Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:16 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat was anders begin dit jaar wel het geval!!
Maar maakt niet uit hoor, dan ook maar minder publiciteit in Duitsland, kleine moeite!
Want op overvolle tenten zit immers niemand te wachten....

En kennelijk komen ze nooit meer terug in ons land, want de link naar de site is per direkt van de lijst op Circusweb verwijderd.
Komt er nu een feestje?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat overigens ook een beetje vervelend is is dat in diverse gevallen wanneer je op een circus linkt je niet de site van het betreffende circus krijgt, maar gewoon op circusweb blijft. Daardoor wordt niet de hele site zichtbaar, maar slechts een gedeelte.
Voorbeeldje? Bij Herman Renz krijg je dan alleen de eerstvolgende speelplaats (Woerden) te zien, terwijl op de échte site alle komende speelplaatsen staan.
Daarnaast mag op die vernieuwde website van Circusweb wel eens naar de geplaatste foto's gekeken worden. Een heel aantal opent slechts ten dele.....

Ha, nog meer nieuwsigheidjes: ook de link naar Harlekino is inmiddels gesneuveld, evenals die naar Salto.
Terwijl Fiësta niet verwijderd hoefde te worden, want die stond er gewoon nog niet op!

Zo gaan we door tot alleen de bevriende circussen over blijven....?
Want ook dat is al goed te merken hoor, kijk maar eens naar het verschil in informatie over bijvoorbeeld Magic en de meeste andere circussen.
In de laatste gevallen niet meer dan enkele regels....
En dan ook nog wel behoorlijk onwaar.
Afrikaanse atleten bij Belly Wien? Volgens mij werken die al geruime tijd bij een ander circus....
En de tournee van 2012? Mis hoor, we leven al weer een heel poosje een jaar later!


Laatst gewijzigd door circusmeisje op do jun 27, 2013 5:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 4:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
want de link naar de site is per direkt van de lijst op Circusweb verwijderd.
Ik zie dat er meer circussen die niet in NL aan het touren zijn uit de lijst weg zijn, Kwestie van kiezen tussen overzichtelijkheid en volledigheid.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
heuvels schreef:
Ik zie dat er meer circussen die niet in NL aan het touren zijn uit de lijst weg zijn, Kwestie van kiezen tussen overzichtelijkheid en volledigheid.


Maak me toch sterk dat ik hier al eerder op reageerde....
Kennelijk verdwijnen er berichten zo nu en dan. Dat kan en mag hoor, maar het is wel zo correct daar dan de schrijver van in kennis te stellen.....

Ik reageerde door te vragen die keuze tussen overzichtelijkheid en volledigheid wat nader toe te lichten. Of iets dergelijks.
Want ik begrijp niet hoe onvolledigheid overzichtelijker kan zijn.
Zo redenerend is de informatie over GEEN circussen nog altijd het aller-overzichtelijkst!
O, en nog een paar 'verdwenen' circussen vergeten, zoals Zanzara en Bongo.
Helaas springt Circuswereld ook niet direct in het ontstane gat, want daar is de lijst van circussen ook nog steeds niet volledig.
Maar wat niet is kan komen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 12:53 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik zie dat Circusmeisje weer eens aan t zeuren is over onvolledigheid. Ik denk dat het komt omdat sommige circussen een goede pr hebben en daardoor rechtstreeks contact opnemen met Circusweb. De gehele website wordt ingevuld en bijgehouden door 1 persoon die daarnaast nog eens een evenementenbedrijf heeft. De contacten en informatie bij bepaalde circussen zijn prima, omdat die de redactie regelmatig voorzien van informatie.
Pr is nog steeds een ondergewaardeerd iets in de circuswereld. Blijkbaar zitten er veel circusfans van die circussen thuis de hele dag uit hun neus te eten of ergens mee te spelen en te muggenziften in plaats van zich dienstbaar te maken. Je kunt de juiste informatie over circussen aanleveren bij redactie@circus-web.nl. Dan komt het zowel in de emailbox van Sjaak van den Heuvel van Circuswereld, en van Gera de Leeuw van Circusweb. Gedeelde info is dubbel rendement.

En voor wat betreft "bevriende circussen", dat is de perceptie van Circusmeisje, en dan weet je meteen hoe triest zijn manier van denken is.
Circusweb wil vooral de mensen informeren die een dagje uit willen met hun kinderen, en die op circusweb gaan zoeken welke circussen er actief zijn. Als er dan nog eens 5 niet in Nederland actieve circussen bij staan, dan is dat niet meer duidelijk. En soms helpt communicatie, zoals in het geval van Bongo, mevrouw Diks nam zelf contact op met de redactie met de mededeling dat dit circus binnenkort weer begint met een campingtoer, dus dat het fijn zou zijn als de info er op staat.
Zo, valt er eindelijk weer eens wat interessants te lezen op dit praktisch ingedutte azijnpissersforum.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En uitgerekend de mevrouw die een leidende rol denkt of hoopt te gaan spelen in de Nederlandse circuswereld bedient zich van deze taal!
Inderdaad, een schoolvoorbeeld hoe het niet zou moeten!
Verder een warrige uiteenzetting waarom sommige circussen wel op Circusweb staan en andere niet.
Daarbij geen enkele zinnige reactie over eerdergenoemde circussen als Harlekino, Fiësta, Zanzara of Salto.
Afgezien nog van de (on)regelmatig in ons land actieve buitenlandse circussen, zoals bijvoorbeeld Bossle dat op dit moment (weer) in ons land is.
Informatie daarover? Niet te vinden op Circusweb!

Iets is volledig of is het niet. Dat heeft niets met zeuren te maken.

U denkt dat sommige circussen een goede pr hebben? Pas maar op dat u de tel niet kwijt raakt!

De agenda van Circusweb wordt niet bijgehouden door 1 persoon, maar ook (en voor het grootste deel!) door Sjaak van den Heuvel.
Circussen kunnen de juiste informatie dus evengoed aanleveren bij http://www.circuswereld.nl, en dat gebeurt dan ook zeer regelmatig.
Verder wil ik u er graag op wijzen dat Circuswereld al geruime tijd tevens zo juist mogelijke informatie van mij krijgt, ook van die circussen die geen of weinig aan pr doen. Indirect profiteert Circusweb daar dus weer van, al vraag ik me af hoe lang dit nog zal duren nu het kennelijk niet op prijs wordt gesteld.
Uiteraard verricht ik die werkzaamheden, die me al snel enkele uren per dag kosten, geheel tussen de door mevoruw De Leeuw genoemde hobby's in.

Citeer:
Circusweb wil vooral de mensen informeren die een dagje uit willen met hun kinderen, en die op circusweb gaan zoeken welke circussen er actief zijn.

Een gotspe, en in flagrante tegenstelling met wat ik hierboven schreef.
Circusweb dient in de allereerste plaats voor promotie van eigen belangen en activiteiten, hetgeen opgehangen wordt aan de Nederlandse circuswereld.


(Vriendelijk verzoek aan de moderator: het lijkt me verstandig deze discussie vanaf mijn bericht van 27 juni af te scheiden als nieuw onderwerp. Want met Tourinfo van Renz International heeft het totaal niets meer te maken....)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.