Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:39 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Welke circussen in 2006
BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2005 10:49 pm 
Beste Allemaal,

Of het te maken heeft met "2006, het jaar van het Circus" weet ik niet. Maar op internet gonst het al een tijd lang met berichten dat volgend jaar diverse buitenlandse zaken in Nederland een korte of lange tournee gaan houden. Eind 2006 zal het circus Arena (via Fernand Banning) in Nederland op tournee gaan, dit is volgens mij ook al reeds bevestigd op circusweb.nl. Daarnaast heb ik zo hier en daar gelezen dat er enkele nieuwe duitse circussen (waaronder Universal Renz) zullen komen. Wie weet hier al meer van? Klopt dit? Zijn er nog meer zaken? Zo ja, welke dan?

Ik ben reuze benieuwd.

Graag hoor ik meer. :?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 2:14 am 
Wat er allemaal op ons afkomt dat zal zeker nogwel via circusweb, de piste, de nieuwsbrief of dergelijke tot ons komen. Misschien is het beter om te discussieren over de vraag of wij als circusvrienden hiermee blij moeten zijn, waarom verheerlijken wij ons tot wat er van verre komt, terwijl wij in onze eigen 'tuin' zoveel goeds voor handen hebben, wat is de oorzaak dat er zoveel buitenlandse bedrijven naar nederland komen, wij kunnen als circsvriend toch ook naar het buitenland om een buitenlands circus te bezoeken. Bedenk zelf nog maar eens meer vragen. Overigens denk ik dat er bij de buitenlandse bedrijven nu al bekend is dat er in nederland volgend jaar extra aandacht geschonken wordt aan circus, en zij hierdoor graag bij ons willen gasteren om er beter van te worden en een graantje mee te pikken. Ik hoop dat de organisatie van het jaar van het circus dit ook inziet, en hier niet intrapt. Het jaar van het circus zou eigenlijk moeten zijn...het jaar van het NEDERLANDSE circus...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 9:54 am 
Circus Belli Wien lijkt naar NL verhuist.

Circus Weisheit komt naar Nederland

Circus Mendes (Böhm) komt naar Nederland, hebben reeds familie in Nederland, artiesten en verhuur, Wino Mendes was bij circus Maximum, hebben eerder in Nederland campingtournees als circus Romana gedaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2005 1:26 pm 
Ik ben het eens met Hans. Bewust heb ik het eerste bericht algemeen gehouden om juist de stemming in de opening te voorkomen. Door de overvloed aan buitenlandse zaken, die willen meeliften op het "circusjaar 2006" en vaak op de goede naam van NNC H. RENZ. Er ontstaat dan ook in mijn optiek een ongezonde vorm van Canibalisme waar niemand beter van wordt. In elk geval de nederlanse circusbedrijven niet.
Wat mij betreft is er best ruimte in Nederland voor Circussen. Één groot buitenlands circus (die een korte 3 à 4 maanden) tournee maakt (denk aan Krone o.i.d.), en één tot max. 3 kleine(re) (denk aan Belly of Berlin). Dan is ons kikkerlandje goed voorzien. Daarnaast moeten wij ons realiseren dat het nederlanse publiek hooguit 1 a 2 keer per jaar naar het circus gaat. Het duitse publiek daarentegen toch vaker met 3 tot 5 keer.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer leuk dat er andere zaken naar nederland komen. Inderdaad kunnen we naar het buitenland rijden om ze te bezoeken (hetgeen ik ook regelmatig doe) maar als je in bijvoorbeeld Alkmaar of Den Helder woont is dat gewoon een heel eind weg en doe je dat dus niet zo snel.

Kortom ik heb mixed feelings... Maar dat neemt niet weg dat de Nederlandse bedrijven bij mij op de eerste plaats komen!!!!!!!!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.