Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:26 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circussymposium bij Circolo
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 10:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Bij Circo Circolo is op woensdagmiddag 22 oktober een circussymposium. Met allerlei interessante onderwerpen. http://circusweb.nl/circusnieuws/de-sta ... j-circolo/

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2014 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Dit is een programma bedoeld voor circustheatermakers, het heeft, afgezien van de bijdrage van de VNCO/Adri Lammers over regelgeving, weinig tot niets te maken met het traditionele klassieke tentcircus met dieren.
voorbeeldje (er zijn er meer):
Stelling: Het nieuwe circus wordt niet altijd op de juiste artistieke waarde beoordeeld. De reden kan zijn: te weinig kennis van in deze nieuwe vorm van podiumkunst die een verscheidenheid biedt van verschillende uitingsvormen, mix tussen muziek, dans en theater. Of zijn er andere redenen? We proberen dit samen met het werkveld te duiden en te ontrafelen.

Daar hoef je dus echt niet mee aan te komen bij de directie van een normaal klassiek dierencircus!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2014 12:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Tijger schreef:
Daar hoef je dus echt niet mee aan te komen bij de directie van een normaal klassiek dierencircus!
De smaak van het publiek verandert en circussen zullen moeten mee veranderen. Daar helpt geen moedertjelief aan. Liever niet in zo'n hoog tempo als de activisten dat willen, dat deugt helemaal niet, maar toch..
Het kan geen kwaad om in een symposium (daar zijn ze voor) eens na te denken over de wegen die in de toekomst open liggen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2014 12:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoe vaker je bij een circus komt, zoals ik, hoe vaker je ervan bent overtuigd dat er niets nieuws is onder de zon. De meeste dierencircussen hebben naast die dieren ook hele goede acts met mensen, acrobatiek, Cyr, hoelahoeps, luchtacrobatiek, rohnrad, poledance of andere acts met chinese masten, kortom, soms zijn het eeuwenoude acts in een volkomen nieuw jasje. Ik zie nu al dat het traditionele circus daar dingen van oppikt en meeneemt. Maar dat het nieuwe circus ook dingen oppikt of oppimpt die in het verleden ook al werden getoond in het circus. In 2012 dwaalde ik rond bij Circo Circolo en daar zag ik veel dingen die ik al herkende van oude filmpjes of plaatjes. Het verschil is alleen dat in het traditionele circus alles kort is, en dat in het moderne circus sommige acts een flinke aanloop hebben en ook wat dieper zijn uitgewerkt. Kom dus vooral eens rondneuzen op Circo Circolo, kijk en vergelijk, dan zie je dat de grenzen vanzelf wegvallen. Een van de dingen die op Circolo te zien waren in het verleden, was die van Dimitri. Ik heb er al eens een filmpje van neergezet op Circusweb.
http://circusweb.nl/circusnieuws/zomer-van-antwerpen-met-interessante-circussen/
Geniet mee van het filmpje. Deze man doet alles in zijn eentje maar is dit zo cirque nouveau? Nee, maar wat je bij Circo Circolo vooral meemaakt is Cirque Niveau, en dat is waar de traditionele circussen ook allemaal maar snel eens naar toe moeten gaan als ze er al niet zijn.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2014 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Ik ken de aanpak met de verhaallijn, en dat is echt niet nieuw, dat gebruiken klassieke circussen al ik-weet-niet- hoe-lang.
En David ken ik persoonlijk, hij is werkelijk uniek, en komt overigens uit het klassieke circus.
Maar om het even heel duidelijk te definieren: theater in een tent is nog geen circus!
En dat de smaak van het publiek verandert, daar geloof ik niets van. Let maar eens op bij Freiwald, als de olifant de tent in komt wandelen.
Dat is nog steeds het absolute hoogtepunt van de show. En daar kan het circustheater nog een puntje aan zuigen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2014 3:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Tijger, dat is appels met peren vergelijken. Ik hoor ook mensen enthousiast reageren op het nieuwe circus. Ik zou zeggen, ga eens kijken, want die twee werelde botsen niet, ze vloeien in elkaar over.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.