Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:53 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 06, 2009 7:34 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Om dit onderwerp min of meer te besluiten toch nog een reactie nadat we een scout hebben gestuurd naar de voorstelling in de Rijnhallen. Zeker omdat ik me verbaas over bepaalde reacties in De Gelderlander de volgende reactie geplaatst in de krant, en deze ook maar even in het circusweb forum.
De mensen die boos weggelopen zijn bij deze voorstelling kan ik niet anders dan dom noemen. Ten eerste hadden ze zich van tevoren goed op de hoogte kunnen stellen, ten tweede moet je dan naar de organisatie stappen met je mening en niet achteraf wat gaan blaten in de kranten. Wij als circuskenners hebben iemand gestuurd die is gaan kijken, en die was er heel lovend over, ook al houdt hij meer van traditioneel circus. Fantastische clowns, goede acts, prachtige muziek, kortom een show waar die fam. Hagen trots op kan zijn. Dus als ze een goede promotie voor hun programma hadden willen maken had dat prima gekund zonder een sneer naar alle collegacircussen met dieren. Er is hier in Nederland best wel behoefte aan kwaliteitscircus en als die trend zich in de komende jaren gaat voortzetten gaat er eindelijk hoop gloren aan de horizon voor de Rijnhallen. De redactie van Circusweb.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 12:13 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Fantastische clowns, goede acts, prachtige muziek, kortom een show waar die fam. Hagen trots op kan zijn. Dus als ze een goede promotie voor hun programma hadden willen maken had dat prima gekund zonder een sneer naar alle collegacircussen met dieren. Er is hier in Nederland best wel behoefte aan kwaliteitscircus en als die trend zich in de komende jaren gaat voortzetten gaat er eindelijk hoop gloren aan de horizon voor de Rijnhallen. De redactie van Circusweb.


En wat vonden de kinderen er van? Genoten zij ook van de goede acts en prachtige muziek? Of moet Circusweb de mensen volgend jaar ontraden om kinderen mee te nemen naar de Rijnhal? (zoals we dit voor deze editie ook al hebben gedaan eigenlijk)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 9:08 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Heeft Circusweb dat gedaan dit jaar? Kinderen doen toch niets anders in hun leven dan verplicht stilzitten op een stoel bij iets dat ze niet boeit? Tenminste, zo was het vaak in mijn jeugd.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 10:05 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Heeft Circusweb dat gedaan dit jaar?


http://www.circus-web.nl/winter/arnhem2008.htm

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 11:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou, wees er maar trots op dan. :clown

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 2:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Nou, wees er maar trots op dan. :clown


Weinig met trots te maken. Maar ik denk wel dat we komend jaar meer nadruk moeten leggen op kindvriendelijkheid van de circussen. Al zal dat moeilijk zijn. Er zijn een aantal circussen die mikken op volwassenen zoals bijv. Cirque du Soleil, en ook circussen die mikken op kinderen bijv. Bongo en Bavaria. Persoonlijk vind ik circussen het mooist waar alle leeftijden aan hun trekken komen. Het zal lastig zijn om de circussen te rubriceren. Misschien wil het forum hier in meedenken?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 2:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Leuk idee Sjaak, maar in hoeverre is dat verantwoord? Wie bepaalt wat wel of niet leuk is voor kinderen? Welke criteria hanteer je? Sommige circussen zijn hartstikke gaaf voor kinderen, maar daar lopen moeders boos weg omdat het geluid zo hard staat, of omdat de clowns eng zijn door teveel opmaak, noem maar op. Of omdat het programma te oubollig is en niet flitsend genoeg, of de kwaliteit bedroevend is.
En welke pressiemiddelen gebruik je dan om de omstandigheden te verbeteren? Circusweb is een website met informatie richting je bezoekers, en via het forum ook een middel om je mening overal over te geven. Maar het blijft een mening natuurlijk. En op Circusweb zelf moet je erg oppassen wil je een sturende mening geven, zoals nu gebeurd is bij de Rijnhallen. Je hoort toch minstens onpartijdig te blijven en je informatie zo sec mogelijk te geven.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 2:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik zei al dat het lastig is. Maar misschien hebben de forumleden hier ideeen over....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 6:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Geschiktheid voor kinderen heeft met meerdere factoren te maken.

Angstaanjagende onderdelen zijn vaak minder of niet geschikt voor kinderen. Zoals geluidsknallen uit luidsprekers of westernnummers met zwepen.

Donkere belichting kan voor andere kinderen angstaanjagend zijn.

Voor de meeste kinderen is de spanningsboog van belang. Een "te lange zït" maakt de beste circusvoorstelling al te lang voor menig kind. Daarom zie je voor het jonge publiek voorstellingen van 45 minuten (jeugdcircussen zoals Elleboog) tot 1,5 uur (Bongo) exclusief de pauze. Maar sommige kinderen zitten juist weer graag drie uur op hun stoel...

Cirque Bouffon is zeker geschikt én aantrekkelijk voor volwassenen. Als ze in Arnhem volgend jaar de gevorderden voorstellingsgroep van Circus Elleboog zouden laten optreden dan staat daar een prachtvoorstelling die geschikt is voor bijna alle leeftijden. En ook dan zul je kinderen kunnen vinden die het te moeilijk, te lang of te saai vinden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
Er zijn ook veel volwassenen met het verstand van een kleuter gaan we die ook ergens bij indelen.
Volgens mij is het beter deze discussie te stoppen dus kom maar op met die olifant.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 7:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
mee eens

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Volgens mij is het beter deze discussie te stoppen dus kom maar op met die olifant.
Er zijn ook veel volwassenen met het verstand van een kleuter gaan we die ook ergens bij indelen.
Volgens mij is het beter deze discussie te stoppen dus kom maar op met die olifant.

NIET mee eens! :) Doorgaan met deze discussie!
Ik vind het juist een goed idee van Sjaak om de bezoekers van Circusweb.nl te informeren over welke circussen leuk zijn voor kinderen. Want ik kan me goed voorstellen dat een gezin naar een circus gaat zoals Cirque du Soleil en naderhand teleurgesteld terugkomen "omdat de kinderen geen dieren hebben gezien". En hoe mooi de belichting of het geluid dan ook is, kinderen gaan er stiekem toch altijd van uit dat in een circus dieren te zien zijn.
En die teleurstelling kan door Circusweb.nl worden voorkomen!
Ik noem even een voorbeeld: Je hebt 3 mogelijkheden om een circus te benoemen: 1)Duidelijk gericht op kinderen (Bavaria, Bongo) 2) Neutraal, geschikt voor kinderen en volwassenen (Renz, Althoff) en 3) Duidelijk gericht op volwassenen, mede door de nogal theatrale vormen en concepten (Cirque du Soleil en ? wereldsterrencircus Arnhem ? )

Nou Circusweb, kijk maar wat jullie met mijn mening doen.

Gr Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik vind dat deze duscussie ook verder mag gaan wanneer iets moeilijk is om over te praten en te denken is het makkelijk gezegd sluit deze discussie maar.

Laten we met zijn allen juist proberen deze discussie tot een oplossing te brengen!!!

Waarom zou het geen goed idee zijn om mensen te informeren over de stand van zaken wat wel en wat niet voor kinderen is. Als ze je zouden vragen is cirque de soleil leuk voor ons gezin zeg je toch niet glashard ja of heb k dat fout dan leg je de situatie toch uit ??? Geld ook voor Flic Flac in Duitsland daat stuur je toch geen kleine kinderen heen met ouders die kinderen willen erna nooit meer na circus heen.

En volgens mij zijn de dieren heel belangrijk voor kinderen in het circus. Bij RENZ hebben we een keer een enquete gehouden waar ook veel kinderen op gereageerd hebben en de uitkomst: iedereen wil dieren zien!!! gevolgt door clowns.

Volgens mij spreken kinderen de waarheid net zoals dronken mensen hahaha

Als we ons de MKZ nog kunnen herinneren en ons voorstellen dat de dieren toen thuis waren kan ik jullie vertellen dat dit bij menig kind tranen heeft opgewekt en ook boze ouders die aan de kassa kwamen om hun geld terug te vragen. Volgens mij zijn de volgende ingredienten nodig als je kinderen het circus laat samen stellen: dieren, clowns, gochelaars, acrobaten

Laten we trots zijn op de magische cirkel van zand en zaagsel en wanneer we info kunnen geven dit doen ik word ook graag geinformeerd over zaken waar ik niet veel van af weet.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 6:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Een gezin die naar een circus gaat en van tevoren geinformeerd wil worden zal zonder meer gaan kijken op de bijbehorende website. Daar hoeft Circusweb geen oordeel voor te vormen. Mensen die ongeinformeerd naar een circus gaan en daar achteraf over klagen, die hebben het meer aan zichzelf te danken als ze op de verkeerde plek zitten. Daar dragen wij niets aan bij. Ieder kind is anders, wordt anders opgevoed en heeft dus een ander verwachtingspatroon. Ik wil het aan de circussen zelf overlaten of zij duidelijk zijn over wat ze te brengen hebben voor hun publiek, en zo onderhand ieder circus heeft een goed uitziende website.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 6:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Die mening deel ik niet helemaal van een onafhankelijke partij iets horen is ook goed. Mensen worden ook vaak bedonderd door websites. Als het publiek goede recenties leest zijn ze eerder overtuigd denk ik dan als ze een website bekijken. Dat zie je wel aan de gemeentes die stapels aan aanvragen krijgen de ene nog mooier als de andere maar is dat de werkelijk?? Hoor een ambtenaar nog zo zeggen: Ik dacht dat Krone kwam maar kwam er een partytent in onze gemeente.

Ik blijf bij het standpunt dat het altijd goed is mensen te informeren door een onafhankelijke partij en vind dat circusweb hier een goed voorbeeld van is. En inderdaad elk kind is anders en is anders opgevoed maar een kind van 5 of of 7 naar Flic Flac sturen of Soleil nee denk niet dat het hierbij aan de opvoeding licht ( uitzonderingen nagelaten natuurlijk )

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.