Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:12 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 12:54 am 
Het valt mij op dat het momenteel erg rustig is in het forum van CW. Facebook [FB] daarentegen is momenteel veel meer intrek. Misschien een ideetje om ook een CW-FB account aan te maken???


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 2:48 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Misschien geregeld een linkje op FB plaatsen :roll: :clown

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 10:27 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mwa...

Hyves komt ook niet echt van de grond af. Veel ongeleide projectielen. En FB zal ook wel weer overwaaien. Elk jaar is het deze tijd rustig, de circussen reilen en zeilen. De pepernoten zijn inmiddels gesignaleerd en het wintercircusnieuws steekt de kop ook al weer op. Het is nu een beetje stilte voor de storm zullen we maar denken. Hoewel... als het goed is zakt buiten de storm af en volgens de weergeleerden krijgen we een mooie nazomer. Met hopelijk goed circusweer...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Dit ben ik absoluut niet met je eens Sjaak! Hyves is een zeer snel groeiend social media..

Even wat stats (die trouwens voor iedereen zichtbaar zijn)
* 10.427.347 Leden,
* 1.752.907 Krabbels vandaag tot 17:00 uur,
* 17.760 Blogs vandaag tot 17:00 uur.

En dan komt het niet van de grond af? Op Circus Web zijn er 380 leden en die hebben in totaal 17768 berichten gepost. Hmm, op hyves zijn er vandaag al net zoveel blogs gepost en 100 x zoveel krabbels.

Twitter groeit zelfs nóg sneller en is inmiddels een goed medium om een groot publiek te trekken door middel van Retweets. Zoals hier in Friesland twittert de meldkamer Fryslân ook en geeft daar belangrijke zaken. Daardoor zijn er al een aantal zaken opgelost, door middel van twitter. Op twitter komen dagelijks 65 miljoen tweets per dag en dit groeit nog steeds!

Misschien een idee voor Circus Web om hun RSS feed van het nieuws te koppelen aan een twitter account? En een hyves aan te maken?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: nog meer werk
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 8:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoho jongens, ik denk dat het alleen maar tot meer werk leidt. Als je ziet hoeveel mensen er in een maand tijd de voorpagina hebben bezocht van Circusweb, dan kun je er vanuit gaan dat er niet veel te klagen is. Je hebt nu eenmaal drukke en minder drukke tijden.
Ik probeer elke dag iets aan de voorpagina te veranderen om bezoekers te lokken, maar alles wat de klok slaat is CHR, en op t moment is dat niet altijd reclame. Andere circussen komen lang zo veel niet in de krant.
We zijn eerst druk bezig met het restylen van circusweb en deleeuwcircusevents achter de schermen, en daarna gaan we ons wel druk maken of er nog meer bezoekers op kunnen worden gelokt.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 8:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Hyves komt - als het om circusonderwerpen gaat - niet van de grond.

Bedenk dat Hyves vooral populair is onder jongeren. Personen waarvan de meesten, gezien hun leeftijd, niet altijd belangstelling hebben voor circussen. De meeste circus-hyves in Nederland worden geleid door een en dezelfde persoon die voor elk circus een aparte hyve heeft aangemaakt. Deze hyves hebben veelal dezelfde leden. En dan zijn er nog een paar hyves van fans van enkele circussen. Vier maal een Belly-Wien hyve bijvoorbeeld. Waarvan vele sinds 2008 niet meer zijn bijgewerkt.

De ledenaantallen van de Hyves zeggen ook niet zoveel. WDDTU bijvoorbeeld heeft een hyve met maar liefst 5000+ leden. Daarvan zijn slechts enkele echt actief op die Hyve. Anders dan hadden er veel meer leden gereageerd op een oproep van een van hun actievelingen om ingezonden berichten te sturen naar "Ede Stad".

Uiteraard heeft Hyves veel leden, veel blogs en nog veel meer (vaak betekenisloze!) krabbels. Maar in al die ruis is de werkelijke informatie maar moeilijk te vinden. Alsof je met een FM radio een veel te zwakke zender alsnog in stereo te ontvangen. Je hoort wel iets maar kunt het niet verstaan...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: nog meer werk
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
gera schreef:
Hoho jongens, ik denk dat het alleen maar tot meer werk leidt. Als je ziet hoeveel mensen er in een maand tijd de voorpagina hebben bezocht van Circusweb, dan kun je er vanuit gaan dat er niet veel te klagen is. Je hebt nu eenmaal drukke en minder drukke tijden.
Ik probeer elke dag iets aan de voorpagina te veranderen om bezoekers te lokken, maar alles wat de klok slaat is CHR, en op t moment is dat niet altijd reclame. Andere circussen komen lang zo veel niet in de krant.
We zijn eerst druk bezig met het restylen van circusweb en deleeuwcircusevents achter de schermen, en daarna gaan we ons wel druk maken of er nog meer bezoekers op kunnen worden gelokt.


Als je een RSS feed hebt op al je nieuws (wat tegenwoordig alle nieuwswebsite's wel hebben, dus ik neem aan Circus Web ook wel) kun je die koppelen aan je twitter account. Zo breng je al het nieuws aan je twitter followers en je hoeft er niks voor te doen, nouja, even 5 min. zo'n account aanmaken.

Net zoals hyves, kun je ook de RSS feed van je site aan je blog koppelen ;-) Dus dat lijdt in mijn ogen niet tot meer werk...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 9:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het is veel leuker als de leden hier op het forum rondneuzen voor nieuws en andere zaken. Het nieuws dat hier staat bereikt ons meestal al via nieuws- en zoekrobots en om dezelfde nieuwtjes nog een keer via Circusweb te laten rondzingen schiet ook niet echt op.
Maar wat niet is kan komen... alleen nu nog even niet.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 9:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Zou alleen leuk zijn als we fulltime circussen zouden bezoeken en hiervan zelf verslag zouden doen. Maar zo werkt het nu eenmaal niet hier. Daar heb je Piste en Circus Nieuws Magazine al voor.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 9:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
September wordt voor mij in ieder geval weer een Circusmaand met Circus Herman Renz in de buurt en 3x malford in de buurt.
Mooi de kans om de nieuwe camera in het circus uit te proberen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 11:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
September wordt voor mij in ieder geval weer een Circusmaand met Circus Herman Renz in de buurt en 3x malford in de buurt.
Mooi de kans om de nieuwe camera in het circus uit te proberen!


Malford is een uitdaging. Als de viermaster overeind staat heb je meeste kans voor aardige foto's, dan is het licht wat meer gespreid. Vooral de exoten is lastig fotograferen als ze in de schaduw staan. Een uurtje voor de voorstelling staat Sacha meestal buiten te trainen met de paarden.
Met het contorsionistennummer is de volgspot bemand, vlak links van de ingang. Daar kun je in de buurt gaan staan.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Rustig hier
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 9:17 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
heuvels schreef:
MartijnH schreef:
September wordt voor mij in ieder geval weer een Circusmaand met Circus Herman Renz in de buurt en 3x malford in de buurt.
Mooi de kans om de nieuwe camera in het circus uit te proberen!


Malford is een uitdaging. Als de viermaster overeind staat heb je meeste kans voor aardige foto's, dan is het licht wat meer gespreid. Vooral de exoten is lastig fotograferen als ze in de schaduw staan. Een uurtje voor de voorstelling staat Sacha meestal buiten te trainen met de paarden.
Met het contorsionistennummer is de volgspot bemand, vlak links van de ingang. Daar kun je in de buurt gaan staan.


Malford valt prima te fotograferen. Toen zij hier in Zwaagwesteinde waren heb ik prima foto's kunnen maken en zijn slechts een paar geflitst.
Ik zat op de allereerste rij (loge dus) en recht tegenover de artiesteningang.

Martijn is veel vaker foto's aan het maken dan ik. In dit circus dus zal het voor Martijn géén probleem zijn!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.