Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 1:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za mar 28, 2009 2:19 pm
Berichten: 100
Locatie: Nijmegen
Beste allemaal,

Ik stoor met enige regelmaat aan dat berichten en soms ook foto's verwijderd worden. Nu gaat dit topic over berichten die verwijderd worden. Wat heeft het voor zin dat je berichten plaatst als ze ter zijner tijd toch weer verwijderd worden ?
Forum vervuiling ? Absoluut niet mee eens ! Een mooi voorbeeld is het tournee topic van Herman Renz, daar wordt ook weer ingeknipt. Het is leuk om oude berichten en data's terug te bekijken. Uit een dagboek scheur je toch ook geen oude maanden weg ?

Zo druk is het niet op het forum dat er 10 pagina's komen. Dus laat lekker alles staan mits het normale reply's zijn.
Ik had ervoor kunnen kiezen om niet meer hier te posten, maar we kunnen hier toch gewoon openlijk over praten en hopelijk een doelstelling bereiken die voor een ieder acceptabel is.

Dit topic is niet bedoeld om iemand of personen tegen de schenen te schoppen maar gewoon om een ieder zijn of haar mening te laten geven die hier behoefte aan heeft, ik hoor het graag van jullie.

Mvgr,

Americano


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 2:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik ben ook wel benieuwd naar de meningen.

Enerzijds verwijder ik berichten die in mijn ogen achterhaald zijn, of overbodig, of gewoon gekeuvel. Anderzijds laat ik berichten die enige nieuwswaarde hebben of achtergrond info gewoon staan. (en misschien verwijder ik per ongeluk wel eens iets te veel :oops: )

In mijn achterhoofd speelt ook mee dat mensen die voor het eerst hier komen afgeschrikt worden door een enorme ongestructureerde berichtenbrei. Het forum gebruik ik namelijk ook om vanaf diverse plaatsen van www.circusweb.nl naartoe te linken. Voor toerinfo, nieuwsberichten, foto's en ook discussies.

Ik wil dus de gulden middenweg bewandelen, zo weinig mogelijk weghalen en zo overzichtelijk mogelijke rubrieken hebben, waar iemand die hier toevallig terecht komt het leuk vindt om te blijven.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ja Sjaak, ik snap wel wat je bedoelt. Het is natuurlijk moeilijk een keuze te maken wat nu wel en wat nu niet verwijderd dient te worden. Reacties als "mooie foto's" zijn voor de fotograaf leuk en een compliment en stimulans, maar mogen van mij na een week of twee weken wel weggehaald worden, evenals inderdaad de onzinberichten.. Maarja :P wanneer is iets onzin.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Er zijn drukkere fora's waar niet word gesnoeid. Ik zou dus gewoon geen enkel bericht wissen.

En goed doen voor de nieuwkomers, je moet ze ook nog zo lang mogelijk blijven boeien hé, als ze zien dat er regelmatig dingen verdwijnen. Zijn ze zelf ook weer weg !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2009 10:14 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik heb er een vrij duidelijk standpunt over: gekneuvel zoals opmerkingen dat foto's mooi zijn er snel af en voor de rest alles laten staan of het moet het boekje te buiten gaan.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2009 1:14 am 
Zolang er voldoende capaciteit op de server is gewoon alles laten staan, behoudens vergane tourdata, gelukwensen, onzinning gezwets, tv programmas die geweest zijn, reacties als mooie foto's zonder verdere toevoegingen.

Misschien mogelijk een apart item te creeren met de titel "FORUMARCHIEF" of "FORUM UIT HET VERLEDEN".


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2009 8:05 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Foto's zijn nog nooit verwijderd. Ze zijn hooguit (met instemming van de fotograaf!) verplaatst naar de fotoserver van circusweb: http://www.circusweb.nl > foto's of direct via http://www.circusforum.nl/album/ om daarmee een topic sneller toegankelijk te maken.

Gekeuvel mag wat mij betreft best na enkele weken worden ingedikt of geruimd. Wie zelf een tourneelijst wil bijhouden: Niemand die je tegenhoudt! Maar doe het op je eigen computer of in een papieren plakboek. Over een jaar leest iemand in het forum dat Renz-Berlin op 14 t/m 17 mei in Almere staat en dan blijkt er in Almere geen circus te staan...

Mogelijk dat Sjaak op het ruguliere (niet forum gedeelte) een tourarchief kan maken. Met gegevens in tabelvorm voor de mensen die toch geen plakboek willen maken?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2009 10:28 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ik weet dat Atze Lubach een archief heeft met alle bekende tourdata van de afgelopen jaren tot heden. dat wil hij vast wel delen met liefhebbers.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: forum berichte verwijderen 1
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 8:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat kranten de circussen met elkaar verwisselen heeft vooral te maken met het feit dat menige artikelenschrijver niet eens weet dat er twee circussen zijn die in de volksmond "Renz" worden genoemd. Overignes maken niet alleen krantenmedewerkers deze fout; ook dieractivisten verwisselen beide circussen geregeld.

Iedereen is vrij om een artiestennaam te nemen. Vraag dat maar eens een de ambtenaar van Burgerlijke Stand in uw gemeente. Met bedrijfsnamen is de vrijheid nog groter: De eigenaar van Magic Circus heet allesbehalve "Magic". De familie Steijvers is het dus toegestaan om hun circus "Circus Herman Renz" te noemen. Net zoals Bernard Renz zijn circus ook Krone zou mogen noemen.

Wie zijn bedrijfsnaam wenst te beschermen kan dit doen door de merknaam te laten registreren. Voor de naamsbekendheid van een circus bestaat echter een goedkopere methode: Met een goed programma en daarbij passende publiciteit het publiek warm maken voor een bezoek.

Toen het Duitse Zirkus Renz (Berlin) naar Nederland kwam wisten ze dat er in dat land reeds een circus met die naam was. Ze kiezen dus zelf voor het verlaten van het land waar ze tot dan toe een begrip waren. De consequenties van die keuze mogen ze daarom ook zelf dragen.

Met rechtszaken over de naam van een zaak wordt helaas veel energie en geld verspild. Die Renz-Renz-rechtszaak is verleden tijd. Oprakelen hoeft niet meer.

En dan nog iets over de olifanten: Lees het rapport op www.minlnv.nl


Dan weer OT:

De onderste tent is de staltent van de Khadikovs. Er staan dus de paarden in die optreden in het Dzjigiten-nummer.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 2:14 pm 
Ron, ben je je eigen bericht niet vergeten te verwijderen??. Nu weet men niet waar je op doelt....

(geen commentaar verder)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 6:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Quirico schreef:
Ron, ben je je eigen bericht niet vergeten te verwijderen??. Nu weet men niet waar je op doelt....


Hier mag werkelijk niks maar dan ook niks gezegd worden, of tis 5 minuten later verdwenen.

Persoonlijk denk ik niet dat je hiermee hoog scoort, zowel niet bij de huidige als bij nieuwe bezoekers.

Huidige: zeggen nog amper iets, waarom? Men weet toch dat het 5 minuten later verwijderd is !

Nieuwe bezoekers: kijken is rond, hmmm hier is precies maar 3 man actief,.... te saai en weg zijn ze !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 6:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Aanvallen in het openbaar op personen is ongewenst.
Scheldpartijen (bepaald taalgebruik) idemdito ook vanwege de vaak jonge bezoekers.

Als je behoefte hebt om iemand aan te vallen doe dat dan via een persoonlijk bericht, emailtje (adressen op de sites van circussen te vinden) of een telefoontje. Maar het is nog beter om gewoon eens met iemand te gaan praten.

Aanvallen en zwart maken gaat inderdaad een héél stuk makkelijker wanneer je elkaars gezichten nog nooit hebt gezien. Dat is ook een van de redenen waarom het op internetfora vaak zo hard gespeeld wordt. Het Circuswebforum vormt daar helaas geen uitzondering op.

Toch doen de moderatoren steeds weer de oproep: respecteer elkaar en hou het netjes. Er komen ook kinderen op dit forum. Belast die niet met allerlei grof taalgebruik.

Dan nog een inhoudelijke aanvulling op mijn bericht van gisteren. Een van de directieleden van Circus Herman Renz laat het volgende weten: Er komen regelmatig brieven van gemeenten en (onbetaalde) rekeningen binnen in de postbus van Circus Herman Renz in Helmond.

Een circusbezoeker die mogelijk getuige was geweest van een vechtpartij tussen circuspersoneel en bezoekers bij Renz=Berlin kreeg een brief van de politie waarin sprake was van "Circus Renz". Welke Renz???

Kortom er bestaat dus wel nog verwarring bij de officiële instanties. De directie en het kantoorpersoneel ondervindt daar regelmatig hinder van. Want al die post moet toch maar worden beantwoord. En hoe zit dat nou met onbetaalde rekeningen???

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 7:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Quirico schreef:
Ron, ben je je eigen bericht niet vergeten te verwijderen??. Nu weet men niet waar je op doelt....


Hier mag werkelijk niks maar dan ook niks gezegd worden, of tis 5 minuten later verdwenen.

Persoonlijk denk ik niet dat je hiermee hoog scoort, zowel niet bij de huidige als bij nieuwe bezoekers.

Huidige: zeggen nog amper iets, waarom? Men weet toch dat het 5 minuten later verwijderd is !

Nieuwe bezoekers: kijken is rond, hmmm hier is precies maar 3 man actief,.... te saai en weg zijn ze !


discussies en berichten die echt niet kunnen worden verwijderd. Probleem er mee? Stuur me een PB en dan leg ik het uit. Vertel wel welk bericht je bedoelt.

En ik heb liever een saai en informatief forum dan een drukke chatroom waar iedereen over elkaar heen aan 't rollebollen is ....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: forum berichten verwijderen 2
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 9:45 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Die echt niet kunnen.....

Ga me er niet al te druk in maken, zal het ook bij deze ene post hierover (proberen te) laten.

Maar 'mooie foto's'..... mag niet ! (al hebben de fotografen dat wel graag.) - en zo druk is het hier nu ook niet he. Tis niet dat je dat dan 45 keer hoeft te lezen !

Tournee data - Amper voorbij of die post is verdwenen.... anderen daarentegen blijven gewoon staan.

Ma soit, ik maak me er niet meer al te druk in.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 11:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Die echt niet kunnen.....

Inderdaad, die zijn er.....

Citeer:
Ga me er niet al te druk in maken, zal het ook bij deze ene post hierover (proberen te) laten.

Dankjewel

Citeer:
Maar 'mooie foto's'..... mag niet ! (al hebben de fotografen dat wel graag.) - en zo druk is het hier nu ook niet he. Tis niet dat je dat dan 45 keer hoeft te lezen !

Deze regel is ontstaan toen ene Circusboy 1000 posts heeft geplaatst waarvan 800 "mooie foto's" en 150 "ik wil meer". Het kan zijn dat ik iets overdrijf maar niet heel veel. Dit is irritant op den duur.

Citeer:
Tournee data - Amper voorbij of die post is verdwenen.... anderen daarentegen blijven gewoon staan.

Oude tourdata kan weg. Ik verwijder ze zodra ik ze toevallig tegen kom.

Citeer:
Ma soit, ik maak me er niet meer al te druk in.

Nogmaals dank.

@Circusboy als je jezelf nuttig wilt maken kom dan met tourgegevens van Belgische circussen, daar kun je ons gelukkig mee maken, dus ook van Circusfestivals en dergelijke.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.