Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Einde circusweb in deze vorm?
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 3:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het zou wel eens heel snel einde circusweb kunnen zijn in de vorm waarin deze nu wordt gepresenteerd. Het is al de 2e keer dat we benaderd worden door fotograven van met name Wegener/Eindhovens Dagblad omdat een gedeelte van hun foto''s zijn overgenomen voor de nieuwsvergaring van Circusweb. Circusweb is een gratis nieuwskrant waar niets mee wordt verdiend, een soort van snipperkrant voor de circusliefhebber. Toch moeten we soms gaan betalen voor de overname van die foto's. We zouden van echte kranten een scan kunnen maken om zo het nieuws te presenteren, maar op die manier wordt Circusweb wel heel erg log.
Mocht het nog eens voorkomen dat we benaderd worden door fotografen, dan kunnen we 2 dingen doen, of alle foto's weghalen van circusweb, of er mee stoppen. En voor ons gaat de lol er zo een beetje af. De hobby wordt ons op die manier te duur.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
wat een onzin zeg gaan ze nou echt moeilijk doen over een paar fotos de heren verdienen zeker nog niet genoeg .als ze zo moeilijk willen doen dan alleen maar fotos van geregistreerden gebruikers van circus web plaatsen die zijn vaker nog mooier ook .gera zwicht niet voor deze mannen er moet een andere oplossing zijn .hierbij bied ik alle hulp aan zou het doodzonde vinden als circusweb in deze vorm zou stoppen.

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 7:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Journalisten en fotografen die de krant maken ontvangen voor de publicatie een vergoeding. Verder rust er auteursrecht op alle materiaal dat in de (elektronische of papieren) krant staat. Dus zouden ze kunnen vragen om een vergoeding of zelfs vragen om een stuk in zijn geheel te verwijderen. Eigenlijk is het zelfs omgekeerd: je dient aan de uitgever van de krant schriftelijk toestemming te vragen om materialen over te mogen nemen. Uitgangspunt van dit soort regelingen is dat je er zelf weer geld aan verdient. Iets dat voor CircusWeb zeer zeker niet het geval is. Dat kost alleen maar geld...

Maar mag je dan wel een link plaatsen naar de website van een krant om te wijzen op het bestaan van een artikel? Je mag de tekst niet letterlijk overnemen (wat sommige forumleden nog wel eens in het forum deden), maar een eigen tekst schrijven die je verleidt om naar de site van de krant te gaan dat mag altijd. Er ligt dan nog steeds een taak voor CircusWeb om orde te scheppen in de chaos van het nieuws dat her en der verschijnt. Of om er commentaren, correcties of aanvullingen op te leveren. Daarnaast zit CircusWeb (samen met alle forumleden) veel dichter op de circuswereld waardoor we wel eens zelf veel betere berichten en foto's kunnen maken.

En fotograven? Die hebben een vreemde kleur bloed in hun aderen waardoor ze denken dat ze boven iedereen staan...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 9:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Pieter de Vries schreef:
Jullie mogen van mijn site knippen en plakken (met bron) wat jullie willen, maar veel circus nieuws staat er niet op ;-)


Als Pieter nou eens er voor zorgt dat alle 112 sites in Nederland hun circusinformatie doorspeelt naar Circusweb?
Ik mag aannemen dat die 112 jongens contact met elkaar hebben? Zo niet dan wordt dat wel eens tijd!

Dat bericht over die vrachtwagens van Werona van Guidoo is een heel mooi voorbeeld van samenwerking. Alleen jammer dat die Alex Zwart het verschil niet weet tussen een kermis en een circus :wink:

Dus Pieter: maak de blitz en organiseer de 112 troepen! Het hoeven niet alleen ongelukken te zijn, leuk nieuws als sightseeende giraffen en gebak-etende olifanten mag ook.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 12:39 am 
Kevin besluit zijn verhaal over een bezoek aan renz in eersel met:

.....binnenkort komen de foto's en natuurlijk een verslag op internet.
ze waren trouwens van te voren en tijdens de voorstelling opnames aan het maken voor een AVRO programma over dieren.....


Hij zag ook de AVRO opnamen maken. Dit is wat ik denk dat er moet gebeuren..probeer een reporter te zijn voor circusweb. Maak eigen foto's van een cameraploeg die bezig is met opnamen, en probeer achter het hoe, waarom en wanneer te komen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 12:50 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Lisa schreef:
Kevin besluit zijn verhaal over een bezoek aan renz in eersel met:

.....binnenkort komen de foto's en natuurlijk een verslag op internet.
ze waren trouwens van te voren en tijdens de voorstelling opnames aan het maken voor een AVRO programma over dieren.....


Hij zag ook de AVRO opnamen maken. Dit is wat ik denk dat er moet gebeuren..probeer een reporter te zijn voor circusweb. Maak eigen foto's van een cameraploeg die bezig is met opnamen, en probeer achter het hoe, waarom en wanneer te komen.


Mmmm, er zijn wel enige leden op dit forum die nauwe banden hebben met Herman Renz, daar weten ze vast wel om welk programma het gaat. Ik gok op http://www.avro.nl/web/avro_dier_en_natuur/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: on topic
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 10:08 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou ja, om maar op het onderwerp terug te komen, we moeten dus nog voorzichtiger zijn met wat we publiceren. En ik weet dat er heel veel mensen bereid zijn circusweb nog leuker te maken en te steunen, en daar ben ik blij om. Misschien komt er ooit een tijd dat de kranten foto's nodig hebben van Circusweb... en dan zijn we er toch?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 11:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan krijgen ze een foto en een nota van €250 :D

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 1:00 am 
Is het niet iets om een ipv deze website of naast deze website.
Dagelijk/wekelijks/ een circusnieuwsmail te maken en te verzenden.
Want ik denk dat er intussen genoeg mensen zowel op het forum als op de website komen en wellicht is hun email al wel bekend. Zo niet is dat toch ook zo geregeld.

In deze circusnieuwsmail kun je de nieuws van die dag of week in kwijt.
En is misschien leuk om te beginnen met steeds een kort stukje van een van de redactieleden.

Ook kun je in deze circusmail zogenaamde ingekomen stukken van lezers verwerken,

Bij een circusnieuwsmail kun je de foto's weglaten. Je heb dan geen gezeur met copyrights e.d.
Je zou eventueel wel eigen foto's of plaatjes kunnen gebruiken,
Bij de circusnieuwsfeiten,..

Het forum kun je dan actiever gebruiken door in de nieuwsmail hiernaar te verwijzen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 5:53 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou, ik zit hier al jaren op te vlassen eerlijk gezegd, maar dan moet het ook wel een goede nieuwsbrief zijn, en geen slecht in elkaar gedraaide, gezien circusweb volledig wordt onderhouden door vrijwilligers, en er al niet zoveel zijn die deze kar trekken elke dag maar weer, heeft dat ons tegengehouden. Je moet er maar net verstand van hebben. Wie ons wil helpen met de opzet, wij vullen hem graag.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 9:00 am 
Ik wil wel mee helpen dit op te zetten, wanneer er ook andere 2 a 3 zijn die hieraan mee willen helpen!

Zelf heb ik wel enige ervaring met het opzetten en onderhouden van nieuwsmails, ik dit een periode gedaan voor de Lijst Pim Fortuyn Flevoland.

Ik hoor wel wanneer we beginnen,... :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 4:12 pm 
misschien kunnen de eigenaren/beheerders van cirusflits een samenwerking aanbieden???


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 6:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Circusflits is van de 11-jarige Jasper die zijn handjes al vol heeft aan huiswerk en andere narigheid, dus wie weet ooit in de toekomst, voordat Jasper aan zijn eigen circus begint, dat ie eerst zich stort op de nieuwsbrievenbusiness, maar dan moeten we denk ik nog een jaartje of 9 wachten tot ie zover is.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 11:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
het opgestuurde knipsel van Pieter de Vries is een mooi voorbeeld van nieuws waar je de andere circusliefhebbers mee blij kunt maken. Bovendien staat dit nieuws niet online op de website van de krant.
Zie homepage Circusweb: Solero
Pieter, bedankt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 06, 2008 12:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Circusflits is van de 11-jarige Jasper die zijn handjes al vol heeft aan huiswerk en andere narigheid, dus wie weet ooit in de toekomst, voordat Jasper aan zijn eigen circus begint, dat ie eerst zich stort op de nieuwsbrievenbusiness, maar dan moeten we denk ik nog een jaartje of 9 wachten tot ie zover is.


Jasper blijft geen 11, hij is gisteren 14 geworden...
nog 6 jaar wachten dus?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.