Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2018 3:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Zag het bericht ook. Maar (nog) niet te zien op de site http://www.kerstcircus.nl of op facebook.
Dat inmiddels weer openbaar is!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: ma dec 10, 2018 5:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Unieke actie van dit circus samen met de NS: voor € 32,- (2e klas) of € 37,- (1e klas) reist u van iedere plaats in Nederland naar Rotterdam inclusief circusbezoek!
Kinderen betalen slechts € 20,-, ongeacht de treinklasse!

Zie hier de details: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/campa ... ircus.html

Werkelijk uniek! Zie de mogelijkheden!

Afbeelding

Afbeelding

De Metro in Rotterdam is niet bij de reisprijs inbegrepen. Maar de parkeerproblemen zijn wel geheel en al opgelost!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2018 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Vanochtend de voorstelling in Ahoy bezocht. De uitverkochte voorstelling werd geopend door Don Christian die het publiek als dirigent opzweepte. Vervolgens de acrobatiek te paard van de Richters. Wat een topnummer! Hoog tempo en verrassende tricks. Daarna kwam pas spreekstalmeester Sylvia Schuyer in de piste. Liet ik mij in het verleden nogal negatief uit over haar spreekstalmeesterskunsten, zij heeft zichzelf overtroffen. Korte aan- en afkondigingen dit jaar en dat is echt een hele verbetering. Don Christian overigens is een aanwinst voor Ahoy met drie reprises waarbij hij soms gebruik maakt van het publiek. Hij weet sfeer te creëren en beviel mij beter dan Mooky in Carre.
Fernand Banning had twee hondennummers geëngageerd. De act van Ramon Maatz en Ebba Frank, die trouwens niet op de voorgrond komt, deed mij sterk denken aan het nummer van Lauenburger in Carre. Het begin was vrijwel identiek. De tekkels van Diana Vediashkina waren leuk. Ik zat loge maar ik vraag mij af of dit nummer van de achterste plaatsen ook goed te volgen was. Circus Sijm zou er een topper mee hebben maar voor Ahoy?
overigens waren alleen de African Dreamtroupe als manegevullend te typeren. Leuke mastenacrobatiek en de bekende hoop-act. Krachtacrobatiek was er van de dames Trio Beautiful, en de dames hadden in elk geval uitstraling. In de lucht het Duo Skyline en een goed nummer van het Duo Parshyn Alexander. Het Trio Angelo's bracht een sterke Russische stang. Absoluut hoogtepunt voor mij was het slotnummer. De Richters met de Hongaarse Post. 16 paarden waarvan ruiter Kevin er eentje mistte. Maar deze bleef netjes in de groep meedraaien. Muzikaal werd de voorstelling begeleid door het orkest van Ingrid Schwarz. Al met al heeft Ahoy ook dit jaar weer een programma dat het verdiend om bezocht te worden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2018 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Als het orkest Hongaarse muziek inzet, zes fliklakkende artiesten het zaagsel inrennen en twee keer twee grote jockeypaarden daar achteraan de piste worden binnengetrokken, weet je dat het topcircus wordt. De nieuwe jockeygroep van de familie Richter zorgde voor een wereldopening van Kerstcircus Ahoy.

Een aantal jaar geleden maakte Florian Richter furore met zijn grote jockeynummer in Carré, Monte Carlo én Ahoy. Nadat die groep een aantal jaar geleden uiy elkaar viel was het zijn broertje Jozef jr. die de titel van 'beste jockeynummer ter wereld' overnam en op dit moment eenzaam aan de top staat. Maar Florian leidde in die tussentijd zijn kinderen Kevin en Angelia op in alle kanten van de paardendressuur. Dat ze met een aantal andere acrobaten een nieuw voltigenummer hebben in hun eigen circus in Hongarije wist ik wel van foto's en filmpjes. Maar dat die act nu al zo'n topniveau heeft bereikt was een geweldige verrassing. De groep van Jozef Richter jr. is zeker nog niet geëvenaard maar de vijf acrobaten en Angelina Richter zijn zeker op weg de oude Florian Richter groep te laten herleven.

Als start vuurden twee acrobaten Kevin Richter met een achterwaartse salto af naar twee paardenruggen terug. Daarna pas werden flikflaks en salto's gedraaid op de paardenruggen. Met als finale alle zes artiesten op één paard, een rondje met de Hongaarse en Nederlandse vlag en volgens goede traditie nog even het turnen op een echt paard. Dit alles in mooie kostuums en op de klanken van Brahms' Hongaarse Dansen. Hierna pas het openingswoord van Silvia Schuyer, maar het publiek zat toen al lang helemaal in de show.

Wat betreft de hele show ben ik het helemaal eens met wat Hugo schreef. Wel wil ik van mijn kant toevoegen dat ik het het leukste programmma vond van de laatste jaren. Een grote artistieke klapper (als The Astronauts, een Russische Schommel of Wheel of Death) ontbrak welliswaar maar de gemiddelde kwaliteit was hoog. Nog meer dan kwalitatief goede acts waren het vooral nummers met een meer theatrale of specifieke uitstraling in kostuums, licht, muziek, choreografie en discipline. Daardoor was het effect van afwisseling sterker en bleef de voorstelling verrassend. De grootste stuwende kracht van Kerstcircus Ahoy blijft natuurlijk het formidable orkest en Silvia Schuyer is uitegroeid tot een leuke spreekstalmeesteres. Ze geeft de show een sympathiek gezicht.

Bovendien was er dit jaar Don Christian. Als je veel circustheater ziet, zoals ik, met vaak humoristische elementen ga je bijna de kracht van een echte clown vergeten. Soms zijn de gags of maniertjes wat voorspelbaar of flauw maar een goede clown als Don Christian weet wel perfect het publiek te bespelen. Deze zondagmiddag liet hij de lach tot bovenin de uitverkochte tribunes komen en nam hij het publiek echt mee door de voorstelling. Hoewel de basis van zijn acts voorspelbaar is wist hij toch zijn eigen draai er aan te geven. Constant verlegde hij de nuances en anticipeerde hij perfect op de reacties van het publiek. Uiteraard heb ik ook heerlijk gelachen.

Ik heb dus genoten in Ahoy! Je ziet het weer overal op dit moment maar als eerste kerstcircus voor mij dit jaar heeft Ahoy weer eens bewezen dat (klassiek) circus ook na 250 jaar nog leeft, nee sprankelt!

PS Nog de felicitaties richting producent Fernand Banning voor wie deze editie alweer de 40e productie was!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2018 8:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Hugo & Nik zeggen het al gewoon een top programma van het begin tot het einde ben zelf afgelopen zondag ochtend geweest heb genoten voor de mensen die nog willen gaan moeten snel wezen want er zijn niet veel kaarten meer bijna iedere voorstelling is bijna uitverkocht


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: di dec 25, 2018 10:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Nik Boris wat mooi geschreven.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2018
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2018 12:53 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
vorig jaar meer dan 42.000 bezoekers dit jaar 44.979 het circus leeft weer in rotterdam


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.