Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:16 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: parade
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 9:15 am 
mijn complimenten voor de snelle berichtgeving van de parade. van 1 april. op 2 april al op het web. kunnen de thuis blijvers gelijk zien wat ze gemist hebben.
hennie veugelers, circusnieuwsbrief/cirque 'd hiver


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 9:38 am 
Alleen jammer van die tendentieuze berichtgeving als de readactie denkt zelf het Telegraaf-artikel te moeten aanpassen... :? Beetje zielig hoor. :roll:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 9:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
tendentieuze berichtgeving

Tendensieuze berichtgeving is specialiteit van Circusleed, zij doen niet anders. En bij het laatste regeltje heb ik een nootje (red) erachter gezet.
Maar misschien is dat niet duidelijk genoeg voor de neutrale lezer, ik zal er (red Circusweb) van maken....
groetjes Sjaak


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 9:50 am 
Dan nog is het tendentieus, omdat de actiegroep juist veel bijval kreeg, en zelfs applaus vanuit de parade. Maar ja, dat zal jullie wel 'ontgaan' zijn...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 11:47 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ja inderdaad. We hebben positieve reacties ontvangen vanuit de parade zelf. Erg leuk. Ook veel positive reacties vanuit het publiek. Hoewel er natuurlijk ook negatieve reacties waren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 11:52 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Maar ja, dat zal jullie wel 'ontgaan' zijn...

dat is mij ontgaan ja, misschien hebben meer mensen een applaus waargenomen vanuit de parade? Ik zie op TV ook wel eens voetballers applaudiseren voor de scheidsrechter. Zo'n soort applaus misschien?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 11:56 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Nou het was applaus en duimen op naar ons toe o.a. en mensen die langs liepen van de parade en naar ons schreeuwde dat ze het er helemaal mee eens waren. Erg leuk.

Men was ook nog eens blij dat we ook regelmatig diervrije circussen (waaronder kindercircussen) aanbevolen om naar toe te gaan ipv dierencircussen.

Overigens is alles goed verlopen. Aantal circusmensen gingen ons wat provoceren. Eentje ging met een trompet voor onze neus toeteren, maar die werd netjes door de politie weggehaald. Ook gingen er circusmensen voor het spandoek staan wanneer fotografen een foto wilde nemen. etc.

Maar wij gingen daar natuurlijk niet op in. Alles is goed gegaan en we hebben goed de mensen bereikt. Jammer dat er niet meer forummensen mij even kwamen begroeten :), behalve max en ruben.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 12:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Overigens is alles goed verlopen

Helemaal mee eens. Het was een prachtige dag, zelfs het weer heeft meegewerkt.
En ik ben blij dat jullie niet al te penetrant aanwezig zijn geweest. Het feest is er niet door verstoord. Ik had geen tijd voor een praatje want ik had haast om de stoet in te halen. Ik had de kop van de stoet gemist want door een smerige lens waren de foto's van Herman Renz mislukt en moest ik benen maken om de stoet in te halen en alsnog bij de finish een paar foto's maken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 1:57 pm 
Wat een zielige bedoening die parade, denken jullie nou werkelijk dat het circus hierdoor een goede naam en aandacht krijgt? Het leek wel een hele slechte carnavalsoptocht en kindercircusreclame. Wat een idiote vertoning, het had niets, maar dan ook niets met circus te maken. Gemiste kans....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 2:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Wat een zielige bedoening die parade, denken jullie nou werkelijk dat het circus hierdoor een goede naam en aandacht krijgt? Het leek wel een hele slechte carnavalsoptocht en kindercircusreclame. Wat een idiote vertoning, het had niets, maar dan ook niets met circus te maken. Gemiste kans....

Hoe zou het dan wel volgens jou hebben moeten zijn? Wat miste je allemaal?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie circusleed/alex
BerichtGeplaatst: zo apr 02, 2006 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hartelijk dank Alex voor het positieve dat je over Ruben en mij hebt geschreven op circusweb, wij vonden het niet meer dan onze plicht om ons even voor te stellen, omdat wij elkaar al diverse malen bestookt hebben op Circusweb en wij hebben het gisteren in Utrecht dan ook netjes gehouden, maar ja eens zullen wij het wellicht nooit worden.
Groet Ruben en Max.

Bij deze ook nog onze complimenten aan Sjaak voor de snelle berichtgeving omtrent Utrecht en de vele foto"s.
Max & Ruben.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 2:08 am 
Anonymous schreef:
Wat een zielige bedoening die parade, denken jullie nou werkelijk dat het circus hierdoor een goede naam en aandacht krijgt? Het leek wel een hele slechte carnavalsoptocht en kindercircusreclame. Wat een idiote vertoning, het had niets, maar dan ook niets met circus te maken. Gemiste kans....

Zielig????????Weet je wat zielig is...dat je je inlogt als gast en je naam niet noemt. Er is keihard gewerkt door diverse circus instanties in samenwerking met het centrum van volkscultuur Nederland, om een verloren gegaande cultuurvorm, namelijk een circusparade, vorm te geven. Mijns inziens is dit een geslaagde parade geworden. Dit zou weer in ere hersteld moeten worden. Als een circus in een stad is moeten zij weer gewoon een 'reclame'optocht kunnen maken, dat behoort nu eenmaal OOK tot de circuscultuur. Dat jij deze optocht niets, maar dan ook niets met circus te maken had vindt is in tegenstelling met jouw uitspraak over 'reclame maken'voor kindercircus. De jeugd heeft namelijk nog steeds de toekomst. Gezien het feit dat er zoveel 'kindercircusartiesten'waren belooft dit voor de circussen en de cultuurvorm circus een goede toekomst. Misschien moet jij de volgende parade mar organiseren. Je blijkt er verstand van te hebben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 2:44 am 
CircusLeed.NL schreef:
Nou het was applaus en duimen op naar ons toe o.a. en mensen die langs liepen van de parade en naar ons schreeuwde dat ze het er helemaal mee eens waren. Erg leuk.

Men was ook nog eens blij dat we ook regelmatig diervrije circussen (waaronder kindercircussen) aanbevolen om naar toe te gaan ipv dierencircussen.

Overigens is alles goed verlopen. Aantal circusmensen gingen ons wat provoceren. Eentje ging met een trompet voor onze neus toeteren, maar die werd netjes door de politie weggehaald. Ook gingen er circusmensen voor het spandoek staan wanneer fotografen een foto wilde nemen. etc.

Maar wij gingen daar natuurlijk niet op in. Alles is goed gegaan en we hebben goed de mensen bereikt. Jammer dat er niet meer forummensen mij even kwamen begroeten :), behalve max en ruben.


Ik heb ook de [weinige] activisten gezien en gehoord. Heb er geen aandacht aan besteed, maar hoorde wel van publiek dat om mij heen stond..wat een zielige figuren...dat dit mag in Nederland...ze willen niet herkend worden...politie zou ze moeten aanpakken....nederland op z'n smalst...wat een klojo's enz. . Het gros vn het publiek was het dus duidelijk niet eens met het protest. Ik heb op diverse plekken gestaan, waar ook de activisten aanwezig waren. Ik heb ook gezien dat er een 'meneer met trompet' tijdens de parade diverse malen zijn middelvinger opstak naar de activisten en aan het eind van de parade vlak voor ze ging staan en begon te 'trompetteren' als blijk van afkeuring en frustatie. Maar ja...de discussie voor en tegen zal altijd blijven. Ook dat is een cultuurvorm geworden. Mijns inziens is het voor de circussen een geslaagde dag geworden, en hebben de activisten een klein puntje gescoord, maar moeten zij toch echt gaan overwegen om groter te groeien, zich op een andere manier te presenteren, de eventuele mistanden tussen dier en circus uit het HEDEN te melden, en vooral eens gaan nadenken over 'het gevecht' tussen David en Goliath. Wat ik bedoel is dat ik hoor en zie tijdens een show, als er olifanten vanachter het rode gordijn de piste worden ingebracht, het voltallige publiek eenstemmig roept "OHHHHHHHHHHHHHH".....!!! Als die olifanten dan alleen maar een rondje lopen of gaan zitten poepen is dit voor het gemiddelde publiek al een geweldig fenomeen. Olifanten van zo dichtbij bekijken is zelfs in de dierentuin niet mogelijk. Zo simpel kan het zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 2:59 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Er waren ook veel circusfans op afgekomen natuurlijk, dus die zullen natuurlijk negatief over ons zijn.
Ik vind het raar dat men zegt 'dat dit mag in NL'. Blijkbaar zijn er mensen die in een dictatuur oid willen leven waar niets mag en waar je geen recht hebt om je afkeur te laten horen.

We waren met 20 activisten.. er gingen ook een aantal eerder weg. Maar dat maakt niet uit. Je hoeft niet met 100 man te zijn om een krachtige stem te laten horen. Als we iets van 100 mensen zouden optrommelen, zou de gemeente dat wel verbieden of ons ergens uit de buurt laten lopen. Dus je kan ook weer niet met te veel mensen zijn.
We hebben aandacht gekregen en we zijn in de media verschenen. Daar gaat het al om. Mensen hebben ons gehoord. En wij hebben positief commentaar gekregen (ook wel negatief natuurlijk) van de mensen die er waren en zelfs vanuit de parade zelf. We hebben er gestaan tegen de dieren in het circus en hebben er gestaan voor de circussen zonder dieren.

Maar we groeien nog door hoor. Ik merk dat de mensen sinds zaterdag ons goed weten te vinden. We hebben vele aanmeldingen er bij gekregen via email van mensen die meewillen doen. En veel mensen die willen gaan demonstreren omdat er een circus in hun gemeente komt. Wij zijn zeer tevreden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 3:19 am 
CircusLeed.NL schreef:
Er waren ook veel circusfans op afgekomen natuurlijk, dus die zullen natuurlijk negatief over ons zijn.
Ik vind het raar dat men zegt 'dat dit mag in NL'. Blijkbaar zijn er mensen die in een dictatuur oid willen leven waar niets mag en waar je geen recht hebt om je afkeur te laten horen.

We waren met 20 activisten.. er gingen ook een aantal eerder weg. Maar dat maakt niet uit. Je hoeft niet met 100 man te zijn om een krachtige stem te laten horen. Als we iets van 100 mensen zouden optrommelen, zou de gemeente dat wel verbieden of ons ergens uit de buurt laten lopen. Dus je kan ook weer niet met te veel mensen zijn.
We hebben aandacht gekregen en we zijn in de media verschenen. Daar gaat het al om. Mensen hebben ons gehoord. En wij hebben positief commentaar gekregen (ook wel negatief natuurlijk) van de mensen die er waren en zelfs vanuit de parade zelf. We hebben er gestaan tegen de dieren in het circus en hebben er gestaan voor de circussen zonder dieren.

Maar we groeien nog door hoor. Ik merk dat de mensen sinds zaterdag ons goed weten te vinden. We hebben vele aanmeldingen er bij gekregen via email van mensen die meewillen doen. En veel mensen die willen gaan demonstreren omdat er een circus in hun gemeente komt. Wij zijn zeer tevreden.


Fijn voor jullie dat je in de media verschenen bent. Streel je ego's maar even. Blijkbaar kan ik niet tellen. 20 van jullie heb ik zeker niet gezien. Mensen hebben jullie zeker gehoord..maar het gros verafschuwd jullie, en zeker de presentatie van jullie. Er waren niet alleencircusfans afgekomen op deze parade, maar ook veel publiek uit utrecht. Utrecht een stad wat eigenlijk niet een echte circusstad is. Dit 'feestje'vonden zij echter wel uniek en wilde ze bij zijn. Ik weet zeker dat het negatieve commentaar groter zal zijn geweest als het possitieve commentaar. DAAAAAG Alex en de zijnen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.