Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:48 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 7:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ik zal het bij mezelf houden als je drie dagen naar Zwitserland gaat voor twee circussen, of 250 kilometer heen en weer rijdt om een circus te bezoeken heb je een tik van de molten gehad en daar heb ik geen problemen mee.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 8:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ja stalknecht, ik geef toe dat ik een voorliefde heb voor echt groot circus maar ik zei dat alles een publiek heeft en alles zijn respect verdient. Bijna alles.
Wat betreft die klap van de molen. Ook dat klopt en dat voelt fijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 10:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Maro schreef:
Ja stalknecht, ik geef toe dat ik een voorliefde heb voor echt groot circus maar ik zei dat alles een publiek heeft en alles zijn respect verdient. Bijna alles.
Wat betreft die klap van de molen. Ook dat klopt en dat voelt fijn.


Ik heb ook een voorkeur voor grote circussen maar vind kleinere circussen ook prima, maar dan wel als er dan ook wat in de piste staat en niet het hele programma
door een relatief klein gezin word gedaan, en vooral niet als er dan nog minderjarige kinderen in meewerken, want dan krijg ik het gevoel van een kinderen
voor en door kinderencircus en dat is gewoon niet mijn ding. Maar goed, de een vind een mercedes niks en de ander vind een lada niks en zo gaat dat met alles
in het leven, maar dit circus echt noemen en Roncalli niet, is toch wel te hilarisch voor woorden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 10:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik denk dat we wel op 1 lijn zitten. Een klein circus moet wel iets bieden. Bijvoorbeeld Wiener circus of Alexander Bouglione. Te klein met 1 gezin is ook niet mijn ding. Ik ga er zelfs niet eens heen. Maar het verdient respect dat deze mensen zich met hard werken staande houden.

Roncalli is mijns inziens geen circus meer maar variété in een piste. Circus is een schouwspel met artiesten, dieren en sensaties. Als de dieren ontbreken is het woord circus niet meer van toepassing.
Neemt niet weg dat Roncalli meer de moeite waard is dan menig circus..
Bovendien is de circussfeer wel behouden gebleven.

Nog 1 ding. Ik heb het al eerder gezegd. Het gaat om het verwachtingspatroon.
Het ergste is een belabberde show in een grote tent met prachtig materieel eromheen.
En dan ook de mensen 30 euro logé laten betalen.
Maar een mini circus, met een familieprogramma, in een dorpje, voor 10 euro entree is mijns inziens niets mis mee. Nee, niet voor jou en mij, maar voor vele kleine kindertjes erg leuk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Als beroepsverveler probeer ik toch nog iets bij te dragen aan de circuswereld.
Denk bijvoorbeeld aan de agendagegevens hier en op http://www.circusagenda.info/nl/Gsp/akt_03_t.php, en verdere informatie.
Ja hoor, die agenda is er het hele jaar door en niet uitsluitend met de Kerst! Toen meer dan 30.000 Nederlandse bezoekers langskwamen, toch een aardig aantal.
Bijkomend voordeel is dan uiteraard de naam wanneer je aan het zoeken bent.
Als tien procent daarvan daadwerkelijk via die weg naar een voorstelling is gegaan deden we het in ieder geval niet voor niks!
Voor de circussen is dat overigens wèl het geval, nergens zijn daar kosten aan verbonden!

Het waardeoordeel laat ik bij die informatie zo goed als altijd achterwege, men moet het zelf maar beoordelen.
En zoals jullie al constateren: smaken verschillen nu eenmaal.
Van alles is waar en overal zijn dan weer uitzonderingen op.
Alles perfect bij Krone? Met uitzondering van dat orkest dan...... Ik ken iemand die er om die reden niet meer naartoe gaat..... Inderdaad, een beetje flauw....
Alles mis bij die kleine bedrijven waar één gezin alles doet? Ga gerust deze week eens langs bij Barani op die schitterende locatie in Gorinchem en je ziet het tegenovergestelde.
En zo raken we nooit uitgepraat, alles kent nu eenmaal een keerzijde.

Veel circusplezier gewenst maar weer!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.