Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 12:22 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 01, 2017 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Sommige mensen weten echt niet wat ze met hun tijd moeten doen. Circus Herman Renz is verleden tijd, dus we beginnen toch gewoon een nieuw circus. Ach, waarom ook niet.

"Je leest het goed : steden. En dat is in dit geval meer dan 1 + 1 ... Erg enthousiast om dit nieuwe Nederlandse circusproject met een fantastische, professionele en positieve ploeg te realiseren. Het management-team is beschreven, de entourage is even verrassend en veel ruimer. Wordt vervolgd"

"Vandaag gastvrij ontvangen in koninklijk Apeldoorn. Het nieuwe managementteam klinkt op een mooie toekomst. Vive le cirque ! Leve het circus !"

"Het begin van een nieuw hoofdstuk in de Nederlandse circusgeschiedenis"


"Morgen zetten we alle speelsteden weer op een rij.............welkom Emmanuel, Marc, Julien, Annemarie en alle gasten die in het koninklijk Apeldoorn aanschuiven."

FB: Marc Boon en Adri Lammers.

Soms vraag ik me toch af of ik bepaalde mensen serieus kan of mag nemen.

Maar wat denkt u?

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2017 6:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Bijzonder vaag bericht. Wordt eens wat concreter. Of weet iemand anders iets meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 3:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nieuws, in ieder geval wat ik nog niet eerder zag of las, is er in dit verband wel waar het het Kerstcircus in Apeldoorn betreft.
Het stamt al van maart dit jaar:

Afbeelding

met daarbij de tekst:

Tijdens de laatste dagen van 2017 wordt Marc de nieuwe ringmaster in het Wintercircus Apeldoorn.
Een boeiende uitdaging waarbij hij met zijn ruime presenteerervaring het Nederlandse publiek ongetwijfeld zal weten te charmeren.


Of dat een verbetering betekent kan ik niet beoordelen, een verslechtering lijkt me in ieder geval haast niet mogelijk......

Ha, ik vond het krantenbericht op de internetsite van De Stentor:

Afbeelding
Adri Lammers met Cirus Renz spullen

Wintercircus Apeldoorn krijgt nieuw gezicht

Wintercircus Apeldoorn krijgt een nieuwe spreekstalmeester.
Marc Boon zal tijdens de editie 2017 de microfoon in handen nemen.
Hij volgt daarmee Adri Lammers op, die zich meer op het gastheerschap gaat richten.

Boon is na Wim Zomer, Emmanuel Horwood en Adri Lammers de vierde spreekstalmeester in 23 jaar Wintercircus Apeldoorn.

Nieuw is dit jaar ook het feit dat het Apeldoornse thuispubliek kan sparen voor korting. Met de verhuizing naar de Voorwaarts werd al samengewerkt met Media Markt.
,,We zijn heel blij dat we samen met de twee Apeldoornse Jumbo supermarkten een mooie actie op hebben kunnen zetten'', aldus Lammers.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naar de kern van de zaak: de aangekondigde bijeenkomst in Koninklijk Apeldoorn. Het zou me niet verbazen wanneer dit 'nieuws' ook ouder is en mogeljk zelfs wel van een jaar geleden.
Want toen riepen ongeveer dezelfde heren exact hetzelfde. Maar met het oog op het toen nog geplande vervolg van Circus Herman Renz.
Dat Nederland een groot circus in die orde verdient roept Boon al langer. Voor hem en de anderen is het tenslotte deels hun broodwinning.
Waar ze de laatste jaren overigens maar zeer matig succes mee boekten.
Bij het zien van Haarlem -de afgelopen editie- vroeg ik me af waar de hand van Boon in terug te vinden was.
Tenslotte beschikken we in Nederland ook over een heel legertje regisseurs, vaak van grotere naam en veelgevraagd over de grenzen.
Genoemde Belg kan bovendien niet bogen op louter succesproducties gedurende de afgelopen jaren.
Met uitzondering van dat fantastische Sint in de Piste......

De gastheer in Apeldoorn is ongetwijfeld de heer Lammers, tevens bekend als adviseur van meneer Duursma. Die het hernieuwde Renz wel even aan de loop zou brengen.
Of de adviezen waren niet goed genoeg, ol er ging iets anders mis, maar die herstart schijnt er niet te komen, ondanks dat er al vergunningen waren aangevraagd en speelplaatsen vastgesteld.
Dat laatste uiteraard in omgekeerde volgorde.

Meneer Horwood is uiteraard graag van de partij als leverancier van benodigde acts. Ook bij hem is het zijn broodwinning.
Ieder circus kan krijgen wat het hebben en betalen wil, een garantie tot succes is het de laatste jaren niet overal gebleken.

Annemarie en Julien zeggen me zo op het eerste gezicht niets, maar je weet maar nooit.........
Misschien vertegenwoordigen zij wel een grote geldschieter, want die zal nodig zijn om dit project van de grond te krijgen.

Inderdaad is het de vraag of je deze ploeg wel serieus moet nemen na de eerdere poging(en).
Ik mag het hopen, want circus is en blijft natuurlijk geweldig.

Maar alle eerdere aangekondigde pogingen van de afgelopen tijd op een rij zettend wordt dit de vierde.
Wanneer alle mensen van die andere pogingen er nu ook eens bij werden betrokken was de kans van slagen wellicht groter.
Bijvoorbeeld die meneer in Rotterdam die als het moet binnen twee weken met een reizend gezelschap op stap gaat.
Of die bekende oudgediende in Limburg, die er voor zou gaan zorgen dat zijn zoon daar een toekomst in op kon bouwen.
Maar wie weet schoven die ook wel aan in deze koninklijke setting!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over koninklijk circus gesproken.....
Afgelopen zondag was ik te gast in datzelfde Apeldoorn, waar bij mijn weten met name apen een koninklijk leven leiden.
Daar ben ik nogal eens getuige van, alleen het prachtige bos waar ze wonen is de moeite van het bezoeken al waard.
Bij de Ringstaartmaki's -zo ongeveer mijn favoriete diersoort- raakte ik in gesprek met een aardige en leuke mevrouw met twee schattige kinderen, waarvan ik me afvraag hoe wit hun kleertjes na de speeltuin nog zijn geweest...
Ik legde het een en ander uit over meneer het mannetje (Reggie), de vader van al die leuke kleine pasgeboren nazaten, die voor onze neus zat.
Hoe hij zich beter handhaaft dan zijn voorganger (Herbert), die buiten de paringstijd (circa drie dagen per jaar) absoluut niet bij de dames in de buurt mocht komen.
U ziet, ook het leven van een (half-)aap is niet altijd eenvoudig.....
Maar het ging om de aangesproken mevrouw.
Ik vroeg waar ze vandaan kwam en geheel naar waarheid antwoordde ze: Langedijk. Waarop ik reageerde met: Broek op Langedijk, Circus Sijm.
Geloof het of niet: op dat moment kregen we allebei kippenvel, want mevrouw (en kinderen) bleken verliefd te zijn op dit circus, dat ze meerdere keren per jaar -maar zéker met de Kerst!- bezocht.
Inderdaad, ook dit soort tafereeltjes spelen zich soms af in dat koninklijke Apeldoorn........


Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op do aug 03, 2017 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Marc is zeer wel geschikt.
Toffe kerel ook - met veel (voor het Circus bruikbare) kwaliteiten.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het zal, maar smaken zullen blijven verschillen.
'Haarlem' vond ik persoonlijk ronduit slecht en ook over andere producties waren de meningen behoorlijk verdeeld.
Toffe peren zijn geen garantie voor een goeie pruimenoogst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
Naar de kern van de zaak: de aangekondigde bijeenkomst in Koninklijk Apeldoorn. Het zou me niet verbazen wanneer dit 'nieuws' ook ouder is en mogeljk zelfs wel van een jaar geleden.
Want toen riepen ongeveer dezelfde heren exact hetzelfde. Maar met het oog op het toen nog geplande vervolg van Circus Herman Renz.


Het is nog veel erger: recent geplaatst door Marc Boon d.d. 25 juli 2017 om 18:33 uur en d.d. 26 juli 2017 om 19:36 uur. En door 'Zijne Koninklijke Hoogheid', Adri Lammers d.d. 25 juli 2017 om 18:16 uur en d.d. 25 juli 2017 om 20:07 uur.

"Je leest het goed : steden. En dat is in dit geval meer dan 1 + 1 ... Erg enthousiast om dit nieuwe Nederlandse circusproject met een fantastische, professionele en positieve ploeg te realiseren. Het management-team is beschreven, de entourage is even verrassend en veel ruimer. Wordt vervolgd"

"Vandaag gastvrij ontvangen in koninklijk Apeldoorn. Het nieuwe managementteam klinkt op een mooie toekomst. Vive le cirque ! Leve het circus !"


"Morgen zetten we alle speelsteden weer op een rij.............welkom Emmanuel, Marc, Julien, Annemarie en alle gasten die in het koninklijk Apeldoorn aanschuiven."

Eeen reactie van Adri op een bericht:

"Beste Ruben morgen is een besloten bijeenkomst voor het management team, sponsoren en partners. ik praat bij gelegenheid wel eens bij, daarvoor is het nu te vroeg!"

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 03, 2017 6:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
Lijkt me dat we de naam Herman Renz los moeten laten in dit verband.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 04, 2017 3:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En zo blijven we koffiedikkijken.
Het zou zeer correct zijn geweest wanneer meneer Duursma (of zijn bedrijf) met een persbericht zou zijn gekomen waarin een en ander werd uitgelegd.
Tenslotte was hij degene die Herman Renz wel even nieuw leven in zou blazen, eerst in Haarlem en vervolgens met een landelijke tournee in de tweede helft van dit jaar.
Daarover wisten ze de media uitstekend te bereiken.
Nu dit kennelijk van de baan is is het niet meer dan normaal ook dat te melden.
De 'koninklijke' gasten in Apeldoorn lijken me eerder betrokkenen die de restanten nieuw leven in willen gaan blazen.
Milko wordt in dat verband overigens niet genoemd.
Los daarvan bestaat de vraag wie op dit moment het recht op het gebruik van de naam Herman Renz heeft.
Maar bij het opstarten van een nieuw en groots circus is dat wel de minst belangrijke vraag.....
Waar komen de centjes vandaan, dat is denk ik vraag nummer 1 !!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.