Citeer:
Heeft de lobby succes? stijgen de artiesten die genoemd worden op circusweb op de ranglijst?
Allereerst, sommige artiesten die genoemd worden krijgen nauwelijks stemmen, en inderdaad, het zou best wel eens afhankelijk kunnen zijn van het enthousiasme van de bijbehorende circussen. Waar leeft het en waar helemaal niet, welk circus haalt er zijn neus voor op? Spontaan is door 2 circussen een artistieke oproep geplaatst, en bij die circussen leeft de Award dus helemaal. Bij andere circussen heeft men er blijkbaar geen weet van of wil men het niet weten. Je kunt dus stellen: wat je er in stopt, dat komt er dus ook uit.
Wat heeft dat voor gevolgen voor de waarde van zo'n Award, en hoe moet je die bekijken?
We komen langzamerhand in een wereld van de social media, van de websites, van de twitter, de hyves, facebook en email. Welk circus is hierbij het meest vooruitstrevend. het gekke is, dat die circussen die goed twitteren, facebooken, hyven, emailen, dat die ook behoorlijk hoog in de ranking staan. En daar is zo'n prijs ook leuk voor. Welk circus heeft het beste netwerk... Wie kan het beste surviven zonder al die reclameverboden en restricties, en dat heb ik dus al een paar maal eerder aangegeven. Zo'n circus dat zo modern is dat het de weg naar de bezoekers vindt via de digitale snelweg, zou wel eens aan de haal kunnen gaan met de Award.
Ik denk dat er met elke verkiezing wel ergens gelobbied wordt, en dat is dus ook het geval met deze Award. Ik wil het nog even spannend houden, heb al genoeg onthuld afgelopen week denk ik. Trek je conclusies.