Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:27 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 12:14 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
wordt nog een lastige keuze heb alle acts gezien op anna en anka na dan ben wel erg onder de indruk van het roofdieren nummer van tom dieck jr en het honden nummer van skarlett renz


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 11:38 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou, het Magic Circus kan nooit zover zijn, ze reizen rond in Amersfoort en Amsterdam, lekker centraal in Nederland. Ik persoonlijk vind het heel moeilijk om te kiezen tussen dierennummers en mensennummers en heb er nog aan gedacht om in 2 categorien een Award ter beschikking te stellen, wellicht een idee voor volgend jaar. Je kunt inderdaad heel moeilijk vergelijken. Neem nu de veelzijdigheid van de Stoliarovs, de bloedstollende acts van Harold en Sharon bij Renaissance, de timing en precisie en balans van Anna en Anka, het frisse snelle van Skarlett Renz, en de liefde voor dieren en samenwerking van familieleden bij Lutz, en het is een lastige keuze.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2012 1:02 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Afbeelding

Bij steeds meer circussen is er sprake van een Award koorts.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 11:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Eens afwachten wat de waarde van deze award zal zijn. De eerste winnaar. Zal de waarde van deze prijs bepalen. In mijn ogen is in het opgesomde lijstje maar een act die deze award waarde kan geven.
Alle anderen devalueren dit kleinood meteen tot schroot.
Nee ik zal mijn voorkeur niet uitspreken en stem dus ook niet mee. Ook ik wacht dit initiatief rustig af.
Terwijl ik dit schrijf komt bij mij meteen de vraag op wat nu toch de drijfveer geweest is om deze award in het leven te roepen.
Ik kan er geen verzinnen eerlijk gezegd. Echte circusprijzen zijn er al. Denk maar eens aan de bronzen,zilveren of gouden clowns uit Monaco. Of onze circus oscar carre trofee.
Een prijs winnen moet een eer zijn. Die eer wordt voor een groot deel bepaald door diegene die hun stem uitbrengen, maar ook door de man/vrouw of organisatie die de prijs/ onderscheiding ter beschikking stelt.
Ik ben bang dat deze prijs niet in zulk hoog aanzien zal komen te staan als de bedenker zou wensen.
De tijd zal het ons leren.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 11:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Alle anderen devalueren dit kleinood meteen tot schroot


Wat een uitspraak..... dat zegt ook genoeg over jouw niveau denk ik.
De award is gewoon een waardering vanuit de Circusvrienden of het nu een bekende act is als Tom Dieck of een act zoals de 2 (onbekendere) dames is de kubus, degene die hem wint heeft hem dubbel en dwars verdiend.

En monte carlo is door de jaren heen ook gegroeid, wie weet zit dat voor deze circusweb award er ook wel in.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 12:03 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
MartijnH schreef:
Citeer:
Alle anderen devalueren dit kleinood meteen tot schroot


Wat een uitspraak..... dat zegt ook genoeg over jouw niveau denk ik.
De award is gewoon een waardering vanuit de Circusvrienden of het nu een bekende act is als Tom Dieck of een act zoals de 2 (onbekendere) dames is de kubus, degene die hem wint heeft hem dubbel en dwars verdiend.

En monte carlo is door de jaren heen ook gegroeid, wie weet zit dat voor deze circusweb award er ook wel in.

Mm Martijn H. Dank voor je mening en de bevestiging van mijn twijfel.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 12:26 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Circusmeisje heeft er blijkbaar een nog leuker broertje bij gekregen.
Citeer:
Eens afwachten wat de waarde van deze award zal zijn. De eerste winnaar. Zal de waarde van deze prijs bepalen. In mijn ogen is in het opgesomde lijstje maar een act die deze award waarde kan geven.
Alle anderen devalueren dit kleinood meteen tot schroot.

Ik ben ontzettend benieuwd naar wie nu precies in jouw ogen de eerste winnaar zou moeten zijn en waarom. Ik ben degene die de Award bedacht heeft, en heb naast een stem ook gevraagd om een motivatie. Dit moet een award zijn die wordt toegekend namens de echte circusfans, niet namens dure jury's die wellicht ook aan vriendjespolitiek gaan doen. Mijn drijfveer is om nu eens een circusprijs vanuit het publiek te laten bepalen. En de motivaties moeten aangeven waarom die prijs moet worden toegekend. Iedereen heeft mensen kunnen nomineren, en wat dat betreft stond de award open voor alle circussen in Nederland, en voor elke circusartiest en circusfan.
Motivatie? Het is een topjaar voor Circusweb, met inmiddels een miljoen bezoekers achter zich, sterker nog, we zitten er al weer bijna 10.000 boven. Dat betekent dat deze site zeer gewaardeerd is. Ik kan er niets anders van maken.
De Oscar Carré Trofee is een prestigieuze circusprijs, meestal uitgereikt voor het gehele oeuvre van een circus of de inzet van een persoon of organisatie voor het circus in het algemeen. En heeft dus niks met de prestaties van circusartiesten in Nederland te maken. Voor al die clowns uit Monaco, moet je toch eerst vriendjes hebben die jou voordragen om in Monaco aan t werk te gaan, dat kost sommige figuren in de circuswereld slechts 1 telefoontje... dus wat dat betreft wordt die Circusweb Award een nieuwe unieke circusprijs voor artiesten die nu in Nederland optreden.
Wat wel gezegd moet worden is dat het helpt als jouw eigen circus een goed netwerk heeft en een goed contact me het publiek. Zo heb ik van sommige circussen al zeer veel stemmen binnen, en van andere circussen nog nauwelijks. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat ik voor de dierennummers nog nauwelijks of geen stemmen binnen heb... dus als je kunt , ga dan nog maar gauw stemmen op jouw nr. 1 voorkeur.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 9:36 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Dat deze prijs door jou is bedacht Gera dat is wel duidelijk op het forum te lezen. Je zou bijna denken dat je hem zelf zou willen winnen ( grapje).
Mijn nummer 1 zal ik niet prijs geven omdat ik geen stemmers zou willen beïnvloeden. Niet positief maar zeker ook niet negatief.
Waar het om gaat is of de artiesten op deze prijs zitten te wachten en of zij het eervol vinden om deze te winnen en overhandigd te krijgen.
Wie gaat deze prijs overhandigen. Want ook dat bepaald de " waarde" van een onderscheiding.
En welk publiek stemt mee, er is duidelijk een lobby gaande voor een van de genomineerden.
Voor jouw informatie ik ben niemands broertje maar gewoon een forum lid met een mening. Dat moet toch kunnen lijkt mij zo. Daarnaast ben ik een circusvriend in de goede zin van het woord.
Een circusvriend in hart en nieren sinds mijn geboorte.
Het is dus naar mijn mening zo dat een aantal factoren het succes en de " waarde" van jouw initiatief gaan bepalen.

Wie wordt de eerste winnaar
Voelt de artiest het als een eer
Wie overhandigd de award
Wie zijn de stemmers
Hoe eerlijk is de stemming verlopen
Enz. Enz.

De uitreiking is misschien wel belangrijker dan je denkt. Wanneer je een koninklijke onderscheiding zou mogen ontvangen dan sta je toch raar te kijken wanneer die door de heer G. W. Te Den Haag zou worden uitgereikt. Om maar een metafoor te gebruiken.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 9:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
MartijnH schreef:
Citeer:
Alle anderen devalueren dit kleinood meteen tot schroot


Wat een uitspraak..... dat zegt ook genoeg over jouw niveau denk ik.
De award is gewoon een waardering vanuit de Circusvrienden of het nu een bekende act is als Tom Dieck of een act zoals de 2 (onbekendere) dames is de kubus, degene die hem wint heeft hem dubbel en dwars verdiend.

En monte carlo is door de jaren heen ook gegroeid, wie weet zit dat voor deze circusweb award er ook wel in.
Nee Martijn, de Circusvrienden (met grote letter C) geven al de Oscar Carré Trofee en De Piste Circusaward uit. Deze prijs is niet van "de Circusvrienden" zoals je schrijft.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 10:20 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
goh wat zijn we toch weer blij dat iemand zijn nek wil uitsteken en namens circusweb een award wil uitreiken
want volgens sommige is circusweb en dan met name het forum de plaats waar elke willekeurige circusbezoeker komt
ik wens gera succes met deze award
en andere posters in dit forum als je hun post bekijkt bestaat er voor deze mensen maar 1 circus
persoonlijk kan ik alleen oordelen over de acts van renz international, freiwald en renaissance omdat ik deze gezien heb


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 10:53 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik bedoel hier ook niet mee De Club van Circusvrienden maar gewoon circusvrienden/circusliefhebbers (om het beter te verwoorden) in het Algemeen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 1:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Bas-Roest schreef:
goh wat zijn we toch weer blij dat iemand zijn nek wil uitsteken en namens circusweb een award wil uitreiken
want volgens sommige is circusweb en dan met name het forum de plaats waar elke willekeurige circusbezoeker komt
ik wens gera succes met deze award
en andere posters in dit forum als je hun post bekijkt bestaat er voor deze mensen maar 1 circus
persoonlijk kan ik alleen oordelen over de acts van renz international, freiwald en renaissance omdat ik deze gezien heb

Geen idee wat de heer Bas Roest bedoeld met zijn uitspraak dat er voor deze mensen maar 1 circus bestaat.
Waarschijnlijk omdat er, zoals ik reeds aangaf, voor een act in het bijzonder een lobby aan de gang is.
Best wel jammer voor deze artiest. Want als je een award zou moeten winnen omdat je afhankelijk bent van een lobby, dan heeft die award zeker geen enkele waarde. Ik denk dat de award meer waarde heeft voor de mensen die hem bedacht hebben en aan de lobby meewerken, dan voor de artiest zelf.
Geachte heer Bas Roest er bestaan zeker meer circussen, gelukkig wel er moet tocht iets te kiezen zijn.
Fijn dat u wel 3 circussen bezocht heeft. U bent een kenner en heeft vast uw stem reeds uitgebracht op uw favoriet. U bent kennelijk een van de mensen die deze award zijn waarde zal gaan geven.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 3:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik ben, en met mij vast de mensen die gestemd hebben,nieuwsgierig hoe de stand van zaken op dit moment is. Het is n.l. al enige dagen angstig stil op dit forum. Heeft de lobby succes? stijgen de artiesten die genoemd worden op circusweb op de ranglijst?
Is al bekend wie deze award gaat uitreiken? Wat ik kennelijk niet goed gelezen heb maar graag wil weten. Wordt de award in een circus uitgereikt en zo ja in welk circus?
Gera zou jij de leden en lezers van dit forum hierover op dit forum willen berichten?

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2012 5:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Heeft de lobby succes? stijgen de artiesten die genoemd worden op circusweb op de ranglijst?

Allereerst, sommige artiesten die genoemd worden krijgen nauwelijks stemmen, en inderdaad, het zou best wel eens afhankelijk kunnen zijn van het enthousiasme van de bijbehorende circussen. Waar leeft het en waar helemaal niet, welk circus haalt er zijn neus voor op? Spontaan is door 2 circussen een artistieke oproep geplaatst, en bij die circussen leeft de Award dus helemaal. Bij andere circussen heeft men er blijkbaar geen weet van of wil men het niet weten. Je kunt dus stellen: wat je er in stopt, dat komt er dus ook uit.
Wat heeft dat voor gevolgen voor de waarde van zo'n Award, en hoe moet je die bekijken?
We komen langzamerhand in een wereld van de social media, van de websites, van de twitter, de hyves, facebook en email. Welk circus is hierbij het meest vooruitstrevend. het gekke is, dat die circussen die goed twitteren, facebooken, hyven, emailen, dat die ook behoorlijk hoog in de ranking staan. En daar is zo'n prijs ook leuk voor. Welk circus heeft het beste netwerk... Wie kan het beste surviven zonder al die reclameverboden en restricties, en dat heb ik dus al een paar maal eerder aangegeven. Zo'n circus dat zo modern is dat het de weg naar de bezoekers vindt via de digitale snelweg, zou wel eens aan de haal kunnen gaan met de Award.
Ik denk dat er met elke verkiezing wel ergens gelobbied wordt, en dat is dus ook het geval met deze Award. Ik wil het nog even spannend houden, heb al genoeg onthuld afgelopen week denk ik. Trek je conclusies.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 1:33 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Camadi's - circus Herman Renz?? Gaat dat zien en overtuig jezelf.......dit is mijn favoriet. Een circusbeleving zoals circus hoort te zijn. SPANNING en SENSATIE, rillingen en kippenvel, ohhs en ahhs, ogen dicht en open, de smaak naar meer, de geur van zweet, is het spel of is het echt. 10 minuten ademloos kijken naar personen die iets doen dat kwablijkelijk zo eenvoudig is, tarten met de wetgeving van zwaartekracht en evenwicht, de dood in de ogen kijken. STEMMEN dus op deze stoere mannen.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.