Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 10:43 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2018 9:33 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Citeer:
Een kind (5) is zaterdagavond gewond geraakt in het Circus Bernardo in Apeldoorn. Het jongetje werd geraakt door een paard, dat door onbekende oorzaak op hol geslagen was en pardoes het publiek in sprong.

Het ongeval vond plaats aan het einde van de voorstelling. Het jongetje moest mee naar het ziekenhuis, maar mocht volgens zijn moeder al snel weer naar huis. Zij wil alleen anoniem haar verhaal doen. ,,Omdat het circus dit ongeluk ook niet gewild heeft en omdat ze beloofd hebben om het goed af te handelen. De medewerkers hier doen ook maar hun werk, ik wil ze niet dwarszitten.”

Toch vindt de moeder het belangrijk om te vertellen dat het goed gaat met haar zoontje. En ook wil ze voorkomen dat er roddels de ronde doen, daarom doet ze toch haar verhaal. ,,Dit had heel anders af kunnen lopen, z’n slaap had geraakt kunnen worden”, huivert ze, terwijl ze op haar mobieltje een foto toont van het geschaafde gezicht van haar kind. Hij blijkt vlakbij zijn oor geraakt te zijn. Ook liep hij beenletsel op.

Wat er precies is voorgevallen, is voor de geschrokken moeder een raadsel. ,,Dat paard liep al in paniek de piste op. Dus ik zag meteen: dit gaat mis. Ik heb geprobeerd mijn zoontje te beschermen, maar alles ging vliegensvlug.” De moeder liep zelf letsel aan haar hand op. De twee zaten op de voorste rij.

Of het paard getrapt heeft, of alleen tegen moeder en zoon aan is gebotst, dat weet de ze niet. ,,Alles ging zo snel. Ik was in shock.” In eerste instantie zag ze niet hoe het met haar kind was. ,,Pas toen hij zelf kon opstaan, werd ik weer rustig. De mensen van het circus waren er ook razendsnel bij en hebben goed geholpen.” Inmiddels gaat het een stuk beter met de jongen. ,,Hij heeft nu vakantie, maar kan daarna gewoon weer naar school.”

Stefan Müller van Circus Bernardo, dat aan de Maasstraat in Apeldoorn bivakkeert, reageert geschokt. Hij heeft geen idee waarom het paard in paniek raakte. ,,Dit is nooit eerder gebeurd. Gelukkig gaat het weer goed met het jongetje.” Hij laat weten dat de shows gewoon verder gaan.

De moeder wil best nog een keer een circus bezoeken. ,,Maar dan gaan we wel op de achterste rij zitten...", grapt ze.


https://www.destentor.nl/apeldoorn/op-h ... ~a525bbdd/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.