te verwachten zonder fotos. De roofdierenbuitenkooi ziet er idd niet helemaal geweldig uit, maar er is tenminste een buitenkooi, met speelgoed. En het maakt voor een tijger echt niet uit of er wat roest op de hekken zit of niet.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
ze hebben als het goed is 4 tijgers, door sascha en janine prehn. meer info: www.prehns-raubtiere.de

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
kevin schreef:
ze hebben als het goed is 4 tijgers, door sascha en janine prehn. meer info: http://www.prehns-raubtiere.de


Dan lagen er 2 ergens in een hoekje waar ik ze niet zag.
Het zijn wel hele jonge tijgers volgens mij, groot waren ze niet.

Als ik zondag vrij ben (als het rustig zou zijn op het park) probeer ik de voorstelling te bezoeken.
ga ook even langs de C1000 kevin, daar liggen stapels met Kortingsbonnen waar je voor 7 euro naar binnen kan!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
@ martijn ---> inderdaad leuk filmpje en mooie foto's

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 6:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik ben vanmiddag bij Solero geweest.
Sorry voor de (oud)medewerkers van Solero die hier meelezen maar ik ga even de ECHTE waarheid zeggen.

Nou, ik even langs de winkel. Normaal ben ik niet te flauw om een normale prijs te betalen maar met als laagste prijs 17 euro voor de achterste twee banken kies ik toch voor een reductiebon.
Men verwacht dan ook een topprogramma, voor deze prijzen.

De voorstelling begon. Het was niet druk, 25 man zat er binnen. Ik geef toe, het is dan moeilijk om een goede sfeer te creeren, maar bij een goed nummer klappen de mensen toch wel, ongeacht het toeschouwersaantal.

De voorstelling werd geopend door een Duitse zwangere mevrouw die net van te voren even het Nederlands woordenboek door heeft gelezen, om toch maar een paar woordjes Nederlands te kunnen spreken. Als je bv kijkt naar Belly Wien waar roman af en toe de ansage doet, klinkt het 100 keer beter (en nu niet gaan zeggen: maar het is geen belly wien, nee dat is het inderdaad niet).

De voorstelling opent met de tijgeract van Sascha Prehn. De rekwisieten staan al klaar en zien er best verzorgt uit. De 3 tijgers komen binnen en later ook sascha. Niet eens even een begroeting naar het publiek, nee meteen met de tijgers beginnen met je rug naar het publiekt toe.
Even over te tijgeract zelf, opzich was de act niet slecht, buiten dat het een beetje rommelig overkwam en er veel met de zweep werd geslagen. De tijgers deden hoogzitten, liggen, rollen, over janine heen springen en enkele andere dingen. Ik miste dus de goede presentatie van Sascha waardoor het al een stuk beter zou zijn.

Vervolgens zien we miniponys, een stoelbalans handstandnummer, groot en klein, kamelen, kamelen met paarden, ringtrapeze, doeken, friezen, een heel slecht clownsnummer met de radio en kliko. De kinderen moesten ervan huilen. Ik ook bijna zo slecht was het.

in de pauze kon je kameelrijden ,paardrijden etc. De restauratie was erg duur, 3 euro voor wat popcorn vindik abnormaal.

Het komt er dus op neer dat Solero van buiten er leuk uit ziet, binnen in de tent opzich ook wel maar de nummers zelf, aankondiging en presentatie zijn zeer matig. Bij de dieren wordt erg veel geslagen met de zweep en ze voeren navanant niet veel uit. De kamelen act is rommelig, en veel nummers duren maar heel kort.

Er jammer dus.
Sorry maar bij Arnold vermaakte ik me altijd meer.

_________________
Circus met dieren


Laatst gewijzigd door kevin op ma nov 16, 2009 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 9:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Even nog voor de geinteresseerden: het complete programma:

Sascha en Janine Prehn - Siberische Tijgers
Clown Beppo (er heten wel heel veel clowns beppo :? ) met een standaard orginele kliko act
Giovanni Caselly (??) - Shetlandponys
Miss Angela - Ringtrapeze
Sascha Prehn - Groot en klein (fries en shetland)
Handstand op gestapelde stoelen - Giovanni Caselly
Western act (lasso draaien en messenwerpen, matig nummer, niet veel bijz. )
Spelen met vuur, Giovanni Caselly
6 kamelen vrijheid - Alfonzo Renz

PAUZE - kameelrijden kameelfoto paard en pony rijden (erg dure restauratie: popcorn 3 euro, suikerspin 2,50 etc)


Strakke draad
Sascha Prehn - 2x kameel + 2x paard
Miss Angela - Doeken lucht
Alfonzo Renz - 4 friezen vrijheid (dit was het beste nummer van het hele programma)
Finale
in de finale was er trouwens nog een zugabe :s
het jongetje van 3 had een kunstje geleerd met zijn vader. vader helemaal trots maar het kind jankte als een gek. Als kinderen zelf in de piste willen staan geniet k er van omdat te zien, zoals bij fam. Freiwald. Maar dit kind werd gedwongen zo leek wel, het zag er niet uit.

2 masten hingen lampenrekken aan met 8 en 6 bouwlampen, aan de andere twee masten hingen maar 1 bouwlamp... desondanks moet ik zeggen dat de piste wel goed verlicht was, maar een kleurtje voor de lamp schuiven is een kleine moeite en ook dat er maar 2 rekken hingen was niet echt mooi. Maarja, je kunt natuurlijk niet alles wensen.
De muziek was ook slecht, steeds muziekstukken van 30 seconden die steeds opnieuw werd aangezet, erg slecht. Dit verpest de sfeer.

Toen ik naar buiten liep hoorde ik de mensen zeggen: nou ik ben pas nog bij circus renz geweest, en daar was t even duur maar veel beter.
Kijk ik geef toe wij zijn verwende circusfreaks, normaal gesproken vind de normale bezoeker het wel leuk maar als zelfs een leek het saai vind, dan is er echt iets mis.

Ik had goede verwachtingen maar die zijn helaas niet uitgekomen.

Sorry dat het misschien heel zeikerig en verwend overkomt wat ik allemaal typ maar iedereen weet t normaal ben ik helemaal niet negatief maar dit keer moest het gewoon even.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Laatst gewijzigd door kevin op ma nov 16, 2009 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2009 8:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Is giovanny Caselly niet gewoon dezelfde man als clown Beppo of alfonso renz?
Vorig jaar werd daar namelijk ook gebruikt gemaakt van verschillende namen voor dezlefde personen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2009 11:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Die ene is wel dezelfde als clown beppo maar die alfonzo en casely zijn wel verschillende dacht ik.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.