Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 5:23 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2008 5:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gera is voor het eerst mee met het jaarlijkse Circusvrienden-uitstapje. Met een bus vol andere idolaten. Het kan dus zijn dat de thuisblijvers het nu een beetje stilletjes vinden op het forum.
Hieronder haar eerste verslag:

We maken hier een fantastische reis. We zijn naar het roofdierencentrum van Rene Strickland geweest, een roofdierencentrum in opbouw waar we prachtige foto's hebben gemaakt en Rene heeft een prachtige show opgevoerd. Deze man is vroeger een circusdompteur geweest met veel roofdieren, maar nu staat ie op een industrieterrein met een prachtig roofdierenpark, waar de dieren veel vrijheid hebben.
Heel bijzonder was een herdershond die vriendjes is met een pas geboren tijgertje, ze spelen samen wat af. Er worden hier in gevangenschap aardig wat nieuwe dieren geboren in dit centrum van nieuwe en oude roofdieren.
Daarna gingen we naar Circus Monti in Basel, met een voorstelling die niet zou misstaan in Nederland, het schijnt dat Alex Sijm dit circus heeft ingehuurd voor komende winter en dan moeten we er zeker weer heen. misschien dat je er wat van op de websites kunt vinden. We lachen ons helemaal ziek in de bus, sommige van die circusvrienden zouden zo als komische spreekstalmeesters aan de slag kunnen, zoals Dick uit Arnhem of Kees, tranen over je wangen. Ron Mikkenie loopt echt elke dag gelukzalig te lachen, zeker gisteren bij Strickland. We zijn met zo'n man of 70! En ik ben gelijk verkocht, ga voortaan altijd mee. Op naar de nieuwe circussen vandaag!

groetjes van Gera en de hele bus.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: correctie
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 10:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Een beetje duizelig van alles wat we hebben meegemaakt in een paar dagen tijd zit ik weer thuis achter de computer. Ik kreeg vandaag meteen een correctie op de melding van Circus Monti die bij Alex Sijm te zien zal zijn. Die komt niet deze winter zoals ik eerder zei, maar volgende winter naar Nederland, en dat staat ook al op de website van Alex Sijm vermeld. Nu weet ik meteen wat de aanleiding was van die vermelding, Alex Sijm was tegelijkertijd met de circusvrienden bij Circus Royal in Zwitserland en enkele circusvrienden hebben hem daar ook ontmoet. Ik hoorde het pas toen we de bus al weer uit waren in Nederland. In ieder geval moeten we nog een jaartje wachten op Monti, en wie weet zijn ze in de tussentijd nog beter geworden. Absolute winnaar in Zwitserland was wel Circus Harlekin, wat een sfeer, een ambiance... die mensen weten wat circus maken is. Het gaf me een beetje een Teuteberg gevoel... binnenkort verder als alle werkzaamheden een beetje verwerkt zijn. Eerst maar eens bijkomen. Je kan het maar weer gehad hebben...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Erotisch circus
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 10:31 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
In Zwitserland gaat volgend jaar een erotisch circus van start. Cirque Nouveau dus van een bepaald niveau. In april is de premiere, zo hoorden we van een van de circusdirecteuren waar we langs kwamen in Zwitserland. Volgers circuskenner Secco is dit allang niet nieuw meer, in Barcelona heb je zelfs een Gay circus. Als nu een op de 10 mensen gay is, dan moet je hier toch minstens 1,6 miljoen bezoekers mee kunnen trekken in Nederland. Na de kwekers, die afgelopen weekend uit de kast konden komen bij Kom in de Kas, is het tijd voor de rest van Nederland. http://www.gaycircus.net. Sec, bedankt voor de tip! Ik heb even op You Tube gekeken. http://www.youtube.com/watch?v=oaPUayCu67I Wel voor boven de 18 hoor, dus niet allemaal kijken. Trouwens, had Boltini vroeger ook niet extra spannende avondprogramma's voor volwassenen only??

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Onthutste circusvrienden
BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 11:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Tijdens zo'n busreis met circusvrienden leer je heel veel over circussen. Op de terugweg kreeg Ron Mikkenie de microfoon, en wie Ron kent weet ook dat hij een begaafd spreker is en als hij eenmaal aan t woord is, dan blijft ie dat wel even. Dit keer had hij een prachtig verhaal over het werk dat hij doet voor de Commissie Klassiek Circus, waar komende zaterdag een website van wordt gelanceerd. Circusvrienden houden van klassiek circus met dieren, dat mag wel duidelijk zijn. Er werd aan de buspassagiers gevraagd hoeveel mensen er eigenlijk meededen aan de Postcodeloterij en er waren er nog een stuk of 7 die hun vingers opstaken. Tja, toen kregen ze te horen dat ze eigenlijk indirect de WDDTU aan het sponsoren waren, want Kernebeek staat op de loonlijst van de Stichting Aap, en de WDDTU wordt mede in stand gehouden door die Postcodeloterij. Enfin, consternatie alom, want als je goede doelen wilt steunen en prijzen wilt winnen, dan kun je ook naar andere loterijen, maar die niet zo'n foute Sea Shepherd en Stichting Aap steunen. Verbaasde mij dat er nog steeds circusvrienden zijn die dit niet weten en die nog loten kopen. Maar dat zijn ook vaak de circusvrienden zonder internet, ja, die heb je dus ook. Die hadden nog nooit van circus-web gehoord...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 12:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Afbeelding
bergtopjes...

Het bezoek aan Zwitserland was in meerdere opzichten top. Niet alleen vanwege bergtoppen en "big tops" maar ook door de grote variatie aan circusvoorstellingen die je in dat land kunt bezoeken. Circus Knie (foto) is de bekendste zaak. De programmering is van het niveau "Wereldkerstcircus Carré". Helaas met een fotografierverbot zodat we niets van het programma kunnen laten zien. Maar de kleinste zaken zorgen toch voor de grootste verrassingen. Monti toont een moderne show waarvan de tweede helft een grote acrobatiekwaterval is met de ene salto na de andere. Als je het kleine Harlekin op het grasveld ziet staan verwacht je een show die leuk is om met je kinderen naar toe te gaan. We werden echter verrast door een groot live orkest, leuke clownerie, sterke nummers en fenomenaal goede belichting. Waar de acrobaten bij Royal voor hun salto's letterlijk in een zwart gat sprongen, vlogen hier de acrobaten keurig uitgelicht door de lucht. Ook de antipode-stellage, wipplankacrobaten en de dame in de tissu konden zich verheugen op mooi licht.

Afbeelding
Tissu act in Harlekin

Afbeelding
Springplanknummer bij Harlekin


De Aziatische acrobaten bij Stey begonnen hun optreden met de trick waarmee de meeste acrobaten besluiten. Hun volledig Aziatische programma bracht te ene na de andere goede groep OP de piste. Want er was hier een verhoogd rond podium geplaatst. Daardoor dit jaar geen dieren bij Stey. Tenzij je de Chinese Draak als zodanig wilt beschouwen...


Afbeelding
Stey acrobaten

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 12:59 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik kom nog even terug op de zwitserlandreis. Inmiddels hebben al heel wat circusvrienden de foto's ontvangen. Ik moet hiervoor elke keer alle 1375 foto's af om te kijken of ze erbij staan. Druk met dat klusje stroomden de woorden voor de recensies vanzelf door mijn kop. Ik heb vanavond een marathon aan recensies opgeschreven. Het laatste circus staat alvast op Circusweb, als Sjaak de webmaster morgen tijd heeft (het is bootweer) dan komen foto's en recensies komende 2 dagen snel op de website terecht. Wat ik nog wel moet benadrukken dat het toch wel prettig was dat alle Zwitserse circussen gebruik maakten van live orkesten. Zoiets kost natuurlijk wel wat, maar je krijgt er wel wat voor terug, complete sfeer, muziek dat zich aanpast aan de dingen die gebeuren in het circus, enfin. Er zou voor dit soort zaken maar eens een subsidie uitgevonden moeten worden. Foto's films en recensies dus binnenkort op circusweb!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2008 11:57 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Ik vond het stukje over circus Knie nogal vreemd en volgens mij nergens op gebaseerd. Het is bij circus Knie zo dat de programma´s tenminste 2 jaar van te voren worden geboekt en bedacht, circus Renz doet daar veel korter over. Als er ergens gekopieerd wordt is het toch wel bij circus Renz, Bellisimo had aardig wat Togni invloeden vond ik, maar dat kan ook aan de regisseur gelegen hebben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2008 9:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het lijkt me sterk als een circusprogramma al 2 jaar van tevoren is vastgesteld, kan me eerder voorstellen dat ze al 2 jaar van tevoren gaan rondkijken. Een klein beetje te toevallig dat de naam en programmadelen exact hetzelfde zijn. Maar vertel mij maar eens waar geen pik en jatwerk te zien is in circussen. Je hoort overal dezelfde oubollige muziek, ziet overal dezelfde uitgekauwde clownsnummers zoals "bijtjebijtje", en fantasie van zichzelf hebben, ho maar. Geen wonder dat Cirque du Soleil al 20 jaar de naam "nieuw" kan blijven houden, ook al lijken alle programma's daar op elkaar. Zo nieuw is dat nu ook weer niet. Maar dat je de teneur niet begrijpt is begrijpelijk. Het verhaal over Knie is eigenlijk het sluitstuk van 6 verhalen over wat we in Zwitserland hebben meegemaakt in 3 dagen tijd, en Sjaak heeft het denk ik een beetje te druk om alles op t web te zetten. Volgende week moet je t maar eens achter elkaar door gaan lezen, dan snap je t. Ik zag wel dat de foto's al online stonden.
Groetjes,
Gera

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2008 9:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
het staat er nu...
op de recensies pagina
en inderdaad druk...met de andere hobby: de boot, en die moet varen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2008 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Is er al gesproken over mogelijke opties waar de reis van de circusvrienden volgend jaar heen gaat??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2008 9:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Sylvio,

De volgende reis van de circusvrienden gaat naar Parijs, en dat is in november, waar we volgend jaar heen gaan, is nog niet in beeld denk ik. John de Vries van de circusvrienden is samen met Fred de Ligt aan t uitzoeken waar we heen kunnen. Ik zou wel eens naar Skandinavie willen, of China... hoop dat John dat ook eens leuk vindt. Maar in ieder geval is het zo gaaf, dat ik nu al weet dat ik weer mee wil. Zelfs mijn partner, die niet echt van circussen houdt, vondt het een leuke tocht, voor herhaling vatbaar. Nog ff en hij wordt ook circusminded. :mrgreen:

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 11:40 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Ik vond het stukje over circus Knie nogal vreemd en volgens mij nergens op gebaseerd. Het is bij circus Knie zo dat de programma´s tenminste 2 jaar van te voren worden geboekt en bedacht, circus Renz doet daar veel korter over. Als er ergens gekopieerd wordt is het toch wel bij circus Renz,


Zo anoniem, heb je al gehoord hoe het circusprogramma van Knie volgend jaar gaat heten? en het jaar daarna? Guitana of zo?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 10:36 am 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
zo zo die gera houd het lang uit in zwitserland
blijft ze daar wonen of zo


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gera in Zwitserland
BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 10:45 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nee joh malle, ik ben alleen eens meegeweest met die circusvrienden en heb er een persiflage op gemaakt. Ik ben vanuit de circuswereld in contact gekomen met die circusvrienden, en vanuit die circuswereld kijkt men altijd een beetje huiverig aan tegen die circusvrienden, die overal commentaar op hebben, bijna nooit meer ergens warm voor lopen, bijna ergens eens een enthousiast applaus geven en overal gratis naar binnen willen. Tenminste, zo kijkt men tegen veel 'circusvrienden' aan vanuit de wereld van de circusdirecties. Toen ik op reis ging werd door een gedeelte van die circusvrienden dat imago zelfs nog versterkt en daar heb ik een cynisch verslag over geschreven. Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen. Achteraf hoorde ik via via dat men er niet blij mee was, maar rechtstreeks heb ik er nog nooit kritiek over gehad. Overigens zit ik echt niet in Zwitserland maar ben een hard werkende vrouw die de redactie bestiert van www.hollandsemarkten.nl met 2,5 miljoen bezoekers per jaar. Ik werk vier dagen per week op kantoor in Den Haag. Daarnaast in mijn vrije tijd houd ik me bezig met vele vrijwilligers met Circusweb en Circusevents, een evenementenbedrijf dat circussen ondersteunt in hun werkzaamheden en inkomsten. Dit bedrijf draait al jaren budgettair neutraal, vandaar die baan in Den Haag.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.