Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:57 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: verversing voorpaginanieuws
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2012 12:45 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
De redactie van Circusweb is de laatste maanden hard bezig om elke dag nieuwe nieuwtjes te vinden voor op de voorpagina. Elke dag minstens een verandering, uitzonderingen daargelaten. Ook vandaag waren het weer vier nieuwtjes, en er staan er al weer drie in de wacht voor morgen. Kijk dus elke dag even op de voorpagina, en nog belangrijker, tip de redactie van Circusweb, zodat we nog actueler worden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 10:47 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Een nieuwe topic lijkt me niet nodig, daarom plaats ik het even hier:

Kwam net eens langs op deze site http://www.circus-online.de/

Hier worden bij seizoensprogramma's vele circussen besproken,
Over hun ganse seizoensprogramma's.

Lijkt me wel iets om eventueel ook op Circusweb homepage te brengen??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 11:57 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ja dat is best een leuk idee. Het is alleen wel zo dat wij bijna nooit van de circussen rechtstreeks hun programma doorkrijgen, we moeten het altijd hebben van viavia, of via het forum. Wellicht dat straks bij de nieuwe vormgeving een andere aanpak kan komen.
Circusweb wordt door de meeste circusdirecties en circusorganisaties niet echt gewaardeerd op het moment, en dat komt nu eigenlijk meer door het forum van Circuswereld. Dus vanaf die kant verwacht ik geen enthousiasme. Binnenkort komen er verbeteringen en veranderingen. Zo zullen de forumleden met nicknames niet meer te zien zijn via circusweb. Wellicht zwakt het de reacties af, als je alleen met naam en toenaam te vinden bent.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 12:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
hoe het komt dat er op circusonline zoveel te vinden is is heel eenvoudig:

de twee heren die dat allemaal bijhouden Friedrich Klawiter en Georg bezoeken ook al die voorstellingen!
En dat zijn er een heleboel: vaak reizen ze ze ook een behoorlijk eind en bezoeken meerdere voorstellingen per dag.

Kruipt een boel werk in en heel wat uurtjes op een circustribune met hun fotoapparaat in!!
Chapeau voor deze mensen.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 1:10 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Leuk idee, bij ons moet het een beetje komen van de bezoekers van circusweb. Tot nu toe is er 1 persoon die betaalt voor al die vreugde, straks komen er wellicht wat meer advertenties, die de kosten gaan dekken. Het kan niet allemaal van 1 kant komen. Wellicht levert het dan zoveel op dat de reizen naar alle circussen ondernomen kunnen gaan worden. Wellicht moeten er straks wat meer redacteuren komen voor circusweb.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 1:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Oke, zeer jammer dat Circusweb momenteel minder welkom is bij circusdirecties.

Andere mogelijkheid:

We vragen aan webmasters van Circus Online een samenwerking?
We nemen hun gegevens 'seizoensprogramma's' over, en zetten die dan om naar het nederlands.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 1:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
een hoop werk, laten de mensen gewoon op circusonline kijken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 2:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
Circusboy schreef:
Oke, zeer jammer dat Circusweb momenteel minder welkom is bij circusdirecties.

Andere mogelijkheid:

We vragen aan webmasters van Circus Online een samenwerking?
We nemen hun gegevens 'seizoensprogramma's' over, en zetten die dan om naar het nederlands.


dit komt mede door de personen zelf helaas
al dan wel of niet meer betrokken bij de site en of forum

iets schrijven over een show die je hebt bezocht valt ook niet mee
belangrijkste is iets over een show schrijven zonder vooroordelen je moet er dus objectief naar kijken

heb het vroeger ook wel eens gehad bij podium waar ik werkte
dan kon er een band staan waarvan ik de muziek style niks vond maar dan probeerde ik nog wel te luisteren hoe de muziek klonk en daar baseerde ik dan me oordeel op

misschien wordt het tijd om te zoeken naar extra hulp?
bij de piste wordt ook niet alles bezocht door 1 persoon


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 2:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kosten, maar ook de beschikbare tijd spelen een rol. En dan moet je, zoals Bas terecht opmerkt, ook nog objectief kunnen schrijven.

Bij fotografie komt er ook nog bij kijken of je wel of niet in RAW fotografeert. RAW levert veel mooiere resultaten op, maar je moet er wel voor gaan zitten om de foto's (weliswaar digitaal op de PC) te ontwikkelen. Al zou je voor "postzegeltjes" ook wel met JPEG's rechtstreeks uit de camera kunnen volstaan. En fotograferen EN schrijven is best een lastige combinatie. Voor enkele kerstcircussen mag/moet ik dat doen voor De Piste. Je kunt dan toch beter met zijn tweeën gaan. Al kost dat wel weer extra geld voor het reizen en de entree.

En het niet welkom zijn bij de circussen? Ik herken het in ieder geval niet. Maar dat hangt natuurlijk ook af van je gedrag bij het circus. Voor de kassa gaan zwaaien met een Piste, Circus Zeitung, King Pole of ander blad, met als verborgen boodschap "ik schrijf voor een blad en mag er dus gratis in" werkt echt in je nadeel en in het nadeel van het getoonde blad! Reductie als blijk van waardering voor een eerdere (foto)reportage komt me wel bekend voor. Dat heet relaties opbouwen en onderhouden.

Dat laatste is een proces van vele jaren. En ja, niemand is het eens met de inhoud van een recensie, of je nou eigenaar bent van een poppodium, schouwburg, bioscoop of circus. De recensent is altijd de gebeten hond. Maar een "slechte recensie" kan best veel bezoekers opleveren. Kijk maar hoe dat werkt bij bioscoopfilms. De meest afgekraakte films trekken de meeste bezoekers. Men wil dat wel met eigen ogen gaan controleren...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 4:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik weet geen circus waar ik niet welkom ben. In het verleden ben ik door een tourmanager wel eens de toegang ontzegd bij een circus, maar die werkt daar niet meer.
Verder is het voor mij ondoenlijk om alle circussen met een regelmaat te bezoeken. Ik heb meer hobby's waar veel tijd in gaat zitten. Verder is een forum een groepsproces waar recensies, nieuws en foto's samenkomen. En daarom een goede aanvulling op Circusweb.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 6:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
ik betaal bij elk circus gewoon de entree, dus ik zwaai nooit ergens mee. En ik zal best wel welkom zijn bij de circussen. Ik heb nog nooit gehoord dat ik ergens niet welkom ben. En dat is ook niet gezegd. Veel circusdirecties zijn gewoon niet blij wat er allemaal op het forum gebeurt, en dat hoor ik dus weer wel.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 8:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mario Rutelli schreef:
hoe het komt dat er op circusonline zoveel te vinden is is heel eenvoudig:

de twee heren die dat allemaal bijhouden Friedrich Klawiter en Georg bezoeken ook al die voorstellingen!
En dat zijn er een heleboel: vaak reizen ze ze ook een behoorlijk eind en bezoeken meerdere voorstellingen per dag.

Kruipt een boel werk in en heel wat uurtjes op een circustribune met hun fotoapparaat in!!
Chapeau voor deze mensen.


Ze komen jaarlijk bij Renz international waar ze vaak heel wat uurtjes voor afleggen.
Deze 2 heren zijn altijd meer dan welkom en worden ook bij het circus heel erg gewaardeerd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2013 11:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
inderdaad is het niet altijd makkelijk om "objectief" te schrijven ja.

Om je eigen voorkeuren weg te stoppen. In principe zou je als recensent compleet je eigen smaak moeten negeren ja.
En technisch gaan kijken of het gebodene goed is.

maar ook dat is onmogelijk: of je moet je gewoon beperken tot het opschrijven van de afloop van het nummer.
Maar ja dan ben je gewoon feiten aan het neerschrijven.genre " persoon A deed op de volgende muziek volgende trucs in bepaalde volgorde met op dat punt een lichteffect".
Tja dat kan dan iedereen die een beetje kan schrijven.

Bij muziek en theater is dat net zo zeer onmogelijk. Er komt altijd wel een voorkeur door van de recensent.
lees 5 recensies en ze lopen alle 5 soms enorm uit elkaar:
Bij theater denk je soms dat ze niet allemaal naar het zelfde stuk zijn gaan kijken! De een prijst het de hemel in, de andere vind het matig en een derde is met de pauze vertrokken( wat een resencent in principe ook niet zou mogen).

Recensies bekijk ik persoonlijk altijd met een dikke korrel zout: wie heeft dat geschreven? Wat is die zijn "relatie" tot de onderneming waarover die schrijft, Wat is die zijn eigen vakopleiding en hoeveel weet hij of zij precies over wat er geboden word , kunnen ze een correcte technische analyse geven of schieten ze maar met spek enz...
en soms verklaard dat dan weer heel wat meer.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 12:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
gera schreef:
een hoop werk, laten de mensen gewoon op circusonline kijken.


Nja, vele circusliefhebbers die de Duitse taal niet machtig zijn zouden het ook graag in het Nederlands lezen denk ik,
Circusweb zal hierdoor ook veel meer bezoekers trekken denk ik dan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 6:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
gera schreef:
Veel circusdirecties zijn gewoon niet blij wat er allemaal op het forum gebeurt, en dat hoor ik dus weer wel.



Vraag(je): hoeveel is veel? Want het is bekend dat u contact met enkele circussen onderhoudt, maar om dat nu direct veel te noemen is ook weer overdreven.
Daarnaast zijn er circussen die het volgen, soms zelfs heel aandachtig, maar heel zelden of nooit reageren.
Dat deden ze eerder niet en nu ook niet.
En tot slot nog een deel dat zich wel in de discussies mengt, nou, die kunnen er zelf ook iets van!
Het is maar waar je voor kiest, sommigen hebben andere hobby's. En dat zal zo blijven, denk ik, voor welke opzet ook wordt gekozen.

Bij het scheiden van de website en het forum denk ik dat dit in uw nadeel uit gaat pakken.
Al helemaal nu op het forum speeldata en dergelijke (ook) makkelijker te vinden zijn.
Nu profiteert u nog van het feit dat veel bezoekers van het forum daar via uw site naar toe gaan.
Dat is dan afgelopen.....
En door gekrakeel op het forum minder bezoekers? Ook al niet waar, kijk maar naar de cijfers.
Integendeel, zou ik haast zeggen, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.