Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 5:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 10:35 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Indoor pretpark met kermis en circusvoorstellingen.
Ruim van opzet dus volop mogelijkheid de anderhalve meter te handhaven. Maar of dat gaat lukken zal de tijd leren.....

Bijlage:
brabantswinterfestijn.jpg
brabantswinterfestijn.jpg [ 156.61 KiB | 4922 keer bekeken ]

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi nieuws, maar dat betreft alles op circusgebied, zeker in deze tijd!
Zo heeft Breda jarenlang geen, en nu ineens maar liefst twee kerst- of wintercircussen!
En dan Etten-Leur nog vlakbij en Rosmalen ietsje verder weg....
Nee, in Brabant gaat het dit jaar (kennelijk) allemaal gebeuren!

Weet er inmiddels iets meer van.
Het is geen spontane ingeving teneinde het Kerstcircus in dezelfde stad te gaan beconcurreren.
De plannen stammen al van ver voor de tijd dat Althoff zijn komst naar de Oranjestad aankondigde.
En in zijn overleg met de plaatselijke ambtenarij moeten die er ook gewag van hebben gemaakt.
Al weet je dit maar nooit op dat niveau.....

Nog een weetje: het is een Duursma organisatie.
En die hebben, zoals bekend, inmiddels aardig veel verstand van zowel kermis als circus.
Nadere informatie volgt binnenkort.



(Grapje over die ambtenaren.
Zoals bekend moeten die ook steeds meer thuiswerken in deze bare tijden, en dat houdt risico's in.
De kans ontstaat daardoor dat ze tamelijk onverwacht ook daadwerkelijk iets zullen doen!
En daar zijn we nu eenmaal niet op ingesteld!
Normaal gesproken wordt er op de werkvloer allereerst uitvoerig over het voetbal en de tv-programma's van gisteren gesproken onder het nuttigen van aanzienlijke hoeveelheden koffie.
En praten ze zelfs ook nog over wat ze zouden kunnen gaan doen. Dat heet dan werkoverleg.
Hebben ze een uit te voeren taak gevonden, dan ontdekken ze dat het al half vijf is.
Zinloos om nog aan te beginnen, want dat krijg je vandaag toch niet meer af....
Bovendien is het morgen alweer woensdag, dus wordt besloten deze taak maar over het weekend heen te tillen.....)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr apr 10, 2020 12:21 pm
Berichten: 36
Tja, ieder circus initiatief toejuichen...
Dit lijkt een beetje op pesterij richting Alberto. Uiteraard wordt er gezegd dar er al heel lang aan gewerkt werd. Dat geloof ik niet zo omdat Duursma het anders al eerder had aangekondigd. Moet natuurlijk allemaal nog wel doorgaan omdat Duursma het ene na het andere aankondigd en vervolgens canceld. Voorop gesteld gun ik beide ondernemers geluk maar om nu in elkaars vaarwater te gaan zitten.
Wat ik wel vreemd vind is dat er in de aankondiging staat dat het om een hal gaat van 8500 vierkante meter de plaats bied aan 13.000 mensen. Dat zijn er twee per vierkante meter...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste is een misvatting: het betreft de capaciteit onder normale omstandigheden, en heeft dus niets met het Brabants Winterfestijn te maken.

Overigens wordt de capaciteit wel vergroot doordat de tent -want die komt er wel- buiten de hal komt te staan.
Tja, en wat de voorbereidingstijd betreft kunnen we alleen maar afgaan op René's bruine ogen...
Of er moet een ambtenaar uit de school klappen.....
Ben zelf lang niet altijd een groot bewonderaar van zijn werkwijze maar kan me niet herinneren dat hij dat ooit deed om te pesten of uit rancune.
Maar dat weet meneer Borm zelf ongetwijfeld beter, want die rekende hem nog niet eens zo lang geleden nog tot zijn vriendenkring!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 10:31 am 
Offline

Lid geworden op: vr apr 10, 2020 12:21 pm
Berichten: 36
Ik spreek overvdatbhet op pesterij lijkt, niet dat het zo is.
Ik ben nooit bevriend geweest met Rene Duursma maar heb wel contacten met hem gehad. Ik bewonder overigens zijn zakeninstinkt en dat de kerstcircussen toch zijn gecanceld is begrijpelijk en een bittere pil voor zowel zijn bedrijf als voor het publiek.
Echter, ik vind het jammer dat Alberto hier een beetje de dupe van wordt.
Het reclame budget reikt bij Duursma veel verder en mensen kiezen al snel voor zo'n totaalevenement met gratis circusshows als bonus.
Misschien was het een beetje ongenuanceerd van mij om te zeggen dat hij organiseert en weer aflast want ook ik heb vorig jaar niet anders gedaan als het nodig is.
Resumé: Duursma handeld louter zakelijk en ik gun hem, want het is een zeer aardige persoon, echt voorspoed.
Alberto is al jaren een zeer goede kennis van mij, en is meer een man die zijn hart volgt, ik hoop echt dat hij wat centen kan verdienen in Breda.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Duidelijk.
Denk dat we allemaal als liefhebber ieder initiatief veel succes wensen. Daar gaat het volgens mij om!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2020 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De poster is klaar:

Afbeelding

INDOOR - KERMIS - CIRCUS - FOOD & FUN
Het (Coronaproof) Winterfestijn in Breda!
Onbeperkt plezier in het circus en alle draaiende attracties, voor een all-in prijs.




De site opent voor 20 oktober.......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2020 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De poster is verdwenen, dit resteert er nog wel van:

Afbeelding

Maar ook hierover een teleurstellend bericht: een ècht circus behoort, volgens de organisatie, in deze barre tijden niet tot de mogelijkheden!
Het evenement gaat naar zeggen nog steeds door -zonder circus dus- maar met wel enkele circusachtige acts.
Het zou ietsje eerlijker zijn die circustent en het woord circus dan ook maar van de (vele) reclame-uitingen te verwijderen!


zoals in deze reclame:

Afbeelding

en de site: https://www.brabantswinterfestijn.nl/



Dit is de meest recente aankondiging:

Anders dan wij bedoeld hadden kan omwille van de huidige coronasituatie bij deze eerste editie van het Brabantse Winterfestijn geen circus worden geplaatst.
De situatie laat spijtig genoeg niet toe dat ook circusvoorstellingen onderdeel uitmaken van het totaalaanbod.
Toch zagen wij mogelijkheden om enkele circuselementen op corona-verantwoorde wijze door te voeren.
Wij denken met het aantrekken van clown en entertainer Jack Houben (Desalles) en rasartiest Gilbert Jakubczyk Liberman Saltimbanque (Gilbert) daar meer dan goed in te zijn geslaagd.

Desalles is een op en top entertainer en heeft zijn sporen als straatartiest zowel in de circus- als in de kermiswereld al meer dan verdiend.
De sympathieke Weertenaar weet de lachers als geen ander op zijn hand te krijgen.
Naast het zijn van gastheer mag hij, als groot ballonkunstenaar en zich voortbewegend in zijn echt rijdende botsauto, graag de wegen onveilig maken.
Bij Desalles kan alles en weet je het maar nooit.

Gilbert, ook wel bekend als de eerlijke charlatan, is behoorlijk heetgebakerd en verrast de bezoekers op zijn vuurspuwkunsten, die hij als geen ander beheerst.
Daarnaast zijn zijn clowneske talenten de garantie voor menig lachsalvo, maar pas op dat hij u met zijn straatspelletjes niet te grazen neemt!
Met zijn innemend onschuldig voorkomen en zijn soms niet te volgen ‘streken’ zal ook deze rasartiest al snel de lieveling van het publiek zijn.



Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2020 1:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5437
Locatie: Belgie
Jammer dat het circus er niet meer zal aanwezig zijn.
Maar voor het overige een mooi evenement lijkt me!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2020 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Ik ben geen helderziende. Maar mij lijkt het heel erg onwaarschijnlijk dat dit evenement door zal gaan. Ondanks de site gewoon nog in de lucht is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2020 7:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5437
Locatie: Belgie
'Brabants Winterfestijn uitgesteld naar 2021!'

Anders dan gehoopt is besloten om het Brabants Winterfestijn niet door te laten gaan.
Dit Winterfestijn vol kermis en circuselementen, food en fun was gepland van 19 december tot en met 10 januari 2021.

Op basis van de huidige besmettingen is er door de GGD een negatief advies uitgebracht. Met zekerheid kan gesteld worden dat essentiële verruiming van de huidige beperkingen er niet in zit. Ondanks het niet doorgaan van het Brabants Winterfestijn is de organisatie zo enthousiast geworden over dit unieke concept dat het evenement verplaatst is naar komend jaar, van 18 december 2021 t/m 9 januari 2022.

Een troost; de unieke Oliebollen drive-in zal nog wél plaatsvinden bij Evenementenlocatie Breepark!
Wij wensen u ondanks alles fijne feestdagen en hopen u volgend jaar te ontmoeten bij het Brabants Winterfestijn,
of bij een van de andere evenementen van de Duursma Groep.

Bron: Hun site


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2020 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En inderdaad: dit is al wat ons rest: https://www.deoliebollendrivein.nl/

en

https://www.brabantswinterfestijn.nl/wp ... 0p.mp4?_=1

Afbeelding

Afbeelding

De Oliebollen Drive-in wenst u fijne en smakelijke feestdagen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2020 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5437
Locatie: Belgie
Al die uitlaatgassen doorheen die tenten bij die voeding, hmmm...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2020 2:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het zijn zogenaamde doorwaaitenten!
Bovendien stoten personenauto's heden ten dage aanzienlijk minder verontreinigende stoffen uit dan vroeger het geval was.
Toen je nog oliebollen kon bakken op de motorkap!
De meeste voertuigen in de animatie lijken voorts op elektrische exemplaren, dus daarmee ook al weinig uitlaatgassen!
Verder staan er wellicht afzuiginstallaties boven de bakinrichtingen, waar tevens overige verontreinigde stoffen -inclusief zelfs corona virusjes- mee worden weggezogen.......
Nee hoor, ze zijn niet voor een kleintje te vangen, daar in Breda!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Brabants Winterfestijn
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2020 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Teneinde tegemoet te komen aan de ernstige gebreken die Circusboy in Breda verwachtte werd de opening vandaag omkleed met de meest vergaande voorzorgsmaatregelen!
Bijna ging het mis, maar alles kwam goed, zoals de foto laat zien:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.