Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2014 7:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wie kritisch het nieuws volgt kan voorzichtig constateren dat mensen af en toe boter op hun hoofd hebben. Zo schreeuwen wij moord en brand als er in Afrika olifanten worden afgeschoten omdat ze de leefgemeenschap bedreigen. Maar als je dan vandaag de kranten open slaat kun je zien dat in opdracht van de provincie zomaar een aantal wilde zwijnen afgeschoten wordt, omdat ze buiten hun eigen leefzone komen. In ons eigen land. Net zoals er miljoenen dieren afgeslacht worden om ons van eten te voorzien. Of dat er straks 150 wilde circusdieren uit het circus moeten, omdat mensen beweren dat die dieren het niet goed hebben, zonder naar de feiten te kijken.
Zo schreeuwen bepaalde circusfans moord en brand als er ergens een circus zijn financiën niet op orde heeft, ze weten er alles van en de waarheid moet kost wat kost naar buiten komen. Iedereen mag het lezen, negatief circusnieuws of niet. Als er dan vervolgens tussen alle honderden positieve berichtjes over 1 ander circus opeens een bericht staat over een faillissement (waar gebeurd, met honderden kleine ondernemers als slachtoffer) en tegelijkertijd aanschaf van een gloednieuwe tent, tribune en toebehoren, dan is circusweb opeens niet meer welkom in dat circus, sterker nog, de circusartiesten zouden moeten weigeren om te spelen voor iemand die gewoon 50 euro heeft neergeteld aan de kassa voor 2 personen om de voorstelling te gaan bekijken. Het moet niet nog gekker worden.
Laten we voortaan afspreken dat als ik ergens in een circus kom, en je ziet me, wie dan ook, loop dan op me af, stel je voor, geef me een hand en zeg wat je dwars zit. Dat is allemaal toch veel dapperder dan je verschuilen achter een nickname en dan de meest ongefundeerde kritiek te uiten?
Dus mijn vraag, kan circuswereld nu eindelijk eens zonder nicknames? Dan houden we alleen nog de dappere schrijvers over. Veel leuker toch?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: ma sep 15, 2014 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Beste Gera,

Emotie is een slechte raadgever.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: di sep 16, 2014 7:53 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Hugo, emotie is denk ik echt jouw ding. Natuurlijk is emotie belangrijk, dat zie je op elke voorpagina staan. De Telegraaf is er groot mee geworden, maar ook alle andere nieuwskanalen leven hiervan, kijk nu maar naar Hart van Nederland. Pure emo. Het nieuws draait er in ieder geval op, en dat is ook wat dierenactivisten doen, meelijden opwekken, mensen overstuur maken door hele slechte situaties in beeld te brengen. Dan worden mensen pissig en gaat er eindelijk eens wat gebeuren.
Zo zit het ook met Lekker dier... die geeft constant aan dat er ergens iets mis is, en dan worden de organisaties die zich hieraan schuldig maken met naam en toenaam genoemd. Nu Honig, maar hoe vaak is het geen kiloknaller? De term plofkip is helemaal fantastisch. Dat hakt er in als koek, hoewel mensen hun koopgewoontes er nauwelijks om veranderen. Er zijn er zelfs die na een spotje van Lekker Dier meteen naar de winkel hollen om weer een voorraadje plofkip aan te schaffen.
Ondanks dat dit soort organisaties soms irritant zijn, brengen ze ook veel goeds. Als er geen mensen hadden gereageerd op situaties met circusdieren, dan was het misschien nog wel hetzelfde geweest als 30 jaar geleden. Tegenwoordig gaat het er anders aan toe bij de circussen, en dat is heel goed. De dierenorganisaties zijn wanhopig en moeten daarom nog steeds filmpjes laten zien van 30 jaar geleden. Of constant citeren uit een achterhaald rapport, wat een momentopname was van 2008, we zijn ondertussen 6 jaar verder. Want actuele slechte situaties komen niet of nauwelijks voor.

Emo haalt inderdaad soms het slechtste in de mens naar boven. Noem nu eens dat van Sint en Piet, ook weer pure emotie, dat wakkert zelfs allerlei slechtere zaken aan, zoals vreemdelingenhaat en haat tegen een andere huidskleur. Om je dood te schamen, zoals de mensen reageren. De ellende van de tweede wereldoorlog is denk ik vergeten. Mensen zijn niet veranderd. Ik kan je op facebook hele rare reacties aanwijzen.
Vaak zijn mensen bang dat kinderen in de war raken van een ander soort viering, maar het is het kind in hunzelf dat alles bij het oude wil houden.

Kortom, je hebt het vaak over emotie. Ik weet niet of dat in de meeste gevallen bij mij past, want ik ben ook een hele goeie in relativeren. Natuurlijk kun je op een forum van mening verschillen, dat maakt nog niet dat je elkaar onderweg geen hand kunt geven of wat dan ook. Het is maar een klein stukje van ieders leven waar je op een bepaald moment even van uit je dak gaat of je mening over ventileert, daar zijn dit soort fora voor. Dan hoef je elkaar nog niet meteen te haten of andere dingen erbij te halen.
Zo kan ik af en toe best wel eens een meningsverschil hebben met Milko bijvoorbeeld. Maar dat zegt niets over wat ik vind van het mooie programma dat nu bij Circus Herman Renz wordt aangeboden. En ik kan rustig een nieuwtje publiceren wat dit circus niet welgevallig is, maar daar tegenover staan honderden berichten, waarin er wel alleen maar positieve dingen over dit circus worden gezegd. En dat wordt denk ik maar al te snel vergeten. Kortom. Ik doe meer positieve dingen voor Herman Renz dan negatieve dingen, allemaal gratis, en ik betaal nog entree ook, dat zie ik anderen maar al te vaak niet doen, die hangen daar gratis rond en steken nog eens geen poot uit ook. Dus die artiesten mogen wat mij betreft gewoon lekker door blijven spelen als ik samen met iemand anders naar zo'n circus ga. Stel je voor ik zit er met een dure klant die ergens een uitkoop wil, en ik neem hem of haar mee naar Herman Renz, zou toch kunnen? Je weet maar nooit.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: di sep 16, 2014 6:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Beste Gera

Je hebt gelijk dat je van mening mag verschillen. Juist daarvoor dient een forum. Enninderdaad betrekkingsniveau staat er helemaas los van. Op dit forum is dat helaas weleens anders.
Ik vind emotie inderdaad een slechte raadgever. Daarbij laat ik mij niet leiden door de Telegraaf of Hart van Nederland. In de circuswereld speelt juist bij de discussie over de dieren de emotie een veel te grote rol. Activisten reageren vanuit emotie en de circuswereld veelal ook. Dan kan je dus nooit winnen. Ik ben er van overtuigd dat je met goede argumenten veel meer kans maakt om een verbod tegen te houden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2014 12:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Een passend onderwerp dit topic " Boter op hun hoofd".
Er zit inderdaad iemand op het forum, al jaren, met een enorme boterberg op zijn/ haar hoofd.
Niet vies van het verspreiden van leugens soms onder de noemer mening, maar meestal omdat hij/zij zichzelf als circus expert ziet.
Zonder hem/haar is het rustig op het forum. Met berichten van hem/haar komen de leugens en de onrust.
Geen enkel circus of circusliefhebber zit hier op te wachten.
Raakt kant nog wal.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2014 1:59 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
polianta, je spreekt in raadsels, wie ben je eigenlijk?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Boter op hun hoofd
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2014 11:26 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
polianta schreef:
Raakt kant nog wal.
inderdaad :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.