Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 6:53 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Circusweb is....?
Peiling eindigde op vr aug 22, 2008 3:26 am
Magnifique-e site / informatief 39%  39%  [ 12 ]
Een aanvulling op mijn hobby 39%  39%  [ 12 ]
Eindelijk een WWW in mijn straatje 19%  19%  [ 6 ]
Heb ik bekeken omdat ik als 'leek' een circus wil bezoeken 3%  3%  [ 1 ]
Hier moest ik niet zijn/'circus' is zo veel omvattend 0%  0%  [ 0 ]
Voor mij hoeft dit niet 0%  0%  [ 0 ]
Hou het voor gezien, en anders niet 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen: 31
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: CircusWeb is....????
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 3:26 am 
Wat vinden de gebruikers van dit forum en van CircusWeb in het algemeen??
Is dit een goede aanvulling op onze hobby, of zouden wij zonder kunnen?

Ik persoonlijk bezoek elke dag deze site wel 2 keer, en wordt nog steeds verrast met nieuwsfeitjes of opmerkelijke 'circus' zaken. Jammer alleen dat er in het forum soms op elkaar gevit wordt. Vitters bedenk dat dit geen goede reclame is voor de liefde die jullie uit proberen te stralen voor 'HET CIRCUSBEDRIJF' in het algemeen. Deze site/forum kan ook door toekomstige klanten van het circusbedrijf bekeken en gelezen worden. Waarvan acte.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CircusWeb is....????
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 8:49 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Vanwege het recente "gevit", "onzinnige discussie" en smakeloos commentaar bij een overlijdensbericht is een niet nader bij naam te noemen gebruiker van dit forum de toegang geblokkeerd.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CircusWeb is....????
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 7:55 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Ron Mikkenie schreef:
Vanwege het recente "gevit", "onzinnige discussie" en smakeloos commentaar bij een overlijdensbericht is een niet nader bij naam te noemen gebruiker van dit forum de toegang geblokkeerd.


Smakeloos commentaar (helemaal nota bene bij een overlijdensbericht!) is absoluut not done in mijn ogen. Maar een beetje 'gevit' roept op tot duscussie, inzicht en resulteert in een breder zicht op de zaken. In mijn ogen kan 'geframed' (binnen de kaders) 'gevit' geen kwaad dus en schaadt de circus wereld niet. Ik neem aan dat je met 'gevit' bijvoorbeeld de discussie rondom het dierenwelzijn bedoelt. Deze discussie vind ik ronduit zinnig.

Als ik het even mag aanhalen met een voorbeeld: Ik ben niet tegen dieractivisme, ik ben er juist voor. Ik vind absoluut niet dat zij geweld, plagiaat, omkoperij, onrechtmatige informatie of beschuldingen mogen begaan, maar zij dragen uiteindelijk bij aan de betere zorg van dieren. Zij die protesteren bij de circussen laten toch iets achter bij het binnengaand publiek. Dit publiek zal toch in het achterhoofd beter naar de dieren gaan kijken en vooral kritischer. Wanneer zij vinden dat de dieren misschien in hun optiek niet goed behandeld worden of in te krappe ruimte zitten gaat dit ook het circus aan. Om toch de mensen de weg naar het circus te blijven laten vinden komen de meeste circussen tegemoet aan de wensen van de bezoeker. Hokken worden groter, olifantenhaken verdwijnen, brandende hoepels zijn zwaar pasé en aangekleden apen not done. Dit is toch juist iets positiefs?

Daar bedoel ik mee dat je de discussie nooit uit de weg moet gaan omdat je het er niet mee eens bent. Er zijn altijd verbeter punten. Kritiek moet je niet opvatten als aanvallerij (zelfs al bedoelt de kritiekgevende dat wel zo), maar je moet er je voordeel mee doen en er iets beters uit halen. Het 'gevit' en daamee de discussie: leve zij voort!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: CircusWeb is....????
BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 12:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Smakeloos commentaar bij een overlijdensbericht is al een paar dagen geleden weggehaald, degene die dit heeft gedaan voor de zoveelste keer geblokkeerd, ik heb hem aangegeven waarom ik dit heb gedaan, maar sommige mensen leren nooit.
Eventueel verbetering van levensomstandigheden van circusdieren hoeven niet via dieractivisme, maar via de wet, goede afspraken in de circuswereld, zie http://www.vnco.info en via aanspreken op gedrag. Activisme heeft nog nooit bijgedragen aan verbetering van welzijn. Die credits verdienen ze niet. De meeste dieractivisten zijn pas actief geworden nadat welzijnsregels allang van kracht waren. De meeste activisten schreeuwen leuzen die kant nog wal raken en die tegenwoordig niet meer serieus genomen hoeven te worden. Die lui worden niet voor niets zo vaak gearresteerd en maandenlang vastgehouden. Sinds Volkert van der G. weten we pas hoe die mensen werkelijk kunnen denken. De meeste dieractivisten houden zich bezig met ernstige bedreigingen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.