Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:13 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Jaar van het circus
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2005 3:03 am 
2006 is door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur uitgeroepen tot jaar van het circus. Hoe denk jij hierover? Kan het wat opleveren om mensen meer circusminnend te maken?? Wat zou jij doen om de aloude cultuurvorm te 'verkopen' en in de belangstelling te zetten?? Is circus nog wel van deze tijd?? Met andere woorden...laten wij hier een als circusfreaks over discussieren zonder beledigend te worden naar elkaar, of te wel elkaar te resprecteren. Vanaf 1 december is http://www.jaarvanhetcircus.nl actief.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Circusjaar
BerichtGeplaatst: do okt 27, 2005 9:41 am 
2006, jaar van het circus......wie weet waarom 2006 dat zo benoemd is?. Niettemin is het wel heel erg leuk natuurlijk voor ons als circusfreaks. Maar heeft het normale volk hier ook profeit van?. Bijvoorbeeld: Gaan de entreeprijzen omlaag?. Worden er tv-programma's gemaakt?. Etc. Etc.
Ik zie het wel zitten in ieder geval, maar zoals ik het hoor van verschillende circussen doen zij helemaal niet eens mee?. Hoe kan het dan gezellig worden op het Malieveld....of waar dan ook in NL. Dan moeten wel ALLE NL circussen meedoen. :? :cry: :?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 2:35 am 
Ja alle NL circussen moeten meedoen. In ieder geval komt er een TV-serie van enkele afleveringen die over een "fictieve" circusfamilie gaat, en zich afspeelt op en rond een circus. Deze serie 'circus WALTZ' ligt momenteel op de montagetafel. Ook zijn er op dit moment gesprekken over een grote circusoptocht ergens in nederland. Wat wij als circusfreaks kunnen bijdragen is misschien iets heel kleins, maar zeker niet minder. Wij zouden ons kunnen aanmelden bij de diverse omroepen om iets over onze hobby te vertellen of onze verzameling/kunstjes te laten zien. Dit kan zowel regionaal als landelijk. Vele kleintjes maken immers een grote. Doen wij toch nog iets goeds.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 9:49 am 
Wie heeft dit eigenlijk uitgeroepen?
Ik zie 2006 niet het jaar van het echte circus worden. Hoogstens nog meer concurrentie van goedkope truukjes in sjieke belichting van gesubsieerde potsenmakers.
En die serie Walz wordt volgens mij ook niks. Ik heb de 'set' zien staan met de tent van Bongo en een hele zooi meuk er om heen.
Het idee van het verhaal is gepikt, de schrijver heeft nooit een dag bij het circus doorgebracht en het wordt allemaal gemaakt met acteurs. Wordt alleen maar ergernis, maar goed, de mensen kan het toch niet schelen of er iets van klopt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 10, 2005 2:53 am 
spasega schreef:
maar goed, de mensen kan het toch niet schelen of er iets van klopt.

Het normale volk zal dit anders interpreteren als de circuskenner. Wij zijn kenner en zien altijd dat iets net niet goed wordt uitgebeeld of uitgelicht. Maar we moeten toch zien dat dit idee een groot deel va het volk moet warm maken voor de oude cultuurhistorie. Iets waar wij op kleine schaal mee bezig zijn, en zullen blijven, en zij op grote schaal kunnen doen. Ook wij (kleintjes) moeten hier natuurlijk mee bezig blijven, en onze liefde en geloof naar deze cultuurvorm blijven uitdragen. Ook zonder een jaar van het circus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2005 12:25 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
spasega schreef:
En die serie Walz wordt volgens mij ook niks. Ik heb de 'set' zien staan met de tent van Bongo en een hele zooi meuk er om heen.
Het idee van het verhaal is gepikt, de schrijver heeft nooit een dag bij het circus doorgebracht en het wordt allemaal gemaakt met acteurs. Wordt alleen maar ergernis, maar goed, de mensen kan het toch niet schelen of er iets van klopt.


Ik weet niet Spasega deze info vandaan heeft, maar echt kloppen doet het niet. Ik heb de set niet alleen zien staan, maar ben er ook op geweest en heb met de regisseur en schrijver gesproken. Waar zou volgens jou (spasega) dat idee dan gepikt zijn? De schrijver heeft namelijk een hoop researsch gedaan en gesproken met diverse circusmensen als José Mullens,de Boltini's en mensen die nog reizen.
En als spasega De Piste had gelezen had ie kunnen weten dat ook echte artiesten en dieren in de serie te zien zullen zijn. Zo zijn de dieren van Margot Ronell te zien en olifant Buba van Lutz Freiwald.

Het enige waardoor, mijns inziens, het jaar van het circus niets zou kunnen worden is door een aantal mensen met een dergelijke zeurende instelling die meteen alles beginnen af te kraken. Hierbij overigens ongehinderd door enige kennis van zaken. Erg jammer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Jaar van het circus
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2005 1:42 am 
Hans schreef:
2006 is door het Nederlands Centrum voor Volkscultuur uitgeroepen tot jaar van het circus. Vanaf 1 december is http://www.jaarvanhetcircus.nl actief.


Helaas was dit foutieve informatie. VANAF 15 DECEMBER IS DE WEBSITE GEOPEND. KOMT DAT ZIEN. KOMT DAT ZIEN.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.