Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 3:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Circuskinderen worden zo goed als volwassen geboren.
Zoveel ontdekte ik afgelopen zondag tijdens de laatste speeldag van dit circus in Almere-Haven.
Een prima locatie overigens, met voldoende ruimte en grote uitlopen voor de grotere dieren.
Weides, waarin ze zich uit konden leven. Ook de overige ontbrak het aan niets.
Een wat andere locatie dan het circus dat ik daar eerder wel eens zag, dat stond toen op het verharde parkeerterrein.
Bolalou stond meer bij de haven, pal aan de Strandweg. Waar in de zomer vast minder ruimte beschikbaar zal zijn!

Tijdens die laatste speeldag van het reguliere seizoen (er is nog een Kerstcircus bij de voormalige Rijnhal in Arnhem in de maak) zag ik zondag de tweede helft van de eerste voorstelling en de eerste helft van de tweede. Ingewikkeld? Helemaal niet, gewoon praktisch wat tijd aangaat. En zo kreeg ik toch ook alle acts te zien.
Die waren er nogal wat, het totale programma duurde tweeenhalf uur. En nog waren er acts over, want dit keer kwamen de gecombineerde minikoetjes en lama's niet in actie.
Dat er zoveel acts waren kwam uiteraard door de aanwezige artiesten.
Zoals de Rafaëla Troupe (volgens mij een passender aanduiding dan het vaak gehanteerde Rafaëla Honden) en de Frenky Family (nieuwe aanduiding voor clown Frenky -onder meer ex-Fiësta- en zijn ega).
Zo had ik het geluk ALLE Rafaëla-nummers te mogen aanschouwen.
Van het bijdehante paard tot en met de schitterende Zwitserse (witte) herders, de papegaaien en dochterlief -Latoya Zwart- op de rola-rola.
Op zich al bijzonder, zo vaak zie je dat ook weer niet door een dame gedaan worden!

In totaal waren er maar liefst vier acts waar een of meerdere honden een rol in speelden, diverse paardennummers, de papegaaien plus kleinere soortgenoten en de kamelen.
Die laatste zag ik voor het eerst in de piste in actie en dat deden ze bekwaam. Dat kun je Dennis Bossle wel toevertrouwen!
Enige achtergrondinformatie is hier echter op zijn plaats. Eerder dit jaar meldde ik dat ze er waren en had het over een leuk stel. Een paartje dus, geschikt voor eventuele voorplanting.
Dat nu is momenteel niet meer het geval. Het mannetje misdroeg zich in zijn hormonale periodes dermate (hebben mensenmannetjes daar geen last van?) dat er ingegrepen diende te worden.
Geruind heet dat in de paardenwereld, en misschien bij kemmels ook wel. In plat Nederlands: z'n ballen eraf.
Dat hielp uitstekend, het is nu een zeer braaf en aanspreekbaar dier.
Toen ik de directrice vertelde dat jammer te vinden met het oog op nageslacht (jonge kameeltjes zijn nu eenmaal wel aandoenlijk en vormen een trekpleister) reageerde ze met: 'Maar ik wil helemaal geen baby's!'.
Dat laatste was waarschijnlijk een spontane persoonlijke uiting in het kader van 'Drie is wel genoeg'.
Want ze vervolgde: 'Als we dat wel willen laten we gewoon een andere hengst langskomen!'.
Zo kan dat natuurlijk ook.

De kids are alright....
Terug naar de openingszin van dit betoog.
Verschillende malen kwamen hier de drie kindertjes Bossle al ter sprake. Voor zover ze nog niet optraden -dat doen ze nu alledrie, want ze kunnen immers lopen- vormden ze al een act op zich.
Het jongste meisje, eerder dit jaar nog in de wandelwagen onder toezicht, is die verblijfplaats ontgroeid en zit nu vaak op de tribune het gebodene aandachtig te bekijken. Ook al zag ze dat waarschijnljk al wel tig keer.... Soms voorzien van een zak snoep, dat wel.
Zo nu en dan verliet ze haar plaats om achter de schermen te gaan kijken of alles nog wel goed ging.
Of om zelf samen met Ma op te treden met hun drie hondjes, de naamgevers van dit circus.
Eén van de drie, Bo....., La....... of Lou...... beet haar echter, gezeten op een postament, geheel onverwacht in haar gezicht. Oei, dat deed best pijn.
Maar dacht je dat een circuskind van twee turven hoog het dan op een brullen zet? Ben je gek, ze zei het wel tegen de langslopende Pa, maar verbeet zich verder alsof het bij de voorstelling hoorde!
Het oudste wichtje (van vijf of zo) deed net als eerder de hoelahoep-act op een wijze waar veel een stuk grotere dames nog iets van kunnen leren.
Moet me wel van het hart dat haar innemende kushandjes na iedere geslaagde proef nu een stuk routinematiger waren dan toen.
Zo zie je maar weer: niets menselijks is ook deze kinderen vreemd!
De jongste, het meneertje in de dop, deed als vertrouwd de pilaarstand op zijn vaders hand als afsluiting.

Clown Frenky deed naast onder meer zijn geslaagde bordendraaiact en whiskey in het vat ook een aanstekelijke spiegelact met zijn partner.

Jammerig nieuws heb ik ook: zowel hij als de Rafaëla-groep zullen er in het komende Kerstcircus in Arnhem niet bij zijn.
De Rafaëla's gaan naar het bekende Kerstcircus in Keulen en de Frenky's -ook wel Les Frenkies, very international!- (terug) naar het Kerstcircus Bossle in Drachten.

Zo zie je maar weer: je kunt nooit vaak genoeg naar een leuk circus gaan.
Want ook hier blijven ze veranderen en aan het programma werken.
In Arnhem worden weer diverse andere artiesten verwacht.

Niets te mekkeren dus? Jawel.
Waar ze best eens meer aandacht aan mogen besteden is de keuze van de muziek en het volume daarvan.
Nu waren er (teveel) afgezaagde deuntjes, soms zelfs diverse keren hetzelfde, terwijl het geluid soms veel te hard stond. En daar doe je mens en dier nu eenmaal geen plezier meer!
Met dat laatste zijn ze helaas niet uniek, ik schreef het al eens eerder.

De site van dit circus is momenteel uit de lucht omdat die omgebouwd wordt voor het Kerstcircus.
Die verbouwing duurt naar verwachting tot 1 december.

Wel geopend blijft hun facebooksite, waar gisteren een mooie dankbetuiging stond ter gelegenheid van het seizoenseinde. Kan die nu helaas niet in beeld krijgen, wellicht tijdelijk.

De foto van het charmante directiepaar die daarbij stond lukt wel:

Afbeelding

De voorstelling van zaterdagmiddag aldaar mocht geen doorgang vinden van de plaatseljke overheid.
Dit in verband met de Grote Intocht van Sinterklaas en zijn gespuis in de naastgelegen haven.
Dat veronderstelde ik al.
Ten gemeentehuize vreesde men voor ongeregeldheden tussen aanhangers en tegenstanders van de gekleurde dienstknechten van de Goedheiligman.
Die echter uit zijn gebleven....

(Pal naast elkaar zetten, die groeperingen, zoals in Groningen. Waar ze vooraf voor gek werden verklaard, maar waar dit prima werkte! Nou ja, pal naast elkaar.... Wel met twee meter ruimte ertussen waarin zich enkele -maar niet echt veel- politiemensen bevonden. Konden ze elkaar lekker stijf schelden.....).

Maar goed, de geplande voorstelling zou om 15.00 uur aanvangen. Mocht dus niet.
Terwijl de aankomst van het illustere gezelschap al om 11.00 uur was voorzien.......
Had dus best gekund......
Jaja, die ambtenaren.....


Laatst gewijzigd door Didier op do nov 21, 2019 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 21, 2019 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De afscheidstekst is nu weer beschikbaar:

Lieve mensen, hooggeëerd publiek,

Gisteren was de laatste show van dit seizoen. Een show met een Lach en een Traan.
Maar wat hebben we genoten.

Wij willen ons hele team bedanken, voor de prachtige show die wij “Circus Bolalou 2019” hebben laten zien.

In de eerste helft van het jaar zag u met zijn geweldige honden “ Dave de Ruiter “.

Ook een hele grote “thanks” aan de altijd stralende vrouw met haar prachtige honden en papegaaien Rafaëla Honden.

Up's and down's maar wel heel blij dat je erbij was, we hebben veel geleerd. Dankjewel Eric Zwart!

Met haar kunsten op de rol en de plank, niet alleen tijdens de show heeft ze talent, maar ook na de show super Latoya Zwart. Tot snel, we gaan je missen!

Dan natuurlijk niet te vergeten onze muzikale clown en zijn vrouw, wat hebben we gelachen, hij is niet alleen clown tijdens de show maar gewoon 24/7! “ Het duo Les Frenkies “

En niet te vergeten “clown Holly” Arno van de Pol onze aller allerbeste vriend, zonder zijn motivatie en doorzettingskracht waren wij niet gekomen tot wat we nu zijn! Wij houden ziels veel van jou, onze allerbestevriend!

En dan nu de belangrijkste persoon en inmiddels een van mijn beste vrienden: onze tourmanager Lennart Schoppers.

Nogmaals dankjewel voor het mede mogelijk maken van Circus Bolalou!

Op naar kerst
Vol trots presenteren wij “Kerstcircus Arnhem “


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met een aantal leuke symbooltjes, die echter niet corresponderen met welke hier zijn toegestaan.
In de ban, derhalve......


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.