Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 3:00 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Sorry hoor, het duurde even. Ondertussen staarden minstens 16 mensen naar die . (punt....). Er kwam iets anders tussendoor.....

Ter zake!
Elders verscheen onlangs al een bespiegeling van mijn hand bij het vertrek van Belly Wien uit ons land. En de constatering dat het circuslandschap er in Nederland volgend jaar behoorlijk anders uit zal gaan zien. U las het vast wel. Er kwam geen enkele reactie op, althans niet op dit forum. Wel op de achtergrond, want het stukje viel kennelijk niet bij iedereen in even goede aarde. Overigens wel het laatste dat ik zelf verwacht had.... Maar goed, je raakt er aan gewend.....

Om me bij voorbaat tegen dat soort kritiek in te dekken plaats ik nu wat ik denk en wat ik weet maar in het kader van de jaarlijks gebruikelijke Geruchtenmachine.
Geruchten zijn er immers altijd genoeg en hoeven niet eens de schijn van waarheid te bevatten.
Wat nou ook weer geen vrijbrief moet zijn om maar ongebreideld de meest ongefundeerde en uit de duim gezogen onwaarheden te gaan spuien. Dan zou het meer om een Droommachine moeten gaan....
Een kern van waarheid, liefst ook nog met wat argumenten of feiten onderbouwd, hoort er dus eigenlijk wel bij!

Ooit las ik hier wel eens berichten van een expert op het gebied van aangevraagde of verleende vergunningen, vast ook in die richting werkzaam. Zelf ben ik daar niet zo'n ster in.
Toch wel wat interessants gevonden.
Om te beginnen wat de wintercircussen betreft. Wat direct al in strijd komt met de verleende meereisvergunningen tot het einde van het seizoen.
Zo loopt de vergunning voor Circus Freiwald in Nijmegen niet tot en met 3 maar 7 januari 2016. Maar mogelijk zit daar de afbouw bij in. Wat weer inhoudt dat dan de meereisgedoogvergunning ook tot die datum geldig zou moeten zijn....

Een ander interessante ontdekking is de aanvraag voor een Wintercircus in Den Bosch -op de bekende plaats bij Stadion De Vliert - van 8 t/m 24 januari 2016. Gedaan door en verleend aan hetzelfde circus dat daar de afgelopen jaren in de Kerstperiode stond en dat nu in Dordrecht hoopt te gaan doen. Ook in dat geval is de vergunning t/m 3 januari dus niet toereikend.

Naar het hoogseizoen. Want daarin zou het landschap pas echt gaan veranderen. De eerder wel eens genoemde terugkeer van Circus Werona schijnt niet aan de orde te zijn.
Daar staat (mogelijk) de terugkeer van het Moscow Star Circus (hier tot en met 2014 reizend als Circus Iarz Italiano) tegenover. Tenminste in Oudewater (of all places) is een vergunning aangevraagd in de periode van mei tot november op een nader te bepalen locatie. Veel vager kan haast niet.....!

Dan nog een gerucht dat ik al een paar keer hoorde, en daar wordt het dan wel een beetje betrouwbaarder door.
Een naar mijn idee tamelijk leuk Duits circus -met een naam die het hier wel zal gaan doen omdat die voor ons heel herkenbaar is- is een behoorlijk uitgebreide landelijke tournee aan het voorbereiden, die ze onder meer in Amstelveen en Nijmegen zal brengen. We zagen er van de zomer nog een leuke fotoreportage over....

Tja en dan. Een paar circussen die verdwijnen betekent een paar Nederlandse tourmanagers die met de armen over elkaar gaan zitten.....? Ik dacht het niet, tenzij die aan een plaats achter de geraniums toe zijn...... Gedreven en ervaren zullen die vast en zeker op zoek gaan naar een geschikt circus om daar in ons land een tournee voor samen te stellen.

Inderdaad, misschien allemaal wat minder duidelijk dan wat jullie normaal van me gewend zijn. Maar ik heb gewoon niet altijd evenveel zin in gezeur.....
Al helemaal niet wanneer dit ongefundeerd uit een onverwachte hoek komt....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Tot zover het laatste nieuws van begin november....
Het verbaast me een beetje, links en rechts gonst het van de nieuwtjes, maar hier iets melden: ho maar!
Concurrentieoverwegingen spelen ongetwijfeld een rol!

Dan moet ik zelf maar weer. Een eerste onthulling om de spanning wat op te voeren.....
Ik schreef:
Citeer:
Een naar mijn idee tamelijk leuk Duits circus -met een naam die het hier wel zal gaan doen omdat die voor ons heel herkenbaar is- is een behoorlijk uitgebreide landelijke tournee aan het voorbereiden, die ze onder meer in Amstelveen en Nijmegen zal brengen. We zagen er van de zomer nog een leuke fotoreportage over....


Òf iedereen weet het al, òf het interesseert niemand een bal, maar de naam van dit circus kwam hier althans niet boven water.
Goed, het ging dus over Circus Alberti. Waarvan ik dacht toen ik de leuke foto's van Friedrich Klawiter zag: goh, daar zou ik best eens naar toe willen....!
Nou, en die kans krijg ik dan mogelijk volgend jaar niet al te ver van huis.....
Nogmaals de link naar de foto's: viewtopic.php?f=3&t=6043&p=47402&hilit=alberti#p47402

Afbeelding

Ik kan haast niet wachten: eindelijk weer eens een leeuw in de piste!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 8:49 pm 
Didier schreef:
Tot zover het laatste nieuws van begin november....
Het verbaast me een beetje, links en rechts gonst het van de nieuwtjes, maar hier iets melden: ho maar!


Nou, zal ik dan eens een gerucht de wereld insturen door te vertellen dat ik heb gehoord dat Robert Ronday
volgend jaar met een eigen circus op reis gaat?

(Passend Geruchtenmuziekje voor dit topic)
http://www.tubechop.com/watch/7520599


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 9:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
Didier schreef:
Nou, zal ik dan eens een gerucht de wereld insturen door te vertellen dat ik heb gehoord dat Robert Ronday volgend jaar met een eigen circus op reis gaat?

Mmmm, als zijn Limburgse kerstcircus loopt zoals hij hoopt, dan zou dat wel eens gebeuren. Maar zo niet......

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 9:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Gaat dat zo slecht dan? Is toch al 2de editie... En er is veel concurrentie met de wintercircussen in Maastricht en Roermond. Een groot reizend circus met een goede bedrijfsvoering, vers opgebouwd, zou zomaar eens kunnen werken... En met de ervaring die hij heeft opgedaan in het bedrijfsleven zou hij wel eens de man kunnen zijn die dat succesvol aan weet te pakken. Het zou voor de Nederlandse circusfans geweldig zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 10:55 pm 
Paul schreef:
Gaat dat zo slecht dan? Is toch al 2de editie... En er is veel concurrentie met de wintercircussen in Maastricht en Roermond. Een groot reizend circus met een goede bedrijfsvoering, vers opgebouwd, zou zomaar eens kunnen werken... En met de ervaring die hij heeft opgedaan in het bedrijfsleven zou hij wel eens de man kunnen zijn die dat succesvol aan weet te pakken. Het zou voor de Nederlandse circusfans geweldig zijn.


Het blijft dus een gerucht, maar als het waar is, dan lijkt het mij dat er een grote sponsor achter zit,
want ik denk niet dat Ronday een type is die z'n eigen hard verdiende spaarcenten in een nieuw avontuur
gaat steken en dan maar gaat afwachten of het loopt.
En als het groots is, dan zal het niet eens zonder sponsor gaan, want net als miko, heeft ook hij geen familie
met tig kinderen die de hele zaak zelf op en af bouwen, dus voor elke klus moet er iemand aangenomen
worden en dat kun je dus schudden in dit land en deze tijden, en CHR is daar helaas het bewijs van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het zou wel fijn zijn wanneer aan een gerucht een kern van waarheid ten grondslag ligt. Want anders is het hek van de dam en kan een ieder maar gaan uitkramen wat hij afgelopen nacht gedroomd heeft.
Zo ligt aan dat Circus Alberti bijvoorbeeld ten grondslag dat, zoals eerder vermeld, al in diverse plaatsen vergunningen zijn verleend.
Voor Circus Ronday kan ik iets dergelijks nog niet vinden!
Een mogelijkheid zou zijn dat hij de restanten van CHR voor niet al teveel overneemt.
Of hij daarop zit te wachten is maar zeer de vraag, want voor zover ik weet heeft de man inmiddels een prima baan in het bedrijfsleven.
En lijkt hij mij te slim om zomaar op de bonnefooi domme dingen te gaan doen in deze onzekere tijden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 8:26 pm 
Didier schreef:
Het zou wel fijn zijn wanneer aan een gerucht een kern van waarheid ten grondslag ligt. Want anders is het hek van de dam en kan een ieder maar gaan uitkramen wat hij afgelopen nacht gedroomd heeft.
Zo ligt aan dat Circus Alberti bijvoorbeeld ten grondslag dat, zoals eerder vermeld, al in diverse plaatsen vergunningen zijn verleend.
Voor Circus Ronday kan ik iets dergelijks nog niet vinden!
Een mogelijkheid zou zijn dat hij de restanten van CHR voor niet al teveel overneemt.
Of hij daarop zit te wachten is maar zeer de vraag, want voor zover ik weet heeft de man inmiddels een prima baan in het bedrijfsleven.
En lijkt hij mij te slim om zomaar op de bonnefooi domme dingen te gaan doen in deze onzekere tijden!



http://www.encyclo.nl/begrip/gerucht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 11:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
Als het Limburgse kerstcircus een doorslaand succes wordt dan zal dat zeker een vervolg krijgen. En zal Robert vast wel overwegen om in de zomer ook iets te doen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan... wordt keuze tussen verstand en emotie.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 12:10 am 
heuvels schreef:
Als het Limburgse kerstcircus een doorslaand succes wordt dan zal dat zeker een vervolg krijgen. En zal Robert vast wel overwegen om in de zomer ook iets te doen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan... wordt keuze tussen verstand en emotie.


Ik ken hem niet persoonlijk, maar het lijkt mij meer iemand die eerder naar verstand dan emotie handelt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Speciaal bericht voor alle Neerlandici hier: het ging mij niet om de definitie van het woord 'gerucht', maar om het zinvol houden van dit onderwerp.
Maar dat had een goede lezer vast al wel begrepen....

Citeer:
Ik ken hem niet persoonlijk, maar het lijkt mij meer iemand die eerder naar verstand dan emotie handelt.


En mede daardoor kan dit gerucht dus in de prullenbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 6:12 pm 
Didier schreef:
Speciaal bericht voor alle Neerlandici hier: het ging mij niet om de definitie van het woord 'gerucht', maar om het zinvol houden van dit onderwerp.
Maar dat had een goede lezer vast al wel begrepen....


Een gerucht is een gerucht, dus goed voor de geruchtenmachine. Ik zou zeggen, bel ook eens met henk van der meijden,
die kan je als geen ander vertellen wat de zin en onzin is van een gerucht.

Citeer:
Ik ken hem niet persoonlijk, maar het lijkt mij meer iemand die eerder naar verstand dan emotie handelt.

En mede daardoor kan dit gerucht dus in de prullenbak!


Gelukkig ga jij daar niet over.
Prettige feestdagen verder.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.