Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 4:51 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Tourgegevens
BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2009 12:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Van 8 t.e.m 12 juli is men in Duiven te vinden.


Ik stel het op prijs om op het forum tourinformatie te vinden die nog NIET in onze agenda staat. Onze agenda kun je bekijken door op www.circusweb.nl naar de aganda pagina te gaan of op het directeurtje te klikken dat naast de circusnaam staat.

De informatie van Duiven stond er dus al en is gewoon overbodig.

Dus als je op het forum tourinformatie plaatst dan graag even onze agenda checken. Als de tourinfo vergezeld gaat van leuke plaatjes van schranzende dieren of zo dan is het weer wel leuk om hier iets te plaatsen natuurlijk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 12:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Pieter de Vries schreef:
Waarom? Beter 2 keer teveel dan 1 keer te weinig ;) Ik kijk vaker op het forum (+/- 1x per dag) dan op circus web (+/- 2x per maand) zelf....


Het is de bedoeling dat de tourinfo op het forum die van de Circusweb agenda aanvult. Dit is geen discussie maar een mededeling.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 9:13 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Pieter de Vries schreef:
Dan kun je beter je script aanpassen dat de leden aanvullingen kunnen toevoegen aan de database (wellicht dat je het eerst nog goedkeurt).

idee is aardig maar foutgevoelig. als leden onze agenda hier aanvullen werkt prima. en de info is sneller beschikbaar voor de mensen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 12:12 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Pieter de Vries schreef:
Ik kijk vaker op het forum (+/- 1x per dag) dan op circus web (+/- 2x per maand) zelf....

Misschien zit hier wel een trend in en valt het Heuvels op dat de site minder bezoekers krijgt dan het forum, op deze manier wil/kan hij de site opkrikken?!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien tournee 2009
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 2:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Xavier schreef:
Pieter de Vries schreef:
Ik kijk vaker op het forum (+/- 1x per dag) dan op circus web (+/- 2x per maand) zelf....

Misschien zit hier wel een trend in en valt het Heuvels op dat de site minder bezoekers krijgt dan het forum, op deze manier wil/kan hij de site opkrikken?!


ten eerste wil ik Circusweb en het forum niet los van elkaar zien maar als één geheel. In Circusweb zit een goede en overzichtelijke database met tourgegevens. Daarnaast een samengeraapt zooitje tourinfo op het forum vind ik onwenselijk.

ten tweede vind ik het storend om tourinfo die forumleden gewoon van de websites van de circussen afplukken ook nog eens op het forum terug te vinden. ik ben als moderator en webmaster verplicht om alles te lezen en in het geval van tourinfo ook nog eens te controleren of ik iets vergeten ben.
Anders is het als er info geplaatst wordt die nog niet in onze agenda staat. in dat geval zie ik het GRAAG! dan zet ik het alsnog in de agenda. Het zelfde geldt voor leuke persberichten met leuke foto's, die plaatsen we ook natuurlijk.

Hoe kom ik aan de tourinfo?
Malford en Staatscircus van Moskou zijn lichtende voorbeelden van hoe het zou moeten, zij sturen me alle info zodra zij het zelf weten. Ik word gewoon ingekopieerd met de opdrachten voor de drukker (affiches).
Van Solero en Belly Wien krijg ik viavia de info van de Heybeekjes met de restrictie dat die info pas een week van tevoren geplaatst mag worden (activisten!)
Voor de overige circussen kijk ik regelmatig naar hun websites. Sommige leden, zoals regelmatig Max, sturen me een PB als ze iets vinden dat nog niet in de agenda staat.

Van Bongo en Magic mag ik de tourinfo niet plaatsen (Magic in Amsterdam weer wel). Maar daar is het forum weer mooi voor natuurlijk!

En de Belgische circussen zijn natuurlijk een verhaal apart.

Ik hoop dat jullie e.e.a. nu iets duidelijker is.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.