Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:06 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Geen Wintercircus in Utrecht
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2021 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gaat het Groot Kerstcircus in Den Haag dit jaar wel door, in Utrecht zal dat niet het geval zijn.
We noemen beide plaatsen omdat het dezelfde organisator (Hillenaar Events) betreft.

Op de site van het circus lezen we:

Geen Wintercircus Utrecht 2021/2022

Als gevolg van de voortdurende Corona pandemie gaat Wintercircus Utrecht voor het tweede jaar op rij helaas niet door.
De veiligheid van publiek, artiesten en medewerkers komt altijd op de eerste plaats.
Bovendien zorgen de beperkende maatregelen – onder meer op het gebied van capaciteit – ervoor dat een gezonde exploitatie onmogelijk is.
Onze artiesten komen jaarlijks uit alle delen van de wereld naar Utrecht en ook dit is door de vele reisbeperkingen geen haalbare kaart.
Wij willen onder geen beding concessies doen aan de kwaliteit en daarom rest ons geen andere keuze dan de volgende editie van Wintercircus Utrecht uit te stellen naar 2022.
Wij wensen u ondanks alles fijne feestdagen en hopen u snel weer in onze tent te mogen begroeten. Blijf gezond!




Dat klopt natuurlijk wel: Utrecht en Den Haag - een wereld van verschil!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 18, 2021 1:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Wijze beslissing want de corona crisis is nog niet voorbij en stijgt het aantal nieuwe besmettingen alweer, dus moeten we maar afwachten hoe dat er in december uitziet.
En daarnaast vraag ik mij af er er wel genoeg bezoekers bereid zijn om met honderden vreemde mensen 2,5 uur in een tent te willen vertoeven, want het gaat om
vaders, moeders, opa'en oma's en de (klein)kinderen, en niet om jongeren die koste wat kost willen feesten, dus een relatief meer kwetsbare groep imo.
En hoe zit het met het aannemen van artiesten en medewerkers? Want ik heb heel geen idee of er nog reisbeperkingen zijn voor artiesten uit het verre buitenland
en moeten zij verplicht gevaccineerd zijn of niet? En willen sommige artiesten wel samenwerken met mensen die wellicht niet gevaccineerd zijn? En wat voor gedoe gaat het geven
als je naast de kaarten controle ook nog de corona app moet controleren? En wat als je een controle krijgt en er blijkt dat er toch een paar bezoekers niet gevaccineerd zijn?
Wat is dan de boete, en moet je dan een dag of langer dicht voor straf? Enz enz enz! En ook al ben je gevaccineerd, dan nog is dat géén garantie dat je géén corona kunt krijgen,
dus nemen de circussen die wel van plan zijn om door te gaan wel heel erg veel risico imo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2021 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk eens aan, hij leeft nog!

Maar helaas is hij wel erg aan het somberen.....

Op dit moment hebben we toch de indruk dat de meeste geplande kerst- of wintercircussen doorgaan.
Tot en met Carré.

De reden dat Den Haag wel doorgaat en Utrecht niet -terwijl er sprake is van dezelfde organisator- moet dan ook op een heel ander vlak gezocht worden......

Intussen is ook al gebleken dat er wel een Kerstcircus komt in Utrecht, namelijk de 1e Winterversie van het Magic Circus.

Citeer:
En wat als je een controle krijgt en er blijkt dat er toch een paar bezoekers niet gevaccineerd zijn?


Misschien is het bij jullie anders, maar in ons land kennen we geen vaccinatieplicht. En is er dan ook geen sprake van een overtreding die bestraft dient te worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2021 4:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Misschien is het bij jullie anders, maar in ons land kennen we geen vaccinatieplicht. En is er dan ook geen sprake van een overtreding die bestraft dient te worden.

Volgens mij worden ondernemers bij herhaalde overtreding flink beboet...
Citeer:
Gemeenten zullen vanaf dit weekend niet direct straffen uitdelen als ondernemers of bedrijven niet handhaven op het coronatoegangsbewijs (CTB). Bij herhaaldelijke overtredingen kan de lokale driehoek (gemeente, politie en Openbaar Ministerie) overgaan tot een zogenoemde last onder dwangsom van 2500 euro, die kan oplopen tot 10.000 euro, of zelfs sluiting van een locatie. Dat is de uitkomst van een overleg woensdag tussen het ministerie van Justitie en Veiligheid en de voorzitters van het Veiligheidsberaad.

Dit is een bericht van 22 september maar volgens mij nog steeds actueel.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2021 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het tonen van een coronatoegangsbewijs is toch wel heel iets anders dan gevaccineerd dienen te zijn!

Een dergelijk bewijs (of code) kan eenieder krijgen, al dan niet ingespoten met het lichaamsvreemde stoffen!

Controle vindt dan ook plaats naar het al dan niet controleren van die toegangsbewijzen of -codes, niet op het feit of iemand wel ingeënt is!
Dat staat er volkomen los van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2021 5:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Aha spijker op laag water... :wink:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 19, 2021 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het spijt me zeer, maar ik ben nu eenmaal Hoofd van de Spijkerzoekafdeling!

Toch hoop ik niet dat het nuanceverschil ons geacht opperhoofd is ontgaan.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2021 11:59 am 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Het tonen van een coronatoegangsbewijs is toch wel heel iets anders dan gevaccineerd dienen te zijn!

Een dergelijk bewijs (of code) kan eenieder krijgen, al dan niet ingespoten met het lichaamsvreemde stoffen!

Controle vindt dan ook plaats naar het al dan niet controleren van die toegangsbewijzen of -codes, niet op het feit of iemand wel ingeënt is!
Dat staat er volkomen los van.


Nee dat zie je dan toch verkeerd want je krijgt pas een coronatoegangsbewijs als je gevaccineerd bent, of als je de boel belazerd met een nepbewijs, en voor die laatste
kan de roverheid of gemeente je nooit aansprakelijk stellen, maar wel als je bewust mensen binnen laat die helemaal niets kunnen tonen.
Ik weet niet of je het nieuws gevolgd hebt maar er is onlangs een eettent dicht gemoeten en de eigenaar beboet, en dat vonden veel mensen zo sneu en belachelijk
dat ze voor zijn deur zijn gaan protesteren en ze geld hebben ingezameld en dat alles het landelijke nieuws heeft gehaald.
Dus als ondernemer loop je dus het risico dat je een boete en wellicht een tijdelijke sluiting aan je broek krijgt.
Verder hoor en lees ik elke dag weer opnieuw dat er weer meer nieuwe besmettingen bij komen, dus met een beetje pech flikkert rutte de boel weer net zo gemakkelijk
in lockdown en iedereen weer een mondkapje op moet in openbare gelegenheden en de anderhalve meter regel weer net zo gemakkelijk ingevoerd kan worden,
en dan sta je er mooi op als je dan in december je tent maar voor 1/3 mag vullen en dan niet uit de kosten kunt komen.
En dan is er nog het gevaar dat als er weer steeds meer nieuwe coronagevallen de kop op steken, de potentiële bezoekers dan wel eens massaal weg gaan blijven,
want wie wil er dan nog met 500-1000 andere mensen 2,5 uur in een tent gaan zitten? En het gaat hier niet om een dance event waar jongeren kosten wat kost toch naar toe willen,
maar om een heel andere doelgroep, dus papa, mama, opa en oma en de (klein)kinderen, en dat is toch de meest kwetsbare groep en die gaan geen dergelijke onnodige risico's lopen,
want ook al ben je gevaccineerd, dan nog is dat geen garantie dat je géén corona meer kunt krijgen, en zo zijn er dan ook mensen die ondanks hun vaccinatie toch corona hebben gekregen.
Die spuiten helpen alleen de weerstand te verhogen voor ALS je corona krijgt en je er dan niet mega ziek van word of zelfs de pijp uit gaat, maar corona voorkomen doet het absoluut niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2021 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk, dit is de grote spijker die ik vond:

Net als voor theaters, bioscopen, de horeca, et cetera geldt ook voor de kerst- en wintercursussen (uitgaande van de huidige situatie) dat bezoekers dienen te beschikken over

- een negatieve testuitslag;
- of een vaccinatiebewijs;
- of een bewijs dat u bent hersteld van corona.

Die negatieve testuitslag kan door een ieder GRATIS verkregen worden op een testlocatie.
Noodzakelijk voor iedereen vanaf 14 jaar en 24 uur geldig.

In alle gevallen in combinatie met een geldig legitimatiebewijs.

Het punt is dat het dus perse niet noodzakelijk is om (volledig) gevaccineerd te zijn.
In ons land betreft dat altijd nog miljoenen mensen!
Die kunnen op dit moment dus rustig kaarten kopen of reserveren voor één of meerdere kerst- of wintercircussen!
Leuk voor hen, maar ook voor de circussen zelf!

Nog een fabeltje de wereld uit helpen: Het is absoluut onwaar dat iemand die (volledig) gevaccineerd is geen corona meer kan krijgen.
De recente opnamecijfers bewijzen dit. Van de opnames tot dusver in oktober bleek 41,5% gevaccineerd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2021 6:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Kijk, dit is de grote spijker die ik vond:

Net als voor theaters, bioscopen, de horeca, et cetera geldt ook voor de kerst- en wintercursussen (uitgaande van de huidige situatie) dat bezoekers dienen te beschikken over

- een negatieve testuitslag;
- of een vaccinatiebewijs;
- of een bewijs dat u bent hersteld van corona.

Die negatieve testuitslag kan door een ieder GRATIS verkregen worden op een testlocatie.
Noodzakelijk voor iedereen vanaf 14 jaar en 24 uur geldig.

In alle gevallen in combinatie met een geldig legitimatiebewijs.

Het punt is dat het dus perse niet noodzakelijk is om (volledig) gevaccineerd te zijn.
In ons land betreft dat altijd nog miljoenen mensen!
Die kunnen op dit moment dus rustig kaarten kopen of reserveren voor één of meerdere kerst- of wintercircussen!
Leuk voor hen, maar ook voor de circussen zelf!

Nog een fabeltje de wereld uit helpen: Het is absoluut onwaar dat iemand die (volledig) gevaccineerd is geen corona meer kan krijgen.
De recente opnamecijfers bewijzen dit. Van de opnames tot dusver in oktober bleek 41,5% gevaccineerd!


Tuurlijk kun je een gratis bewijs krijgen, maar daarvoor MOET je wel gevaccineerd zijn. Zo niet, dan geen bewijs en dan geen toegang tot events en horeca.
En jij als uitbater/organisator bent verplicht om te controleren, doe je dit niet en er komt een controle en zit er volk binnen dat dus niet gevaccineerd is,
dan krijg je een (vette) boete en wellicht dat je toko verplicht op slot gaat tot nader order vd burgemeester.

Verder is het idd wel een beetje vreemd dat de organisatie geen kerstcircus in Utrecht wil doen vanwege de corona ellende, maar het in den haag het allemaal
geen probleem schijnt te zijn, dus een raar verhaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2021 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat dat laatste betreft: daar ken ik de achtergrond van maar die kan (of mag) ik hier (helaas) niet publiceren.
Het enige dat ik erover kwijt wil is dat het iets zakelijks is en totaal niets te maken heeft met corona.

Wat dat vaccineren betreft ben je toch echt abuis.
IEDEREEN kan een gratis testbewijs verkrijgen, gevaccineerd of niet!
En met dat geldige testbewijs mag je gedurende 24 uur net zoveel naar de horeca, bioscoop, theater of circus als je maar wilt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2021 4:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Die negatieve testuitslag kan door een ieder GRATIS verkregen worden op een testlocatie.


Wat ik niet snap is hoe iemand met corona onder de leden een gratis negatief testbewijs kan krijgen op een testlocatie.... :shock:
Maar ik ben dan ook niet zo goed thuis in het illegale circuit..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2021 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kun je nog wel een beetje logisch denken?
Iemand met corona onder de leden wordt POSITIEF getest en krijgt dus GEEN negatief testbewijs.
Bij zo'n test komt bovendien het verschil tussen corona en andere verkoudheidsverschijnselen of milde griep aan de orde.
Handig voor hen die zich zorgen maken.

Illegale negatieve testbewijzen kon je (tot voor kort) vlak over de grens bij een Duitse apotheek verkrijgen.
Maar dat is terecht een halt toegeroepen.

Ik herhaal nog maar even, want voor de circussen is het wel van belang.
Overigens werken de nu draaiende bedrijven er ook al mee.

Om toegelaten tot een voorstelling moet iedereen van 14 jaar of ouder beschikken over:

- een negatieve testuitslag -niet ouder dan 24 uur-;
- òf een vaccinatiebewijs;
- òf een bewijs dat u bent hersteld van corona.


Een van de drie dus, alledrie mag ook.....

Oja, en alledrie dus in combinatie met een geldig legitimatiebewijs.

Hier lees je hoe het gaat:

https://coronacheck.nl/nl/faq/2-1-ik-wi ... k-terecht/

Het doet niet zeer en is koninklijk goedgekeurd.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 24, 2021 7:43 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
In het kort; als je dus niet gevaccineerd bent of corona onder de leden hebt 24 uur voor aanvang van whatever je naar toe wilt, kom je er niet in.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.