Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 6:46 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Het half miljoen gepasseerd.
BerichtGeplaatst: za aug 23, 2008 4:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het is in november precies vijf jaar geleden dat ik al zoekend naar circussen in Nederland op internet de website Circusweb tegenkwam, gemaakt door Carel Vedder. Op de website waar een agenda en circusomschrijvingen stonden, stond een mededeling dat Circusweb bij gebrek aan tijd zou verdwijnen per januari 2004. Ik vond dat jammer en mijn journalistenbloed begon te kloppen. Ik zag het meteen al voor me, om een eigen circuskrant op internet te gaan beheren, en om de website circusweb een iets andere vorm te geven dan indertijd het geval was, met nieuws, informatie, voorlichting, jeugdcircussen, een circusdierenpagina, circusgeschiedenis. Wat ik indertijd voor ogen had is meer dan waargemaakt. Maar hoe dat gerealiseerd zou moeten worden wist ik toen nog niet, ik had geen verstand van website beheer, en ik had eigenlijk niet eens verstand van circussen. Ik kende er eigenlijk maar 1 en dat was het Magic Circus dat af en toe in ons dorp kwam. Begin dan maar eens aan zo'n website. Gelukkig kennen journalisten dat soort dillema's, waar je geen verstand van hebt, daar kun je verstand van krijgen. Het is ook wel eens lekker als je niet gehinderd bent door allerlei kennis en weetjes. Een frisse kijk op die wereld is helemaal niet verkeerd. Dus wat dat betreft konden we wel wat met Circusweb. De prachtige database van Circusweb met de circusagenda was helemaal geweldig! Een unieke website die kost wat kost een plaatsje op t web verdiende.
Ricardo (querico of circusfreak) bracht de oplossing, want hij had er wel verstand van. De praktijk bleek anders, de website stortte in de eerste dagen constant in door ons gestuntel en Carel Vedder heeft hem een paar keer moeten restaureren. Gelukkig ging Sjaak van de Heuvel er zich mee bemoeien, want hij baalde er af en toe van dat de complete website aan gort lag. Onder het motto: u vraagt en wij draaien, werd het systeem van aanleveren door ons, en het er op zetten door Sjaak gehanteerd, en zo is het eigenlijk nog steeds. Het meeste nieuws wordt door mij (en Adriana) gevonden, of via tipgevers aangeleverd, en Sjaak zet het er al 5 jaar trouw iedere dag op. We krijgen steeds meer bezoekers. Op verzoek van Circus Herman Renz namen wij hun circusdiscussieforum over, want bij het circus ging dat enorm veel tijd en energie kosten. Dierenactivisten kregen bij ons een kans om een zegje te doen, na een korte uitwisseling tussen mij en Alex Romijn. Ik had meteen al door dat Alex zich op een nette manier zou gaan uitdrukken. Door alle reacties van Circusleed en mede dankzij het Jaar van het Circus kreeg het forum een turboboost. Veel mensen komen nu de website op via de achteringang, het forum. Er zijn dus veel meer dagelijkse bezoekers op circusweb, dan dat er op de homepage komen. Die discussies zijn een hele belangrijke bijdrage geweest in het bekend worden van de website. "Vriend en vijand" komt regelmatig een kijkje nemen om nieuwe circusnieuwtjes te lezen. Ook redacties van allerlei media raadplegen onze pagina's. En wat denk je van de aandacht van het onderwijs, zowel leerkrachten als leerlingen komen al googlend op onze websites terecht op zoek naar spreekbeurten en informatie. Circusweb is uitgegroeid tot een prachtige veelzijdige website waar wij, Sjaak en ik, en ik denk ook alle vaste medewerkers, zoals Adriana, Ron Mikkenie, Atze Lubach, Joop van der Lei en vele anderen die een bijdrage leveren heel trots op zijn. Nog een stuk of 3000 bezoekers en dan hebben we op de homepage het half miljoen gehaald sinds het begin van de website. Op naar het miljoen dus, en ik verwacht dat we daar echt geen vijf jaar meer over zullen doen. Het aantal vaste bezoekers is per dag groeiende. Steeds meer surfers ontdekken de charme van Circusweb. Mijn grote dank gaat vooral uit naar Sjaak, zonder hem was het absoluut niet mogelijk om die website in de lucht te houden. De kracht van onze website zit hem in het dagelijks veranderen en het zo actueel mogelijk houden van de website. Hiervoor speuren wij enkele keren per dag het internet af op zoek naar nieuwe nieuwtjes. Pas als je dat elke dag, jarenlang vol houdt, dan lukt het om een vaste groep bezoekers te boeien. Ik hoop dat het zo mag blijven voortduren. Met leuke discussies, met respect voor elkaar, bewondering voor alle circussen, want laten we wel wezen... al die in Nederland rondreizende circussen verdienen steun, aandacht, positieve aandacht en een goed bezoekcijfer. Wij hopen door alle voorlichting, discussies, nieuwtjes, recensies, een positieve bijdrage te leveren aan de bekendheid van circussen en alles wat daarmee te maken heeft. Het zit hem niet in dure ontwerpen, of prachtige lay-outs, dat weten wij inmiddels. Maar in een werkbaar format dat de boel overzichtelijk maakt en waar we snel in kunnen veranderen. De website is in de loop der jaren gegroeid naar deze vorm, en wij zijn er content mee als makers. En ik ben er trots op als sponsor, maker, eigenaar. Je zal als bedrijf maar zo'n prachtig uithangbord hebben zoals Circusweb.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 11:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Intussen heeft Circusweb de halfmiljoenste bezoeker mogen begroeten. Geen idee wie het geweest is. Ik hoop en verwacht dat het tweede halfmiljoen nog sneller volgeklikt is.
En daar zijn nog niet eens de forumbezoekers bij opgeteld die voor het gemak direct naar het forum gaan (helaas).

Even een update van het verhaal van Gera. A3ana heeft zich van lieverlee teruggetrokken uit het forum, eigenlijk zoeken we nu nog iemand die zich bezighoudt met jeugdzaken. Gera heeft eigenlijk vergeten Max te noemen die de initiatiefnemer was van de rubriek Gemeenteinfo en daar nog steeds moderator van is. En wat betreft het forum moeten we de reislustige nieuwkomers Martijn en Guidoos noemen die ons forum rijkelijk voorzien van prachtige foto's uit hun splinternieuwe camera's. Bedankt jongens! En ook circus@achterhoek bedankt :!: die zijn oude fotodozen van zolder heeft gehaald en ze via (alweer) Martijn op het forum plaatst.
Dit voorbeeld verdient navolging. Als er nog mensen zijn die ook foto's hebben maar niet weten hoe die te publiceren... er zijn hier mensen genoeg die hierbij willen helpen!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 8:53 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
En wat betreft het forum moeten we de reislustige nieuwkomers Martijn en Guidoos noemen die ons forum rijkelijk voorzien van prachtige foto's uit hun splinternieuwe camera's. Bedankt jongens!


Graag Gedaan ;) Ik vind het wel een eer om hier genoemd te worden! :clown
Ik blijf het ook dit jaar weer met veel plezier doen natuurlijk (welliswaar wat minder als in 2008 door mijn stage... maar wie weet komt er in 2009 wel een circusstage bij ! )

Citeer:
Als er nog mensen zijn die ook foto's hebben maar niet weten hoe die te publiceren... er zijn hier mensen genoeg die hierbij willen helpen!


Inderdaad, heeft iemand oude foto's maar geen idee hoe hij/zij ze online krijgt ... neem even contact op via PB en dan kan ik ze voor je online zetten.
Dat is geen probleem!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.