Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:36 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Moet dit forum blijven bestaan?
Het forum mag van mij blijven zoals ie nu is 58%  58%  [ 18 ]
Het forum is geen reclame voor de circuswereld en mag verdwijnen 19%  19%  [ 6 ]
Het forum mag feller, liefst zonder besloten gedeelten 23%  23%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen: 31
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Het is goed dat sommigen zichzelf terugtrekken van het forum. Natuurlijke selectie zeg maar. Ook zijn er kennelijk
(ex) forum leden die zich "beter" voelen dan andere circusliefhebbers. Tja circus is voor alle rangen en standen en wie zich hier niet thuis voelt verdwijnt vanzelf. Prima. Wat de discussies op het forum betreft. Je bepaalt zelf of je er aan deelneemt en je bepaalt ook zelf of je het wil lezen. Bevalt het je niet doe dan niets. Heb je iets te melden doe dat dan.
Tegenstellingen en uiteenlopende meningen mogen best geplaats worden. Maar tracht wel normen en waarden in stand te houden. Soms gaat iemand te ver. Het zij zo. Zo zit het leven en de mens in elkaar. Ook de mensen die zich nu op hun borst slaan en van zich zelf vinden dat zij zo ontwikkeld zijn, schieten vast ook wel eens ongenuanceerd uit hun slof.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Onlangs dook ineens circus Iartz Italiano in Nederland op. Dankzij het forum van circusweb wisten we dit! Hierdoor kon ik afgelopen week dit circus in Burgh Haamstede bezoeken. Zonder dit had ik onwetend thuis gezeten. Het forum overbodig?

In Den Bosch was afgelopen wintercircusperiode een unicum te beleven; 5 olifanten in 1 circuspiste! Hoe vaak maken we dit in ons land nog mee sinds we grote circussen als Krone en Americano hier helaas niet meer zien? Door een blessure na een glijpartij traden er de eerste dagen slechts 3 olifanten op. Hoe kwam ik er achter dat ik op een gegeven moment toch richting Den Bosch kon om het complete 5tal tezamen in de piste te zien? Dankzij foto's op het forum! Het forum overbodig?

Afgelopen december stond circus Americano met wereldster Flavio Togni in Douai net over de Franse grens (waarvan ik ook een verslag schreef). Ik wist dankzij 'de Piste' dat het circus daar stond. Maar hoe kwam ik aan speeltijden? Juist, dankzij een circusvriend op het forum van circusweb! Had ik er anders maar op de bonnefooi naartoe moeten rijden? Feit was dat er heel veel voorstellingen besloten waren. Het betrof (heen en terug opgeteld) een ritje van 530 kilometer! Hoezo het forum overbodig?

De circuswereld is een erg besloten en gesloten wereld. Bladen als 'de Piste' en het circusnieuwsmagazine zijn daarom zeer waardevol. Circusweb is echter ten eerste actueler en met het forum ten tweede ook nog eens interactief.
Voor een echte circusfreak is kijken naar nieuws en toerinfo op circusweb dagelijkse kost. Persoonlijk open ik wanneer ik achter de pc ga zitten vaak nog eerder circusweb en forum dan mijn eigen email!

Hoe bestaat het dat er circusliefhebbers zijn die denken dat we dit forum ineens zomaar niet meer nodig hebben? Is het dan nog niet lastig genoeg om aan toerinfo te komen?

Naast het uitwisselen van info is het forum er voor gemaakt om je mening te geven. (Is dat niet met elk forum zo?)
Op circusweb zien we telkens hetzelfde patroon. Een patroon waarbij iemand zich kritisch uitlaat over een bepaald circus en vervolgens de 'achterban' van dat circus tegen gaat sputteren. Plaats vandaag kritiek op een in Nederland reizend circus en we weten nu al van te voren wie er bij welk circus gaat tegenstribbelen. Het is net als met politieke partijen of voetbalclubs.

Is het feit dat RogerNL zo 'ondeugend' is om een kritisch verslag te schrijven over een circus wat een van de beheerders een zeer warm hart toedraagt een reden om te denken dat het forum ineens overbodig is?

Met de voorgeschiedenis in gedachten denk ik dat het betreffende circus er verstandig aan doet uit deze kritiek verbeterpunten te destilleren.

Feit dat ten gevolge van bepaalde bewoordingen 2 leden zeggen op te stappen en ook nog eens een goede moderator zijn functie neerlegt vind ik erg betreurenswaardig. Ieders bijdrage is immers waardevol! Daarom een eenvoudig voorstel; is het geen idee om uitlatingen waarmee een aantal mensen nogal moeite hebben simpelweg te verwijderen?

Het forum zou naar mijn idee veel onafhankelijker moeten zijn. Te veel mensen zien het als een soort vakvereniging en gebruiken het niet om nuttige informatie te plaatsen, maar lijken alleen maar te komen 'controleren' of 'hun' circus niet (te) negatief wordt belicht. Dit remt het debat telkens weer af. Het idee van Ron om alleen maar (algemene) circusliefhebbers te laten discussieren, dus mensen zonder enige (commerciele) binding met een bepaald circus vind ook ik een prima idee!

Het voorkomen van eventuele 'anti reclame' lijkt mij de taak van de circussen zelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 9:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Allemaal mooi gezegd. In de praktijk is modereren niet zo makkelijk. Wat mag wel en wat mag niet? Het lijkt de tweede kamer soms wel. Waar houdt abortus/euthanasie op en waar begint moord? Allemaal niet zo gemakkelijk met een schaartje te knippen, vooral als er mensen zijn die steeds de grenzen op lopen te zoeken. Zij houden zich momenteel gelukkig rustig zodat ik het nu in mijn uppie gemakkelijk af kan.

Maar het is een feit dat sinds dit forum bestaat, de circuswereld een stuk kleiner is geworden. Veel bezoekers dragen hun steentje bij met het aandragen van informatie en foto's. Zo hoort het forum te zijn!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 11:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:36 pm
Berichten: 41
Locatie: Groningen
Frenk schreef:
Het is goed dat sommigen zichzelf terugtrekken van het forum. Natuurlijke selectie zeg maar. Ook zijn er kennelijk
(ex) forum leden die zich "beter" voelen dan andere circusliefhebbers. Tja circus is voor alle rangen en standen en wie zich hier niet thuis voelt verdwijnt vanzelf. Prima. Wat de discussies op het forum betreft. Je bepaalt zelf of je er aan deelneemt en je bepaalt ook zelf of je het wil lezen. Bevalt het je niet doe dan niets. Heb je iets te melden doe dat dan.
Tegenstellingen en uiteenlopende meningen mogen best geplaats worden. Maar tracht wel normen en waarden in stand te houden. Soms gaat iemand te ver. Het zij zo. Zo zit het leven en de mens in elkaar. Ook de mensen die zich nu op hun borst slaan en van zich zelf vinden dat zij zo ontwikkeld zijn, schieten vast ook wel eens ongenuanceerd uit hun slof.


Je slaat de spijker op zijn kop met dit feit,
de laaste tijd ben ik een lezer geworden soms plaats ik nog wel wat, maar een forum in leven houden daar zijn wij zelf bij betrokken als leden,
ook wat betreft foto's maken.
Waar ik wel mee eens ben is dat de ''Nieuwstopic'' openbaar mag, we leven in een vrijland met persvrijheid tot zo ver, en zo lang het circusweb-forum geen geheimen heeft ook wat betreft het interview van het AD over ''Circus Herman Renz'' of overige circussen wat betreft recensie's vind ik persoonlijk dat het openbaar mag,
wat ook dat brengt circusfans naar het circus.
En de reden waarom ik zo weinig op het forum kom is dat ik momenteel te druk heb met mijn eigen theaterprogramma daar ben ik al 6 maanden al mee bezig om alles op poten te zetten, want ook daar moet alles kloppen net zoals in het circus. 4 September heb ik een reprise van mijn voorstelling in het Rietveld theater Delft, juist daarom ben ik weinig aktief mijn excuses alvast dat ik zo weinig aanwezig ben. :oops:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.