Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:02 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 01, 2013 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Men geeft zo vaak uitzendingen van Cirque Du Soleil deze eindejaarsperiode...
Ik stel me dan de vraag:

Waarom tijdens het jaar eens niet één show van Circus Herman Renz opnemen,
en op een weekendavond of tijdens eindejaarsperiode kan men die dan uitzenden???

Zo krijgen ook niet circusbezoekers eens de andere kant van circus te zien !!

Wat denken jullie hiervan?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 01, 2013 7:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Vind ik een erg leuk idee!!!! Maar dat zal wel een koste plaatje opleveren. Maar dan geen programma zoals het Kerststerrencircus met dat gelul er door heen van ''Iedereen kan helpen om deze zielige kind in een beter thuis te krijgen bel 5511'' Dat hoeft van mij niet was er iritant bij het Kerststerren circus. Natuurlijk is het goed om geld aan goede doelen te geven maar dat gebeelde op tv hoeft van mij niet. Maar nogmaals zou graag een circusvoorstelling van een Nederlands circus zien ik vind het een TOP IDEE!!! Maarja dan blijft de vraag wat gaat dat kosten :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 01, 2013 10:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Ik bedoel,

Kan een televisiezender niet eens een circusvoorstelling tijdens de tournee filmen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 01, 2013 10:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2011 2:56 pm
Berichten: 16
een reality programma die je ook hebt in de vorm van dierentuinen alleen dan met circussen is ook een idee :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 9:30 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Je ziet wel dat regionale zenders aandacht besteden aan circusproducties.

Voor de landelijke omroep zou het aantrekkelijk kunnen zijn een impressie van een circusfestival zoals Enschede uit te zenden. De organisatie zou dat in eigen beheer kunnen maken en dan verkopen. Uitzending wel ná het seizoen natuurlijk. Het is niet de bedoeling dat dit soort uitzendingen rond de Kerstdagen gaat plaatsvinden, vanuit het oogpunt van de circussen gebeurt dat al te veel natuurlijk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 02, 2013 11:10 am 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ik snap wat je bedoelt circusboy. Hoeft van mij alleen geen gezeur door heen. Maar wat je zegt een echt circusprogramma


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 11:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di sep 20, 2011 10:45 am
Berichten: 70
idd laat ze eens Nederlandse circussen uitzenden ! doch dat zal niet gebeuren en waarom niet ?
zal ik vertellen,
Soleil geeft haar rechten gratis ( en terecht publicitair gezien ) weg om zo reclame te maken voor hun komende productie's net zoals er een nieuwe James bond film komt zenden ze Bond films uit waarom ? omdat die gratis ter uitzending worden aangeboden om zo mensen weer wakker en lekker te maken. had liever gezien dat Milko ( dus Renz ) gewoon een zak met geld ervoor zou gehad hebben. daar hebben wij circussen wat aan ! maar die mega producties kan men gewoon niet aan tippen jammer genoeg. zelfs een Renz niet die in mijn ogen zeer ONDER gewaardeerd word in dit opzicht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 3:26 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat kan inderdaad geen enkel circus want bij tv spelen ze op een heel ander niveau.
vooral wat de budgetten betreft: al jaren hadden we eens graag voor het wintercircus reclame op de regionale TV.
Want het is toch iets wat in elke huiskamer binnenkomt.
Nou die bedragen kan je niet voorstellen!! En dat is dan nog maar de regionale TV. Bij de nationale kan je je het helemaal niet voorstellen
Dit jaar is het dan toch gelukt.
Maar dan moet je al dingen gaan toepassen als een deel gratis kaarten voor die zender, hun logo overal goed in beeld enz...
Ook voor een nieuwsitempje of een kleine reportage komen ze niet zomaar. Dat vinden ze niet echt belangrijk genoeg en als je graag in beeld komt als circus: dan boek je maar reclametijd.

En een uitzending zelf produceren: dat kost al helemaal veel geld:
cameras ( 1 klein cameratje volstaat natuurlijk niet: als je ziet welke massa techniek eraan te pas komt als ze in Monte Carlo de voorstelling opnemen), mensen, extra belichting, een regiewagen enz...
dat kost dus een massa geld en net daarom is het dan ook niet eenders welke productie en ook vaak alleen maar zo ergens rond kerst of nieuwjaar.
En dan is het Soleil of Monte Carlo: want die kunnen het hun dan wel degelijk permiteren om daar heel veel geld NIET voor te krijgen en dat dan als publiciteit bezien.
En als ze dan die uitzending al rechtenloos hebben bij de TV dan word die nog eindeloos herhaald ook: hier zie je elk eindejaar weer dezelfde soleil producties.

In Duitsland hadden ze nog wat circus op tv: jaarlijks Stars in der manege vanuit Krone: te duur geworden en na jaaaaaaaaren afgevoerd, Freddy Quinn had een programma waar allerlei nummers werden uitgezonden: voornamelijk uit het archief en hij praatte die dan vanuit een klein circusje aan elkaar: zelfs dat hebben ze heel snel geschrapt!!

Lijkt mij een behoorlijk mirakel als je dus een circusproductie die tourt op tv wil krijgen!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 4:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een kennis die bij de media heeft gewerkt zij mij eens: "De programma's worden tussen de reclameblokken uitgezonden". Op de werkplek van een radiotechnicus zag ik zelf dat de grootste tekst op het bord aan de muur als volgt luidt: "Bij technische problemen met het uitzenden van de reclame gelieve meteen te bellen met .......".

Een item over een verbod op circusdieren "smeuiig" aankondigen trekt meer reclamekijkers dan het aankondigen van een echte circusvoorstelling. En dat ligt gelukkig niet aan het circus. Maar het bepaalt wel de keuze van de TV zender.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Het is dan ook met die reclame dat er massas geld word verdient.
En het is een feit dat ze tegenwoordig alleen maar iets uitzenden dat shockeerd of wat buiten de norm valt:
wat ben je nou met een documentaire over circus waar je ziet hoe de dieren netjes verzorgd worden en er liefdevol met omgegaan word.
En waar alles prima loopt.

Wie wil dat tegenwoordig nou nog zien. Positieve geluiden die laten ze niet graag zien: helaas!!
Als het aan de circussen lag dan was zulke goed publiciteit erg welkom natuurlijk:
maar ze komen onder heel andere voorwendselen filmen en lassen vervolgens de beelden anders aan elkaar. Daar sta je dan als circus.
Al die clichés in de media: brrrrrrrrr

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2014 5:49 pm 
Wel een beetje laat, maar ik wilde toch reageren op dit onderwerp, want ik ben van mening dat er wel genoeg circus te zien is op tv, zeker rond de kerstweken,
en stel dat bv herman renz zou zeggen van, oke, we gaan ieder jaar ons programma op tv laten zien. Wat voor consequenties heeft dat dan voor de circusbezoekers?
Juist! die gaan dan lekker voor de tv liggen ipv kaarten kopen voor het kerstcircus dat overeind staat, want men weet dan dat het toch een keer op tv komt,
gratis en voor niets, en dan ga je dus niet met je gezin dik 100 euro of meer neertellen voor een circusbezoek, en besteden ze dat dan wel aan een ander uitje
En verder zie je nooit een compleet programma van een bestaand reizend circus op tv, maar eerder in studio's gemaakte programma's als cirque du monde,
of het bekende stars der manege dat je geen echt circusprogramma mag noemen, en dan blijft er nog monte carlo over, maar ook dat is geen reizend circus
maar meer een prestige circus waar geld geen rol speelt en waarschijnlijk deels door een tv zender betaald word, maar een reizend circus op tv uitzenden
is gewoon vragen om minder bezoekers aan het circus zelf als dat overeind staat. en zoals ik al zei, er is al genoeg circus op tv rond de feestdagen, dus
genoeg promotie voor alle circussen in het algemeen dacht ik zo, en moeten circussen al genoeg concurreren met de tv en overige evenementen,
dus vergeet het idee van circus op tv, en ga liever een kaartje kopen en help zo de reizende circussen voort te bestaan, want daar hebben ze meer baat bij.
Als ik dan ook een circus zou hebben, en een tv zender zou mijn show willen kopen om uit te zenden, dan zou ik daar zoveel geld voor vragen als ik in een zomer
en kerstcircus binnen zou halen met betalende bezoekers, want die betalende bezoekers blijven dan wel weg als ze het al op tv gezien hebben en weten dat het
jaar erop weer op tv komt. Nou weet ik niet wat een groot reizend circus per jaar verdiend, maar een miljoen euro omzet lijkt me niet overdreven, en denk ik niet
dat een zender dat gaat betalen voor een 2 uur durend programma op tv, want daarvoor is de spoeling te dun geworden, en daarmee bedoel ik dat we vroeger
maar een stuk of 4 nederlandse zenders hadden, en adverteerders dus geen keus hadden dan op die paar zenders te adverteren, en daar werd toen grof geld voor betaald,
En dat kon dan ook omdat de kijkdichtheid per zender dan ook erg hoog was in vergelijking met nu, en dat is nu afgelopen, want er zijn nu wel dik 10 nederlandse zenders,
dus smeren adverteerders hun budget nu uit over die 10 zenders, dus minder inkomsten per zender en ook minder kijkdichtheid, en dat is dan ook de reden waarom er
tegenwoordig bagger programma's gemaakt worden die niks kosten, dus geld voor een mooie show is er dan ook niet meer.
Zo vind ik uitkopen ook een vorm van je eigen ruiten ingooien, want die bezoekers die dan via een uitkoop voor weinig of zelfs voor niks naar het circus kunnen,
zijn wel je klanten die anders de volle mep hadden betaald, dus die ben je alvast kwijt. Er is een uitzondering , en dat is als je een uitkoop hebt in een plaats waar
je toch niet was gaan staan, want dan is het wel meegenomen, maar in de plaats waar je gaat draaien uitkopen gaan doen vind ik gewoon dom, tenzij je genoeg
kunt verkopen dan je normaal denkt binnen te halen. Dus als je denkt 10.000 betalende bezoekers tijdens een kerstcircus te trekken, dan is het een slechte zaak
om bv 5000 kaarten voor peanuts via een uitkoop van de hand te doen, want die eerste 5000 bezoekers komen dan niet meer terug om de volle mep te betalen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 10:04 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Men hoeft een circusvoorstelling van een reizend circus niet persé tijdens de feestdagen uit te zenden. En ik zou verkiezen om elk jaar een ander circus aan bod te laten komen. Zodat het publiek pas in laatste instantie weet welk circusprogramma men van het afgelopen jaar te zien zal krijgen.

Verder zend men tijdens het jaar ook steeds vele comedians uit op tv. Men laat dan praktisch hun gehele voorstelling zien. Waar men vroeger of hetzelfde jaar mee reist. Maar vermits het publiek dit op voorhand niet weet. Zitten de theaters steeds tot de laatste zetel vol. Bij zo goed als alle comedians. In België althans. Zo zag ik ook al meerdere comedyvoorstellingen in het theater en later in het jaar op tv.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.