Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 4:42 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 26, 2016 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op de valreep, nog even en het is zover: Koningsdag, woensdag 27 april. Met iets betere weersverwachtingen dan vandaag, ook de temperatuur gaat een graadje of zo omhoog.

Ze komen er al lange tijd, en ook morgen zal dat het geval zijn: CIRCUS BONGO in Hilversum.
In het Dudokpark (tevens navigatieadres) zullen -ijs en weder dienende- voorstellingen gegeven worden om 12.30, 13.30, 14.30 en 15.30 uur.
Voor een flink aantal circusliefhebbers is Bongo het allerleukste circus van ons land!
Ach, en wat moet je anders op Koningsdag? De hele dag op de Vrijmarkt zitten of staan betekent ook blauwbekken.
En de Royal Family treedt op en voor het voetlicht in Zwolle (pech, net te laat voor het Magic Circus....), en daar wemelt het dan die dag van de blauwvingers.
Want zo heten de inheemsen daar.....
Oranje de kleur van ons koningshuis? Dat was ooit, anno 2016 is die kleur vervangen door blauw.
Blauwbekken, blauwvingers en het mooie blauw van Circus Bongo! Hemelsblauw, zelfs!

Afbeelding

De opbouw is gestart!

Met overigens circusworkshops van 12.00 tot 14.00 en van 15.00 tot 17.30 uur.

In de naaste omgeving ook te zien de Theatershow Bombardo, de levende kanonskogel.
Doorlopende voorstellingen van 12.00 tot 14.00 en van 15.00 tot 17.30 uur.
Hier geldt echter een minimum leeftijd van 6 jaar!

Afbeelding

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op di apr 26, 2016 5:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 2:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uiteraard ging ik een kijkje nemen in het 's middags grotendeels zonovergoten Hilversum.
Niet alleen daar, op heel wat meer plaatsen hadden de weersvoorspellers het gelukkig goed mis gehad!
Een stuk minder koud dan verwacht en een stuk droger. En toch nog een oranjezonnetje!

Om met het laatste onderwerp in het voorgaande bericht te beginnen: het gezelschap Circusdrome uit Groningen was wel present in het Dudokpark, maar met een andere voorstelling dan hierboven aangekondigd, namelijk met Maharadja. In een zo mogelijk nog kleiner theater.
Over die voorstelling schrijven ze zelf:

Afbeelding

De Oosterse wijsgeer

Hoog in het Tadjikistaanse Sarikolgebergte vond Circusdrome de Maharadja, de Oosterse wijsgeer.
Met zijn bovennatuurlijke krachten verlicht hij stress en maakt hij stijve spieren in een mum van tijd weer jong en soepel.
Een ontmoeting met de Maharadja zult u niet snel vergeten!


Afbeelding

Nou, dat leek me wel wat na alle geestelijke mishandelingen door onze ex-vriend tobi!
Maar kwam van een kouwe kermis thuis: juist toen ik voor hun optrekje aankwam werd besloten een UUR pauze in te lassen.
Ik had het kunnen weten, kijk boven maar bij de aangekondigde speeltijden.
Blijf het vreemd en wel erg lang vinden, midden op de dag.
Wellicht had de Maharadja zelf al zijn krachten verspeeld en moest zijn accu worden opgeladen....
Het is wat met die Oosterlingen....

Circus Bongo had ik er toen al op zitten. Meldde me vooraan bij het hek kort nadat de eerste voorstelling was begonnen.
Niet de grote tent hadden ze meegebracht maar een kleinere.
Deze dus, naar verluidt een membraantent, die ook wel eens dienst doet als voortent bij de grotere. Op de foto ziet u ongeveer de halve tent.

Afbeelding

Hier te zien op een archieffoto. De mooie witte hekjes stonden er nu wat verder vanaf, wel compleet met die steigerende paarden.
Daarnaast waren de punten van de tent dit keer voorzien van bladgouden ornamenten.
Een roze suikerspincaravan maakte het beeld compleet.

Nu had ik eigenlijk de grote tent verwacht, weet niet waarom. Die anderhalf jaar geleden dienst deed tijdens het Kerstcircus op het Stationsplein in deze plaats.
Voor het eerst en voor het laatst, hoorde ik iemand vertellen, want de afrekening was niet helemaal naar wens verlopen.
Gedoe om tenten en geld, het komt meer voor in de circuswereld....
Binnen een echte piste en drie tribunes, een grote fronttribune en twee opzij.
Nu liep de openingsvoorstelling een beetje uit, kennelijk had men zich verkeken op de lengte van de onderdelen. Of te laat begonnen, dat kan ook nog.
In ieder geval was de aanvangstijd van de tweede al overschreden toen de bezoekers naar buitenkwamen.
Bovendien werd nog een koffiepauze ingelast, die waarschijnlijk tevens gebruikt werd om het programma te wijzigen.
Want de tweede voorstelling was ..... na 20 minuten al afgelopen!
Misschien was men ook wat geschrokken van een aantal weglopers de eerste keer. Hoofdzakelijk oriëntaalse mannen met kleine kinderen.
Wellicht veroorzaakt door de prima paaldansact door een schaars geklede schone. Dat mogen die mannen van huis uit helemaal niet zien!

Een hoofdrol tijdens de voorstelling was weggelegd voor Clown Dropje, die na een afwezigheid van zeven jaar haar comeback maakte.
Ze bleek het nog steeds uitstekend te kunnen, het vermaken van het kleine grut!
De P achterop in een iets contrastrijkere kleur en we kunnen allemaal haar naam lezen!
Clown Dropje kreeg concurrentie van Clown Mister Dave. Zou je denken, maar dat viel in de praktijk best mee.
Die laatste is een meester in dom en onschuldig zijn, en deed verder waar hij ook goed in is: als ballonist (ballonen vouwen tot prachtige figuren die de kinderen kregen aangeboden) en met een uitermate charmant hondennummer.
Hiermee blonk hij afgelopen winter ook al uit tijdens het Wintercircus van Sander & Friends in Friesland.
Mag Dotje zijn favoriete hond zijn, persoonlijk vond ik toen en nu die linkse grijze (vanaf de tribune gezien) een hartenbreker. Met name vanwege de manier waarop hij steeds bedelt om 'meer'.
Dat zullen dan waarschijnlijk lekkere brokjes zijn, maar het lijkt er ook op dat hij niet kan wachten om meer kunstjes te laten zien!

Leuk hoor, zo'n superkort programma, zeker gezien de prijs. Want gratis dus!
Bovendien in aanwezigheid van hoog gezelschap in de tent.
Niemand minder dan de bekende circusfotograaf Ron M. maakte aan de zijkant talloze opnames, waarbij hij zichtbaar van de voorstelling genoot en niet te beroerd was op de juiste momenten te applaudisseren. Chapeau!

Mooie plek, leuk park, naast dat wereldberoemde raadhuis van de beroemde architect Willem Dudok waar het naar genoemd is.

Afbeelding

Ontwierp dit raadhuis, maar ook bijvoorbeeld de stadsschouwburg in Utrecht en de internationaal beroemd geworden Esso-tankstations in heel het land. Waar er bij mijn weten nog maar één van over is in het centrum van Groningen. Daadwerkelijk in gebruik althans, zij het nu met een ander brandstofmerk.
Ooit was hij stadsbouwmeester in Hilversum, er staan minimaal 15 ontwerpen van zijn hand in de nabije omgeving van het park.
Er woedt een eeuwige discussie of Hilversum wel of niet een stad is, maar dat geldt evenzeer voor Emmen, Apeldoorn en zelfs Den Haag.
Dat gaat dan over stadsrechten die nooit werden verleend, het zal mij en velen met mij worst wezen. Laat de grootte maar bepalend zijn. En zo is het in de praktijk dus ook.
Want hier een dus park met van alles te doen (uitgebreid lopen over het water van de vijver naast het raadhuis, meer dan op een kermis wel eens kan) en een overdekt terras van een straatlengte.
Aansluitend een grote vrijmarkt dwars door het centrum en dan ook nog een behoorlijk grote en drukbezochte kermis op en rond De Groest.
Martijn H. had met gemak een mooie dubbel kunnen doen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 7:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
Een Fakir en Ron Mikkenie zo vlak bij elkaar, kan geen toeval zijn! 8)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2016 8:59 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Didier schreef:
Martijn H. had met gemak een mooie dubbel kunnen doen!


Was zeker een optie geweest als ik niet moest werken. In de Horeca (Evenementencatering) is Koningsdag een hele belangrijke dag :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2016 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Een Fakir en Ron Mikkenie zo vlak bij elkaar, kan geen toeval zijn!


Dat lijkt me spijkers op laag water zoeken!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.