Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:56 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 9:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Hans,

Ik ben er echt van overtuigd: het is kippenvel en ik heb ze nu al voor de tweede keer gezien en zowel ik als mijn dochter besloten dat dit grote klasse was. Toch is er blijkbaar niemand gemotiveerd om een stem uit te brengen, en voor de ligers blijft het ook ver achter. Bij 6 is het blijven steken, blijkbaar weet niemand van de Herman Renz Vriendenclub dat er een Award te verdienen is, of is er niemand die die mensen even motiveert om te stemmen. Gevolg kun je raden. Tot 15 oktober kan iedereen nog zijn of haar stem brengen, hiermee ondersteun je ook je eigen circus.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 10:28 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De leden van de Herman Renz Vriendenclub stemmen op dit moment voor de Vriendenclub Award die op de jaarlijkse Vriendenclubdag in Den Haag zal worden uitgereikt. Is de CircusWeb Award daardoor net iets te veel van het goede voor de achterban van Herman Renz?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
Ik wou hier eigenlijk niet op reageren maar doe het circus Herman renz heeft besloten om geen medewerking te verlenen aan de uitreiking van de circus award waarom dat zal ik zeggen 22 jaar geleden zijn wij in Haarlem begonnen mett de uitreiking van de Herman renz trofee dan hebben we nog de Oscar Carré trofee en de vrienden club troffe en iedereen die maar denkt wat met het circus te maken looft tegen woordig een trofee uit wij als directie van circus Herman renz zijn ook van mening dat deze prijs totaal geen meerwaarde aan het nummer of aan het desbetreffende circus heb.bij deze onze mening over deze prijs wij wensen al de artiesten veel succes MILKO


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 11:17 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Zoals ik al vreesde er is een gering draagvlak voor dit initiatief in deze vorm en deze award.
Na de uitreiking dan maar gaan evalueren waarom en wat er wellicht anders had gemoeten.
Beter nog direct weer afschaffen deze award. Er zijn genoeg onderscheidingen te verdienen. Nog één erbij maakt het geheel (voor een leek zeker) onoverzichtelijk en draagt bij tot een devaluatie van reeds bestaande prijzen.
Als winnaar kun je nu toch niet blij zijn met deze prijs. Nee mevrouw de Leeuw misschien iets te enthousiast geweest met dit initiatief. Of toch niet zo goed op de hoogte van de behoefte als u dacht m.b.t. de in ons land reizen circussen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 5:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Enthousiasme is min of meer de basis van mijn succes. Met Circusweb, met De Leeuw Circusevents, en met allerlei andere initiatieven die ik ontplooi, ook dat van de Circusweb Award. Enthousiasme is een heel krachtig wapen, en daar kan ik heel wat voorbeelden van geven.
Circus Herman Renz is slechts 1 van de 15 circussen die er gedeeltelijk niet achter staat en dat zegt natuurlijk nog niets. Dit circus draait zo fantastisch dat die niet veel extra positieve publiciteit kan gebruiken, stel je voor, er moeten nog meer tribunes worden bijgebouwd, dan raakt het onoverzichtelijk. Nee groot gelijk hebben ze. Houden zoals het is, zolang het zo fantastisch gaat.

Er zijn genoeg andere mensen en circussen enthousiast. Daar is het circusleven nog een feestje.
Doet me denken aan een paar jaar geleden.
Toen ik met circusweb begon, was er ook allerlei kritiek dat er geen draagvlak zou zijn, er was al een circusnieuwsbrief en een Piste, dus wat moesten wij nu met nog meer circusnieuws. Maar het draagvlak blijkt dus voldoende met zoveel bezoekers. Zelfs een prachtige styling van een digitale Circusvriendensite kan niet op tegen het enthousiasme van Circusweb, ondanks dat er toen werd gezegd dat circusweb van het internet geblazen zou worden door de circusvrienden. Het tegendeel bleek waar.
De angst dat andere circusprijzen gaan verbleken bij de Circusweb Award, is vermoedelijk ook ongegrond. Polianta, wat laat je je toch kennen!
Laat iedere circusprijs zijn bestaansrecht hebben. Het is immers allemaal ter promotie van het circus in Nederland. Het circusleven moet een feestje zijn, in plaats van zoveel treurnis zoals ik steeds meer tegenkom op dit discussieforum en bij bepaalde circusfans en circusdirecties. Wie een feestje wil moet zelf de vlaggen ophangen. Of zelf de trofeetjes gaan uitreiken. Als je dat niet begrijpt, dan valt er ook niets meer uit te leggen toch?
Wie zegt dat er genoeg onderscheidingen zijn? Alle circussen lijken hier op elkaar, zelfs allemaal met dezelfde circusnaam, alle circusmuziek lijkt op elkaar, alle circuspersberichten brengen haast hetzelfde. Valkuil is dat er nog maar weinig enthousiasme van uitstraalt, en dat merkt ook het publiek, die niet meer enthousiast kan worden.
Even voor de duidelijkheid:
*voor de waarde van de prijs hebben we echt geen hotemetoten of BNers nodig.
*de "circusleek" raakt echt niet zo snel in de war van nog een circusprijs
*geen enkele andere circusprijs gaat devalueren, alles heeft zijn eigen waarde
*Alle genomineerde circusacts en artiesten voldoen aan een hoog niveau
*Niet het aanzien, maar het plezier, het enthousiasme en de promotie van het circus zijn belangrijk
*Als Polianta zich bekend maakt bij de redactie van Circusweb, zal hij hoogstpersoonlijk een lijst krijgen van de mensen die hebben gestemd + de motivatie.

en last but not least, omdat Polianta dit suggereerde:
*Ik zou hem persoonlijk niet zelf willen winnen, wil ooit eens een prijs voor mijn perfecte training van Alzheimerpatienten, mijn vrijwilligerswerk hiervoor en voor mijn inzet als de liefste (schoon)moeder ter wereld. En met die dingen ga ik me weer even bezig houden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ach mevrouw de Leeuw u komt weer eens ouderwets uit uw hok bemerk ik. Volgens mij worden een aantal dingen steeds duidelijker.
De door u bedachte award heeft inderdaad geen waarde wanneer , zoals nu blijkt de directeur van circus Herman Renz u en de overige lezers laat weten dat zij geen medewerking verlenen.
De motivatie van de directeur snijdt wel hout naar mijn idee. Uw succes met circusweb, zoals u schrijft, betekent niet vanzelf succes voor uw award. U heeft absoluut geen last van een minderwaardigheidsgevoel dat is fijn voor u. Nee deze award is overbodig, niets zeggend en totaal waardeloos. Enthousiasme is inderdaad een krachtig wapen, mits het weloverwogen en verstandig gebruikt wordt. Het kan zich ook tegen je keren wanneer je verblind wordt door je eigen enthousiasme.
Ja en dan uw cynische opmerkingen over een circus is toch de bedenker van deze award onwaardig zou je zeggen. Ik mag aannemen dat u dit niet zo bedoeld heeft want dat zou de lezers denk ik enorm teleurstellen.
De prijzen die graag zou willen winnen, zoals zegt, ik gun ze u van harte. En anders kun u deze prijzen toch zelf laten maken net als deze award.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 6:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Polianta, vanaf het begin van deze Award heb ik wat email binnengekregen met een toon die er eigenlijk op neer kwam dat ik best wel een Award zou mogen uitreiken, maar dat die vooral nooit terecht zou moeten komen bij kommedianten, Duitse of andere circussen, maar uitsluitend bij VNCO leden. Sindsdien heb ik al behoorlijk wat emails gehad om mij onder druk te zetten vooral dit initiatief te laten vallen. Tuurlijk word je daar cynisch van, en van al uw op en aanmerkingen krijg ik alleen maar de indruk dat dit vooral weer uit dezelfde hoek komt. Er zijn meer circussen dan Herman Renz, en voorlopig verwarm ik me liever aan alle fantastische reacties die ik krijg. Af en toe een azijnpisser daar ben ik zo onderhand aan gewend via dit forum, daar kan ene Polianta die zich achter zijn schuilnaam verstopt nog wel bij. Wat mij betreft einde deze discussie.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 9:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
gera schreef:
Beste Polianta, vanaf het begin van deze Award heb ik wat email binnengekregen met een toon die er eigenlijk op neer kwam dat ik best wel een Award zou mogen uitreiken, maar dat die vooral nooit terecht zou moeten komen bij kommedianten, Duitse of andere circussen, maar uitsluitend bij VNCO leden. Sindsdien heb ik al behoorlijk wat emails gehad om mij onder druk te zetten vooral dit initiatief te laten vallen. Tuurlijk word je daar cynisch van, en van al uw op en aanmerkingen krijg ik alleen maar de indruk dat dit vooral weer uit dezelfde hoek komt. Er zijn meer circussen dan Herman Renz, en voorlopig verwarm ik me liever aan alle fantastische reacties die ik krijg. Af en toe een azijnpisser daar ben ik zo onderhand aan gewend via dit forum, daar kan ene Polianta die zich achter zijn schuilnaam verstopt nog wel bij. Wat mij betreft einde deze discussie.

Mevrouw de Leeuw, het is wel zeer gemakkelijk voor u om een voor kennelijk irritante discussie op deze wijze te willen beëindigen. Niet netjes en ook niet bevorderlijk voor uw award initiatief. Kritiek moet toch ook kunnen? Ik heb geen idee over welke hoek u spreekt . Ik behoor tot geen enkele hoek. Iemand, en ik neem aan dat mij daar mee bedoeld, kwalificeren als azijnpisser in nu ook niet bijzonder correct.
Nu u zoveel van u zelf blootgeeft om het maar eenvoudig te zeggen, snap ik best waarom een circus niet wenst bij te dragen aan uw initiatief. Het simpele feit dat ik deze directeur begrijp houdt niet in dat ik in zijn hoek thuis hoor. Iedere circus directeur die deze motivatie zou hebben gegeven zou mijn instemming hebben gekregen. Komedianten heb ik nooit over gesproken met u of wie dan ook.
Misschien luistert u onvoldoende naar de kritiek uit de circuswereld en wilt u te graag uw zin doorzetten. U noemde dat enthousiasme. U verwarmt zich aan de fantastische reacties die u krijgt.
Heeft u deze award dan toch voor uw eigen welbehagen in het leven geroepen?

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 9:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
ik blijf erbij dat we blij mogen zijn met deze prijs
en dat het mogelijk is voor circus liefhebbers mensen voor te dragen voor de prijs
de prijs van herman renz wie heeft deze gewonnen de afgelopen jaren?
de oscar carre troffee ook hier weer wie heeft deze gewonnen?
de circus web awward is naar mijn mening een prijs die elke artiest de kans biedt er voor in aanmerking te komen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 9:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik kan me wel iets voorstellen bij het standpunt van de directie van Circus Herman Renz. Dit circus reikt zelf al drie prijzen uit:

1) De Haarlemse publieksprijzen aan de drie beste artiesten na verkiezing door het publiek.
2) De Vriendenclub Award aan de beste artiest na verkiezing door de clubleden. (Den Haag)
3) De Herman en Diana Award aan personen of artiesten van bijzondere verdienste.

Hopelijk levert de CircusWeb Award wel de gewenste publiciteit op voor CircusWeb. Maar als ik terugkijk naar de laatste Oscar Carré Trofee uitreikingen dan dien ik slechts te constateren dat de media er geen enkele aandacht aan hebben besteed. Hooguit de circusmedia als CircusWeb, de toen nog bestaande Circus Nieuws Magazine en uiteraard De Piste.

Toch is er iets met de CircusWeb Award wat andere prijzen niet kennen. De OCT wordt toegekend door een besloten OCT Commissie en het bestuur van de CvCN. De Herman en Diana Award wordt toegekend door de directie van het bekende circus. De Haarlemse publieksprijzen door het publiek. Althans, het publiek dat CHR in Haarlem bezoekt. Daar voegt de CircusWeb Award wel iets aan toe: die kan namelijk worden toegekend na stemmen van internetgebruikers. Nu maar hopen dat het bereik inderdaad zo groot is als de teller linksboven in beeld laat zien. (die telt ook de zoekrobots)

Of de overige media op weer een circusprijs zitten te wachten? Dat weet niemand. Maar stel dat de prijs bij een klein circus landt? Of bij een "komediant" zoals iemand anders schrijft? Of bij aanstormend talent? Of bij de eigenaar van een "omstreden" olifant? (is die genomineerd?) Dan kon er wel eens veel zand en zaagsel opwaaien. En dan is er toch een doel bereikt: aandacht in de media voor het circus. En dan nu eens niet door de bekende persoon uit Almere...

Voor die laatste reden kan ik de CircusWeb Award wel toejuichen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 9:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wel jammer dat Milko min of meer bepaald heeft voor zijn aanhang dat zij niet stemmen, de Ligers liggen nu nog maar 21 stemmen achter op degene die nu met glans bovenaan staat. Hoeveel CHR vrienden zijn er eigenlijk, dat moet toch een makkie zijn om ook deze prijs binnen te halen?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 11:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
gera schreef:
Wel jammer dat Milko min of meer bepaald heeft voor zijn aanhang dat zij niet stemmen, de Ligers liggen nu nog maar 21 stemmen achter op degene die nu met glans bovenaan staat. Hoeveel CHR vrienden zijn er eigenlijk, dat moet toch een makkie zijn om ook deze prijs binnen te halen?


Het gaat toch om de act niet om het circus waar deze act werkt!!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do sep 27, 2012 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circus@achterhoek schreef:
gera schreef:
Wel jammer dat Milko min of meer bepaald heeft voor zijn aanhang dat zij niet stemmen, de Ligers liggen nu nog maar 21 stemmen achter op degene die nu met glans bovenaan staat. Hoeveel CHR vrienden zijn er eigenlijk, dat moet toch een makkie zijn om ook deze prijs binnen te halen?


Het gaat toch om de act niet om het circus waar deze act werkt!!!


Helemaal mee eens!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 12:11 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik vind het niet fijn om al bij voorbaat kritiek te spuien over een nieuw initiatief als de Circusweb Award. Het verdient gewoon een kans. En ongetwijfeld zal blijken dat er in de volgende versie dingen moeten veranderen.

Wel vreemd dat polianta op één dag een persoon de hemel in prijst en tegelijkertijd iemand anders de grond in. Zwart-wit visie? Ik zie het meer in grijstinten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: vr sep 28, 2012 12:43 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Het gaat toch om de act niet om het circus waar deze act werkt!!!

Circus Achterhoek, ik had nooit gedacht dat jij met al je circuservaring op de achtergrond dat zou opmerken maar ik ben het volledig met je eens. Natuurlijk gaat het er niet om bij welk circus die artiesten werken en dat is nu al die tijd al de boodschap. Ik moest er vandaag nog aan denken dat Andrejs Fjoderovs toch maar eerst 2 jaar geschitterd heeft in het Magic Circus en bij Circus Sijm, voordat ie nu ontdekt is door Herman Renz. Je weet maar nooit of de winnaar van onze Award 2012 niet in de toekomst ook in deze piste zijn of haar acts mag laten zien.
De discussie die Polianta uitlokte zette al vanaf het eerste moment een bepaalde teneur, werd al aangeslingerd met een vooropgezet doel.
Wat kun je opmaken uit zijn bijdragen? De Award is twijfelachtig, de circussen twijfelachtig waarbij de artiesten horen ( er kon er maar 1 terecht in aanmerking komen volgens Polianta, de rest zou erbij verbleken), de artiesten die genomineerd zijn twijfelachtig, alle mensen die stemmen twijfelachtig, de uitslag bijvoorbaat twijfelachtig, en dat moeten wij allemaal over ons kant laten gaan. De twijfel moet gezaaid worden, want bestaande Awards worden anders wellicht bedreigd in hun waarde. De hele aanval op de award is zoals ik vermoed gebaseerd op angst, net zoals de reactie van Milko. Wat is er te verliezen als er een nieuwe Award komt in de circuswereld, met een splinternieuw doel, met een nieuwe initiatiefnemer (circusweb). Als je daar het antwoord op weet, weet je de motivatie om te gaan twijfelen over de waarde van de nieuwste award op circusgebied. Voorlopig is er 1 persoon die kritiek levert, en 1 circusdirecteur die zich nu heeft gedistancieerd van zo'n prijs, ik heb niet kunnen merken dat de afwijzing voor deze award breed gedragen is. Feit is dat het een behoorlijke minderheid is in de circuswereld, die niks wil weten van de Award, en Polianta doet net alsof een groot gedeelte van de circusfans twijfelt. Wat dat betreft kan hij wellicht nog carriere maken bij de WDDTU, zelfde werkwijze.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.