Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 23, 2024 9:04 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Heuvels schreef:

Citeer:
In het artikel wordt er een succesverhaal van gemaakt voor de Partij van de Dieren.
En op de website van wddtu zie ik dat Herman Renz "beloond" wordt met tourinfo.


Dat eerste klopt helemaal, en duidelijk geschreven door iemand zonder de minste kennis van zaken, gezien de tekst op de site:


Citeer:
Circus Herman Renz zwicht voor druk Partij voor de Dieren

Steeds minder Nederlandse steden tolereren circussen met wilde dierenacts binnen hun gemeentegrenzen. Ook Circus Herman Renz moest er aan geloven en voert aan de Schiedamse Maasboulevard een show op zonder wilde dierenacts.

De Partij voor de Dieren heeft het voor elkaar dat er een wetsvoorstel ter goedkeuring bij de Tweede Kamer ligt om wilde dieren in tv-shows en circussen helemaal te verbieden.

Gemeenten mogen geen circus weigeren, maar er is een voorkeur voor circussen zonder wilde dieren. Zo ook in Schiedam. "We komen er niet onderuit," aldus directeur Milko Steyvers. "Het is funest voor mijn circus, maar de mensen hoeven niet te treuren. We hebben tweeënhalf uur een topprogramma."

"In het circus zijn helemaal geen wilde dieren. Ze zijn geboren in het circus en kunnen niet meer terug naar de wildernis." In de natuur worden ze volgens de circusdirecteur massaal afgeknald.

De Partij van Marianne Thieme complimenteert Circus Herman Renz met de beslissing geen wilde dieren meer te laten optreden.


Met name het tweede gedeelte zal heel wat wenkbrauwen doen fronzen....


Die vermelding op de site van WDdTU is hier al eerder gemeld, volgens mij zelfs door Milko persoonlijk. Maar daar kan ik me in vergissen. Wel herinner ik me een soort uitspraak van hem dat het mogelijk afhaken van èchte dierenliefhebbers daardoor gecompenseerd zou kunnen worden.
Overigens is die agenda langer en beperkt zich niet tot Herman Renz! Ook de andere 'wilde-dieren-vrije' circussen zijn er steevast op te vinden, van Magic tot en met Barani!
En gelijk hebben ze, gratis publiciteit is mooi meegenomen, zelfs in het hol van de leeuw!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 10:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
circusmeisje schreef:
Heuvels schreef:

Citeer:
In het artikel wordt er een succesverhaal van gemaakt voor de Partij van de Dieren.
En op de website van wddtu zie ik dat Herman Renz "beloond" wordt met tourinfo.


Dat eerste klopt helemaal, en duidelijk geschreven door iemand zonder de minste kennis van zaken, gezien de tekst op de site:


Citeer:
Circus Herman Renz zwicht voor druk Partij voor de Dieren

Steeds minder Nederlandse steden tolereren circussen met wilde dierenacts binnen hun gemeentegrenzen. Ook Circus Herman Renz moest er aan geloven en voert aan de Schiedamse Maasboulevard een show op zonder wilde dierenacts.

De Partij voor de Dieren heeft het voor elkaar dat er een wetsvoorstel ter goedkeuring bij de Tweede Kamer ligt om wilde dieren in tv-shows en circussen helemaal te verbieden.

Gemeenten mogen geen circus weigeren, maar er is een voorkeur voor circussen zonder wilde dieren. Zo ook in Schiedam. "We komen er niet onderuit," aldus directeur Milko Steyvers. "Het is funest voor mijn circus, maar de mensen hoeven niet te treuren. We hebben tweeënhalf uur een topprogramma."

"In het circus zijn helemaal geen wilde dieren. Ze zijn geboren in het circus en kunnen niet meer terug naar de wildernis." In de natuur worden ze volgens de circusdirecteur massaal afgeknald.

De Partij van Marianne Thieme complimenteert Circus Herman Renz met de beslissing geen wilde dieren meer te laten optreden.


Met name het tweede gedeelte zal heel wat wenkbrauwen doen fronzen....


Die vermelding op de site van WDdTU is hier al eerder gemeld, volgens mij zelfs door Milko persoonlijk. Maar daar kan ik me in vergissen. Wel herinner ik me een soort uitspraak van hem dat het mogelijk afhaken van èchte dierenliefhebbers daardoor gecompenseerd zou kunnen worden.
Overigens is die agenda langer en beperkt zich niet tot Herman Renz! Ook de andere 'wilde-dieren-vrije' circussen zijn er steevast op te vinden, van Magic tot en met Barani!
En gelijk hebben ze, gratis publiciteit is mooi meegenomen, zelfs in het hol van de leeuw!

Ik denk dat deze circussen zelf niet meewerken aan de WDdTU-circusagenda?

8)

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Sommige wel hoor, ze verstrekken zelf de gegevens. En, wat ik ook al schreef, zelfs Milko hoopt op deze manier het wegblijven van èchte dierenliefhebbers te compenseren. En dat is dan weer zijn goed recht!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 8:49 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
Mooie recensie van een bezoeker in Den Haag, die wel eens wilde zien wat er van het programma overblijft na het afscheid (?) van de wilde dieren.

Citeer:
Gisteren is op het Haagse Malieveld de show van Nationaal Circus Herman Renz in première gegaan. Het was voor mij en mijn gezin even wennen daar. Als wij het over Circus Herman Renz hadden, keken we toch altijd uit naar na de pauze, want dan kwamen de tijgers, leeuwen en lijgers (voor het circus een gefokte kruising tussen een tijger en een leeuw). Maar goed, het is door de Tweede Kamer zo beslist, er mogen geen wilde dieren meer in het circus. Toen we dat hoorden op de landelijke media, hadden we zo iets van: Nou, dan is het circus voor ons geen circus meer.

Dus met wat argwaan wat Herman Renz ons dan zou serveren i.p.v. de wilde dieren, vertrokken we naar het Malieveld of moet ik zeggen het “Maliemoeras”.

Bij binnenkomst werden we netjes begeleid naar onze plaatsen door een medewerker van het circus. Om 20:00 uur begon de show met een act van de huisclowns Milko en Frenky. Daarna werden we verrast door een gevarieerde show die geen moment saai was. Het dieren nummer van Frenky en Milko was zo grappig dat het gemis van de wilde dieren eigenlijk wegsmolt als sneeuw voor de zon. De liefde en respect die zij voor hun dieren hebben is echt te zien. De koeien/geiten/ganzen/varkens deden vol overgave mee aan de show. Op geheel eigen wijze lieten Frenky en Milko de dieren trucjes doen en de lachers waren in de hele zaal te vinden, maar ook zeker te horen.

De rest van de show was ook een plaatje vol mooie acrobatische hoogtepunten en met veel passie en vuur.

Kijk hieronder naar de foto’s voor een klein gevoel wat er allemaal te zien en te beleven is. Veel beter is natuurlijk als jullie na het kijken van de foto’s het zelf gaan ervaren.


http://www.denhaagdirect.nl/premiere-vi ... circus-2-0
(met foto's)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.