Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 9:00 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2021 2:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Het was al eerder de bedoeling maar uiteindelijk ben ik gisteren naar Wageningen gereden om de voorstelling van 19.00 bij te wonen. De rood-witte tent staat fraai opgebouwd vlakbij de Wageningse Berg aan de Englaan. Vooraan twee rijen stoelen en daarachter de tribune met vijf rijen banken zonder rugleuning. Een intiem geheel, wat de sfeer weer bevorderd, maar veel ruimte om tussen de tribune en de stoelen te lopen is er niet. De piste is fraai belicht en boven de ingang worden licht en geluid geregeld. Ook de fraaie kostuums vielen op. Wat dat betreft heeft het circus zich behoorlijk ontwikkeld vergeleken met de eerste keer dat ik dit bedrijf bezocht, 2019 in Malden.
Opvallend is dat Dennis Bossle afwezig is. Ook zijn dieren zijn er niet meer bij. Wat niet wegneemt dat er genoeg te genieten valt voor de liefhebbers van dieren.
Een verrassend begin met een opening met alle artiesten die vervolgens overgaat in het jongleernummer van de Let Kirov. Met assistentie van zijn partner jongleert hij met sigarenkistjes, een goed nummer. Kirov zien wij met zijn vrouw nog terug in een lasso nummer en in een verrassende quick change wat als finalenummer geprogrammeerd staat.
Verder zagen wij Clown Davy. Zijn optredens waren aardig maar soms iets te langdradig.
Ook zagen wij Miss Rafaela in de piste. Dit keer met haar papegaaien, haar paard in het restaurant en haar wolfshonden. Vooral het laatste nummer vond ik erg imponerend in de kleine piste van Bolalou. De presentatie was in handen van Eric Zwart en Steffie Rutten. Directrice Steffie had deze voorstelling geen eigen nummers, was alleen ''slachtoffer'' bij het messenwerpen in het lassonummer, maar droeg met haar enthousiasme zeker bij aan het succes van deze voorstelling. Waarbij alle artiesten niet alleen artiest waren maar ook volop meehielpen met het klaarzetten van de spullen zodat de pauzes tussen de nummers zo kort mogelijk was.
De voorstelling werd besloten met een fraaie finale waarbij alle artiesten, de man van licht en geluid en pisteboy Emanuel in het zonnetje gezet werden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2021 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De afwezigheid van Dennis is niet echt verrassend, het viel hier eerder al te lezen.
Als stel zijn ze al enige tijd uit elkaar, en Dennis was eerst terug op het ouderlijk nest.
Waarvan ik schreef dat ze nu wel een hele overdosis dieren hadden!

Op dit moment is hij (vandaag voor het laatst) te zien bij Circus Lorelly in Vorden, waar hij behalve voor de dieren ook voor de tent tekent. Ook dat was hier te lezen.
Een mooi nieuw wit tentje, en ik acht het niet uitgesloten dat hij daarmee zelf op tournee zal gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2021 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog een paar aanvullingen.

'Vijf rijen banken zonder rugleuning' is niet waar. De achterste rij -mijn favoriete zitplaats- heeft over de volle rondte (uiteraard m.u.v. publieks- en artiesteningang) een rugleuning. Maar zo hoog keek je wellicht niet.....

Prachtige honden van Rafaela, maar het zijn geen wolfshonden. Het zijn Zwitserse Herders, waar zelfs Witte nog voor hoort.
Vooral in een intiemere piste zoals hier schitterend om te zien!
Wanneer ze rechtop zitten moet ik altijd denken ijsberen te zien! (Was dat nog maar waar!).
Beetje nadeel is dat ze niet al te braaf zijn mede doordat ze in een roedel leven.
Hoorde dan ook meestal een waarschuwing aan het publiek -en dan met name de kindertjes- ze niet te lokken of handen in de piste te steken.

En zo ziet de nieuwe leiding er dus uit:

Afbeelding

De directrice met Clown Davy, alias Willie (of Willy) Soeurt.
Bekend als clown, ook wel als Sinterklaas, en ooit als filmster.
In 2008 speelde hij een hoofdrol in de positief ontvangen circusfilm Calimucho.

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2021 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Didier schreef:
Nog een paar aanvullingen.

'Vijf rijen banken zonder rugleuning' is niet waar. De achterste rij -mijn favoriete zitplaats- heeft over de volle rondte (uiteraard m.u.v. publieks- en artiesteningang) een rugleuning. Maar zo hoog keek je wellicht niet.....


Bijzonder dat jij dit zo goed weet terwijl je er afgelopen zaterdagavond volgens mij niet was. Het gradin stond opgebouwd tegen het tentzeil. Aan het tentzeil waren nog doeken bevestigd. Het zou kunnen dat de rugleuningen daar onder verstopt waren. Ik was op de eerste rij van de tribune gaan zitten, heb van daaruit rondgekeken. Heb dus niet gecontroleerd. De circussen hebben al zoveel last van verschillende bureaucratische instanties die alles controleren dat ik mijn waarneming voldoende vond.

Didier schreef:
Prachtige honden van Rafaela, maar het zijn geen wolfshonden. Het zijn Zwitserse Herders, waar zelfs Witte nog voor hoort.
Vooral in een intiemere piste zoals hier schitterend om te zien!
Wanneer ze rechtop zitten moet ik altijd denken ijsberen te zien! (Was dat nog maar waar!).
Beetje nadeel is dat ze niet al te braaf zijn mede doordat ze in een roedel leven.
Hoorde dan ook meestal een waarschuwing aan het publiek -en dan met name de kindertjes- ze niet te lokken of handen in de piste te steken.

Wat de Zwitserse Herders betreft heb je helemaal gelijk.

De film Calimucho, opgenomen in Circus Harlekino van Peter Verberk, won in 2008 de Publieksprijs op het Nederlands Filmfestival.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2021 5:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hoor, ook van die doeken klopt! Ik was er wel eens ooggetuige van dat ze opgehangen werden.
Prima gestoffeerde leunmogelijkheid genist dus!!
Achterste rij is altijd mijn favoriete plaats, liefst aan een opgang.
Niemand voor en achter je, en zeker geen kids die met van die irritante lampjes zitten te zwaaien.
Ik begrijp dat er iets verdiend moet worden, maar anders: verbieden die handel!


De film is nog altijd te koop, bij Bol.com als dvd voor slechts € 7,- !! https://www.bol.com/nl/nl/p/calimucho/1 ... e_shopping

De trailer: https://www.youtube.com/watch?v=SkzHwV_8Ftw


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2021 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
[i][quote="Didier"]Nog een paar aanvullingen.
En zo ziet de nieuwe leiding er dus uit:
De directrice met Clown Davy


Hier laat niet alleen Davy mij lachen :lol:

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2021 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wie het laatst lacht lacht het best!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2021 3:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog net op tijd kwamen ze in Nederweert, vanaf heden zijn in Limburg (ook) circusvoorstellingen verboden!
Dus Reuver, waar ze deze week zouden komen, is zoals u elders al kon lezen, afgelast!

De Limburger besteedde onderstaand artikel aan de komst in Nederweert: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211103_95835566

Circus Bolalou slaat tent op in Nederweert

Afbeelding
Steffie Rutten van circus Bolalou met papegaai Kyra.

Circus Bolalou van Steffie Rutten uit Montfort staat deze week in Nederweert.
Het jonge circus heeft een moeilijke tijd achter de rug.
„Maar met het vullen van de tent gaat het nu steeds beter.”


Het is misschien wel het jongste circus ter wereld, vier jaar geleden ontstaan en vernoemd naar Ruttens border collies Boris, Lady en Loulou.
Lady is inmiddels overleden en Boris en Loulou zijn met pensioen.
Het circus strandde tijdens de coronacrisis bijna anderhalf jaar in Laren waar ze met Pasen vorig jaar zouden optreden.

Na een relatiebreuk runt spreekstalmeester Rutten het circus nu ook nog eens alleen, maar met tien artiesten kan ze nog steeds een mooie show neerzetten.
Behalve clowns en acrobaten zijn er onder meer optredens met paarden, tien witte herders en zes papegaaien.
Rutten: „We hebben alles wat je in een circus hoort te zien en het vullen van de tent gaat steeds beter.”


Gevolgd door een aankondiging van de aanvangstijden ter plaatse. Maar die zijn al achter de rug.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Bolalou 2021
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2021 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Geen speelplaats? Dan komt het circus bij u thuis!

Zoals elders vermeld mag Circus Bolalou momenteel niet optreden in het Limburgse Reuver.
Maar stilzitten is voor hen ook niks en levert bovendien niets op!

Vandaar:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.