Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:49 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 12:16 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
heuvels schreef:
Ik vind het niet fijn om al bij voorbaat kritiek te spuien over een nieuw initiatief als de Circusweb Award. Het verdient gewoon een kans. En ongetwijfeld zal blijken dat er in de volgende versie dingen moeten veranderen.

Wel vreemd dat polianta op één dag een persoon de hemel in prijst en tegelijkertijd iemand anders de grond in. Zwart-wit visie? Ik zie het meer in grijstinten.

Geachte heer Heuvels, ik kan u verklaren waarom ik, zoals u zo subtiel schrijft iemand de hemel in prijs en een ander de grond in. Let wel het zijn uw woorden.
De heer Mikkenie zult u vast bij het eerste bedoelen. De heer Mikkenie is zeer gezien voor zover ik weet bij alle circussen. Hij is zeer integer en correct. Beschikt over een fabelachtige feiten kennis. Hij zal feiten niet verdraaien en zet zich volledig belangeloos in voor het behoud van uw en mijn hobby.
De persoon die ik volgens u de grond in boor heeft mij daar in het geheel niet voor nodig.
Ik geef deze eenvoudige uiteenzetting in het bijzonder aan u omdat u mij daar kennelijk naar vraagt.
Zwart-wit visie, dat mag u vinden. Vandaar dat u zich prettig voelt bij grijstinten. Nee Polianta is geen grijze muis en houdt niet van grijstinten. Het hele spectrum trekt hem aan.
U vind dat deze award een kans verdient en dat is uw goed recht. Net zoals het mijn goed recht is om dat niet met u eens te zijn.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 12:34 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
gera schreef:
Citeer:
Het gaat toch om de act niet om het circus waar deze act werkt!!!

Circus Achterhoek, ik had nooit gedacht dat jij met al je circuservaring op de achtergrond dat zou opmerken maar ik ben het volledig met je eens. Natuurlijk gaat het er niet om bij welk circus die artiesten werken en dat is nu al die tijd al de boodschap. Ik moest er vandaag nog aan denken dat Andrejs Fjoderovs toch maar eerst 2 jaar geschitterd heeft in het Magic Circus en bij Circus Sijm, voordat ie nu ontdekt is door Herman Renz. Je weet maar nooit of de winnaar van onze Award 2012 niet in de toekomst ook in deze piste zijn of haar acts mag laten zien.
De discussie die Polianta uitlokte zette al vanaf het eerste moment een bepaalde teneur, werd al aangeslingerd met een vooropgezet doel.
Wat kun je opmaken uit zijn bijdragen? De Award is twijfelachtig, de circussen twijfelachtig waarbij de artiesten horen ( er kon er maar 1 terecht in aanmerking komen volgens Polianta, de rest zou erbij verbleken), de artiesten die genomineerd zijn twijfelachtig, alle mensen die stemmen twijfelachtig, de uitslag bijvoorbaat twijfelachtig, en dat moeten wij allemaal over ons kant laten gaan. De twijfel moet gezaaid worden, want bestaande Awards worden anders wellicht bedreigd in hun waarde. De hele aanval op de award is zoals ik vermoed gebaseerd op angst, net zoals de reactie van Milko. Wat is er te verliezen als er een nieuwe Award komt in de circuswereld, met een splinternieuw doel, met een nieuwe initiatiefnemer (circusweb). Als je daar het antwoord op weet, weet je de motivatie om te gaan twijfelen over de waarde van de nieuwste award op circusgebied. Voorlopig is er 1 persoon die kritiek levert, en 1 circusdirecteur die zich nu heeft gedistancieerd van zo'n prijs, ik heb niet kunnen merken dat de afwijzing voor deze award breed gedragen is. Feit is dat het een behoorlijke minderheid is in de circuswereld, die niks wil weten van de Award, en Polianta doet net alsof een groot gedeelte van de circusfans twijfelt. Wat dat betreft kan hij wellicht nog carriere maken bij de WDDTU, zelfde werkwijze.

Zo mevrouw de Leeuw deze discussie was toch gesloten volgens u. Overigens klopt uw samenvatting maar gedeeltelijk. Voor de rest vult u hem in zoals u wenst. U blijft ook maar proberen mij in een hoek, of liever gezegd in een vakje te plaatsen. Het lijkt wel of u oogkleppen op heeft.
Polianta is vrij en aan niets of niemand gebonden. Ik geef op dit forum mijn mening op de door u bedachte award. Dat u daar meteen een complottheorie van maakt dat laat ik voor uw rekening.
Als u niet meer met mij in discussie wenst te gaan noem dan ook mijn naam niet a.u.b. In een reactie op een ander forumlid.
Naar mijn idee is het toch toegestaan op een forum een discussie te voeren. In uw complot denken zou ik deze discussie begonnen zijn met een voor opgezet doel. Dat klinkt wel heel erg samenzweerderig.
Mijn enige doel is het geven van een mening, en in dit geval mijn mening over uw award.
Met niemand is dit besproken of bedacht. Met geen enkel circus sta ik in verbinding. Vraagt u maar na bij iedere circusdirectie in ons land.
Nee blijft a.u.b. helder denken en accepteer een andere mening dan de uwe.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2012 12:40 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Wat betreft uw opmerking over een carrière die ik bij wddtu zou moeten volgen.
Dat vind ik een laag bij de grondse opmerking van u. Maar opnieuw moet ik u teleurstellen.
Ik ambieer bij die club geen enkele carrière.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ouderwets gezellig hier maar weer!
Natuurlijk vind ik er ook wat van, niemand had anders verwacht.
Even dacht ik zelfs dat mevrouw De Leeuw Polianta in het leven heeft geroepen om toch vooral maar veel aandacht voor haar circusprijs te krijgen.
Zou kunnen, want zo hou je een onderwerp natuurlijk wel actief.
Zij denkt, schrijft ze, dat Polianta mijn broertje is. Vreemde naam voor een jongen, Roosje. Want Polianta is een rozensoort. Dus zal het eerder een meisje zijn, ook al door haar stijl van schrijven. En helemaal verliefd op meneer Mikkenie, dat bleek ook al.

Over de prijs, daar ging het hier over. Een leuk initiatief. Jammer dat het niet bovenaan de onderwerpen op de voorpagina van Circusweb staat, dan kom je het steeds tegen. En weet u wel dat er ondanks dat er nu zoveel over geschreven wordt, nog nooit in 1 bericht alle genomineerden hebben gestaan? Dat kan nog steeds.

De verkiezing per mail is een handicap waardoor er minder stemmen binnen komen denk ik. Gewoon als een poll had toch ook gekund? Of kun je dan vaker dan 1 keer stemmen? Dat moet niet natuurlijk.
Wie hem uit moet reiken? Degene die hem bedenkt en hem beschikbaar stelt uiteraard!
En wanneer en waar? Tijdens een premierevoorstelling van het circus waar de winnaar werkt lijkt me logisch.

Dat een bn-er hem uit moet reiken is nergens voor nodig. Koninklijke onderscheidingen worden ook maar zelden door de Koningin zelf uitgereikt maar meestal gewoon door een burgemeester of wethouder. Dat is geen reden om te weigeren, wel wanneer je het koningshuis niet ziet zitten.

Bezoekers van het forum stemmen nu op een prijs van Circusweb, dat is niet helemaal hetzelfde hoewel nauw verweven. De Circuswereldprijs klinkt ook wel mooi trouwens.

Waarom bepaalde circussen of artiesten zich niet aanmelden? Inderdaad, er kan er maar 1 winnen. En de rest heeft het nakijken.
De acts zijn heel verschillend. Dat kun je appels met peren vergelijken noemen.
Veel forumbezoekers hebben banden met een bepaald circus. Zij die dat niet hebben hebben wel hun duidelijke voorkeuren.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die alle genomineerde acts gezien hebben.

Ik heb nog niet gestemd maar ben dat wel van plan. Als mevrouw De Leeuw dat goed vindt natuurlijk!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 8:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
En weet u wel dat er ondanks dat er nu zoveel over geschreven wordt, nog nooit in 1 bericht alle genomineerden hebben gestaan? Dat kan nog steeds.

Ik schrok al, heb ik er eentje vergeten? Ik dacht het niet. Alle artiesten die genomineerd zijn stonden wel degelijk genoemd op de voorpagina, voor de zekerheid heb ik het weer even bovenaan gezet, nu ook met het juiste plaatje, ik heb gekozen voor een iets grotere award, dat scheelt vergrootglas meenemen.
Ik wilde niet teveel pushen op de voorpagina, om insinuaties zoals die van P. te vermijden, dus is het ook naar onder gezakt. Desondanks bleven de stemmen binnenkomen.
Verder was het moeilijk om een waterdicht systeem te verzinnen in een poll, zonder garantie dat er niet iemand op de repeat knop zou gaan zitten. Het voordeel van stemmen via redactie@circus-web.nl is dat het binnenkomt bij zowel Sjaak als bij mij. Sjaak controleert dus als hij het nodig vindt of het allemaal goed gaat. We kunnen bij twijfel kijken naar de afkomst van een email, maar die twijfel hebben we tot nu toe nog niet gehad, de meeste namen zijn wel enigzins bekend. En het zijn niet allemaal forumleden die stemmen, er zitten ook andere mensen bij die geen forumlid zijn.
Over het uitreiken, ik ben het helemaal met je eens, dat zou ik net zo goed zelf kunnen doen als site-eigenaar en als redacteur van Circusweb.
Wat eigenlijk de bedoeling is van deze Award, en dat moet denk ik groeien, dat vaste fans van circussen ook eens getriggerd worden om naar een ander circus te gaan en daar te gaan kijken en vergelijken. Ik zie van sommige forumleden dat ze zich inderdaad open stellen voor andere circussen, zoals Martijn en Rene, en wellicht zijn er nog een paar die dit doen. Dus als stimulering om eens verder te kijken dan je vertrouwde circuspiste. En ik hoop dat ik daar een klein beetje in geslaagd ben. Uiteindelijk gaat het er om dat er meer begrip komt voor elkaar. En dat moet soms beginnen bij de circusfans.
En nee, het is niet te vergelijken, maar dat zijn de nummers in Monte Carlo ook niet.
Circusmeisje, natuurlijk vind ik het goed dat je gaat stemmen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2012 11:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Circusmeisje, je bent geniaal, die Polianta is natuurlijk Ellen de Roos, http://www.renz.nl/nl-nl/achtergrond/nieuwcircusboek.aspx
Die mevrouw weet alles over het circus!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 7:39 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
En ja hoor daar komt de aap uit de mouiw. Mevrouw de Leeuw heeft haar spotlight momentje al voor haar zelf geregeld. Zij gaat zelf deze award uitreiken. Waarom verbaast mij dit niet? Omdat zij het zo fijn vind om zichzelf op de voorgrond te plaatsen. Dit is één van de redenen waarom deze award er een zonder waarde is.
Ook blijft zij maar Polianta maar in een hokje duwen. Wat een miskleun zoals zij er zo vele heeft geplaatst op circusweb.
Ik heb haar berichtjes dit weekend eens op mijn gemak doorgenomen en haar discussier met diverse formleden. Ik heb in ieder geval geconstateerd dat zij niet om een leugentje verlegen zit. Drama is haar ook niet vreemd. Eeen tijdje is zij zelf niet actief geweest op het forum.
Maar nogmaals voor iedereen die dit leest Polianta is onafhankelijk en heeft geen voorkeur voor welk circus dan ook.
Wat de award betreft laat de beste maar hem winnen, wees er blij mee net zo blij als je met gebakken lucht kunt zijn.
Polianta is welkom in alle circussen en dat kan mevrouw de Leeuw niet zeggen heb ik vernomen.
Goed gevonden circusmeisje maar ook jij hebt het mis!

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 8:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Polianta is welkom in alle circussen en dat kan mevrouw de Leeuw niet zeggen heb ik vernomen.

Nou, er is geen enkel circus die mij heeft verteld dat ik niet welkom ben, dus waar je dat op baseert weet ik niet. Polianta moet het maar hebben van het roddelcircuit. Ik ben inderdaad recht voor zijn raap, en vertel mensen midden in t gezicht wat ik van ze denk, niet via anderen, dat lijkt me namelijk een angstige eigenschap. En, grappig, ik kom het nog wel eens tegen in de circuswereld. Hoe kan dat? Hoort Polianta daar ook bij nu?
Drama is me inderdaad niet vreemd, ik ben een gevoelsmens en houd absoluut niet van onrecht. Of ik wel of niet graag op de voorgrond wil staan, daar zijn de meningen over verdeeld, soms wel, soms niet zal ik maar zeggen. Ook op de voorgrond zijn mensen nodig, anders wordt het achter zo vol. Feit is dat heel veel mensen hebben gestemd en dat de Award in alle betrokken circussen leeft. Dus het is bepaald geen eenmansactie. Wat ik me wel afvraag: whats eating you, jaloers? Je stapt wel over van de Award tot de persoon.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 11:27 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Circusmeisje, zou Polianta mijn tweelingzus kunnen zijn? En is het dus gewoon familietoegenegenheid? Of mijn alter ego? Want dat schijnt op dit forum ook te bestaan. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een actieve forumgebruiker opeens ook onder een andere naam gaat posten...

Ik denk overignes dat een bekende schrijver (m/v) als Ellen de Roos wel betere dingen te doen heeft, dan hier op het forum te klessebessen over het (on)nut van een nieuwe circusprijs, en zo haar naam te grabbel te gooien.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
circusmeisje schreef:
Over de prijs, daar ging het hier over. Een leuk initiatief. Jammer dat het niet bovenaan de onderwerpen op de voorpagina van Circusweb staat, dan kom je het steeds tegen. En weet u wel dat er ondanks dat er nu zoveel over geschreven wordt, nog nooit in 1 bericht alle genomineerden hebben gestaan? Dat kan nog steeds!


Leuk dat u zo snel en doeltreffend reageert op mijn voorstel! Hoop dat het tot het eind van de stemming in beeld blijft.
Ik schreef niet dat nergens alle genomineerden gestaan hadden, ik schreef 'in een bericht'. En dat was niet het geval.
Zoals gezegd, ook dat kan nog steeds. Want ik weet dat lang niet alle forumleden hier steeds via Circusweb komen. Al zou dat eigenlijk wel moeten.
Een hele geruststelling dat meneer Heuvels (Sjaak volgens u) meekijkt en denkt. Dat had u misschien beter eerder kunnen vermelden om twijfels over een correcte gang van zaken weg te nemen.
Heb wel een ander (nieuw) probleempje ontdekt: stuurde laatst een mail naar het stemadres, in ieder geval naar de redactie van Circusweb, en kreeg die als onbestelbaar retour van de Postmaster. Geen idee wat de oorzaak is en hoe dat op te lossen. Maar 'Sjaak' weet vast raad!

Weet u trouwens wel dat we elkaar afgelopen zaterdag bijna ontmoet hebben? Dat zou een hele verrassing zijn geweest! Ik was namelijk die middag bij Renaissance in Assen en genoot van een erg leuke voorstelling.

En meneer Mikkenie, wat allemaal niet zou kunnen!
Maar u komt wel op hele rare ideeën! Of u moet zichzelf wel heel erg lief vinden!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 4:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
circusmeisje schreef:
Of u moet zichzelf wel heel erg lief vinden!
Dan was het heus wel "Narcis" geworden...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 4:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
circusmeisje schreef:
Heb wel een ander (nieuw) probleempje ontdekt: stuurde laatst een mail naar het stemadres, in ieder geval naar de redactie van Circusweb, en kreeg die als onbestelbaar retour van de Postmaster. Geen idee wat de oorzaak is en hoe dat op te lossen. Maar 'Sjaak' weet vast raad!
Er heeft een poosje een geriaanse typefout in het email adres gestaan. redactie@circusweb.nl ipv redactie@circus-web.nl
De eerste werkt dus niet.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ziet u wel, die weet echt alles!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 12:00 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Heb wel een ander (nieuw) probleempje ontdekt: stuurde laatst een mail naar het stemadres, in ieder geval naar de redactie van Circusweb, en kreeg die als onbestelbaar retour van de Postmaster. Geen idee wat de oorzaak is en hoe dat op te lossen. Maar 'Sjaak' weet vast raad!

Circusmeisje is anders zo goed in het weten... op circusweb stond wel degelijk het goede adres vermeld, maar de onderliggende link klopte nog niet. Dus als je even had nagedacht, maar helaas, er is nog geen stem binnen. Bovendien vraag ik me wel af of circusmeisje wel eens echt nadenkt.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: circusweb award
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 2:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Hoe zou de huidige stand toch zijn van de " Gera de Leeuw award"? Om hem zo maar vast te noemen.
De prijs der prijzen ,die naar alle waarschijnlijkheid uitgereikt gaat worden door de initiatiefneemster zelf.
Alle genomineerde acts zitten vol verwachting bij de diverse circussen te wachten op de tussenstand.
Het publiek heeft geen idee dat er gestemd kan worden voor deze prijs. Uitsluitend de bezoekers van Circusweb zijn de gelukkigen en kunnen hun stem uitbrengen. Voorwaar een goede doorsnede van het hooggeëerde publiek.
Niets is minder waar op circusweb vind je deze doorsnede niet. Hier vind je slechts circusvrienden met liefde voor het circus. Velen van hen hebben een voorkeur of afkeer voor bepaalde circussen.
Het risico is aanwezig dat er niet op een act gestemd wordt maar op een act uit zijn of haar favoriete circus. Dat is een reden om deze award een award zonder waarde te noemen.
Maar toch er wordt een prijswinnaar gekozen door dit selecte gezelschap waarvan de meeste stemmers niet alle acts gezien zullen hebben en dus de acts niet ten aanzien van elkaar kunnen beoordelen.
Dit maakt deze award een award zonder waarde.
Dan hebben we nog een circus dat aangegeven heeft geen medewerking te verlenen aan deze award.
Laat dit nu ook nog eens niet het minste circus van ons land zijn. Doordat dit circus en dus ook de acts niet deelnemen maakt deze award een award zonder waarde. Goed er staat een act van dit circus tussen de kandidaten. Maar ik kan mij niet voorstellen dat deze artiest die reeds een bronzen clown gewonnen heeft en meerdere circusprijzen van aanzien, op deze award zit te wachten.
Ik kan mij in het geheel niet voorstellen dat een zichzelf respecterende artiest hier trots op kan zijn.
Anders zou het zijn wanneer er een award uitgereikt zou worden uit naam van alle circusbezoekers van het seizoen. Wanneer de initiatiefneemster bij alle circussen stembiljetten zou hebben uitgedeeld.
Dan zou iedere zichzelf respecterende arties deze award bijzonder graag willen winnen.
Een award met zo'n breed draagvlak is een award met grote waarde. Vriendjespolitiek, zoals de initiatiefneemster suggereert bij diverse prijzen, wordt hiermede zo goed als uitgesloten.
Nee deze award in zijn huidige vorm is geschapen en gecreëerd om d.m.v. Vriendjespolitiek ( favoriete circus) tot een uitslag te komen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.