Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:04 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: paarden
BerichtGeplaatst: zo jun 25, 2006 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Wat ik nog eens zou willen dat er weer een goed eigen paardennummer zou worden gemaakt in de traditie van Strassburger,Mullens, Van Bever enz,dat wil zeggen met eigen paarden en niet zoals nu gebeurd door het lenen van paarden van andere circussen.
Het moet toch mogelijk zijn in een paardenlievend land als Nederland een paardencarousel van 12 of meer paarden te maken of een goed hogeschoolnummer in de traditie van Waleska Wilke of Manuele Beelo er is de laatste jaren niet meer een mooie hogeschool in een Nederlands circus te zien geweest.
Zou hier niet een mooie taak liggen voor Alberto Althoff om zoiets op poten te zetten zijn familie heeft in het verleden heel wat grote paardennummers gemaakt denk o.a maar aan Franz Althoff en Carola Althoff-Williams
Misschien is het wel te duur om dit uit te voeren maar probeer een goede sponser te vinden om dit mogelijk te maken en met al die liefhebbers van paarden zul je ongetwijfeld meer toeschouwers trekken zie ook het succes van Noble Horse Gala in Nederland


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: paarden
BerichtGeplaatst: wo jun 28, 2006 11:55 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
joop schreef:
... of een goed hogeschoolnummer in de traditie van Waleska Wilke of Manuele Beelo er is de laatste jaren niet meer een mooie hogeschool in een Nederlands circus te zien geweest.


Ik ben het hier helaas niet met je eens Joop. Afgelopen winter nog was de NEDERLANDSE Katja Kossmayer met eigen paarden in een tandem-hogeschool te zien in Ahoy'.

Een hogeschoolnummer dat je eigenlijk zou verwachten bij Knie of Alexis Gruss. Maar nee, het is een jeugdig Nederlands talent dat hiermee de piste in gaat. Hier mogen we met zijn allen trots op zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jun 28, 2006 11:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik had het over een Nederlands Circus volgens mij is geeft Ahoy alleen maar voorstellingen tijdens de kerstdagen .
Katja werkt hoofdzakelijk in het buitenland eerst bij Zauberwald van Franz Althoff en nu bij het Nobel Horse Gala misschien een idee voor Renz om haar het volgende seizoen te contracteren.
Verder blijf ik bij mijn verhaal ik denk dat vergeleken met vroeger weinig eigen dierennummers zijn in de grote circussen uitzondering is Circus Belly maar feitelijk is dit geen Nederlands Circus

groeten Joop


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Reactie paarden
BerichtGeplaatst: vr jun 30, 2006 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Joop, dan ben je zeker ook nog niet bij het Staatscircus van Moskou geweest, want daar wordt een mooie hogeschool gereden door David Kludsky en verder brengt hij bij dit circus nog twee anderen mooie vrijheidsdressuren. Dit is toch ook een Nederlands circus.En bij de circussen Herman Renz & Alberto Althoff krijgt men ook mooie vrijheidsdressuren te zien dit seizoen. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 01, 2006 12:38 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nee dit jaar door enkelblessure nog niet naar het staatscircus van Moskou geweest vorig jaar wel maar wat ik bedoelde was de meeste circussen hadden vroeger eigen paarden en andere dieren in hun bezit tegenwoordig worden dieren geleend van andere circussen b.v.bij Renz de paarden van Togni en vorig jaar van Yasmine Smart en ik weet wel dat ze vakkundig worden gepresenteerd door Michael Jarz maar ik zou het mooi vinden als Renz ook weer eigen dierennummers zou hebben de olifanten niet meegerekend want die horen zo langzamerhand bij de inventaris en laten we wel wezen Alberto Althoff heeft ook een mooi koeiennummer dus het moet voor hem een koud kuntsje zijn om een mooie paardendressuur of een exotennummer in elkaar te zetten

Groeten Joop


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie paarden
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2006 2:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Het is wellicht voor de circussen geen haalbare kaart meer om eigen paarden in huis te halen en die dan helemaal pisteklaar te maken v.w.b. de dressuur, waar tenminste een paar jaar overheen gaat. Het is veel goedkoper om een goed paardennummer in te huren. Zoals ook met andere dieren het geval is. Deze trent zie je steeds meer bij de circussen en dat niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. Circus Krone b.v. heeft wel eigen paarden, maar ja wat wil je ook voor het grootste circus van Europa. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 31, 2006 10:55 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dat het Staatscircus van Moskou "gewoon" een Nederlands bedrijf is met de Nederlander Hans Martens als directeur mag bekend worden verondersteld. Op een andere plek in dit forum is daar al genoeg over geschreven.

Maar wat dacht je van het kozakken nummer waarmee dit programma besluit? Deze artiesten wonen al vele jaren in Den Haag (als ze tenminste niet met het circus mee reizen) en hun paarden zijn bij een manege in Nederland gekocht.

Hoezo geen goede Nederlandse paardennummers?

Het inhuren van (paarden)nummers heeft echter een heel groot voordeel: Het circus kan elk jaar een totaakl nieuw programma bieden.

De circusliefhebber zal voor het zien van andere nummers vaak naar het buitenland reizen. Maar door het inhuren van (buitenlandse) kwaliteitsnummers komt het circus naar de gewone mensen toe.

Dat is en blijft de grote kracht achter het reizende circus!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 12, 2006 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Bgin volgend jaar zal er in vier steden waaronder Assen, een spiksplinternieuwe groots opgezette paardenshow te zien zijn onder de naam "Horses of the Globe", wanneer hier meer over bekend is zal ik het jullie via deze topic laten weten. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2006 1:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
max schreef:
Bgin volgend jaar zal er in vier steden waaronder Assen, een spiksplinternieuwe groots opgezette paardenshow te zien zijn onder de naam "Horses of the Globe", wanneer hier meer over bekend is zal ik het jullie via deze topic laten weten. max.


Maar is dat dan een Nederlandse paardenshow?

Daar ging deze topic toch over?

Met het GRSC, CHR, Familie Kossmayer en de diverse pony/hit-nummers bij kleinere Nederlandse circussen is er toch voldoende kwaliteit.

Een paardencaroussel met 12 paarden? Mooi om te zien. Maar dan zou ik al die andere disciplines met paarden ook weer terug willen zien. Er zijn toch zeker zo'n 25 verschillende paardendisciplines. Van bereden hogeschool aan de ene kant en de grootse pantomime aan de andere kant van het spectrum.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2006 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Over die nieuwe paardenshow kan ik nog wel kwijt dat dit een nieuwe Nederlandse productie wordt, naast Assen, zal men nog drie Nederlandse steden aandoen, waaronder wat vrijwel zeker is Den Bosch. Binnenkort meer hierover. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2006 1:03 am 
Niet alles wat zich in een tent afspeelt is circus. Paardenshow kan mooi zijn,maar niet te vergelijken met een circus welke volgens traditie wordt gegeven.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: reactie "Horses of the Globe""
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
De paardenshow "Horses of the Globe"die voor de maanden januari t/m maart 2007 in vier steden optredens zou verzorgen, waaronder Den Bosch & Assen, gaat helaas niet door. Wellicht in een later stadium.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.