Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:12 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Moet dit forum blijven bestaan?
Het forum mag van mij blijven zoals ie nu is 58%  58%  [ 18 ]
Het forum is geen reclame voor de circuswereld en mag verdwijnen 19%  19%  [ 6 ]
Het forum mag feller, liefst zonder besloten gedeelten 23%  23%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen: 31
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 3:02 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Dit forum is ooit aan Circusweb vastgeplakt om circusliefhebbers te informeren en in contact met elkaar te komen. Wat ik nu de laatste weken op t forum zie verschijnen maakt me niet blij. Ik vraag me echt af of het nu nog wel zin heeft om zo'n forum als dit in leven te laten, wat vinden jullie als vaste bezoekers hiervan?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 6:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik schrik alleen van personen die kritische schrijvers vergelijken met een "Noorse activist". Gera leest blijkbaar maar heel af en toe het forum. Daardoor is ze niet of nauwelijks aangesloten op de al langer lopende discussies. Een gemiste kans...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 2:48 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
waar ik van schrik is dat beheerders van het forum berichten plaatsen voor leden die een ban hebben
verder vind ik het wel redelijk rustig de laatste tijd


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 8:40 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Alles mag gezegd worden hier maar zover gaan we dacht ik toch niet. Als ik morgen iemand voor Hitler uit maak dan krijg ik een ban. Is dit niet erg dan? Kunnen beheerders niet geband worden? Het is toch te erg voor woorden dat mede beheerders ermee gaan stoppen omdat een andere beheerder zulke dingen schrijft. Ik denk dat we de beheerders hier tegen moeten beschermen en juist de beheerder die zoiets doet moeten banne.

En de discussie of het forum moet blijven?? kijken we nu alleen maar na de foute dingen worden er dan geen leuke dingen geschreven of leuke foto's geplaatst.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 10:18 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Terwijl in Oslo de herdenkingsplechtigheid voor de slachtoffers net is afgelopen, plaatst Gera een opmerking op dit forum die alle fatsoen te buiten gaat.
Deze vergelijking is buiten alle proporties, en ieder weldenkend mens zal dat beamen.
Ik heb getwijfeld hierop te reageren, maar gezien dat ik een forumlid ben, wil ik toch hierbij laten weten dat dit forum met deze besmette inhoud volgens mij niet zomaar verder kan.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 10:22 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Waar gaat het allemaal over?
Het forum van het circusweb gaat over circus! iets wat ons allemaal bezig houdt, plezier geeft, dromen dichter bij brengt en informatie geeft over dat wij leuk vinden...CIRCUS.
Bezoek dagelijks vele sites die alle informatie geven over de wereld circus en daar hoort het forum ook bij, denk dat veel circusvrienden deze dagelijks portie circus nodig heeft om zijn circus-behoefte te bevredigen. Laat dit niet door randzaken verdwijnen. Concentreer je op de hoofdzaak, circus, en laat al die randzaken voor wat het is of vecht het prive uit.

Lang leve het circus, make from every day a circusday, enzovoort........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 10:27 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
ik denk dat een forum bedoeld moet zijn om alles te kunnen zeggen
en dat zal voor dit forum dan betrekking hebben op circussen
modder gooien moet ieder voor zich zelf weten vind ik persoonlijk
ook ik ga af en toe nog al ver in discussies alleen heb ik nog wel het fatsoen om dat onder me eigen naam te doen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 11:23 am 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Ik vind zelf dat hier te overdreven op werd ( en nog steeds word ) gereageerd.

De desbetreffende discussie ben ik ook uiteindelijk op gaan reageren.
En ongetwijfeld zullen sommige hier mijn reacties zeer onrespectvol gevonden hebben.

Het werd gewoon dom toen er met juridische stappen gedreigt ging worden.
En zoals altijd ga ik ervan uit dat na een dagje ofzo het niet-circus gerelateerde verwijderd word.
Dus vanwaar de paniek?

Begrijp me niet verkeerd ik ben niet helemaal ongevoelig voor tragedies.
Wat er gebeurd is in Noorwegen is een tragedie.

Maar heb het gevoel dat mensen niet inzien dat de vergelijking die gera gemaakt heefd niet tegen of over de slachtoffers van recente gebeurtenissen in noorwegen was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Er zijn vast veel bezoekers en circusvrienden op dit forum die zich, verstandig, niet in de discussie gemengd hebben.
Van sommigen die wel iets geschreven hebben, denk ik bij mezelf, had jij maar niets geschreven.

Wie de schoen past!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 8:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Waarom een forum sluiten na een 'verkeerde" uitspraak door 1 v/d beheerders?

Circus-web is naar mijn mening een mooi forum om tourneeinfo/foto's/programma-info en veel meer te delen.
Soms met zinvolle en soms met minder zinvolle discussies maar het forum draait allemaal om onze passie/hobby/werk .... het circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2011 9:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 28, 2010 8:43 pm
Berichten: 68
:shock: schrik er van!
Dit forum moet natuurlijk blijven!!
CIRCUSWEB FORUM IS HET CIRCUS FORUM VAN NEDERLAND!!
Alleen jammer van die eindeloze discussies die niks met het circus te maken hebben, dat kan in mijn ogen meteen verwijdert worden.
zo hou je minder gezeik en meer circus over!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 1:54 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Als iedere forumgebruiker/ster en/of beheerder/ster zich houd aan de etiquette van omgang met elkaar moet dit forum toch zeker een bestaansrecht hebben.

Verschillen van mening over een bepaald circus of programma mag wat mij betreft. Moet misschien ook wel. Persoonlijke uitspattingen naar een ‘poster’ of zwartmakerij naar een circus is wat mij betreft uit en boze.

Bedenk allen dat er op dit forum ook mensen meelezen die een circusbezoek aan het plannen zijn, of misschien wel gemeente ambtenaren die een vergunning moeten afgeven.

Wij met z’n allen dienen ons dat goed te beseffen voor wij ons bericht/antwoord plaatsen.

Misschien een tipje voor ‘posters’ ..schrijf je tekst eerst in een word of text documentje. Wacht een uurtje, lees het nog eens en bepaal dan je uiteindelijke tekst. Deze kun je dan kopiëren en vervolgens plakken als antwoord in het tekstveld van het forum.

Tipje 2. Mocht je toch geneigd zijn iemand persoonlijk aan te vallen doe dat dan via een PB [persoonlijk bericht] Zo blijft het buiten het forum en kun je toch je hart luchten.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 03, 2011 11:58 pm 
Beste allemaal,

Twee jaar geleden heb ik mij hier aangemeld met het doel inzicht te krijgen in het wel en wee van de circusfan.
Niet in de laatste plaats omdat ik als beroepsfotograaf gedurende 3 seizoenen voor o.a. Circus Herman Renz heb gefotografeerd.
Kortom, wat bezielt jullie?
Ik laat mij niet verleiden tot een waarde-oordeel maar wat mij wel opviel is dat veel circusfans, net als de artiesten, zich in zekere zin buiten de maatschappij hebben geplaatst.
Met stijgende verbazing heb ik in die 2 jaar vele ongenuanceerde reacties en opmerkingen voorbij zien komen, nota bene ook van circus medewerkers (...)
Ik heb ook weleens ernstig getwijfeld aan de cognitieve vaardigheden van enkele auteurs.
Maar goed, ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is, maar de laatste dagen zijn wat mij betreft de grenzen van alle fatsoen op flagrante wijze overschreden.
Op deze manier kan en wil ik zowel zakelijk als privé niet langer met dit forum ge-associeerd worden.
Ik verzoek de beheerders van dit forum dan ook vriendelijk doch dringend mijn inschrijving met onmiddelijke ingang te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Harm ten Brink www.bedrijfsfotograaf.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2011 6:56 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor mij heeft het forum in de huidige vorm z'n langste tijd gehad. Tussen alle positieve bijdragen in de vorm van recensies, foto's, reisverslagen en gezonde discussies "over of die ene voorstelling nou wel of niet het summum is" zie ik de laatste tijd steeds vaker dat er bij discussies helaas op de persoon wordt gespeeld. Het zijn opvallend vaak personen die op de een of andere manier een zakelijk belang hebben bij een circusbedrijf, welke zich daarmee bezighouden. Waarbij ze het dan vooral op hun concurrent of op aanhangers van hun concurrent hebben gemunt.

Ik zag een klacht in een recent onderwerp, maar omdat ik moderator-af ben reageer ik niet op de geplaatste melding.

Mag ik voorstellen aan de beheerders om het forum om te bouwen naar een ontmoetingsplaats voor circusliefhebbers? Mensen die uit belangstelling circussen bezoeken? Directieleden, tourneemanagers, zakelijke dienstverleners en artiesten kunnen uiteraard altijd (nieuws)berichten insturen voor plaatsing op de homepage van circusweb.

Mochten directieleden, tourneemanagers, zakelijke dienstverleners of artiesten ook behoefte hebben aan een discussieforum dan ligt daar een taak voor de VNCO, ECA, Kermisbonden en beroepsverenigingen voor artiesten.

Willen de concurrenten toch elkaar naar het leven staan? Prima, maar dan niet hier!

Wist u dat het veel prettiger discussieert onder het genot van een kop koffie? Het grote nadeel van email en een forum is dat je elkaar niet ziet. Je mist de non-verbale communicatie. Waardoor je niet ziet hoe je ingetypte tekst aan de andere kant wordt ontvangen. Daardoor gaat het op internet maar al te vaak behoorlijk mis. Niet alleen in dit forum hoor.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2011 10:11 am 
Offline

Lid geworden op: za jun 18, 2011 4:11 pm
Berichten: 9
ik ben nog niet zo lang hier op circusweb
en dacht eindelijk een leuke site gevonden te hebben met mensen die ook van circussen houden,maar tot mijn spijt na een tijdje alles gevolgd te hebben dat het onderling alleen maar met modder gooien is
erg jammer dit heb ik besloten om van dit form af te gaan
had er toch iets anders van verwacht


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.