Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:25 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 02, 2021 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dus was RTV Drenthe er ook: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/174038 ... aar-corona

Ouderen in Hoogeveen getrakteerd op circus: 'Mooi uitje na anderhalf jaar corona'

Afbeelding

Na anderhalf jaar vooral binnen te hebben gezeten, mochten ouderen in Hoogeveen vandaag eindelijk weer even de benen strekken.
In het kader van Nationale Ouderendag werden zij getrakteerd op een middagje circus.

"Wij organiseren een circusevenement, speciaal voor mensen die woonachtig zijn in verzorgingstehuizen in de gemeente Hoogeveen", vertelt organisator Cor Velting van Stichting Actief Samenleven.
Daarvoor heeft de stichting Circus in de Zorg ingehuurd: een kleinschalig circus dat door Nederland reist en verzorgingstehuizen bezoekt.

"Normaal gaan zij met hun tent bij een verzorgingstehuis staan, maar wij hebben het even anders gedaan.
We hebben een circustent op de markt in Hoogeveen gezet, zodat we iedereen hier naartoe konden halen", aldus Velting.

'Ik vond het geweldig'
Binnen is het een groot spektakel aan acts.
Hondjes springen door hoepels, katten klimmen in touwen en een mooie Letse danseres kruipt in een kist om vervolgens zomaar te verdwijnen.
Houdini is er niets bij. En het publiek klapt er hevig op los.

"Ik was jaren niet bij een circus geweest", vertelt een 95-jarige toeschouwer.
"En het is de eerste keer dat ik weer een beetje uitga. Ik vond het geweldig."
Wat hij de leukste act vond? "Die mooie danseres!"

Er werden vandaag drie showtjes weggegeven. Velting is erg tevreden over het verloop.
"Als ik kijk naar die gezichten, dan hebben ze volop pret gehad. En de voorpret is natuurlijk ook heel groot geweest.
Want dit was toch weer een mooi uitje na anderhalf jaar corona."


Met een leuke video!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 02, 2021 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En ook RegioNieuws Hoogeveen was van de partij: https://regionieuwshoogeveen.nl/47945/c ... ot-succes/

Afbeelding

Circus in de zorg weer een groot succes

Hoogeveen – Drie goedbezochte voorstellingen van Circus in de Zorg.
Het was een hele operatie met al die busjes om de mensen op tijd in de voorstelling te krijgen en wat hebben ze allemaal genoten.


Zo blij dat ze eindelijk eens weer een uitje hadden.
Het was een prachtige voorstelling met honden en katten en niet te vergeten clown Frankie.
We mochten ons verheugen in bezoek van Koopman op Pad, Op Tjak en een cameraploeg van RTV Drenthe.
En we kregen zowaar nog even bezoek van tweede Kamerlid Mark Strolenberg uit Hoogeveen.
Kortom een superdag dankzij de vele vrijwilligers, zorgmedewerkers en activiteiten begeleiders.


Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.