Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 6:06 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 10:50 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Toch eventje een stelling lanceren, dit n.a.v. een bericht van Marc Boon op zijn FB: 'Nederland heeft recht op meer dan kindercircussen alleen. En daar gaan we verder werk van maken. Hup, richting Nederland !'

Afbeelding

De stelling: Nederland heeft recht op meer dan kindercircussen alleen

Hiermee lokt Marc toch wel wat 'stevige' reacacties op. Enkele voorbeelden:

'Kindercircussen in Nederland? Met 4 alpaca's en dikke pony's zeker? Haha. Wel een belediging voor diegene die een serieus, kleiner en RENDABEL circus in Nederland runnen. Desondanks succes'

Jajaja! Dar klinkt veel belovende....(?)
Maar we hebben idd ook mooie kleine zaken hoor. Maar toch, veel succes!'


Reactie via FB Martijn:

Nederland heeft recht op eerlijk circus groot of klein. Dat is voor het publiek maar ook voor leveranciers erg fijn!!

Wordt tijd dat de hr, Marc Boon eens een wat nederlandse circussen gaat bezoeken en niet kijkt naar grootte qua omvang maar programma dan zal zijn grote mond wel kleiner woden !

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 11:26 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Hij heeft gelijk als je het hebt over reizende circussen. De kerstcircussen niet meegeteld, reizen er op dit moment alleen kleine circussen door Nederland. En die trekken toch een ander publiek, meestal gezinnen met kinderen. Niets ten nadelen van deze circussen, absoluut een aanwinst en leuk voor de kids.
Maar we missen de andere kant van het spectrum dit jaar in Nederland; een groot circus met spectaculaire acts. Ik zie nog geen duo exxtrem of flying neves bij circus sijm :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 12:02 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik hoop dat er iets moois uitkomt. Want laten we eerlijk wezen. Zo'n professionelen en 'volwassen' zaken als CHR en ook wel Belly Wien hebben we gewoon niet meer.
Magic, Sijm en andere zaakjes zijn echt wel (heel) mooi. Maar zijn toch wat meer 'kinderlijk'. Hoe erg volwassenen er ook van kunnen genieten.

Ik ben het dus niet helemaal maar ook niet helemaal niet eens met de stelling. (we moeten de kerstcircussen dan niet meerekenen)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 12:51 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5342
Locatie: Belgie
Marc: Organiseer eerst een deftig circus in eigen land - België - zou ik zeggen!
Voordat je over de landsgrenzen heen gaat kijken.
Of start een minder kinderlijk circus op dat zowel in NL als BE gaat reizen.
In de zin van Circus Herman Renz en Belly Wien!

Ook al is Sint in de Piste in Sint-Niklaas vooral op de kinderen gericht,
het programma zit steeds zeer mooi in elkaar en is ook voor volwassenen zeker niet vervelend om zien.
Want de acts zijn steeds van een hoog niveau geweest.

En niet te vergeten: Circus Herman Renz maakt mogelijk vanaf september 2016 een herstart!
Als men dan hetzelfde niveau opnieuw weet te behalen, kunnen wij circusliefhebbers dit enkel maar toejuichen. =o=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 2:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo begon het allemaal vorig jaar:

Citeer:
Stekenaar leidt Nederlands Nationaal Circus

Eén van de grootste circussen van Europa, het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz, wordt geregisseerd door iemand van bij ons.
Stekenaar Marc Boon, ook bekend van Sint in de Piste, leidt het totaalspekatel in goede banen.
Met de show 'World of Wonders' trekt hij binnenkort heel Europa rond.
Wij gingen vandaag een kijkje nemen in Eindhoven, tijdens één van de allerlaatste repetities.


Waar het eindigde weten we ondertussen allemaal......
'Heel Europa' hield bij de Veluwe op.....

Dromen van iets groots is natuurlijk prachtig, hij is niet de eerste en enige die dat doet.
Maar bij de realisatie de realiteit niet uit het oog verliezen, dat is vaak de allergrootste kunst!
De tering naar de nering zetten, zogezegd.
Laat dat nou toevallig iets zijn waar die kleinere circussen vandaag de dag steeds beter in slagen!
Ach, en voor het grotere werk: zo ver weg zijn Duitsland en Frankrijk nu ook weer niet....
Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als middelgroot en daar zijn er gelukkig dit jaar wel een stuk of vier van te zien in Nederland.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 11:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
groter en mooier betekend niet altijd dat je dan wel een volle tent trek heb CHR een aantal in rotterdam gezien voor nog geen 100 man ter wel een magic circus hier nu al voor het 2e jaar bijna iedere show een volle tent stok en vaak nog stoelen er bij moest halen hoop dat het marc boom en milko lukt maar heb daar weinig vertrouwen in


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 10, 2016 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dacht er nog even over na: hij heeft wel gelijk, Nederland heeft recht op meer dan kindercircussen alleen.
Waarmee hij schijnt te bedoelen dat het allemaal best een tikkeltje groter mag en kan....

Vandaar van donderdag 17 maart tot en met zondag 1 mei op parking P2 bij de ArenA in Amsterdam: Cirque du Soleil met AmaLunA!!
Erg veel groter komen ze niet naar ons land en ook al niet naar België!

En gisteren begonnen in Carré: de Broadway CIRCUS Musical Pippin. Daar te zien t/m zondag 10 april. Met heel veel circus!
De Europese première met de originele Amerikaanse cast!

Ook al erg geschikt voor wie het kleinere tentje is ontgroeid!
(Maar daar evengoed nog regelmatig naar toe gaan als het kan....)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 17, 2016 8:10 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
Waarmee hij schijnt te bedoelen dat het allemaal best een tikkeltje groter mag en kan....


FB Marc Boon: 'Wie goed (door)denkt, kan veel vinden. smile-emoticon ... De conceptnota voor een (ver)nieuw(end) groot circus zonder dieren is klaar. Is Nederland & Vlaanderen er ook klaar voor ? # Niets leuker en spannender dan pionierswerk.'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 17, 2016 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hoor, we zijn er klaar voor!
Nu maar hopen dat ze ook het wiel opnieuw uitvinden!
Want dat verplaatst wat makkelijker!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 17, 2016 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Vroeger kon je een circus runnen zonder veel kennis van de markt en management kwaliteiten, de bezoekers kwamen toch wel. Dat gaat in de moderne tijd niet meer. Grote circussen met een goed management doen het nog wel goed; kijk maar naar Arlette Gruss en Charles Knie...
Tijd voor weer een groot circus in NL. Met een goede bedrijfsleiding komt het goed, daar ben ik van overtuigd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 17, 2016 8:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Paul schreef:
Met een goede bedrijfsleiding komt het goed, daar ben ik van overtuigd.


Afbeelding

En daar zit 'em de kneep. Ik denk, en dat is mijn persoonlijke mening, dat het 'managementteam' van de recente jaren weer op het rode pluche plaatsneemt. Ook betwijfel ik of Milko zijn directeur's functie wel aan de wilgen wil en kan hangen. Je 'kindje' loslaten is niet zo makkelijk.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 17, 2016 8:50 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Maar als je een goed team om je heen hebt die je vertrouwt, en die heeft aangegeven je ook te steunen kan het gelijk een heel stuk beter gaan. Ik denk dat Milko echt wel geleerd heeft van z'n fouten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 18, 2016 9:37 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Nik Boris schreef:
Maar als je een goed team om je heen hebt die je vertrouwt, en die heeft aangegeven je ook te steunen kan het gelijk een heel stuk beter gaan. Ik denk dat Milko echt wel geleerd heeft van z'n fouten


Milko kan het bedrijf niet financieel leiden, dat is recentelijk wel bewezen. Ik vraag me af uberhaupt af of er al een degelijk marktonderzoek is verricht. Of vindt Milko dat ook irrelevant? Met alleen een artistiek leider als Marc Boon ga je het echt niet redden.

Van idee naar markt

Met een marktonderzoek brengt u de markt in kaart. U onderzoekt wie uw klanten zijn, wat ze willen en waar u ze vindt. Ook is het interessant om te kijken hoe anderen in uw branche het doen. Hoe kunt u zich onderscheiden van de concurrentie? Uit een marktonderzoek blijkt hoe u klanten naar uw bedrijf kunt trekken. Het is de basis voor uw marketing.


Ben benieuwd naar het nieuwe concept a la 'Flic Flac' of Nederland er klaar voor is?

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.