Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 6:00 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Clown Frenky van Renz?
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 7:31 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
beste circuskenners!
Op YouTube kwam ik het volgende filmpje tegen:
https://m.youtube.com/watch?v=ne_Bu4Vu4f8
Kan iemand mij vertellen of dit de ex-Circus Renz clown Frenky is?
En wie is de andere??
Alvast hartelijk dank!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Clown Frenky van Renz?
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 9:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Klopt helemaal. En wie die andere is.....of is die andere ook die ene....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Clown Frenky van Renz?
BerichtGeplaatst: do feb 11, 2016 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, liefhebber, dat heb je snel ontdekt! Want het is hagelnieuw, de site is pas twee dagen in de lucht. Daarover straks meer.

Het leuke filmpje is opgenomen in Leeuwarden ten tijde van het Kerstcircus van Sander & Friends op het Wilhelminaplein (Zaailand).
De (aangepaste, maar dat waren ze ter plaatse ook al...) fraaie woonwagens zijn van Circus Bongo.

Clown Frenky, overigens niet te verwarren met Clown Franky (spreek uit Frenky) die in diezelfde periode nog actief was bij Circus Renz Berlin.
In dat geval gaat het over Frank van Hulle, de vroegere directeur van Circus Fiësta.

Frenky en Frank dus. Dit filmpje is de eerste publicatie van een nieuw beeldmerk dat onder die titel nieuw leven wil gaan inblazen in de Nederlandse circuswereld.
Het eerste boek in wat een serie moet gaan worden is inmiddels verschenen, maar er staat nog heel wat meer op stapel!
Het is een initiatief van Studio 38A, dan wel in de persoon van Jan-Zeger Plug in Vught, zogezegd de creatief vader van Frenky en Frank.
Over de initiatiefnemer meldt de site van de studio http://www.studio38a.nl het volgende:

Jan-Zeger Plug

Als kind droomde hij al van het circus.
Van zijn ouders moest hij eerst zijn school afmaken. Daarna trok hij de 'stoute' clownsschoenen aan en reisde door heel Europa en werkte bij diverse gerenommeerde circussen als clown.
Onder andere bij het fameuze circus Carré.
In zijn vrije tijd interesseerde hij zich voor de organisatie rondom het circus. En ontwikkelde zich achter de schermen van het Nederlandse Circus Herman Renz van managementassistent tot tourneemanager.
Na 28 jaar kwam de uitdaging om voor een organisatiebureau als projectmanager aan de slag te gaan. Daar deed hij de pre-productie van:

Wintercircus Amsterdam

Groot Kerstcircus Den Haag

En was hij projectmanager van:

Wintercircus Maastricht

In 2015 besluit hij om als zelfstandig ondernemer zijn knowhow en passie voor het circus te combineren.

Onder de naam: STUDIO 38A

In 2016 zijn bijna al onze pijlen gericht op het merk Frenky en Frank.


Op de site vindt u de diverse plannen die samengevat gericht zijn op Creatieve en zakelijke dienstverlening voor Circus en Entertainment, zoals ze het zelf omschrijven.
Een zeer ruim begrip met vele mogelijkheden.
Mooi dat er iets nieuws gebeurt in de circuswereld!
En het moet zeker gezegd: zowel de site van de studio als de kersverse van het duo http://www.frenkyenfrank.nl -inmiddels bereikbaar ondanks dat wanneer je googlet er nog 'under construction' staat- zien er mooi en gelikt uit!

We hadden het al eerder kunnen weten: al in november vorig jaar stonden de eerste berichten op hun facebooksite!
Daar vind je ook een leuke reactie van Joop Teuteberg die zich beschikbaar stelt als Frenky voor het geval het duo ergens wordt ingehuurd.
Want ook dat soort zaken behoort tot de mogelijkheden.

Het (eerste) boek is dus uit.

Afbeelding

Te koop via de webshop voor € 17,50. Vanwege de feestelijke verschijning zonder verdere verzendkosten.
Daar is inmiddels al meer te koop: een beker of mok, een set van drie jongleerballen, een poster en een broodtrommel.
Uiteraard allemaal ruim voorzien van afbeeldingen van dit nieuwe duo.

Verder meldt de studio:

Frenky en Frank

Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan de ontwikkeling van het merk : Frenky en Frank.

Frenky en Frank zijn niet alleen een merk, ze bestaan nog in het echt ook. En dat is gelijk hun unique selling point.

Het merk is geregistreerd bij Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom BBIE.

Alles in beheer en onder de bezielende leiding van studio 38A.

Op 9 februari publiceerde wij de website: http://www.frenkyenfrank.nl

In februari 2016 verscheen ook het eerste boek: De Wereld van Frenky en Frank.


Afbeelding

De site meldt zelf over het duo:

Over Frenky & Frank

Frenky

Afbeelding

Hoi! Ik ben Frenky. Wat leuk dat je op onze website bent en hier over mij komt lezen. Ik ben een clown, met een vrolijke rode neus. Ik heb altijd een blauw jasje en een blauwe broek aan en een rood hoedje op. Mijn schoenen zijn eigenlijk iets te groot, dus ik struikel nog wel eens. Als dat in het circus gebeurt moeten de mensen daar hard om lachen. Maar dat vind ik niet erg, want ik zorg graag voor een gulle lach! Daar wordt iedereen vrolijk van. Ik ook.

Vroeger gaven we voorstellingen op de maan. Maar op een dag ging het daar heel hard waaien en toen begon de maan rond te draaien. We vielen uit de lucht; patsboem op de grond. Hoe het verder ging kun je lezen in ons boek, want dat staat vol met foto's van ons eerste avontuur. Ik neem het boek altijd mee naar bed samen met m'n knuffeldier.

Frank

Afbeelding

Dag hoor! Ik ben Frank. Ik ben heel erg slim en bedenk alle klusjes die ik Frenky laat opknappen. Ik had ook bedacht dat het slim zou zijn om hier een circus te beginnen, nadat we van de maan waren gevallen. Je moet namelijk doen waar je goed in bent. En ik ben goed in de baas spelen. Ik heb ook een hobby en dat is eten; lekker en het liefst een bord vol! Spaghetti bijvoorbeeld! Mmm...

Op deze website kunnen jullie alles lezen over mij en over Frenky maar je kunt hier natuurlijk ook spelletjes spelen, een kleurplaat downloaden of ons eerste filmpje bekijken. Wij hebben hier ook een winkeltje, maar als je daar iets wilt kopen moet je dat natuurlijk wel even aan je vader of moeder of opa of oma vragen. Behalve het boek en de poster zijn de jongleerballen favoriet, want daarmee kun je indrukwekkende circustrucs oefenen! En als je dan heel goed bent, kun je later optreden in ons circus of op je eigen verjaardagsfeestje.


Afbeelding

We gaan er ongetwijfeld nog van horen!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Clown Frenky van Renz?
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Owwww, je weet er veel van! Of ben je het toevallig zelf??
:lol:
In ieder geval bedankt voor je antwoord! Mijn jongste was altijd 'fan' van Circus Renz' en dan vooral van de clowns, zodoende zochten we op YouTube en stuitten hier op.
Ik vind het erg leuk gedaan! Heb de website ook bekeken en het ziet er allemaal goed uit.
Maar als ik het dus goed begrijpt speelt hij (jij?) allebei de rollen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Clown Frenky van Renz?
BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2016 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nee hoor, teveel eer, ik ben het echt niet. Heb er ook helemaal niets mee te maken.
Dacht dat zelfs nog van jou, omdat je het zo snel na lancering wist te melden!
Met een beetje zoeken kun je tegenwoordig al snel heel wat vinden!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.