Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:35 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 8:36 pm 
Quirico schreef:
jeugdcircusniveau??

Waarom die suggestie?, jeugdcircus=circus met jeugd. Te vergelijken met belly en berlin Renz. En zo slecht is dat niet eens.

Trouwens, bestaat er dan Volwassenencircus ???


Wil je een serieus antwoord? :roll:

De meeste circussen wordt toch gemaakt door volwassenen. Je noemt het alleen niet volwassenencircus, Maar circus! 8) Het bestaat dus!

Jeugdcircus dat zegt het al wordt gemaakt door jeugd. En is niks minder dan het circus. Alleen het is op een geheel ander niveau.

Als het goed is wordt je niveau alleen maar beter al wanneer je van jeugdcircus door gaat naar het circus! Er is wel degelijk een verschil :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo okt 08, 2006 10:14 pm 
Jeugdcircus of niet?....je ziet weinig topartiesten nog terug die in het jeugdcircus zijn begonnnen. Meeste artiesten zijn in het circus opgegroeid.

Volgens mij betreft dit een ander onderwerp.
En in dit circus zijn echte artiesten aanwezig. Alleen geen dieren i.v.m. geen toestemming van de gemeente Amsterdam.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2006 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
Citeer:
Jeugdcircus of niet?....je ziet weinig topartiesten nog terug die in het jeugdcircus zijn begonnnen. Meeste artiesten zijn in het circus opgegroeid.


of komen van een circusschool


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2006 6:43 pm 
Ja tegenwoordig is er ook een rijdende school. Maar die dient dan ook echt alleen voor de studie wat de leerlingen op een normale school ook krijgen. Trouwens, ik ben wel eens bij een jeugdcircus geweest en dat is echt ver te zoeken van een echt circus. Maargoed, het is beter dan buiten hangen. Overigens zal ik begin volgend jaar ook beginnnen met een nieuw jeugdcircus in Amsterdam. Meer info volgt later!.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2006 6:49 pm 
Nikki bedoeld waar mensen trainingen volgen. Een beroepsopleiding volgen tot acrobaat e.d. Die circusschool
zie voorbeeld op deze site http://www.circusschool.nl/


Niet waar de circus en kermiskinderen hun dagelijkse aardrijkskundelessen volgen en rekenen krijgen zie hier http://www.rijdendeschool.nl/

Dat zijn twee verschillende dingen,.. :P


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2006 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
de helft van de artiesten in Monte Carlo komen tegenwoordig van een circusschool (dat wat a3ana zegt bedoel ik idd)

Ik ben trouwens niet van mening dat het niveau in een jeugdcircus ver te zoeken is, dat is toch echt de plek waar ik met de eenwieler over het koord heb geleerd, en waar ik spagaat op het koord heb geleerd, ook wel vooral door eigen motivatie, maar echt ook een jeugdcircus heeft wel niveau.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: jeugdcircussen
BerichtGeplaatst: di okt 31, 2006 10:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ricardo,

Als inwoner van Amsterdam moet je toch wel Circus Elleboog kennen. Dat is er al sinds 1949, dus geen moderne-tijd-verschijnsel! Maar ook in andere steden zijn er jeugdcircussen.

En soms dan stoot er iemand door naar het "grote" circus.

Wat dacht je van de jongleur Menno van Dijken? Ooit begonnen bij Elleboog. Maar hij heeft al in het programma gestaan van het bekende Franse circus Arlette Gruss en ook al weer enkele jaren in Scandinavië. In Nederland is Menno bij de winter/kerstcircussen geweest in Dordrecht (Circus Royal) en mij het langs theaters en schouwbnurgen reizende Circus Martin Hanson.

Een ander voorbeeld: Marco Bonissimo. Begonnen bij een jeugdcircus en daarna doorgegaan bij Circusschool De Hoogte. Hij treedt vooral op in theaters (variété) en gala's. Hij is goed in draadlopen, maar gaat toch vooral voor zijn grootste passie: jongleren met voetballen. Voor zijn draadloopkunsten ga je naar http://www.circusjopie.nl en kijk naar de foto's van de jubileumvoorstelling "Wat doet die engel op de waslijn". Voor het jongleren kun je zijn eigen website http://www.balkunstenaar.nl bezoeken.

Circus Jopie uit Utrecht heeft de goede acrobate Andrea Souren "opgeleverd". Je ziet ze vooral op festivals werken. En in de fotowedstrijd op http://www.jaarvanhetcircus.nl.

Voor de oudere garde: Dave Parker, al in 1949 bij Elleboog, heeft in zowat alle grote variété theaters gestaan.

Dit zijn slechts 3 voorbeelden.


Maar de allergrootste verdienste van al die jeugdcircussen is niet het "opleveren van artiesten". De kinderen leren er wederzijds respect en vertrouwen. De basis voor samenwerken. En kinderen kunnen er hun grenzen verleggen. Angst overwinnen bijvoorbeeld... en lekker zichzelf zijn.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 31, 2006 1:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
Zelfs ik ken die namen, en ik ben niet eens een Amsterdammer ;)

_________________
http://www.demiori.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 01, 2006 2:25 pm 
artiestjenikki schreef:
Zelfs ik ken die namen, en ik ben niet eens een Amsterdammer ;)


Me to! :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 01, 2006 3:27 pm 
Nietsvermoedend, als je eenmaal in het circusleven zit....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2006 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik kan jullie vertellen dat dit fenomeen in de circuswereld niet nieuw is, eind jaren '90 organiseerde de fam. Smitt in hun Groot Russisch Staatscircus ook al eens speciale Sinterklaasvoorstellingen, waaraan ook door Zwarte Pieten werd meegewerkt, dit gebeurde eveneens in Amsterdam en wel bij het v.m. Olympisch Stadion, dit werd op twee achtereenvolgende jaren gedaan en met veel succes. Kinderen van tehuizen en van gezinnen met een smalle beurs werden hier toen voor uitgenodigd en hadden de middag van hun leven, ze kregen een sprankelende circusvoorstelling voorgeschoteld en gingen bovendien nog naar huis met een presentje, die ze van Sinterklaas kregen uitgereikt in de circuspiste en kregen nog Sinterklaasversnaperingen en drinken in de pauze. Ik heb toen met heel veel genoegen naar deze voorstelling gekeken en vooral naar de stralende gezichten van die kinderen, dit vraagt nog eens om een herhaling, ik zal dit eens vragen aan Willem Smitt eventueel voor volgend jaar in de Sinterklaasperiode. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2006 1:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En Herman Renz doet het ook onder de titel "Het kasteel van Sinterklaas" van 14 t/m 19 november in Helmond. Waarbij Sinterklaas op 19 november hoogst persoonlijk aanwezig zal zijn.

(zie ik daar een bereden hogeschool??? :) :) :) :) :) :) )

En wellicht nog meer circussen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2006 4:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circus Althoff gaat ook al op de pietentoer zag ik.
Er dreigt een tekort aan zwarte schmink.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2006 5:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En moet Sinterklaas ook nog in 5 minuten van de ene naar de andere circustent gaan om daar op tijd aanwezig te zijn?

Dan mag hij zijn paard wel flink de sporen geven! :lol:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2006 9:46 am 
Op de ho-o-o-ge,ho-o-o-ge daken.....rijdt sint nicolaas met zijn knecht....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.