Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 03, 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circussen en hun doelgroepen
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 7:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
ok, zolang het echt onafhankelijk is, maar wie is wie op circusweb?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Inderdaad Gera wie is wie ja heb je inderdaad gelijk aan ( weet dat ik ook zelf niet met naam en toenaam erop sta ) Maar wat ik wel weet is dat jullie als webmasters verdomd veel verstand hebben van de wereld van zand en zaagsel en hierin een grote rol kunnen spelen laten we er over verder brainen er moet een weg zijn waarin dit mogelijk is.

Circusweb als info center moet mogelijk zijn en onafhankelijk.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 10:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De persoon die riep om deze discussie te stoppen is zelf werkzaam in een circus. Welk circus en welke functie is hier niet van belang. De roep komt dus niet van een willekeurige circusliefhebber die al dan niet lid/abonnee is van een van de bekende clubs/bladen. De roep kwam dus ook niet van een potentiële circusbezoeker die - met of zonder kinderen - naar het circus wil gaan en daarover informatie zoekt op het internet. Dat is nog een goede reden om deze discussie NIET te stoppen.

Het is een goede zaak dat er, naast de websites van circussen, ook webstekken met recensies vindbaar zijn die zijn geschreven door mensen die de show zelf hebben gezien. En zoals circus@achterhoek ook al schrijft: de websitebeheerders van CircusWeb wéten waar ze over schrijven. Net als de andere personen die de stukken voor CircusWeb schrijven.

Als een aangekondigde circusvoorstelling een theatervoorstlelling - of zoals in het geval van Circus Mama Mia - een toneelstuk blijkt te zijn, dan mag zulks best worden gemeld.

Aan de andere kant heeft Gera ook gelijk dat mensen zichzelf moeten informeren alvorens ze een kaartje kopen en naar binnen gaan. Ten tijde van de ECA handtekeningenactie liep ik met enkele vrijwilligers handtekeningen te verzamelen bij Wintercircus Martin Hanson. In Amstelveen trof ik toen enkele bezoekers in de pauze die hooglijk verbaasd en onaangenaam verrast waren dat er na de pauze leeuwen in het programma zaten. Ze dachten "dit is in een schouwburg dus zullen er wel geen dieren in de show zitten". Typisch geval van bezoekers die dus NIET de programmagegevens hadden bekeken. En dan te bedenken dat die niet alleen te vinden waren op de site van Hanson, maar ook op de site en in de gedrukte brochure van de schouwburg en in het plaatselijke huis aan huis blad. Dan helpt een vijfde bron - CircusWeb - deze mensen ook niet aan de juiste informatie om hun keuze te maken...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 09, 2009 10:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik ben blij dat er hier positief wordt meegedacht over dit “probleem”.

Circusweb is destijds in het leven geroepen om in de tijd dat de circussen nog geen website hadden, dezen op internet te kunnen profileren. De circussen kregen een eigen pagina op Circusweb met gegevens over het circus, het programma en niet te vergeten de tourinfo.
Langzamerhand kregen alle circussen een eigen website zodat de noodzaak van een profielpagina ontbrak. We zijn toen vanaf de homepage van Circusweb gaan doorlinken naar de websites van de circussen. Op zich een goed idee, scheelt ons veel werk. Maar de eigen websites zijn niet echt objectief, elk zichzelf respecterend circus vindt zichzelf fantastisch, de websites hangen met superlatieven aan elkaar vast.
Daarom heb ik het plan om op Circusweb weer profielpagina’s te gaan maken met praktische informatie over de circussen, en verwijzingen naar eigen websites, agenda en ons forum. En natuurlijk over de aanwezigheid van eventuele circusdieren. Ons forum is een krachtig apparaat dat ik ook wil gebruiken om informatie van jullie te vergaren: nieuws, recensies en fotomateriaal etc. Om deze reden ga ik het forum “Circussen” wat strenger modereren om argeloze bezoekers te vrijwaren van prietpraat en ongenuanceerde berichten.
Voor de afgelopen wintercircussen heb ik ongeveer met hetzelfde concept gewerkt en dat is mij wel aardig bevallen.

Ik hoop dat de forumbezoekers in ruime mate recensies gaan maken. En dan niet alleen recensies door een bril van een kritische Pistelezer, maar ook door de bril van een toevallige circusbezoeker, en nog liever door een kinderbril bekeken. Want de mening van de kinderen komt mijns inziens te weinig aan bod.
Ik vind de recensie van Atze Lubach over het Circusfestival in Enschede een voorbeeld zoals Circusweb van elk circus zou moeten hebben.
www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.ph ... 03&start=0

Circusweb heeft inmiddels zijn oude look weer terug, en langzamerhand ga ik de inhoud de komende tijd aanpakken. Houd de site in de gaten! Maar morgen eerst schaatsen!

Blijf svp meedenken!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 09, 2009 11:44 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Sjaak geweldig hoe je het hier schrijft ben het met je eens en heb hier niks aan toe te voegen.

Veel plezier morgen op de schaatsen en brrek niks.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 3:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Joepie, nieuwe lentelook voor CW, ik zat er naar te snakken en kan geen kerstbelletje meer horen voorlopig. Maar Sjaak echt, overal waar ik was afgelopen winterperiode, ik heb van iedereen complimenten gekregen voor die kerststart. En nu maar snel al dat leuke nieuws erop zetten, van dat nieuwe circus, dat circus dat niet komt enzovoorts, er zitten weer leuke primeurs tussen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 11:46 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In Denemarken is er ook zo'n website (URL even kwijt). Die geven zelfs informatie in de vorm van een opsomming van wat er in de pauze te koop is. Is er alleen drank en snoep of kun je er ook een programmaboekje, poster, knipperlampje of iets anders kopen? En informatie over de toegankelijkheid. Is er een invalidentoilet en waar kun je wel of niet met een rolstoel, rollator of kinderwagen komen?

De informatie kan heel "zakelijk" worden gebracht. Een lijst van artiesten (eventueel met foto erbij). Een lijst van conspumties en souvenirs. En informatie over tenten en wagens voor de modelbouwers/buitenfotografen onder ons.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 6:03 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Ron_Mikkenie schreef:
De informatie kan heel "zakelijk" worden gebracht.


Ik durf haast bijna te beweren dat dit zeer zakelijk moet gebracht worden. Heel erg objectief zelfs. Geen rating van het programma, gewoon pure feiten, zonder enige persoonlijke inbreng. Ik drink mss liever pepsi-cola en u mss liever de "echte". Smaken verschillen, dus zullen de feiten er ook objectief moeten staan, zodat de mensen kunnen opmaken wat zij ervan vinden.
Denken we aan een pagina op startsite circusweb of gebeurt dit op het forum?
Maken we het voor het grote publiek of voor circusvrienden?
We mogen niet vergeten dat circussen circus maken voor het grote publiek. Te vaak wordt er vanuit circusvrienden gezegd dat een circus te vaak en te lang dezelfde artiesten opvoert. Maar zolang het publiek met vervulde verwachtingen en een glimlach de tent verlaat is het hoofddoel van de directie geslaagd, hoewel circusvrienden ervan uit kunnen gaan dat ze zich verveelt hebben, door telkens hetzelfde programma te zien.

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 6:41 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Het moet niet te steriel worden circus is toch emotie.Het probleem is dat circus liefhebbers wel weten wat hun te wachten staat maar het grote publiek heeft vaak geen idee .
Daar komt bij interesseert hun dat wel volgens mij zijn er maar twee verschillen met en zonder dieren.
Kwaliteit is een rekbaar begrip wat de een wel mooit vindt heeft een ander een totaal ander idee over.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 6:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De voorlichting die ik voorsta is bedoeld voor het grote argeloze publiek dat van plan is eens een circus te gaan bezoeken, bij voorbeeld omdat er eentje in de stad is. Circusvrienden hoef je niks wijs te maken, die hebben hun mening al lang paraat.

En inderdaad willen wij heel objectief zijn. Feitelijke informatie geven dus. En het zou mooi zijn als die werd aangevuld door recensies van bezoekers. Recensies van forumleden die hun "eigen" circus een pluim in de achteringang willen steken lijkt me niet zo geslaagd :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
joop schreef:
Het moet niet te steriel worden circus is toch emotie.Het probleem is dat circus liefhebbers wel weten wat hun te wachten staat maar het grote publiek heeft vaak geen idee .
Daar komt bij interesseert hun dat wel volgens mij zijn er maar twee verschillen met en zonder dieren.
Kwaliteit is een rekbaar begrip wat de een wel mooit vindt heeft een ander een totaal ander idee over.

Joop


Net doordat kwaliteit een rekbaar gegeven is, kan subjectiviteit niet uitgesloten worden. Nochtans moet bij dergelijk overzicht een hoge objectiviteit zijn. Anders maken we recensies en is deze discussie onnodig, want recensies voor en door circusvrienden zijn er hier genoeg.
Ik ben ervan overtuigd dat het grote publiek wel aangesproken wordt door meer dan enkel de dierenkwestie. Als iemand al de moeite neemt om op een site op te gaan zoeken hoe een circus gequoteerd wordt, dan zijn ze al verder aan 't kijken dan die dieren. Anders kunnen ze gewoon even rond de tent lopen...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 10, 2009 7:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Nou kijk eens aan , al een hele hoop reacties met bruikbare info!
Goed idee om voor ieder circus een eigen pagina te maken (zoals nu niet bij alle circussen is) en op die pagina globale programmaoverzicht, algemene info en een recensiepagina over dat circus. We moeten niet te breed gaan informeren per circus want dat is ten eerste niet bij te houden en ten tweede is er ook altijd nog de site van het circus zelf. Maar zoals eerder al gezegd is zijn die vaak erg subjectief.
En anders is het voor de Circusweb -bezoeker ook niet meer interessant om per circus 10 paginas door te moeten bladeren. Het moet duidelijk en overzichtelijk zijn, met de juiste objectieve en ook subjectieve (recensies) informatie bevatten.
En natuurlijk (??) zijn er altijd forumleden bereid die pagina's met info voor Circusweb in te vullen met recensies enz. zodat Sjaak en Gera niet overal zelf achteraan hoeven vissen. Maar zoals het er nu naar uit ziet zijn er genoeg mensen die regelmatig recensies maken! Ga zo door!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2009 11:19 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Mensen ben toch blij dat deze discussie verder is gegaan en zo te zien zijn er al heel veel ideen waar de beheerders van circusweb mee aan de slag kunnen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2009 2:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Pieter de Vries schreef:
Leden kunnen ook de kranten (bij ons in Noord Oost Friesland de Huis aan Huis bladen) nasporen op vergunningen voor circussen

ja of gewoon ff googlen, op de gemeente-sites staan vaak ook de vergunningen die ze hebben verstrekt. Ik zocht eerst waar circus solero stond, ik typte bij google in "circus solero + de betreffende data" en vond meteen het antwoord. Maar dat is helaas niet altijd zo makkelijk.

Gr.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 11, 2009 10:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Pieter de Vries schreef:
Je kan ook een google alert maken van Circus en dan instellen dat hij Direct verzonden wordt (is alleen met website's die RRS feed hebben)


ik ben al blij als de helft van het door Google gevonden circusnieuws echt iets met circus te maken heeft.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.