Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:41 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2020 5:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
ein quartett mit einer rollschuhdarbietung kommt noch, und klein otto.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2020 1:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een kwartet ezels op rolschaatsen? Dat belooft!

Otto Klein zegt me (nog) niks. Geef na enig onderzoek de voorkeur aan Otto Groot, die heeft namelijk veel meer dieren!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2020 4:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Raadselachtig die kleine Otto,

jong nijlpaard??

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2020 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
lasst euch überraschen :idea:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2020 8:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5438
Locatie: Belgie
Afbeelding
Het circus is er klaar voor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2020 11:30 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
georg schreef:
lasst euch überraschen :idea:

Gelesen auf Circusweb: kein kleine Otto aber Grosse Davy!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2020 2:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Waarmee dus Clown Davy -oftewel Willie Soeurt- wordt bedoeld die vanaf aanstaande woensdag in dit circus te zien zal zijn.
Die werkte al verschillende keren samen met Kevin van Geet, onder meer in diens 1e Sinterklaascircus in Gouda en later ook tijdens het Kerstcircus in Etten-Leur.

Dat de veranderingen allemaal wat spontaan moeten worden doorgevoerd blijkt ondertussen wel uit de site van dit circus: zowel de normale site als op facebook wordt nog altijd niets over nieuwe artiesten gemeld en staan de eerdere nog altijd gewoon aangekondigd.....
Maar dat komt allemaal vast wel goed.......
Ondanks het opnieuw verwachtte slechte weer van afgelopen zondag ging de voorstelling die dag gewoon door!

Afbeelding

CircusKermis Inwoweb -waarvan de site het een paar jaar geleden voor gezien hield- nam afgelopen zaterdag een kijkje in Dordrecht.
Er was een compliment voor het feit dat het tentencomplex door de eerdere storm binnen twee dagen is opgebouwd en de uitstekende bereikbaarheid per openbaar vervoer!

Over de inhoud van het programma schreef men het volgende:

De show opent met de slangendame Neyenne Frank, in hoog tempo opgevolgd door de Tempo jongleur Aron Zinnecker.
De vrolijke hondendressuur van Nadja Scholl zorgt voor het eerste dierennummer van deze show. Otto, 's werelds kleinste clown (zelfs Nederlands bekendste clown Milko is hier nog groot bij) zorgt voor de komische noot.
De 4 Italiaanse zussen op rolschaatsen doen u verbazen van hun kunnen.
Hierna komen The Black Ninja Acrobat's uit Kenya.
Een piramide bouwen is een koud kunstje voor ze, de vurige limbo-dance zorgt voor de nodige spanning en sensatie.

Hierna volgt de pauze

Na de pauze zien we 1 van de Italiaanse dames terug met acrobatiek.
Hierna zien we een dubbele ringtrapeze-act.
Duo Donnert met hun schitterende paarden Pas de Deux, dit blijft een nummer om van te genieten.
Als slot-act The Wheel of Death.

Een prima swingende en vlotte show voor de gehele familie !


Nog met de aanvulling dat vanaf medio maart de kamelen zullen terugkeren.

U vindt een en ander, compleet met 65 foto's, op: https://www.facebook.com/circuskermis.infoweb/

Op diverse foto's is Klein Otto in actie te zien, zoals hier:

Afbeelding



Nou, kennelijk is dus die Klein Otto te klein bevonden......
Of te duur of niet leuk genoeg.
Maar vanaf woensdag dus een andere clown......
Mogelijk ook zelfs twee, een grote en een kleine....


Het gerucht gaat overigens ook dat die Klein Otto niet goed zonder zijn broertje Klein Georg kon.....
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2020 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Niet in de laatste plaats daardoor kent http://www.circus-online.de inmiddels wel de volledige samenstelling van het programma van de onlangs begonnen tournee!
Misschien zou het zinvol zijn wanneer het circus dat (ook) zelf op zijn site gaat vermelden!
Zelfs op facebook nog steeds geen enkele informatie....

Het eerder aangekondigde Italiaanse rolschaatskwartet was kennelijk, net als de mini-clown Klein Otto, alleen maar even 'op proef'.....
Op de nieuwe lijst komen ze niet meer voor.....

Wel vermeldt zijn:

Der Circus Maximum präsentiert 2020 folgendes Programm auf seiner Tour durch die Niederlande:
Black Ninja Acrobats - Springer
Peres Truppe - Todesrad und 4 Mann Hochseil
Nadja Scholl - Hunde
Clown Davy (NL) - Clown
Oswaldo Ramos - Drahtseil und Lasershow
Aron Zinnecker - Jonglage
Duo Donnert - Pas de Deux
Neyenne Frank - Kontorsion
Solo Artist mit Luftdarbietungen
Kevin van Geet - Ansage


Wijzigingen voorbehouden.....
Of hoe zeiden we dat vroeger altijd in Duitsland?
Oja: wie immer ohne Gewähr.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2020 8:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Ik was afgelopen Zondag bij Maximum in Dordrecht.

De 4 rolschaats dames werden aangekondig als de Peres troupe , een moeder met haar drie dochters . En een van deze dochters deed solo een handstandnummer.
De twee heren op het dodenrad werden aangekondigd als 'de crazy brothers' , en ze deden hun naam eer aan.
Aan een lucht ring werkte twee dames tegelijk, hun namen ben ik even kwijt.
De genoemde 4mans hoge draad, de lazershow en het koorddans nummer heb ik niet gezien.
En ook Davy nog niet , ik moest het nog doen met Klein Otto.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 22, 2020 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste kan nog vaker voorkomen, want Davy komt dit circus wel versterken -tot aan de zomerstop wanneer ze weer naar Duitsland gaan- maar heeft de komende tijd nog diverse verplichtingen elders.
De 'dans der clowns' gaat echter onverdroten voort: op de dagen dat Davy niet kan is niemand minder dan Jofri (bekend van het Magic Circus en van onder meer Martin en Arlette Hanson's Wintercircus) diens plaatsvervanger!
Dat kon minder, zeggen ze dan in het Noorden....

Een beetje vreemd is de gang van zaken echter wel.
Maar al te vaak wordt door circussen (soms zelfs van naam....) wat minachtend gedaan over de rol van een (of meerdere) clown(s).
En zijn de clowns soms zelfs helemaal uit het programma geschrapt.
Voor mensen met een clownsfobie een goede zaak -daar hadden we het al wel eens over-, maar dat is slechts een minderheid.
Voor de meeste mensen, en zeker voor de kinderen, vormen de clowns echter misschien wel de belangrijkste artiesten van de show.
Is een ander nummer in een paar minuten weer voorbij (en vond je dat vervolgens goed, slecht, matig of iets daartussenin) goede clowns dragen de hele voorstelling.
Daar wordt wel eens te licht over gedacht.

Zo herinner ik mij ditzelfde circus in een vroeger leven dat toen een clown vertrok een overigens sympathieke buitenlandse dierenverzorger die rol er 'maar even' bij liet doen!
Dat deed hij trouwens niet eens onaardig, maar uitsluitend dat wat hij zijn voorganger al eens had zien doen en zonder al teveel fantasie. Nieuwe acts bleven daarbij dan ook uit.

Je kunt je op clowns ook verkijken. Dat overkwam zelfs een grote kenner als Alex Sijm.
Hij dacht een kassucces in huis te hebben gehaald met Yann Rossi, maar het grote publiek bleek toch de Di Lello's te prefereren.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Rossi mag dan een grootse uitstraling hebben, ik kan me niet herinneren wel eens smakelijk om hem te hebben moeten lachen.
Wat ik bij de Di Lello's wel regelmatig deed.
Een essentieel criterium, denk ik.

Jofri zal zijn diensten overigens niet lang kunnen verlenen want de voorjaarstournee van het Magic Circus begint (al) op 13 maart in Zwolle.
En dat kan uiteraard niet zonder hun 'huisclown'.......

Afbeelding
Joffri tijdens zijn dagelijkse wasbeurt....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 22, 2020 9:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Kevin van Geet neemt de clownerie dus wel serieus door voor professionele vervanging te zorgen op de dagen dat Davy elders opdrachten heeft. Dat geldt inderdaad ook voor Alex Sijm. Zowel de di Lello's als Yann Rossi zijn toppers ook al kunnen smaken verschillen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2020 1:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog serieuzer zou het zijn voor aanvang van het seizoen een clown (van naam) voor de hele periode vast te leggen.
Dit zie ik meer als geëxperimenteer....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2020 10:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Wat is het experiment dan? De clown die tot mei blijft heeft elders verplichtingen. Er wordt geen stalknecht om geschminkt tot clown maar er wordt een andere professional ingehuurd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2020 11:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De clowns van naam zijn ook niet voor het oprapen, Maximum maakt eerder van de nood een deugd, Jofri is de beste, al vindt hij zijn nieuwe rol misschien niet zo leuk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2020 1:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste is uiteraard een persoonlijke mening......
De discussie over clowns zal er altijd wel blijven, want zoveel mensen zoveel meningen.
Met name op dit gebied.....

Wat ik experimenteren vind? De kans om in een week drie verschillende clowns te zien.
Er serieus mee omgaan -maar ik begin mezelf te herhalen- is (ruim) voor aanvang van een tournee een goede clown vast te leggen voor de hele periode.
Die zijn er genoeg, zowel in binnen- als buitenland. Zoveel zelfs dat een deel van hen geen vast emplooi kan vinden.
Uiteraard heb ik het dan niet over dat handjevol met wereldfaam, want die zijn zelfs voor dit circus te duur.

Voorbeeldje van hoe het ook kan levert momenteel Circus Renz International.
Die hebben een buitenlandse clown die zijn sporen aardig verdiend heeft gecontracteerd voor het hele komende seizoen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.