Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:00 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 10:29 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
KERSTBOODSCHAP VAN ONZE PASTOOR

Nijmegen, 7 december 2009

De Kerstboodschap is een boodschap van vrede en vertrouwen.
Het jaar 2009: wat bracht dit jaar ons?

Heel veel zorgen. En nu denkt u aan de financiële crisis. Ja ook. Maar ik denk veel meer de zorg in onze samenleving omdat het begrip Vertrouwen een grote deuk heeft opgelopen. Er verschijnt steeds meer informatie in de media waaruit dit blijkt: de wereld van de banken, de medische wereld, de bouwwereld: je zou er mistroostig van worden.

Maar gelukkig zijn het de positieve zaken die ons overeind houden.

De grote inzet van de circusorganisaties om de traditionele circussen een goede toekomst te garanderen biedt hoop. Het rapport met analyses en opmerkingen dat op 28 september aan de Europarlementariër mevrouw Doris Pack werd aangeboden door de voorzitter van de ECA werd door haar aangenomen. En zij maakte de opmerking zittend in de zaal: ik sta achter het traditionele circus. Dat geeft allen die zich hier hard voor gemaakt hebben een kick.

De jaarlijks terugkerende actie in het kader van de tradities moeten ook in de toekomst doorgaan: de samenleving moet doordrongen zijn dat het traditionele circus een cultureel erfgoed is Wij, U en ik moeten dat nog meer in gezamenlijkheid uitstralen en een gezicht geven.

Het FORUM, de organisatie van pastoraal werkende vanuit de Orthodoxe Protestantse Anglicaanse en Katholieke kerken voor de circus en kermisgemeenschap heeft dit een duidelijk gezicht gegeven tijdens haar internationaal congres aan boord van de mps Serenity in Amsterdam.

Politieke leiders zoals minister Maria van der Hoeven, mevrouw Europarlementariër Ria Oomen, Bisschop AH. van Luyn sdb voorzitter van de Nederlandse bisschoppenconferentie en voorzitter van de Europese bisschoppenconferentie COMECE, dat spreekt over sociale vraagstukken, Wouter Tuyn directeur van de rijdende school, Nicole Vermolen vanuit de ESU en uw zeer gewaardeerde directeur van de ECA de heer Arie Oudenes hebben dit gezicht vertaald naar de aanwezigen. Jammer dat zo weinigen uit de branche aan dit congres hebben deelgenomen. Want juist tijdens dit congres was er gelegenheid om met deze kopstukken te praten, met deze kopstukken in een paar minuten afspraken te maken waar men anders een jaar over doet.

Hebben wij het over Kerstmis? Ja: Kerstmis betekent LEVEN.

Kerstmis betekent geborgenheid, zelfreflectie vanuit een heel simpel verhaal van 2000 jaar geleden: de Geboorte van een Kind dat Vertrouwen wekt, uitnodigt om te LEVEN.

Met uw acts doet u mensen verwonderd en verbaasd staan, tot zich zelf komen. U bindt de mensen die ademloos naar u kijken. Zij zijn voor u een draagvlak waarop u zich veilig voelt.

De herdenking van de geboorte van Jezus is voor u en ons een draagvlak van geloof en liefde en de hoop dat het LEVEN werkelijkheid wordt.

Graag willen wij daaraan meewerken.
Altijd welkom en Zalig kerstfeest en een gezegend 2010

B.E.M. van Welzenes sdb
Landelijk aalmoezenier.
Secretaris generaal internationaal FORUM.

Instelling Rooms Katholiek Pastoraat voor Kermis en Circus in Nederland
a/b van het KSCC Schipperscentrum in de Waalhaven 1k
Postbus 390, 6500 AJ Nijmegen
tel.(0031)(0)24 3777575 fax (0031)(0)24 3788201
E-mail: info@kscc.nl
internet: http://www.kscc.nl
rek. nr. 13.78.53.513
Postbank nr. 7374651

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Bij deze wens ik iedereen PRETTIGE KERSTDAGEN en een GEZOND 2010 met heel veel circusplezier, De circussen wens ik een succesvol jaar toe!

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 9:24 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Natuurlijk wens ik ook alle bezoekers van Circusweb fijne kerstdagen en een prachtig circusnieuwjaar toe! Terugkijkend op 2009 kan ik niet ontevreden zijn met wat er allemaal is gebeurd op gebied van communicatie rond welzijn circusdieren. Het heeft alle aandacht en moet dat ook blijven krijgen. Het aantal forumleden groeit gestaag en steeds meer mensen ontdekken Circusweb en Jeugdcircusweb. Ik ben blij met alle bijdragen van al die circusfans en weet zeker dat internet een positief effect heeft op belangstelling voor circussen. Hoe meer openheid, hoe beter.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ook ik wens alle leden en meelezers van Circusweb een geweldig circusjaar in 2010.
Hopelijk weer eens gezellige meeting zoals afgelopen jaar plaatsvind met z'n allen gezellig naar een circusvoorstelling.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 2:29 am 
Prettige circusnieuwjaar en dagen die ervoor liggen.
Lisa zegt nog dat ik niet moet vergeten om met name Heuvels te bedanken voor zijn inzet en prachtige website. Ook Guido en Mathijs bedankt voor jullie fotowerk en bijlagen. Ron Mikkenie bedankt voor het geven van nieuw inzicht in kwestie dieren en circus, en alles wat je op dit gebied doet om het traditioneel circus te behouden.
Het was met het jaartje wel. Een jaartje wat ik met minder circusbezoek heb moeten doormaken, maar door circusweb leek het alsof ik er middenin stond.

Eenmaal aan het circus geroken, zul je bemerken dat je verkocht bent. Je kan dan niet meer zonder Circusweb, maar hopenlijk sterker nog zonder CIRCUS "LIVE".


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 9:02 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Hans schreef:
Ook Guido en Mathijs bedankt voor jullie fotowerk en bijlagen.


Ah hebben we een nieuw forumlid erbij die ons ook voorziet van foto's? :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 3:56 pm 
MartijnH schreef:
Hans schreef:
Ook Guido en Mathijs bedankt voor jullie fotowerk en bijlagen.


Ah hebben we een nieuw forumlid erbij die ons ook voorziet van foto's? :clown


Sorry, sorry sorry :oops: Natuurlijk bedoel ik MARTIJN


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Afbeelding

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Namens mij:

Noflike Krystdagen en folle lok, sûnens en seine foar it nije jier! :mrgreen: :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 10:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ondanks het voor zich spreekt, toch iedereen fijne 2e kerstdag en een gezond 2010. Dat we maar weer veel circussen mogen bezoeken, mogen helpen en dat het dierenactivisme afneemt. (maarja, dat is net zoiets als ik stop volgend jaar met roken. de wensen zijn er maar ze komen niet uit)

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 10:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Langs deze weg wens ik alle circusdirecties, circusmedewerkers en forumbezoekers een goed kerstfeest en veel circusgenot in het nieuwe jaar.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 10:41 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Vanuit de achterhoek wens ik ook iedereen fijne kerstdagen en een gezond 2010 toe. Hopen dat we een beter circus jaar krijgen en natuurlijk zullen ook verassingen komen ;)

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr jan 01, 2010 12:17 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Vanuit Maassluis iedereen een geweldig 2010 toegewenst, met natuurlijk vreselijk veel circusplezier etc......

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr jan 01, 2010 1:28 am 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Iedereen de beste wensen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerst & Nieuwjaarswensen
BerichtGeplaatst: vr jan 01, 2010 10:47 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De beste wensen voor alle circusdirecties medewerkers en artiesten en natuurlijk niet te vergeten de circusfans.Laat 2010 weer een mooi circusjaar worden.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.